Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det er mystisk - hvordan finder de os?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 22:12

Lige for en lille time siden fandt vi (i bælgmørke) en lille bitte killing i et buskads helt oppe ved hestenes fold. Vi var ude for at kalde staldkattene hjem for natten (de bliver lukket inde i stalden om natten for at minimere faren for at blive kørt ned ude på hovedvejen) Den ene blev ved med at cirkle rundt oppe på marken og min (voksne) datter gik op for at hente ham. Hun hørte så en killing miave så ynkeligt og gik efter lyden. Det var en lille bitte "ting". Den kravlede helt desperat over til hende da hun satte sig ned for at kigge. Den var iskold at røre ved.

Det er da mærkeligt hvor den kommer fra. Eneste mulighed er ovre fra minkfarmen som ligger 100 - 200 meter herfra og hvor de har en del katte og hvorfra vi før har fået "tilløbere" fra. Men hvor er dens mor dog. Den ser ikke ud til at være mere end højst 3 uger. Hvordan pokker kan den komme helt herover helt alene. Det er da mystisk.

Det er som om, at katte, store som små der er i problemer kan "lugte" at min datter er ekspert i at opfostre moderløse killinger - Vi har efterhånden taget imod nogle stykker og hun har efterhånden fået mange killinger til at overleve uden mor. Og heldig nok så havde vi killingemælkepulver stående fra sidst. Killingen har allerede fået sit første måltid og er blevet varmet lidt op igen.

Så nu er vi altså på den igen med en killing der skal have flaske. Heldigvis er de andre katte, både dem der er inde/udekatte og staldkattene ret så venlige væsener. Så mon ikke de accepterer en lille ny

Jette K

0
0
Svar på denne tråd

Skønt!
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 22:50

Sådan har vi også haft det- ikke med katte, men med alle dyr. Naboens fritte stod en dag i stuen (og kom i en kattetransportkasse med tørfoder og vand), at den var tam- kunne jeg ikke vide, da den snusede til mine tæer..! (Jeg havde aldrig haft med fritter at gøre, og vidste ikke at "Bamse" var tam).

Omsider er der da færre...

Her lugter ikke af dyr, vi gør ikke, vores fodtøj gør ikke. Huset gør ikke.

Det har ikke været nemt med et gammelt hus og mange katte- jeg kan ikke lugte det på mit tøj, men dyr kunne.

Jeg tror nu ikke de kan lugte det, bare at I & din datter ved, hvor små katte gemmer sig. Held & lykke med den lille. Selv har jeg ikke held med opfostring, så jeg afliver dem.

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

De kan lugte looove
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 12:38

Jo jeg tror dyr kan opsnuse flinke mennesker

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider