Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Loppekur hvad gør jeg
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 21:46

Min ene kat er blevet alergisk over for den loppekur vi plejer at bruge, Frontline combo. Han får et stort sår der hvor vi putter det på. Det er sket 2 gange, første gang var viste vi ikke det var det, men anden gang var vi ikke i tvivel.

Nu er der så gået 2 måneder siden de blev dryppet sidst, og naboen har lopper (vores hunde leger sammen) Så vi ville gerne have dem dryppet, men hvad gør vi med katten?

Kan vi bruge et andet præperat eller hvad gør vi?

Håber nogle af jer ænder ved noget.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Vi ses på www.hestehygge.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi har.....
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 22:00

Vi har kæmpet som gale mod lopper, har virkelig være godt i gang, har dryppt og dryppet i nakken, men er ikke nået helt vildt langt endda...

Vi har 3 katte og 3 hunde, så det er noget af en omgang, men nu har jeg købt noget giftfri, da nogle af dyrene ikke kan tåle det vi putter i nakken..

Jeg har investeret i noget som hedder Zero Puce, der er både til hunde og katte. Går lige og afventer at de får shampo hjem også, og så får de alle den helt store tur...

Der findes også noget til at sprøjte i hjemmet, men det kan jeg ikke pt opdrive, så der må vi bruge noget giftigt bras....

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

R.I.P Freykur, 8 År

Freykurs Islænder Wintec Cair 44C sadel sælges, se præs....

Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en P ...

http://www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 22:04

jeg bruger Advantage til mine 7 katte, det har ikke været nødvendigt at gøre noget ved omgivelserne efterfølgende.

venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

www.hittekilling.dk *VI MANGLER HÆNDER*

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 22:05

lige en ekstra note, brug ikke Bayvantic, det er kun til hund og er stærkt giftigt for katte.

jeg har desværre hørt flere gange at folk er blevet det anbefalet i dyrehandler.

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

advatage
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 22:16

Har faktisk fået noget advatage af naboen da hendes kat er død. Det er for gammel kunne jeg se da jeg kom ind med det, så vil ikke bruge det, men kunne jo købe noget nyt. Men tror i han kan tåle det når han ikke kan tåle det andet, jeg vil ikke han skal få sådan et sår igen, det er netop lige helet færdig.

-----MARIA-----

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 22:33

altså om han kan tåle det kan jeg jo ikke svare på, men jeg kan fortælle at en alm bivirkning ved frontline er kontaktsår.

man kan få en pille der slår lopperne ihjel, den hedder capstar og virker øjeblikkeligt.

der er nok ikke så meget at gøre, andet end at prøve sig frem.

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

Polgadot
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 22:48

Tror godt at du kan bruge Advantage - virkestofmidlet er ikke det samme som Frontline. Men spørg lige dyrlægen først.

Jeg har gennem nogle år brugt frontline - og det virker ganske enkelt ikke længere - på trods af jeg ikke har brugt til forebyggende.

Gik ind i en forretning og spurgte om de havde noget andet(lopperne havde jo ligesom fest derhjemme). Ekspedienten havde nær solgt mig Bayvantic - hvis det ikke lige forholdte sig således, at jeg på forhånd vidste at det var giftigt for katte. Dette fik ekspedienten også at vide - hun læste på pakken og ja - det er kun til hunde - SURPRISE!

Bayer laver så denne advantage - og det dur på resitente for frontline - samtidig med kan man vælge om der er over eller under 4 kilos kat - smart:-) Især for os der har de store katte over 4 kg.

Mvh

MonaK

Nu uden Soya

0
0
Svar på denne tråd

Frontline
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 23:02

Prøv at finde et loppemiddel med et andet aktivt stof. Det aktive stof i Frontline er fipronil, i Advantage er det imidacloprid og i Advocate er det imidacloprid og moxidectin.

Bayvantic må du endelig ikke bruge til kat da et af de aktive stoffer er permethrin som er meget giftigt for katte!

Knus fra Trine *Tika og Freja*

-- Nu uden min dejlige Tika --

rest in peace my love

0
0
Svar på denne tråd

tak alle
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 23:04

Tak for jeres svar. Jeg vil prøve at ringe til doktor dyr i morgen og spørge om advantar om jeg kan bruge det. Tak for tippet om bayvantic det viste jeg ikke.

-----MARIA-----

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider