Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

indretningsarkitekt
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 19:04

Hej hej..

Jeg tænker lidt på uddannelsen til indretningsarkitekt?

Nogen der kender noget til den?

Jeg er interesseret i alt!

tak..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 19:09

Hmm, jeg har været i praktik som det, i en butik i Hellerup, det var rigtig fedt. Jeg har det også selv i tankerne, for synes det var rigtig spændende, prøv at læse om det og uddannelsen til indretningsarkitekt på www.ug.dk/ Erhverv.aspx?article_id=jobb- indretningsarkitekt de har en ret god beskrivelse af det, der er ikke en uddannelse til indretningsarkitekt, men derimod skal man vidst uddannes som designer :-)

Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 20:51

Så vidt jeg ved så er det vist en brevskole den egentlige "uddannesle" foregår som. Men ja, ellers så tag uddannelsen til designer eller egentlig arkitekt. På arkitektskolen kan der vælges forskellige linier, fx den der vist hedder rum og farver eller sådan noget, der er indretning. Tjek evt karch.dk, som er arkitektskolen i københavns hjemmeside, kan ikke lige på siddende numse huske den til skolen i århus, men mener det er noget med aarch.dk, eller sådan noget.

0
0
Svar på denne tråd

Hold dig væk
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 22:20

fra brevskolen - den er håbløst forældet og er ikke opdateret med ny viden igennem rigtig mange år. Derudover er den ualmindelig tør og kedelig.

/Tinamaria

Avlsgodkendt EU-palominohingst tilbyder bedækning.

Se fotos på præsentationen.

Feng Shui konsulent, forfatter, multiterapeut og underviser

http://www.danskfengshui.dk

0
0
Svar på denne tråd

Den anerkendte uddannelse
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 08:17

fås på Danmarks Design Skole eller på Arkitektskolens møbel & rum som dog mest uddanner møbelarkitekter.

Brevskolen er fup og svindel og i sin tid lavet for at hjemmeløbende husmødre kunne lære at indrette deres hjem.

Hilsen

Mie

Som har været ansat i Foreningen Danske Deisgnere

0
0
Svar på denne tråd

uddannelse
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 22:02

Er uddannelsen egentlig officel og anderkendt?

Det er ikke bare sådan, at man får et diplom vel? :)

Tak!

0
0
Svar på denne tråd

Indretningsarkitekt
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 11:29

Nej, brevskolen er ikke officiel og anerkendt, og jeg har meget svært ved at tro, at man gennem breve og selvstudium kan opnå nok viden, udvikle sig nok og få nok erfaring til at være klar til et egentlig job bagefter. Som studerende, især i et kreativt fag, har du i høj grad brug for face-to-face sparring med såvel lærer som medstuderende, der kan inspirere og udfordre dig. Min mening om brevskolen? Spild af tid og penge!!

Der findes i DK ikke en egentlig uddannelse til indretningsarkitekt, du kan, som andre nævner, søge ind på Danmarks Designskole i KBH, de har en linie for Møbel- og Rumdesign. Alternativt har TEKO i Herning en linie for Møbler og Boliginteriør, men denne handler ikke om at indrette rum, men derimod om at designe/udvikle møbler og brugsgenstande. Uddannelsen er desuden meget rettet mod industrien, så man har, især det første år, mange fag inden for indkøb, produktion og afsætning.

Jeg læser selv møbeldesign i Sydspanien, hvor der også er en linie for indretningsarkitekter (interior design). Det er meget mere udbredt i udlandet at bruge indretningsarkitekter, så du skal nok også være indstillet på, at der nok ikke er så mange jobs at få i DK. Du er meget velkommen til at spørge, hvis du vil vide mere om uddannelsen i Spanien.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider