Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

mad til 6 piger på elev budget..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 16:54

Får 5 kollegaer på besøg på lørdag til middag og hygge.. Jeg skal stå for maden, som skal være lækkert, billigt og relativt nemt at lave;-)..

Nogen gode forslag???

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

lækker middag
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 16:58

jeg foreslår en klassiker bestånde, af lasange eller lasanette vel og mærket med fuldkornspasta i det giver en længere og bedre mæthedsfornemmelse.

dertil vil jeg købe nogle baguettes gerne med trekorn, derud over lave en klassisk salat med et hovesalat, tomater, ærter og agurk.

boun appetit... jeg håber i får en hyggelig aften

Dame cykel købes, max 400kr....

0
0
Svar på denne tråd

Belinda
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 17:08

Jeg havde selv tænkt på lasagne, men syntes det hurtig bliver lidt kedeligt... hmmm Elsker fuldkorns pasta,udovre det mætter, syntes jeg også det smager langt bedre, men hvor kan man købe fuldkorn lasagne plader??

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

middag...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 17:23

man kan købe det i de fleste store supermakerder, som føtes, super brugsen og kvikly vil jeg også tro

jeg syntes nu sådan en lasange med ost på toppen er mums.

man kan købe nogle pakker fra knorr med både fuldkornspasta som lasanette og alm lasange, de smager altså ganske udemærket, hvis man ikke har tid til at lave det hele fra bunden.

til disse pakker skal der kun tilsættes 500gr. oksekød og lidt mælk og vand plus osten self.

0
0
Svar på denne tråd

middag...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 17:24

ps. man kan gøre den lidt mere spændende ved at putte rævet gulerødder eller squash tern i, ja hvad som helst man lyster

0
0
Svar på denne tråd

Lasagne
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 17:45

Jeg synes også at lasagne er det bedste hvis det skal være billigt. Hvis man supplerer med revet gullerod/squash er 500g kød rigeligt til en lasagne til 6-7 personer. Jeg plejer at krydre med lidt karry, masser af oregano, paprika, timian og salt og peber. Sovsen snyder jeg og køber fra netto. Og så ost på toppen -gerne parmesan.

Ellers kan du også købe en pakke kyllinge inderfileter og omvikle dem med bacon... De lægges i et fad hvor bunden består af porrer i skiver og spinat... overhældt med fløde... I ovnen 30 minutter ca -til bacon er gylden. Serveres med frisk pasta og evt et godt madbrød.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

nemt og billigt
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 17:46

Hvad med Canelloni?

Smager supergodt og er jo en form for lasagne :)

Jeg plejer at bruge friske pastaplader. Det er nemmere at arbejde med, og smager bedre (synes jeg)

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 17:58

Jeg laver tit en hjemmetlavet ret med kyllling, kartofler, gulerødder, pasta og majs. Det er smadder billigt.

Gulerødder 8-9kr

kartofler 12-14kr.

pasta 5-6kr.

majs 3-4kr.

Killingefilet kan fået billigt på frost i netto.

Jeg skærer kartofler, gulerødder og kylling i mindre stykker og putter det i en dyb bradepande med lidt raspolie, og krydrer det med salt, pepper og hvidløgsblanding (fra netto til 20kr.)

Det sætter jeg i ovnen i ca. 70min. på 200gr. De sidste 10 min. tilsætter jeg majs og de kogte pastaer.

Når der er råd tilsætter jeg også gerne broccoli. ( De skal dog kun have ca. 30min.)

Rigtig lækkert og billigt.

0
0
Svar på denne tråd

kotelletter i fad eller kylling i karry
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 18:04

kotelletter i fad er nemt og billigt...

lidt grønsager, kotelletter, fløde stegt på pande og så i fad i ovenen, ris til... værsgo...

kylling i karry.... kyllingfiletter i tern, grønsager (pore,gulerødder,løg, peberfrugt ol. ) fløde ... stegt på pande med karry, så i fad og i ovn, og ris til... værsgo

det smager himmelsk....

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

nu ejer af mango...

0
0
Svar på denne tråd

Pitabrød
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 18:43

En masse forskelligt salat og så nogle lune pitabrød. Billigt og nemt :)

Et andet alternativ er sådan nogle "pandekager" (kan ikke huske hvad de hedder) med noget salsa, salat, oksekød osv.

0
0
Svar på denne tråd

GameboyNSRK
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 19:02

Har de billige KILLINGEFILETTER i Netto??

Det kan man da kalde, at prøve noget nyt!!

...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 20:51

Hehe, synes ellers jeg havde læst det igennem

Men man kan jo sagtens bare bruge kylling

0
0
Svar på denne tråd

God og billig mad
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 11:14

Du kan lave fx. kartoffelmos, med bagekartofler, gulerødder, blomkål, lidt mælk og salt +pebber.

Hertil kyllingefilet i små stykker, bacon tern, løg, tomatsauce.

Start med at stege baconen, hæld det værste fedt fra, tilsæt løg i tern når baconen er på grænsen til at være færdig, svits det hele til løgene er klare, tilsæt kyllingen. Svits det hele indtil kyllingen er færdig.

Derefter tilsætter du 2 dåser hakkettomat, hvidløg (kan også svitses med), cheyennepebber, karry, paprika.

Smager bare super godt og rækker meget langt.

Ellers kan du lave kyllingefilet, du lige skærer op i siden, ligger frisk salvie ind i, ruller sammen med et stykke parmaskinke uden om. Det kræver lige et spyd eller noget snor viklet omkring kødet. Smid det i ovnen i ca. 30-40 min.

Hertil noget blandet salat og kartofler af en art. Fx kan du jo købe 1-2 poser kartofler i både, de er jo mega billige i netto.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Spaghetti
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 19:54

Spaghetti, brocoli,hvidløg, løg og bacon stykker.

Spaghettien og brocoli koges( selvfølgelig) Det resterende steges i en gryde eller wok. Ikke nødvendigt med salt. Måske lidt peber.

Bland det hele sammen. Og server. Tager ca et kvarter og smager bare mums. Stor fan af det herhjemme.

Nemt hurtigt og billigt.

Live to ride - Ride to live.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider