Nej, brevskolen er ikke officiel og anerkendt, og jeg har meget svært ved at tro, at man gennem breve og selvstudium kan opnå nok viden, udvikle sig nok og få nok erfaring til at være klar til et egentlig job bagefter. Som studerende, især i et kreativt fag, har du i høj grad brug for face-to-face sparring med såvel lærer som medstuderende, der kan inspirere og udfordre dig. Min mening om brevskolen? Spild af tid og penge!!
Der findes i DK ikke en egentlig uddannelse til indretningsarkitekt, du kan, som andre nævner, søge ind på Danmarks Designskole i KBH, de har en linie for Møbel- og Rumdesign. Alternativt har TEKO i Herning en linie for Møbler og Boliginteriør, men denne handler ikke om at indrette rum, men derimod om at designe/udvikle møbler og brugsgenstande. Uddannelsen er desuden meget rettet mod industrien, så man har, især det første år, mange fag inden for indkøb, produktion og afsætning.
Jeg læser selv møbeldesign i Sydspanien, hvor der også er en linie for indretningsarkitekter (interior design). Det er meget mere udbredt i udlandet at bruge indretningsarkitekter, så du skal nok også være indstillet på, at der nok ikke er så mange jobs at få i DK. Du er meget velkommen til at spørge, hvis du vil vide mere om uddannelsen i Spanien.