Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Folk i firmabiler!
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 16:53

Okay, et er at jeg generelt er træt af folk som ikke kan køre finde ud af at køre bil og er til fare for andre!

- Men hvad sker der dog for folk, som kører med hovedet under armen, - i firmabiler!?

I dag kommer min kæreste og jeg kørende ad en landevej, ved Vejle.

- Der er en sidevej, med fuld udsigt til begge sider!

Lige det stykke er hastighedsgrænsen 70 km/t, som vi sætter ned til!

- Men LIGE ud foran snotten på os, kører en kvinde i firmabil!

Min kæreste som kørte, måtte op og stå på bremsen og klodse den i, for ikke at smadre ind i hende!

- Jeg når bare lige at ta' fra med hænderne fordi jeg ser hende tonse ud foran os!

Havde hun nu drønet ud foran os og haft hastigheden oppe på 70 km/t med det samme, så havde vi ikke haft behov for at klodse bremsen i - men hun snegler ud lige foran os!

Hun er bare helt ligeglad, og snegler bare videre.

Min kæreste var virkelig chokeret, og jeg blev bare skide hidsig og ja, - undskyld, men jeg bad ham om at dytte af hende!!!

Min kæreste havde ikke en chance for at regne ud at hun vil køre lige ud foran ham, - umiddelbart fra hvad jeg nåede at se, så tror jeg ikke engang hun kiggede særlig godt efter før hun kørte ud!

Jeg er bare glad for at vi ikke havde nogen bag ved os!

Vi kørte bag ved hende noget vej endnu, og hun slingrede bare helt vildt. Min kæreste kørte lige ind og trak vejret 5 min, for han var jo klart nok lidt chokeret, - vi overvejede at fortsætte efter hende og ringe til politiet sådan som hun kørte og jeg fortryder vi ikke gjorde det!

- Men kæresten skulle trække vejret, og jeg har ikke været i stand til at køre i dag.

Derudover, så kører vi i dag fra Horsens til Vejle ad motorvejen, og vi ligger med max hastighed på 130 km/t, - og mens vi er ved at overhale nogle lastbiler ligger en firmabil sig klods op i r*ven på os og provokere og så snart vi flytter os suser han bare forbi med langt mere end 130 km/t, - i en bil med stort fed skilt med "Region Midtjylland" eller hvad det hedder.

Hvorfor kører folk så råddent i firmabiler!?

- Jamen også generelt, men hvordan kan man få sig selv til det i en firmabil, - med navn og alt muligt på!?

Hende som kørte lige ud foran os, der har jeg sendt en klage til firmaet for jeg gemte nummerplade og det hele.

Bleh jeg er bare lettere chokeret over folks kørsel for tiden :(

Mvh. Julie Rollo

SÆLGES
Sadler, grimer og andet hestegrej...

Stübben Rex Kombi 16"

1000,-

Hubertus Kombi 16"

400,-

| Marsvineopdræt - Mange avlsdyr og unger sælges pga. ophør |

0
0
Svar på denne tråd

Puha.....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 20:45

Grove løjer. Folk kører som sindssyge. Enten er det blevet værre eller også begynder jeg at være mere opmærksom på trafikken efter jeg har fået kørekort.

Det klammeste jeg har prøvet var lidt før sommerferien hvor mig og min mor kører til Ribe. På vej hjem kommer en lastbil op bag os. Han bliver ved med at presse for at vi skal køre hurtigere (måtte køre 80 - på et tidspunkt fik han presset min mor op på 95). Vi var virkelig ved at skide begge to. Han blev ved med at dytte og blinke med lygterne og han kørte flere gange så tæt på at der maks har været 1 meters afstand. Flere gange sad han og rodede med noget oppe over forruden med BEGGE hænder.

Vi turde simpelthen ikke sætte farten ned fordi vi var bange for at få ham op i røven. Vi prøver at dytte og jeg prøver også at kravle om bagi og vinke til ham.

Det ender med at han efter omkring 15-20 minutter overhaler os mens han har hornet i bund. Med den fart han efterlod os i har han kørt mindst 100-110 på en alm landevej

Vi endte med at stoppe og sidde ved en vejcafe i en times tid mens vi begge rystede og var vildt chokerede.

Havde vi haft lidt hjerne havde vi skrevet nr. på hans firma ned og havde ringet til dem, men der ville nok alligevel ikke være sket noget.

Er bare glad for at det var min mor der sad bag rattet og ikke mig der lige knap havde fået kørekort. Ville simpelthen være gået i endnu mere panik og det var nok endt galt.

Kort laves til flere lejligheder. Bordkort, indbydelser, fødselsdagskort, bryllup og meget andet. Ring 75159206.

Jeg leder efter at skabsbur til mine marsvin. Maks 400kr. Vil gerne se billeder.

0
0
Svar på denne tråd

Kan I se firmanavn på
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 20:54

bilen, så ring til det og oplys om episoderne.

귀한 시간 내주 대단히 감사드립니다

Som vi siger på landet!!

En fjollet signatur, som så meget andet....

0
0
Svar på denne tråd

Nu kan...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 21:15

jeg ikke ligefrem huske nogle episoder med særlige firmabiler. Men da jeg holdt ved en sidevej og ventede på at komme ud, blev jeg ret chokeret over en minibus der kom forbi. Den var fyldt godt op med teenagere. (15-17 års alderen er mit bud). Det værste var dog at den bagerste dør var åbnet i den ene side og her hang en teenager mens andre hang halvvejs ude af bilen. Endnu mere chokeret var jeg da jeg så at der på bussen stod at den kom fra en efterskole. Jeg tror aldrig jeg fik skrevet til efterskolen, hvilket jeg fortryder lidt den dag i dag. De skulle simpelthen have at vide hvordan nogle lærer/elever åbenbart ser stort på sikkerheden.Det er dog et par år siden og er ikke sikker på at jeg kan huske navnet på efterskolen længere...

HP: www.staldlindskov.dk

2 marsvinehanner sælges. 7 uger gamle.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 21:31

selvom de kører i firma bil så er det stadig der eget deres eget kørre de kører på... så det er dem selv der får klippet...

men hvis man kigger på firma biler så har de MANGE buler og skræmmer.... folk er bare totalt ligeglad med firma biler... det er jo bare firmaet der betaler....

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 21:39

Ikke at det er rigtigt, men det kan være at folk kører 'dårligt' i en firma-bil, fordi det netop er en FIRMA-bil... Hvis der kommer buler, eller andre skader, er det ikke deres bil der skal rapereres... Nu ved jeg ikke om det er sådan for alle, men jeg har en ven der arbejder som pakke-post, og han kører virkelig ikke pænt, når han kører i post danmarks meget genkendelige biler... Men er utrolig forsigtig når han sider bag rettet i sin egen bil...

Men som andre også siger, så er det da bare om at ringe, hvis der er et hoved nr. oplyse nr-pladen, og så håbe på at det men har været ude for ikke sker for andre, med en mere uheldig udgang...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

Tilslutter mig Perles...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 09:45

... 3 nederste linier :)

Godt, at det ikke gik værre - og husk at hvis du har sele på, er du ikke afhængig af at skulle nå at tage fra med hænderne ;)

Jeg kan godt forstå at din kæreste blev chokeret - det GØR man. Hjertet flyver helt op i halsen.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Kørsel: begynder- og juniorstævne i oktober. Kig på Midtjysk Køreselskab

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 09:50

Jeg oplever anderledes når jeg kører i firmabil (postbil), der forventer folk at jeg kører helt ud i rabatten når vi kører på smallere veje. Og nej det kan sgutte være rigtigt at jeg skal vige 100% for "ham", begge kan nemt være der hvis vi begge trækker ud til siden.!

På motorvejen (i privatbil), der synes jeg nu det er lige slemt med hvordan folk de kører. Dog synes jeg ofte at lastvognene tager sig lidt for mange friheder. (Bl.a. alt for lang tid om at overhale, overhaler hvor de ikke må o.a.)

/DarkAngel

Bevar Grisen! www.heste-nettet.dk/forum/1/1656549/ 1656549/

Div. dvd film sælges. + Bøger af Walter Farley, "Den sorte hingst gør oprør" + "Den sorte hingsts datter", begge helt nye og ulæste.

0
0
Svar på denne tråd

Firmabil
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 09:59

Derfor bør du køre firmabil:

1. Firmabiler kører generelt hurtigere end andre biler - også i bakgear.
  2. Firmabiler kan opnå en meget bedre acceleration, og du kan altid uden videre skifte til bakgear, selv om vognen stadig ruller fremad.
  3. Firmabiler kan opnå meget kortere bremselængder end privatbiler.
  4. Firmabiler kan passere huller og ujævnheder med dobbelt så høj fart, ligesom de robuste dæk tillader passage over høje kantstene med uændret fart.
  5. Firmabiler kræver yderst sjældent kontrol af oliestand, kølervæske, batteri og dæktryk - og de kører let 150 km/t med lysende olielampe..
  6. Firmabiler kommer i reglen hurtigere frem i myldretrafikken, da de lettere skifter bane og kan køre inden om.
  7. Firmabiler er for gør-det-ej-selv-mennesket, da det er umuligt selv at hælde sprinklervæske på, skifte en pære eller en vinduesvisker.
  8. Firmabiler betyder nul bekymringer og mere spænding - buler og ridser er gratis at få udbedret.
  9. Firmabilers støddæmpere er bedre end andre bilers - det ses i sær på parkeringspladserne ved den tyske grænsehandel

Og så er det sgu ikke engang løgn!!!

På mit gamle arbejde - lokalcenter - var jeg med ovre ved Fiat og hente 6 nye puntoer til hjælperne.

Bilerne var spliternye, lige fra fabrikken, 6 styk.

2 uger efter vi havde hentet dem havde 4 af dem fået buler og ridser!!!

Den ene meget alvorlig!!

Men det er jo ikke folks egen bil eller økonomi det går ud over når der er buler eller skader.

0
0
Svar på denne tråd

firmabiler
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 10:02

Generelt giver jeg jer ret, men det er jo ikke altid man kan se på en bil om den er ejet af et firma eller ej. Med hensyn til at nogle snegler sig afsted og lastbiler er for længe om at overhale. Har i så tænkt på at ikke alle biler accelererer lige hurtigt, en lastbil KAN ikke overhale hurtigere end den gør, og selvfølgelig skal han da have lov at overhale som alle andre, måske han har ligget efter en langsom hestetrailer i de sidste 20 min, som han gerne vil forbi.

Generelt mener jeg at mange private som firmaer har ALT for travlt i trafikken.

tanja

DEN ENESTE FORSKEL DER ER, OM DU KØRER 110 ELLER 140 KM I TIMEN ER AT NÅR DU KØRER 140 KOMMER DU HURTIGERE FREM TIL ULYKKESTEDET

0
0
Svar på denne tråd

Firmabiler
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 10:27

Tjaeh, jeg tænker jo bare - at kørte jeg firmabil, så var jeg dælme noget mere genkendelig! :-P

- Og med firmabil, der mener jeg altså en bil som har firmaets navn tydeligt skrevet på bilen!

Ligesom den vi nær havde smadret ind i, - der kunne jeg pænt sidde og skrive nummerplade, telefon nr. og www adresse til firmaet ned.

- Spændende og se om de reagere på min klage.

Men I har nok ret, - folk behandler ikke firmabilen pænt, for det er ikke deres pengepung det går udover.

- De få gange jeg har kørt firmabil, har jeg da tænkt utrolig meget over at køre sindssygt pænt, for det er jo firmaet jeg repræsentere i den bil!

Jeg skal da f.eks. aldrig leje noget hus eller lejlighed fra det firma fra den tumpe som kørte sådan ud foran os i går!

- Og jeg synes det ser utrolig dårligt ud, når en kommunemand kommer fræsende på motorvejen.

Men er enig, generelt synes jeg folks opførsel i trafikken er ret elendig. Vi har også prøvet et eller andet kvindfolk som bare maste sig ud foran os, selvom vi var ved at flette og hun skulle ind bag os - hun kom bare pludselig fræsende frem selvom der var god plads bag ved hende.

- Igen, havde kæresten ikke klodset bremsen i, så var vi kørt ind i hende uden at ha' skyld i det. Han blev så chokeret at han ikke reagerede udover at bremse, - hvor jeg ville være blevet stiktosset og dyttet af tumpen. Hun så desuden dybt fornærmet ud på os, - og så da vi kom ned på motorvejen zigzaggede hun også mellem bilerne for at komme hurtigere frem (N)

Og nej, jeg behøvede ikke ta' fra med hænderne ;-D Men var bare ren reaktion!

- Havde selvfølgelig sele på, jeg har ALTID sele på, er ren og skær vane. Tager den på, bare når jeg skal bakke de 4 m. hen til traileren, lol.

Mvh. Julie Rollo

SÆLGES
Sadler, grimer og andet hestegrej...

Stübben Rex Kombi 16"

1000,-

Hubertus Kombi 16"

400,-

| Marsvineopdræt - Mange avlsdyr og unger sælges pga. ophør |

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider