Først på sommeren købte jeg en shetlænderhingst på 11 år. Den har gået sammen med vores æselhoppe og hygget sig hele sommeren, men nu hvor de er kommet på vinterfold, har jeg fået et stort problem med den. Den skal dele folden med æslet, en hoppe og en stor pony vallak, det har de gjort i ca 2 uger uden problemer, men i dag er den pludselig blevet sur på vallaken, den brugte et par timer på at jage den og tilsidst var vallaken så skræmt, at jeg valgte at lukke hingsten ind. Hvis det fortsætter i morgen er spørgsmålet så, om jeg skal vælge at sælge hingsten, som iøvrigt ikke er ret hingstet og dermed risikere at den kommer til at ryge fra sted til sted, da den jo er hingst.
Eller om jeg skal tage chancen, få den kastereret og håbe på, at den så kan lade vallaken være i fred. Hvis det ikke hjælper, vil det idet mindste være muligt at sælge den som vallak til foråret og dermed give den en bedre mulighed for at få et vedvarende hjem.
Er der ikke nogle, som har erfaring med at kasterere en så gammel hingst? Vil det i det hele taget kunne løse problemet?