Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Staldregler
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 08:42

Hvilke regler har I der hvor i er opstaldede eller har ikke nogen bare generel god opførsel?

Vi skal til at lave nogen hos os, der er os (ejere, der har de fleste heste), rideskole (også vores) og opstaldere, samt nogle der kommer med deres heste til undervisning.

Forslag modtages gerne.

Mvh

Lene

0
0
Svar på denne tråd

6-tegn
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 08:45

Hej

Vi har pt. 16 heste opstaldet foruden vores egne 7 og har valgt at lade alle regler også dem som normalt er "uskrevne" komme med. du kan se dem på hjemmesiden under downloads i kontrakt og retningslinjer

0
0
Svar på denne tråd

rideskole
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 09:24

Tja... jeg kan kun tale om de rideskoler jeg har været på:

1. Absolut ingen rygning i, eller i nærheden af stald og lade.

2. Fej op efter dig, og fjern evtuelle "drop" fra din hest.

3. Ingen løben eller råben i stalden. Hold et roligt staldmiljø.

4. Når der kommer foder, må hestene ikke stå påstaldgangen, da det skaber uro.

5. Hold opsyn med din hest, når den står på staldgang.

6. Rideskole-elever har 1. ret til staldgangen idet de skal ride hold.

7. Hunde medbringes på eget ansvar.

Kan ikke komme i tanke om flere...

"You´ll never walk alone"

youtube.com/watch?v=XsNLk4yVDEM

Til Minde om Martin Jensen:

1984-2008
Dont beware off the dog-

Beware off the owner...

Med termin d. 23/1-2009.o)

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 09:42

Har aldrig stået opstaldet på en rideskole, så kan kun udtale mig fra opstaldningssteder, hvor der kun har været voksne opstaldere.

Og det som jeg har syntes, har været vigtigst har været:

1 Fej efter dig før du går med hesten - det er træls at staldgangen ligner en svinesti af strå, @!#$ og mudder. Og bare man sørger for nem adgang til skovl, kost og en murerbalje til at putte skidtet op i, ja så kan man have en pæn stald hele tiden, selvom man har 30 heste opstaldet.

2 Ingen løberi og råberi i stalden.

3 Ingen løse hunde i stalden.

4 Faste fodringstidspunkter, hvor der skal være plads til at fodervognen nemt kommer rundt, så hestene bliver mindst mulig urolige ved fodring.

5 Hvis man vil give hesten gulerødder e.l., må de kun gives på gulvet eller i en spand, ikke i krybben. Ved lyd af mad i krybben kan en hel flok af heste blive meget ophidset, og det gør de ikke hvis man gør det på den anden måde.

6 Sluk lyset efter dig, hvis du er den sidste der går.

7 Ved problemer, snak med udlejer eller lig en seddel i en postkasse i sadelrummet, så man kan gøre noget ved det i stedet for bare at sladre.

8 Fjerne evt. klatter udenfor stalden, hvis hesten letter sig udenfor, så gårdspladsen ser pæn ud, og ingen vader rundt i skidt med det samme de træder ud af bilen.

9 Hæng redskaber op, således at hesten ikke kommer til skade på dem.

10 Rygning forbudt i stalden.

Og ja der er nok flere ting, men disse synes jeg er, at det bliver en pæn, ren og sikker stald, som man nyder at komme ud i.

MVH Charlotte

Hingsteplag/vallak købes. 0-2 år. Dressur-/all round type. Forventet stg. min. 165 cm. Påpirer ikke nødvendig.

Ca. pris 10.000 kr. Skriv PB her på nettet til mig.

0
0
Svar på denne tråd

der hvor
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 09:59

jeg har min hest er der ingen skrevne regler, udover self. opsigelse, staldleje og andet "juridisk".

det fungerer bare! Der er altid rent og pænt, fejet, ingen råben, ingen ting at irriteres over.

til gengæld har jeg stået et sted hvor stortset alt var skrevet ned i et reglement som man fik udleveret ved opstaldning, og der flød på staldgangen, strigler træktove m.m. blev væk (ikke stjålet men forsvandt i rodet!).

Og det var voksne mennesker, så man skal altså ikke bare give "de der teenagetøser" skylden for alt

Maiken

6/6-09 .....

0
0
Svar på denne tråd

God opførsel og sund fornuft
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 10:03

På gården, hvor jeg har mine heste er opstaldet, er der ingen regler.

Gårdens ejere er ikke hestemennesker og har derfor ladet det være op til os selv, at bestemme hvordan tingene skal foregå, når det gælder hestene.

Nu er jeg den eneste, som har heste i stalden pt., så lige nu er det altså mig selv, som bestemmer det hele.

I bund og grund burde det ikke være nødvendigt med regler. At man ryder op efter sig selv, omgås hestene på dens præmisser (rolig opførsel i nærheden af hestene), passer sin hest osv., ser jeg ikke som regler, men som ganske alm. god opførsel og sund fornuft.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Wraphø købes på Djursland, Århus eller Randers området

0
0
Svar på denne tråd

Desværre
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 11:04

er det ikke logisk for alle, hvordan man opfører sig og "holder rent" i stalden.

Jeg har skrevet vores staldregler op, så der ikke er nogen undskyldning for, at man ikke ved det.

Desværre ser jeg dog tit, at staldgangen ikke er fejet, dørene står åbne, lyset er tændt osv, så det er altså ikke alle der tager det som en selvfølge, at man rydder op efter sig selv.

Dertil vil jeg dog lige sige, at de tøser jeg har ligenu klarer opgaven til UG med kryds og slange, så dem vil jeg gerne ha' nogle flere af .

Med venlig hilsen

Sanne

Går den - så går den. Går den ikke - går det nok alligevel :-)

0
0
Svar på denne tråd

Det er .....
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 12:02

nemlig det der kan være problemmet at de uskrevne regler ikke er ens for alle. Nogen kan bedst lide det pænt og rent og andre er ligeglade med om de og deres hest står i Lo.. til knæene.

Men mange tak for alle jeres råd, bruger lidt af det hele og mixer så det passer hos os.

Mvh

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Regler
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 21:11

Jeg har oplevelser, der ligner Maikenm`s.

Der er lavet undersøgelser, der viser, at folks opførsel hænger nøje sammen med de forventninger, man har til dem.

Jeg har oplevet et sted, der skrev en masse regler ned på en måde, der virkede utrolig nedladende. (som om det var til små børn- og tonen på stedet var ligeledes) Der var ikke nogen god stemning, og det fungerede ikke godt.

Nuværende sted er der ikke nogen nedskrevne regler (bortset fra opslag omkring brug af ridehus, da der også kommer folk udefra). Det fungerer SUPER! Folk tilbyder af sig selv at hjælpe til hvis staldejer skal noget, de rydder op efter sig selv og der er altid en god og hyggelig stemning

Et velfungerende sted kommer efter min mening ikke af en masse regler, men en god dialog og respekt for hinanden.

Rose 1

med

Aqua Z & Imagine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 08:18

Her er nogle af vores:

Fej efter dig hver gang du trækker ud/ind

Kør langsomt ad grusvejen

Åbningstider 7-22 (stævner/sygdom undtaget

Ingen rygning i stald

Ryd op efter dig

Evt. ridehus regler; hvornår må der springes, longeres, haves løse heste osv.

Ingen heste må efterlades alene på folden

Heste må ikke efterlades uden opsyn på ridebane/ridehus (da de gnaver i træværket)

Børn skal være under opsyn

Hunde i snor

Ingen på staldgangen under fodring

Alle disse ting er måske noget folk burde kunne huske af sig selv, uden regler. Men desværre er det ikke sådan i det virkelige liv.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider