|
|
| Så har Thundra været afsted:) |
|
|
Sikke en oplevelse det har været idag hos Tove Due!! Thundra var låst i nakken og hele ryggen, var ligeledes låst i højre forben/skulder, havde et skævt korsben og bækkenet var skævt. Sikke en forskel der var før og efter behandlingen . Jeg har en yderst glad og veltilfreds tøs gående ude på folden nu . Og NU glæder jeg mig til, at komme igang med at arbejde med hende . Efter behandlingen tissede hun som en gal og fortsatte igen da hun kom i boksen og skulle vente en halv times tid med nålene i. Beskeden var, at hun ikke havde kunnet mærke HVOR fyldt hendes blære egentlig var.... Jeg fortalte Tove, at den alternative behandler havde udtalt, at Thundra ikke følte at hendes bagkrop var en del af hende og Tove sagde, at det var klart sådan som hun havde haft det.....nærmest lammet af spændinger mv...sovende, men samtidig med konstante smerter. Hvor ér jeg glad for, at vi kom afsted idag .
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian, Friesertøsen Thundra & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxx |
|
|
Sikke en dejlig nyhed! Jeg glæder mig på dine vegne. 
Så vidunderligt at kunne hjælpe sin hest til at blive fri i kroppen.
Vrinsk fra Esma Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen.. Super flot Kello sæt sælges. Gevinst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt..... |
|
|
Ja jeg har desværre selv tilgode at kunne se/mærke forskel på en hest efter kiropraktorbehandlinger, men dejligt, det virker for nogle. Og så har staklen jo haft en god undskyldning for ikke at ville (til)rides.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjgflfgjlfjg |
|
|
Jamen det var simpelthen utroligt!! Hun tog den der fidus og kørte hen af ryggen af hende og jeg anede jo intet om hvordan hun skulle reagere på dette og her sagde Tove, at den var helt gal. - Tja det gjorde hun så allerede da hun så hende komme hen til hende på staldgangen . Hun løsnede så op diverse steder, satte på plads mv og gentog ovennævnte procedure - og jeg skal da lige love for, det havde givet en forskel! Thundra bevægede samtlige muskelgrupper mv hele vejen ned af ryggen, krydset og bagdelen. Vi skulle gå frem og tilbage, lave volter mv og der gik hun tydeligt bedre og trådte igennem . Det er klart ikke sidste gang vi har prøvet dette....Thundra skal så også have endnu en behandling til Januar - hvis jeg vælger at gå igang med hende nu her engang.
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian, Friesertøsen Thundra & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Hej igen, Det var lige præcis dén behandling, Thundra havde brug for. Jeg blev bare så glad af at læse dit sidste indlæg også.
Vrinsk fra Esma Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen.. Super flot Kello sæt sælges. Gevinst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| woohoooo |
| Forfatter:  |
lindy |
| Dato:  |
16-09-2008 18:17 |
|
STORT tillykke med de foreløbige ændringer. Vi glæder os voldsomt til at se hvad det hele ender med. Held og lykke fra en nysgerrig tankpasser 
/<rista Og Den Røde Giraf!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor.. |
|
|
er det lige, at jeg undrer mig kraftigt over, at Tove ikke - som de andre meget dygtige kiropraktorer - på det kraftigste fraråder at køre med en hest, der lige har fået kiropraktorbehandling. Hmmm....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt |
|
|
at du har fundet ud af hvad der plager den lille øhhhh store hest Glæder mig til at følge jer fremover..
Hundesele, sadler m.m. sælges, se præs. eller spørg for mere info Nu med endnu et dyr, nemlig Marsvinet Ups
R.I.P Sejr 040107 Brian 191007 Emira 080708
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skøøønt |
|
|
Fedt, håber det går fremad uden tilbagegang fra nu af 
Mange hilsener Ann-Rikka 
Med englebarnet Tika 18/3-2006 R.I.P og Snorre 28/6-2007 Endnu en spunk i vente: termin 10/3-2009 Hestene: Jossie, Chico og Catwalk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jamen dog den stakkels pige har jo haft det helt elendigt! Hvor er det godt hun nu er blevet rettet ud! Pøj pøj fremover...
Oldenborg til salg:
5- års vallak 7 års vallak - nu med video
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dkjgflkgflkjgf |
|
|
Mange tak for de søde kommentarer. Ja nu er jeg jo for alvor spændt for . Nu venter i jo alle på billeder hvor i kan se at hun kan rides . Ej pjat - men det giver da lidt et pres, nu hvor jeg ved at hun skulle være klar til træning. Tænker så, at den psykiske del af det bliver den største problematik.... Hun er jo opgivet og det sidste hun prøvede under tilridningen var, at smide en rytter af og blev derefter fritaget for yderligere pres . Håber sg.. ikke at jeg får sådan en flyvetur. Men vi skal da snart i gang med noget træning fra jorden og hun skal præsenteres for ridehallen hos genboen og føle sig tryg i denne, inden vi tager det store skridt . Hvor er jeg stolt af hende - hun tog virkelig turen i byen igår med ophøjet ro . Og Clyed som var med som støttepædagog, vandt alles hjerter og stjal opmærksomheden fra alle andre . Han fik tilmed æren af, at give et spædbarn sin første ridetur....he he. Line G: Du er velkommen til at oprette en ny tråd, hvor du kan stille dit undrende spørgsmål - Jeg ønsker ikke den debat her i tråden .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej May |
|
|
Hvor lyder det bare spændende. Jeg prøvede det samme med min første hest. Der var ikke det sted på hele kroppen hvor hesten ikke havde ondt. Den havde så været slemt mishandlet før jeg købte den, og var meget nervøs ved fremmede, så jeg troede faktisk ikke Tove fik lov at røre den, men den stod næsten og sov til sidst. Det var en helt anden hest dagen efter. Wauw. Da Tove kom på andet besøg 2 mdr. efter, var der intet tilbage af de spændinger der havde været der. Det føltes så godt. Mange taler for og imod Tove, og rønnebærrene er vel lidt sure, men jeg syntes hun er super. Nu bliver det for alvor spændende med Thundra, men husk nu ikke at forhaste dig (det er jeg nu sikker på du heller ikke gør) Man kan bare godt blive lidt overivrig, når det går rigtig godt ikk'?
Hilsen Mette Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag Dejlige Tara på 14 år, mangler en sød og kærlig ny ejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh du ejer da ikke |
Illum |
17-09-2008 14:37 |
|
En tråd, når du først har trykket send eller godkend.... Men mon ikke Tove ikke siger den slags ting pga. det ville nedsætte kundekredsen med ca. 80%...
Illum . Jeg har ikke patent på lykken, men nøj hvor besidder jeg meget af den...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kljglkjgflkgfj |
|
|
Ja Mette det bliver rigtig spændende . Og nej jeg vil ikke forhaste mig - sætter mig ikke op før jeg føler det er 100% okay med hende. Jeg synes det var en fantastisk oplevelse hos Tove Due og Thundra virker rigtig glad og afslappet idag. Og ja der er jo for og imod alle - ingen er perfekte. Der var også en med hest efter Thundra som havde haft den hos en anden kiropraktor som er meget omtalt herinde. Denne hest havde fået det værre af den behandling og måtte bedøves inden Tove kunne hjælpe den pga. meget store smerter i nakken. Illum: Hvor har jeg skrevet at jeg ejer denne tråd? Jeg skriver at Lige G er velkommen til at oprette en ny tråd, da jeg ikke ønsker den debat i denne tråd som er oprettet for at fortælle om oplevelsen med Thundra hos kiropraktoren. Synes ikke jeg kan sige det på en meget pænere måde? Selvfølgelig kan hun så vælge at overhøre mit ønske og fortsætte som du gør - men jeg finder det ikke særlig respektfuld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Respektfuld |
Illum |
17-09-2008 17:50 |
|
Herre du milde, slap dog af. Alle kan skrive hvad de vil i alle tråde. Havde DU ikke skrevet til Line havde jeg ikke svaret som jeg gjorde, så du har selv sat det igang.....
Illum . Jeg har ikke patent på lykken, men nøj hvor besidder jeg meget af den...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdkjgflglfjg |
|
|
Illum: Nu må man så ikke skrive alt hvad man vil, men bort set fra det, så forstår jeg ikke din lyst til denne.....ja hvad skal jeg kalde det...."dømmen og herskelse". Du svarer ofte nedladende i flere tråde og er rigtig god til at piske en stemning op - og samtidig smider du også "guldkorn" omkring dig for ligesom at opveje... Jeg forstår ikke hvad jeg gør galt i, at skrive til Line, at jeg ikke ønsker den debat i denne tråd? Nu har jeg selv oprettet en tråd om emnet, så folk kan få afløb for deres meninger og erfaringer på området - og så jeg selv kan blive klogere, da jeg ingen erfaring har med kiropraktik overhovedet - ud over det jeg oplevede igår. Jeg skal slappe af? Jeg er nu ret afslappet - forstår dog ikke at DU hidser dig sådan op over, at jeg skriver som jeg gør til Line G .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
også en del der har brugt Tove til deres heste, og de er alle blevet ridehste igen, efter et par af dem var blevet skrottet. Det er fedt din pruh også har haft en god oplevelse hos hende. Så bliver det spændende med tiden at se hvordan det i praksis har gjort en forskel, taler her om hvordan det kommer til at gå med at ride og træne hende. Fik du ikke også nogle øvelser du skulle udføre med hende hver dag før og efter træning eller? Spændende med disse behandlinger.. Har selv haft en hest til fysioterapeut, med stor succes! Ærgeligt at Illum igen har fået sig en vinterdepression, og galper op om ligegyldige ting, "hør mig, se mig"... støj for øjet, det er hvad du er Illum! Nå, lad os høre hvordan det går med træningen af din Thundra vil du? KH. Margit
En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.
Livet er til låns-lev det fuldt ud! Mor til den dejligste Benjamin 02.10.07 Leander vugge, Brio Duo barnevogn, Babybjørn skråstol sælges..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxx |
|
|
Illum, Jeg blander mig nu. Kan du ikke bare respektere Horsespirits nej til et nyt emne i hendes tråd? Jeg kan selv godt lidt at trådene er afgrænsede ift. emnet, da vi ellers ender i noget værre skudder mudder.
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er Osteopati. |
|
|
Nu er der så en forskel på kiropaktik og osteopathi. Tove Due udfører osteopathi og ikke kiropraktik. Kiro er en del hårdere ved kroppen end osteo. Så jeg tror ganske enkelt at Tove Due bruger ordet kiro (i mangel af et bedre dansk ord) grundet det danske folk ikke aner hvad osteopathi er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| illum altså |
Stald Smokie |
17-09-2008 22:30 |
|
hvorfor skal du altid komme med dine små stikpiller- nyder du bevist at lige pointere ud for folk hvad de må og ikke må?og så bagefter lige forsvare dit første indlæg ved at skribe at det bad hun selv om??
jeg forstår da at trådstarter ikke vil have den der debat , for så deler hn sig jo i 2 lejre som vanligt, og så begynder mudderkastningen.
skøn hest du har dig! og lad os endelig se billeder når du engang kommer i sadlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fkgjfljglkjgf |
|
|
Jeg skal nok komme med billeder engang, hvis det lykkes at tage nogle . Har lavet lidt jordarbejde med hende idag for første gang....og det gik både godt og skidt. Skidt fordi det kunne mærkes på et tidspunkt, at hun psykisk forventede et stort pres, da jeg ville stoppe hende. Hun troede klart at jeg ville holde hende "fast". Hun fandt dog hurtigt ud af, at jeg gav efter og brugte små signaler....og hun fik så meget ros, at hun var ved at lette over det. Jeg gik ved siden af hende og med hænderne oppe hvor de nogenlunde sidder under ridning...og her lagde jeg jo faktisk noget af min vægt imod hende og havde højre arm inde over ryggen på hende, mens vi gik fremad - dette sagde hun intet til....og det er jo ligesom et ganske godt skridt på vejen . uha hvor virkede hun stolt og glad..... Da hun skulle have hovedtøjet på, vægrede hun sig biddet og her fortalte jeg hende, at det skulle vi nok få ændret. Jeg sagde til hende, at mine heste altid endte ud med at stå med åben mund og selv forsøgte at fange biddet, når vi skulle ud og ride.... Ha ha...ja hun skal nok finde ud af at hovedtøj/bid er lig med sjov og hygge - men hun har lige nogle barriere vi skal have passeret. Uha hvor jeg glæder mig til bare at prøve at sidde på hende uden sadel .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tove Due |
|
|
Ja Tove Due har jeg også været superglad for at bruge. Men kan bare mærke at hun går op i det med liv sjæl. Det er så skønt når man kan mærke at noget hjælper..  Og ja jeg vil også gerne se lidt billeder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|