Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til kandar stang...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 14:32

Er der nogle der lige kan fortælle mig hvad er det skarbeste kandar stang, den med stor tunge frihed eller lille?

Vi tilbyder bedækning med avlsgodkendt shetlandspony hingst.

Han er kåret i første klasse.

0
0
Svar på denne tråd

Det med stor
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 15:33

Bue er det der kan gøre meste ondt.

Illum

.

When the "snakes" stops hissing I must be slipping..

They are still hissing..

0
0
Svar på denne tråd

ikke helt
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 18:18

Hej

Jeg er så ikke helt enig i det med stor bue gør mest ondt, nu har jeg den fra HS med anatomisk bue, og den er ret stor, men den går ikke op i ganen, men bagud så der er mere plads til tungen, så den er faktisk noget af det blideste man kan tænke sig hvis man snakker kandar stang, ved så godt at der findes de alm. med buen der står lige op, dem vil jeg så slet ikke bruge for jeg tænker på hesten i denne sammenhæng, alt det isenkram i munden, så skal det også være det bedste og blideste for hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Øh har du tænkt over
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 20:39

Det voldsomme pres der kan lægges på tungen med en bue ???

Illum

.

When the "snakes" stops hissing I must be slipping..

They are still hissing..

0
0
Svar på denne tråd

hs kandar
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 08:40

Jeg bruger også HS anatomisk kandar på min hest... Han har ikke særlig meget plads i munden så her var det oplagt at bruge netop HS. Han var i ridning et par måneder og der brugte træneren HS kandar- da han gik godt på det så købte jeg mit eget til ham da jeg fik ham hjem igen.

Men grundlæggende skal man spørge sig selv om man har en rolig hånd? Har man det... og det bør man have når man rider kandar... så er udformningen kun interessant i forhold til hvordan hestens mund ser ud. En lav gane giver ikke plads til høj bue... En stor tunge nærmest kræver bue... Lav gane og stor tunge bør bruge HS kandar. Til en hest med almindelig tunge og høj ganefrihed så er et lige nok at foretrække... Kan du ikke selv vurdere hvordan hestens mund er så spørg en hestetandlæge eller dygtig dyrlæge. De kan også ta lidt af tanden der ligger lige bag stang og bridon så der er mere plads til biddene hvis der er pladsproblemer...

Maria & Samson Enricca Nemo

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 12:34

ja, den bue kan gøre ondt .. Men når man som sympatisk rytter rider med kandar eller blank kandar biver det slet ikke aktuelt at det gør ondt på hesten.

Sassi'

Den halve parade er den alle taler om,

men ingen ved hvad er ..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider