Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Clairvoyante - bevis for deres evner?
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 11:59

Jeg noterede mig at der i går, i Operation X, blev nævnt noget omkring fusk blandt clairvoyante medier.

TV-2 var blevet anklaget for at have brugt ufine metoder i afsløringen af fupmageriet, og tilbød nu de clairvoyante medier at bevise deres evner for offentligheden.

Tilbuddet var sendt ud til foreningen for clairvoyante medier.

Ingen havde henvendt sig.

Er det fordi de clairvoyante er fornærmede og ikke ønsker at samarbejde med TV-2, eller er det simpelthen fordi de aldrig ville kunne klare en test, hvor de ikke må benytte sig af at stille spørgsmål om den afdøde, men kun er afhængig af "tankeoverføring" (eller hvad det kaldes).

Og ved nogen, om der nogensinde er foretaget en videnskabelig test, der een gang for alle har bevist at ja - det KAN lade sig gøre at tale med afdøde?

"Når vi tager vore drømmes tågede slør af hesten, fremstår den endnu mere bemærkelsesværdig end før." - Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Hmm....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 12:02

Jeg så også programmet, og mener da bestemt at de sagde at der var flere af de clairvoyante der havde sagt ja til at beise deres evner... Er det egentlig ikk det de sender i næste udsendelse??

Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd

castra...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 12:07

de sagde nemlig der ikke var nogen der ville, men de ville gerne stadig invitere folk ind.

Hvis jeg nu var clairnoyant, og var 110% sikker mine evner, ville jeg stadig sige nej.

Tænk, hvis jeg fejlfortolkede noget, eller personen opfatter mennesket på en måde, og clairvoyanten på en anden måde.

Det er en kæmpe risikofaktor!

Men lige meget hvad, så syntes jeg stadig eksperimentet er spændende. -Og jeg tror også at der seriøst skal ryddes op i den verden.

Om jeg selv tror på det? Ved jeg ikke endnu.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Vil du gerne klappe en hest en gang i ugen i Tåstrup området? Kontakt mig for mere info

Wet wrap bandager sælges se præs

0
0
Svar på denne tråd

Sarah....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 12:08

De sagde: Trods tilbuddet var sendt til alle i Clairvoyant-foreningen og til de involverede i udsendelsen var der ikke kommet en eneste henvendelse fra nogen der ønskede at bevise deres evner. Men tilbuddet stod stadig ved magt :)

"Når vi tager vore drømmes tågede slør af hesten, fremstår den endnu mere bemærkelsesværdig end før." - Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Blot en tanke...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 12:19

Mon ikke vi havde hørt om det, hvis det var videnskabeligt bevist at det virkeligt kan lade sig gøre at tale med de døde???

Muligt der er nogle, der mener, de har disse evner, men så længe der ikke kommer rene facts på bordet synes jeg deres evner må være tvivlsomme...så jo også i et tidligere program, hvor let det faktisk er at overbevise folk om, at man taler med deres kære afdøde, blot ved at stille de rigtig spørgsmål?!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 12:31

Jeg synes det er lidt en sjov holdning der generelt fremstilles overfor claivoyante. Nemlig holdningen "Jeg tror ikke på dig, men bevis det dog så jeg kan se at du har ret"...

Sjovt nok så har der da været mange claivoyante tilmeldt det nye program "Jagten på den 6. sans", fordi dette program har en positiv indgang til den spirituelle verden, istedet for et program som Operation X hvor de jo stort set er stemplet som svindlere inden de har sagt to ord.

Jeg må indrømme at jeg også ville sige nej tak til deres tilbud om at komme tilbage, selvom jeg ville være overbevist om at det jeg kunne var rigtigt.

Hvorfor er det at det ikke er tilladt at lave fejl som en claivoyant eller healer for den sags skyld? En læge kan glemme en klud i maven efter et kejsersnit, overse en tumor på en scanning osv, men det bliver ligesom dysset ned for "alle laver jo fejl. Vi er bare mennesker". Men det er som om at en alternativ behandler altid skal have 100% ret ellers tror vi at de er svindlere...

Jeg er selvfølgelig meget imod folk der giver sig ud for noget de ikke er og jeg ved da godt at de "claivoyante" der blev fremstillet i Operation X den gang ikke havde rent mel i posen. Jeg synes bare at der er ærgerligt at man laver et program som kan ødelægge det for dem som rent faktisk har disse evner. Det lød jo nærmest som om at det var alle claivoyante der vare nogle svindlere efter programmet. Jeg synes at programmet havde haft mere stil, hvis man havde set nogle andre også som virkelig er dygtige som man kunne holde op imod disse svindlere. Svindlerne håner jo ikke kun deres kunder ved at snyde, men de ødelægger også rigtig meget for dem der har været i faget i mange år og som virkelig kan noget.

Jeg tror at de claivoyante er blevet trætte af den der negative og tvivlsomme holdning til dem og derfor siger de nej til at komme tilbage for at "bevise deres værd".

Hende der lever og ånder for Western Pleasure :-)
www.mia-haugsted.dk
Andelslejlighed på Frederiksberg sælges. 106 kvm. Fuldstændig istandsat. Billig husleje.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 12:38

Clairvoyant kan jo være mange ting...I gamle dage kaldte de det for spåkoner...

Jeg tror, at der er nogen, som kan nogle ting...Men at rigtig mange er fuskere...

Min egen farmor blev som 16-18 årig spået af Peter Belli's svigermor....Selv mere end 60 år senere passer det, hun fik at vide...Dette var længe inden, der var tænkt på computere og et internet fyldt med oplysninger...Men nogen vil nok sige, at det bare var held....

Kh. Britt

Welsh Cob - mit valg

Valhallas Abigail - En af verdens smukkeste heste

Nu også med lånehoppen Valhallas Amanda

0
0
Svar på denne tråd

aldrig i livet
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 13:22

om jeg ville stille op til sådan et cirkus! jeg mener bestemt ikke det har noget med at være fornærmet at gøre, det har noget med at træffe bevidste valg at gøre.

det er selvfølgelig ikke det samme men på et tidspunkt søgte jeg prøvekaniner til telepati med heste. jeg fik SÅ mange henvendelser der havde negativ fortegn med at jeg "da godt måtte komme og prøve på deres heste" jeg skulle bare vide at de ikke troede på den slags! det kunne jeg da med al respekt ikke bruge til en fis- så jeg valgte at sige nej tak! og koncentere mig om de seriøse henvendelser.

Telepati, Healing og massage tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

jeg er calvoyant
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 13:33

og kan forudsige ikke en stiller op til testen.

Mvh Mona

Stald Dyrhøj

Ny Rapid hestetrailer udlejes efter aftale.Post nr 8410

Kontakt profil eller på 29899156.

2 killinger søger nyt hjem fra sidst i aug. født d 8/6-08

begge hunkatte hvide med lidt sort.

0
0
Svar på denne tråd

Der er udlovet $ 1.000.000
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 13:53

Af James Randi til enhver der kan bevise et ægte paranormalt fænomen... Sjovt nok har INGEN pt hævet dusøren. Læs mere her: www.randi.org/joom/content/view/38/ 31/

Med hensyn til profetier, så kan de let være selvopfyldende, så generelle at de passer på de fleste, udført med "koldlæsning" (hvor mediet er god til at flæse kropssprog + stille vage spørgsmål som forsøgspersonen så reagerer på) -eller måske er mediet/spåkonen bare en god menneskekender.

Også før internetter var der masser af fuskere på området, så det er heller ikke noget nyt!

Det er da meget muligt, at folk selv tror på, at de har visse evner, men det beviser ikke noget, udover at de også bedrager sig selv.

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

Videnskablige beviser?
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 14:01

Ja der fik jeg mig da lige en lille griner....

Hvordan i alverden vil i ha man skal kunne bevise clevoriance videnskabeligt?

Hilsen en der tror på det findes, men at mange fusker....

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det ikke kan
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 14:11

Dokumenteres og efterprøves under kontrollerede forhold, så er det et trosspørgsmål og hermed forsvinder enhver mulighed for at debattere på et rationelt grundlag.

Det kan man så også grine af, hvis man er indskrænket nok til det.

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 14:22

Clairvoyance kan ikke videnskabeligt bevises!

At tale med eller fornemme ånder, spøgelser - you name it, handler jo netop om at ligge logikken fra sig og fokusere på noget paranormalt. :-)

Det handler om at se forbi det man er vokset op med skulle være "normalt" og almindeligt.

Videnskab handler om logik - er bygget op om logik. Så nej, den slags vil aldrig kunne videnskabeligt bevises, og gudskelov for det.

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

Ang. at bevise det videnskabeligt....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 14:46

Jeg læste en artikel engang i et Illustreret Videnskab (engang = inden for det sidste år) om telepati, hvor man gik ind og målte på hjerneaktiviteten, når en person forsøgte at telepatere til en, som sad i et andet rum.

Jeg tror lige jeg skal have fat i det blad igen, men som jeg lige husker det:

En person (X) sidder i et rum for sig selv, og en anden person (X) sidder i et rum for sig selv.

X skal overføre tanker til Y, og Y har ingen anelse om på hvilket tidspunkt X vil forsøge at overføre tanker.

Men rent faktisk kan de måle aktivitet i både X og Y's hjerne, idet X forsøger at telepatere til Y.

Om man vil tage det for et slags videnskabeligt bevis, tja, det er jo op til folk selv.

Personligt er jeg selv overbevist om, at nogle har evnerne.

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke selv typen
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 15:47

der kun tror på det der kan måles og vejes.

Men jeg synes desværre der tegner sig et kedeligt mønster inden for den okkulte verden (nogen synes okkult lyder dæmonisk og "farligt" men det ER ikke desto mindre okkult praksis at tale med ånder, så det kalder jeg det altså).

Jeg finder det nu engang påfaldende, at Operation X programmet erfarede at samtlige deltagende medier benyttede sig af cold reading for at kunne komme i kontakt med ånderne.

Måske det var på tide at clairvoyant-foreningen kom på banen og lugede lidt ud i medlemmerne??

Anyway, jeg kan selvfølgelig blande mig udenom...bliver blot en smule harm, når nogle udnytter menneskers sorg ved at være "bindeled" til den døde.

Jeg er nu af den holdning, at sorg skal bearbejdes blandt andet ved at man trin for trin lærer at acceptere og leve med at afdøde har sluppet det jordiske liv, og man skal lade minderne leve istedet for at "hænge fast" i det liv, der engang var.

Det er det jeg føler de clairvoyante gør i mange tilfælde - lader de efterladte leve på en usund "fornægtelse" af, at den døde ikke er mere. Jeg tror det ofte gør mere skade end gavn. Udover det er de jo slet ikke uddannet til at have med mennesker i sorg og krise at gøre. Jeg har selv mistet familiemedlemmer, så jo - jeg har haft sorgen tæt inde på livet og ved, hvad man skal igennem.

Alt i alt, jeg ER nok temmelig kritisk - men mest over den måde mange af dem forvalter deres praksis på.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg melder mig
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 16:03

som forsøgsperson! Jeg har lige mistet min dejlige hest, og jeg gad da godt vide hvad han går og laver nu... I mine mørkeste øjeblikke har jeg overvejet at ringe til en clairvoyant, bare for at få afvide han er ok..

Men helt ærligt, selvom jeg måske tror der er mere mellem himmel og jord, og også tror på, at min Pirelli stadig lever i mig, så er det jo også et spørgsmål om tankens kraft og viljen til at tro på at han er her hos mig i ånden, fordi det er en trøst. Så jeg vil give Paloma lidt ret i, at man bliver holdt fast i en tro der måske ikke er sund.. Men jeg husker dengang Zulu sendte Åndernes Magt, der var en mand (Gordon?), en englænder, der lavede nogle ret kraftige ting... Jeg tør ikke sige om det var sandt eller bare godt skuespil, men jeg ville nok få mere ro i sjælen hvis en eller anden kunne hilse fra Pirelli og sige at han var okay, at det var det rigtige at sige farvel og at han venter på mig ved regnbuebroen...

Sorgen kan være så stærk at den driver os til ting vi ville fornægte med rationalitet og fornuft, men når jeg sidder med mine billeder, en tot af hans hale og min dybe, voldsomme sorg og bare græder smerten ud, så ville jeg da ønske at nogen kunne lindre den... at nogen med evnerne kunne tale med ham.... jeg tror nogle gange jeg kan mærke ham hos mig... pludselig en fornemmelse af at han skridter ved siden af mig, som han gjorde når vi gik ture da han stadig var i live... men er det sandt, eller mit hjertes sorg der spiller mig et puds? Det vil nok aldrig kunne bevises, men jeg forstår godt dem der søger trøst i at tro nogen kan tale med deres afdøde... heste eller mennesker...

Det der forarger mig, er de mennesker der vil drive forretning på basis af en sorg som den jeg bærer, dem der ville vride mine SU kroner ud af mig med falsker forestillinger om at de kan tale med min hest, og som den "clairvoyant" der fortalte den efterladte kone, at manden fortrød sit selvmord i sidste øjeblik, men da var det for sent... Det er koldt, og det er ondskabsfuld. Umenneskeligt...

Come back

for just one moment

Your star looks bright

I'm still wondering why your time

here on earth was so short

and I can't seem to get it right

you'r still missing in my life

0
0
Svar på denne tråd

Nadja...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 16:16

Hvis du føler Pirellis nærhed, er det så ikke nok?

Dine følelser over for ham, dine minder, din sorg - i alt det, lever han videre. Du er - kan man sige - bærer af hans sjæl og den han var, da han var hos dig.

Hold fast i det. Du behøver ikke give penge for at nogle skal "tale" med den du savner. For hjertet ved præcis, hvad sandheden er. Hvis vi VIRKELIG lærer at lytte efter, så er alt udefrakommende ligegyldigt. Så kender vi sandheden selv.

0
0
Svar på denne tråd

Paloma
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 16:55

Jo, det har du helt ret i... også derfor jeg ikke har gjort noget ved det endnu.. Eller endnu... det gør jeg ikke, men jeg kan godt forstå hvorfor man søger det okulte når man står midt i dyb sorg. Man ønsker vel at lette den på en eller anden måde..

Det er meget smukt det du siger.. Jeg kan godt lide den tanke, at han lever videre i mig, ligesom han fik en del af min sjæl, fik jeg også en del af hans.. det er der ingen der kan tage fra mig.

Tak for det billede.

Come back

for just one moment

Your star looks bright

I'm still wondering why your time

here on earth was so short

and I can't seem to get it right

you'r still missing in my life

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 17:34

jeg ville aldrig melde mig til et sådent program, da det kun har til hensigt at stemple en som en løgner.

mht det andet program (har kun set det kort) så kender jeg uttalige der er blevet spurgt og har sagt nej... kender også en deltager.

men de fleste har ligesom jeg selv ville sagt nej, pga at ikke alle er lige gode til alle ting.

nogle er feks. ret så gode til remote wiewing (som at se en film på tv) som der hvor de fortæller hvad den person de stiller ind på ser... andre er ikke.

nogle er gode til afdøde kontakt ..andre er ikke

andre er gode til knowing, hvor man bare kender svaret.. uden at se høre el anden form for input

såden er det bare vi kan ikke alle være gode til al ting.

men noget der kan undre mig er at folk ikke tror på clairvoyance. men til gengæld spytter de om sig med ordet intuiton... min indre intiution siger mig. det var hendes kvindelige/moderlige intuition ... osv osv.

det er nøjagtigt det samme, men den skal bare trænes endu stærkere så det er en bevidst evne, og ikke bare held

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er,

og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man har deltaget i TV optagelser
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 17:39

ved man også, at der kan klippes og redigeres i bare en lille smule for at helheden er total ændret. Jeg tænker bare, at det kan være en god forklaring på hvorfor ingen vil stille op...

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Ejer af to lækkre hingste

far og følle søn (y)

0
0
Svar på denne tråd

Madsen
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 17:46

Jeg kunne ikke have formuleret det bedre selv. (Y) (Y)

Intuition og clairvoyance er en og samme "ting", hos nogen er intuitionen, de clairvoyante evner, bare så højt udviklet at den kan tændes og slukkes for, og den er så fint følelene/højt udviklet at man kan fornemme"ting" på et helt andet plan.

Jeg havde en oplevelse forleden, som jeg gerne vil fortælle om, men vil lige søge om tilladelse fra den person jeg snakkede med, før jeg deler det med jer.

Og Ja jeg er clarivoyant, blandt meget andet.

Karoline

HJÆLP SØGES/ØNSKES Se denne tråd:

www.heste-nettet.dk/forum/9/208701/ 208701/

0
0
Svar på denne tråd

En lille beretning
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 09:42

Forleden sad jeg og snakkede med en HN'r over msn. Jeg kender hende ikke, vi er først kommet til at snakke sammen, efter alt det her med den smukke, og ja så har vi da hilst på hinanden på chatten. Altså har jeg ikke noget forudgående kendskab, til hendes liv og hendes heste.

Som flg af den smukke, snakker vi om at miste sin soul mate, og hun fortæller mig at hun midstede sin soulmate, for omkring 1½år siden, og hun bare var så ked af det, og savnede ham sådan.

Pludselig kan jeg fornemme hans tilstedeværelse, han hopper rundt, bukker og stejler, og gør sig virkelig til, og siger: hej moar jeg er lige her og se mig jeg har det så godt, jeg har ikke ondt mere.

Jeg fortæller hende lidt om, hvordan jeg ser ham: Han er en rigtig ballademager og drengerøv og så alligevel så ufattelig kærlig, overfor dem han stolede på. En "livs"glad hest, med en personlighed, som er gået lige i hjertet på dem, som nåede og lære ham at kende.

Hun fortæller mig, hvor ked af det hun er, og at hun ville ønske hun kunne gøre mere for ham. Han kigger på hende (igennem mig) går hen og lægger sigt hovede på min skulder og puster mig i øret, sådan plejede vi at stå, siger han.

Imens han står sådan, sender han mig et billede, af en pige, en pige som ikke er så stor vel omkring 168-172cm med langt mørkt hår, hun passede ham også.

Men efter lidt snakken frem og tilbage, især med tryk på, at hun ikke skal være ked, for hun gjorde alt hun kunne for ham, og dette vidste han, det var bare hans tid til at skulle videre.

Da de får sagt deres farvel, vender han rundt og gallopere væk i en serie af bukke spring, med dertilhørende prutter, store prutter, inden han forsvinder helt vender han sig rundt, ja om næsten blinker til hende/mig. (dette ved hun selv, hvad betydningen er af)

Inden alt dette, har jeg ikke set et billede af ham, han er ikke på hendes præsentation, og alligevel, får jeg ham beskrevet præcist som han ser ud. Hun bekræfter, alt det som jeg har beskrevet for hende, og sender mig et billede af ham: og nej der er ingen tvivl, jeg genkender hans øjne og hans sjæl.

HN'ren er CJ og hun kan/vil bekræfte alt jeg her har skrevet og mere til, for jeg husker ikke det hele, det forsvinder lige så hurtigt, som det kommer.

Men det er ikke første gang jeg snakker med en død, og snakker nu også med de levende. Jeg har tidligere skulle finde ud af hvorfor en ny indkøbt pony gjorde som den gjorde, hvad der lå i dens tidligere oplevelser, men det er en helt anden historie.

Jo der er fuppere der ude, og det er en god ide at bevare en sund skepsis, både over for claivoyante og healere, for nogen gange er vi sørme selv skeptiske, og må nive os i armen, for kan det her nu virkelig passe, eller er vi blevet tossede.

Mine evner er medfødte, jeg har ikke en såkaldt udd, som hverken clairvoyant eller healer, jeg kan det bare, og har bragt det med mig fra tidligere.

Er jeg tosset, jepp det er jeg, det skal man være for at være her ;)

Karoline

HJÆLP SØGES/ØNSKES Se denne tråd:

www.heste-nettet.dk/forum/9/208701/ 208701/

0
0
Svar på denne tråd

Dusøren
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 10:47

Xtiny.

Det kan godt være at de har udlovet en dusør på 10000000$ men hvad hjælper det, når jeg kan se at de ikke har pengene

Alle kan snydes, hvis de vil snydes.

Jeg kan stadig husk en jeg arbejdede sammen med, en spåkone havde sagt at hun ville død i et trafikulykke og at hun ville blive gift med en alkoholiker og nu sad hun der ved bordet med en alkoholiker som kæreste og jeg kunne ikke lade være med at tænke på om hun levede efter det som var blevet "spået".

Vil du snydes så bliver du snydt.

Hvis du ikke ved hvad du vil, kommer du aldrig videre.

0
0
Svar på denne tråd

Beviser...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 11:24

Nu skriver trådstarter jo om der er videnskabeligt belæg for de synske, og det er der ikke. Så er historien heller ikke længere vel? De synske vil ikke deltage i forsøg, da de ikke kan bevise noget som helst.

Intuition er der derimod belæg for, det er nemlig resultatet af en masse ubevidste processer, som foregår i hjernen hele tiden. Hjernen modtager milionvis af sanse input hele tiden, men meget få af dem når bevidsthen, prøv at mærke hvordan din venstre lilletå føles. Nu er du bevidst om den og erkende de sanseinput den giver: Det er koldt, denne her sko klemmer og så videre. Inputtet har været der hele tiden, men det er ubevidst. Bevidstheden kører på en meget smal båndbredde, men ubevidst er båndbredden meget høj for både out- og input.

Så intuition er baseret på en masse ubevidst input, der medfører om man har en god eller dårlig fornemmelse for noget- eller hvad man nu ender med som resultat. Det kan også være, at man ubevidst bemærker nogen faresignaler- og fx drømmer at en af ens pårørende er alvorligt syg. Det er der ikke noget synsk i, det er et resultat af en række ubevidste observationer af personens adfærd.

Dyr er gode til at læse kropssprog og de bittesmå ubevidste signaler. Min tæve vidste præcis, når jeg sad og læste i sofaen, at nu tænkte jeg: "Nu vil jeg gå med hunden!" Så vågnede hun! Hun var god til at læse mit kropssprog, som jeg ikke var bevidst om. Havde jeg ikke vidst bedre, så kunne jeg let tro, at hun var telepat... ;-D

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

xtiny,
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 11:48

Xtiny,

Jeg er uenig med dig. Og dog en lille smule enig.

Ja til den ene måde du beskriver intuition på. At den kan forklares videnskabeligt. Det er den rationelle hjerne, der sorterer i input, tidligere erfaringer og input. Koger dette sammen og "laver" en fornemmelse i kroppen. Altså en go' fornemmelse eller dårlig fornemmelse. Og det kaldes intuition.

Men - eller rettere og... ovenstående er blot een forklaring på intuition. Der finder andre teorier/forklaringer end den videnskabelige. Andre terminologier. Jeg tænker her på den esoteriske lære, som beskriver på følgende måde:

Intuition:

Intuition er en pludselig viden, uafhængig af logiske tankeprocesser, og ved første øjekast tit i direkte modstrid med logikken. På et dagligdags plan kan vi tale om en indskydelse eller sjette sans, men også store tænkere fungerer intuitivt. (...)

(...) Esoterisk betragtet ligger den intuitive bevisthed på det sjælelige niveau. Dette er højere end såvel mental bevidsthed som astral sansning.

-fra bogen Sjælens Leksikon.

Jeg tror på begge former for intuition.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Super flot Kello sæt sælges. Gevinst!

0
0
Svar på denne tråd

tja............
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 13:30

som nabo til en "heks" som hun kaldes i daglig tale, er jeg slet slet ikke i tvivl om, at der er nogen der kan se noget vi andre ikke ser.

Jeg kan godt forstå at der ikke er nogen, der har meldt sig. Det er en gave som nogen mennesker har, og den skal ikke udnyttes.

Ofte vil jeg aftale et eller andet med min nabo, men sommetider siger hun, det kan du ikke for der kommer noget i vejen den dag, og pokker mig om ikke hun får ret. Jeg bruger hende til at kommunikere med mine heste hvis jeg har et problem, og jeg skulle da lige hilse og sige at det hjælper gevaldigt.

Jeg bruger hende da også til andre mærkelige ting, såsom hun har ryddet mit hus for nogle gamle negative energier, men det er en helt anden sag.

Jo de ægte claoyvianter findes, men der er ski også en del fidusmagerer.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget vallak sælges, 1800kr.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

at finde de
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 17:20
videnskabelige beviser kan jo være svært når videnskaben er relativ ung, engang var det "videnskab" at jorden var flad....

og med videnskabelige beviser, tja den dag de kan videnskabeligt bevise kærligthed tja dendag kan de nok ogås bevise "evner".

nu var det min hest karoline pludselig fik besøg af og der var SÅ mange ting hun ikke kunne vide, især fordi min basse var sær, og hun vidste slet ikek hvad han var aflivet af, men sagde selv at han havde ufattelige mange rygsmerter. ( han blev aflivet pga kissing spines)

jeg har forsøgt flere gange at finde ud af hvordan han har/ er nu da jeg havde brug for afslutning og at kunne begynde at give slip på ham for han fyldte hele mit liv, dette vidste karoline ikek , dog kunen hun fortælle mig at de andre jeg havde bedt calando om at snakke med brød han sig ikke om derfor svarede han dem ikke, og ganske korrekt har de 3 jeg har brugt alle måtte sige de ikek kunen få kontakt, de kunne se ham men han kommunikerede ikke med dem. det var de også ærlige om og som de sagde nogen gange er kan man baer ikke få lov at komem igennem.

det var en hård aften den aften jeg snakkede med karoline og jeg er ikek et sekundt i tvivl om hun havde min basse, hun kendte ikke hans rigtige navn, men kunen 100% beskrive ham for mig og alle hans særheder, både udseende og sind.

jo der er mange der ikek er helt ærlige med at de har evner, men der er uærlige mennesker i alle fag og nogen der gør sig til mere end de er, jeg sysn det er synd pga det virkelig kan være en hjælp.

karoline dig vil jeg sige tak til og du havde ret at selvom ejg var ked af det og græd så allerede dagen efter kunen jeg mærke en lethed og sad og sang med i bilen og pjatede med min datter og var slet ikek så lukket som jeg plejer når jeg var på vej til hestene, jeg var glad og havde ikek følelsen af jeg svigtede hans minde. for det skal du ha tusind tak :-)

til jeg andre vil jeg sige om det er fup og fiduser er mig fuldstændig ligemeget for det gjorde noget godt og jeg er startet på den proces der er at gi slip på en dejlig hest og nyde minderne og vide jeg aldrig glememr ham men at jeg ikke behøver at ha dårlig samvittighed over at ha fået en ny hest. det betyder meget for mig og det betyder så meget.

om karoline er en ægte elelr en fusker er i min verden underordnet, hun hjalp mig med at slutte fred med min hests død, og det er en positiv og god ting.

dog vil jeg sige jeg ikke et sekundt er i tvivl om at hun er "ægte" for de ting hun kunen sige ome en hest som hun aldrig har mødt eller set billeder af, ja det beskrev hun som stod hun lige ved siden af ham. sågar hans sorte plet på skulren nævnte hun og han var brun med ål og efter lando, hun kunne fortælle han var født til at springe men havde talenter inden for alt vi besluttede os til, jammen han sprang 160, gik la dressur ( min manglende interese, plaseringer i western og ride i skoven uden udstyr og han blev hos mig) og hun kunne beskrive drengerøven der fandt på sjove ting for at gøre en i godt humør og som drillede især min mand,og ja calando bakkede banen rundt hvis min mand skulel skridte ham varm eller af, skøre krikke.

ja det blev langt men der er baer så mange beviser for at karoline havde fat i min hest, og hun sidder på mors og jeg i vejle og hun kunen ikek læse mit kropssprog eler stemme, da det foregik på msn. så hun har ingen hjælp haft på nogen måder.

så beviser er det nok ikek for skeptikere, men for mig er de der. Alt afhænger af øjnene der ser.....

Hilsen

Christina

American Quarter Horses 4 life

Dandy Me Dun * Super Smooth Beauty * Sweet Sazz

0
0
Svar på denne tråd

LouiseA
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 17:34

Jeg tror ikke der er 'videnskabelige' beviser for at ægte claivoyante findes.

Men jeg behøver heller ikke videnskabelige beviser for det, jeg tror at claivoyante og om de nu kan noget eller ej , er en tro sag. Om man vælger at tro på dem eller ej.

Jeg tror personligt på claivoyante, og at nogen har disse evner. Men jeg tror også mange faker disse evner, da det jo er rigtig let.

Jeg vil gerne, når jeg bliver lidt ældre prøve og lege lidt med dette her med spøgelser og ånder, men jeg vil være lidt ældre, ude af teenage årene, da det er vigtigt man er i et med sig selv når man prøver kræfter med det.-Har jeg fået afvide.

Louise Andreasson

-Vox & Veneration

0
0
Svar på denne tråd

Tja -
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 18:57
Personligt tror jeg at langt de fleste der udgiver sig for at være clairvoyant ikke har de evner som de hævder.

For at sige det som det er så er en stor del af dem plattenslagere som kun er i den branche fordi det er relativt let at lokke penge fra folk der er i nød. Selv de største tvivlere er jo villige til at betale hvis det kan redde livet eller helbredet for en som de holder af.

Der er uden tvivl også en del selvbedrag involveret. Mange af medierne er selv fuldstændig overbevist om at de har nogle helt specielle evner som andre bare ikke er i stand til at se eller forstå. Ind imellem er denne overbevisning funderet i en stærk religiøs tro.

Men selvfølgelig er der mere mellem himmel og jord end det som vi umiddelbar forstår. Historien har flere gange vist at videnskab ikke er ufejlbarlig. Så fordi der er ting i dag ikke kan bevise så behøver det ikke betyde at det ikke eksistere.

0
0
Svar på denne tråd

Xtiny....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 11:17

Interessant betragtning :)

Som tilføjelse kan jeg nævne, at jeg selv arbejder med bl.a psykotiske og skizofrene mennesker.

De har en - nogen vil sige overnaturlig evne - til at aflæse os. De kender vores sindsstemning når vi træder ind ad døren, vores svage og stærke sider. Og det helt uden at mægle et ord.

Har de overnaturlige evner?

Eller har de bare, grundet deres forsvarsmekanismer og projicerings-mekanismer, oparbejdet en formidabel evne til at "sortere" i deres omverden for at skabe orden i kaos, og finde ud af, hvem de vil overføre hvilke "følelser" til, for selv at slippe af med noget af det, der tynger dem?

Jeg hælder mest til det sidste.... ;)

Og først den dag jeg oplever en clairvoyant kommunikere med en afdød HELT UDEN at tale med en levende slægtning om vedkommende kan jeg blive overbevist om at fænomenet eksisterer... ;)

0
0
Svar på denne tråd

okay okay
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 11:44

Man kan godt tale med afdøde, men kun i en periode på 13 dage lige efter de er døde.

Efter da, er de Døve og kan ikke kontaktes, slut.

Mvh Viben

0
0
Svar på denne tråd

viben.....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 12:10

Hvor i alverden har du fået fat i det henne?

Karoline

Rikke Andersen Kommer til Mors 20 November.

Vil du have besøg af hende?

Kontakt mig hurtigst muligt.

0
0
Svar på denne tråd

staldK
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 12:34

Jeg har prøvet det.

Jeg brugte det, dengang Jacob forsvandt.

Tror jeg skrev til TV2 fordi de spurgte hvor han var.

Jeg skrev, at jeg havde "set" ham kravle ned og at han så blev ramt af et lys.

Dog fik jeg lyset til at det nok var et tog, men efter han blev fundet, kan jeg så regne ud at det har været choket over hvor koldt vandet og at det var kulden som slog ham ihjel.

Desuden var det min gamle læremester som fortalte mig det med de 13 dage.

Mvh Viben

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man vil vide mere
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 12:44

Om bevidsthed og båndbredde, kan man læse "Mærk Verden" af Tor Nørretranders- et fremragende populær videnskabeligt værk.

Og Jer der holder Jer til at videnskaben er ung og tager fejl- har tydeligvis fattet hat af den videnskabelige metode. Den består netop i, at man ændrer sin teori efter data- eller kasserer den, hvis den ikke kan forudsige data.

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Viben....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 15:55

Ja jeg er så uenig med både dig og din gamle læremester, for jeg har flere gange oplevet det modsatte :)

Karoline

Rikke Andersen Kommer til Mors 20 November.

Vil du have besøg af hende?

Kontakt mig hurtigst muligt.

0
0
Svar på denne tråd

staldK
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 16:25

Jamen, hvad har du oplevet ??

De oplysninger som du får kan komme fra personen som du sidder overfor.

Det er ikke svært at aflæse ansigtet, og ud fra det kan du se at du har ramt rigtigt i det som du fortæller.

Mvh Viben

0
0
Svar på denne tråd

tyve.......
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 17:28
min mening er klokkeklar: det er fupmennesker der franarer folk penge på ganske umoralsk maner. At folk så kan finde på at henvende sig til dem, forstår jeg så heller ikke. Desværre findes der mange naive mennesker, som udsættes for sådanne ting..

Jeg synes den oprindelige tv2-udsendelse herom dokumenterer det der er at dokumentere...

Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

catzelli
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 22:18

ok ok ok, nogen fupper og franarrer folk penge....

...men hvad så med dem som ikke tager penge.....og hvad med dem, der har mærket ting, som de fandt så skræmmende eller bare mærkelige, at kun deres allernærmeste -eller ingen har fået at høre om det...hvad får de ud af det? Hvem narrer de? Sig selv? Hvorfor sku de dog det? Der kommer jo ingen vinding ud af det...

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Opmærksomhed.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 23:34

Jeg tror bare det er endnu en måde at afkræve andre folk opmærksomhed.

Egenligt ret trist.

Min mand er i øvrigt elektriker, og han renser mange huse for "spøgelser" ved ganske enkelt at finde fejlene/slitagen i elektrisiteten i huset.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kom til at
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 00:00

Tænke på det program "åndernes magt" på TV2...

Det virkelde helt ude i Hampen med lys der blinkede, ånder der gik amok, glasbord der smadrede osv osv.

Men er jeg bare rigtig blond når jeg spørger: VAR det bare fup, fis og effekter for at trække seere???

For det virkede virkelig langt ude....

Stud. Jur, Århus...

Kender du lillegårdens Lucie. Olh. Eft. Ruben.?

0
0
Svar på denne tråd

Videnskab....
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 12:39
Ang den tidligere omtalte artikel i Illustreret videnskab sidste år, så gik et af forsøgene ud på at placere et sæt tvillinger i hvert sit rum.

Den ene sad i et mørklagt rum, den anden i et rum og så på billeder. Begge blev udstyret med måleudstyr som kunne måle aktivitet i hjernen i den del som styrer synet.

Personen i det mørklagte rum blev over en time udsat for flere stærke lysglim som en blitz på vilkårlige tidspunkter.

Selvfølgelig kunne man aflæse aktivitet i hjernen i det øjeblik vedkommende blev udsat for lysglimt.

Men højest overraskende kunne man på præcis de samme tidspunkter aflæses aktivitet i præcis samme del af hjernen hos den person som sad og så billeder.

Forskerne konkluderede at hvis det ikke var telepati så kunne de på ingen anden videnskablig måde forklarer resultatet!

At videnskaben netop består, at man ændrer sin teori efter data- eller kasserer den, hvis den ikke kan forudsige data kan vi kun blive enige om. Men det betyder ikke at man skal lukke alt ude som ikke kan dokumenteres. Og som der skrives så er der i første omgang tale om "teori"

Engang vidste vi heller ikke noget om røngtenståler, radiobølger, det infrarøde lys, det ultraviolet lysspektre, jordskælv, nordlys osv.. Men det betød ikke at det først eksisterede/dukkede op, da vi opdagede og dokumenterede det videnskabligt! Jorden blev ikke rund den dag videnskaben dokumenterede det. Planeterne flyttede sig heller ikke i verdensrummet fra at ha jorden som centrum til at ha solen som centrum da videnskaben dokumenterede det.

Einsteins teori omkring rumtid blev også først videnskabelig dokumenteret og bevist af NASA i starten af 2000'erne, men det betyder jo ikke at rumtiden først er opstået der. Eller at man kan pille ved Einsteins geni...

Og videnskaben ændre jo også gang på gang på gang deres teorier fordi at nu har man opdaget noget nyt. Men at videnskaben ikke kan forklarer overstående forsøg som beskrevet i Illustret videnskab betyder jo ikke at det ikke eksistere.

Mennesket bruger i gennesnit 10-15% af sin hjerne, hvem ved hvad vi kan med de side %'er?

Jeg er helt enig i at der er mange svindlere da det jo er et nemt område at svindle på. Jeg plejer at sige at dem der tager penge for det ofte også er dem der har størst chance for at svindle.

Jeg kender flere clairvoyante healere osv. Både nogen som påstår at de kan, det er sjovt nok dem der vil ha penge for det, og så kender jeg dem som rent faktisk kan. De fleste af dem ser der evner som en gave, og benytter sig af dem uden at tage betaling for det. Dem som tager penge for det er for det meste også forpligtet til at YDE for når vi skal betale for det så forventer vi også at få noget at vide som er rigtigt. Og så ender vi ofte i de ting som man også kan læse i horoskoper, nemlig ting som passer på 9 ud af 10 men som vi opfatter som personlige oplysninger. Eller de koloenormt fantastiske ting som vi så håber på kommer til at ske engang med tiden.

Hele problematikken omkring det overnaturligge er faktisk meget logisk hvis man sætter sig ned og kigger lidt på historien. For vi er gennem hele historien blevet bombarderet med at det ikke eksistere eller findes. Vi er opvokset med det.

"overnaturlige/hekse/spåkonerr troldmændnd osv" er altid blevet set på med skeptiske øjne og det er der skam en god og naturlig årsag til.

Det har gennem hele menneskets historie handlet om magt og kirken.

Før kirken opstod levede mennesket i harmoni med naturen, man tilbad solen, jorden, månen osv. Vi tilbad det der gav os liv, mad og mulighed for at leve.

Senere opstod kirken og ideen om at alt var skabt af gud. Gud skabte universet, jorden, menneskene, dyrene osv. Kirken har gennem tiderne tilraget sig uendelig magt. Taget dele af de gamle guder og tilpasset dem til den kristne religion. Brugt gamle helligdage som nye kristne helligdage. Kirken har opfordret til krig for at udbrede denne tro. Hvis høsten slog fejl var det enten guds vijle eller djævlen værk. Det var ved kirken/præsten man søgte råd og svar, det var til kirken man betalte skat osv. Udryddelsen af hekse i europa på gennem middelalderen, som kirken jo også stod bag. De kunne ting som ikke kunne forklarers, havde andre meninger om hvorfor ting skete osv.

Kirken skabte sig magt og påtvang folk at "tro" på deres tro. Gud havde magt, gud havde ret.

Ligesom kirken gennem århundrede også har kæmpet mod forskere, videnskabelige resultater osv... For det rokker ved hele ideen omkring kirken og biblen, nemlig at det ikke var gud der skabte universet, jorden, mennesket, dyrene osv...

På et tidspunkt mistede kirken sim magt som "vi er dem der ved alt for vi står gud nær" og pludselig skulle alt dokumenteres videnskabligt. Dette var starten på oplysningsalderen som vi befinder os i nu. Alt skal udforskes, måles, dokumenteres og dokumenteres igen af endnu en forsker før at vi tror på tingene, for nu har videnskaben jo ret. Og de ting vi lærer vores børn i skolen, de er jo videnskabeligt bevist!

Men at tro at vi ved alt, om alt, som er omkring os her i verden er nok den mest naive tilgang vi mennesker kan tage til livet/verden.

Kig tilbage på historien, og se hvor mange ting vi har opdaget gennem de sidste 100 år. De fysiske rammer for alle disse ting har eksisteret altid. Det kan der ikke ændres på. Men ved nogle ting har vi været nød til at opdage et for at opdage det andet.

Vi skal bruge hele livet på at lære, hvor ville det være naivt af os at tro at vi ved alt om alt omkring os og at ting ikke eksistere fordi at vi pt ikke har bevist deres eksistens videnskablig!

Det er da okay at stille sig skeptisk over for ting som man ikke forstår. Men at afvise at ting eksistere fordi at videnskaben ikke har bevist deres eksistens endnu, det er godt nok en lukket tilgang til livet!

--
Kristoffer

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 14:38

Det at clairvoyance/den åndelige verden ikke kan bevises -betyder ikke, at den ikke eksisterer..

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Super flot Kello sæt sælges. Gevinst!

0
0
Svar på denne tråd

Viben321 m.v.
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 16:05

hov hov ingen kan sige at noget er sådan eller sådan for vi er alle forskellige præcis som vore evner :-)

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Ejer af to lækkre hingste

far og følle søn (y)

0
0
Svar på denne tråd

Godt formuleret
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 03:33

Kristoffer.

Bravo!!!!

Hvad kan alle heste li ? http://www.dyretelepati.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.....
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 09:01

Nogle skriver, at det er for at få opmærksomhed...Tro mig, min farmor er den mest stille og mindst opmærksomhedssøgende person...Når jeg ved lidt om, hvad hun fik at vide af en spåkone som ung pige, er det, fordi jeg er god til at spørge ind til ting...

Hun har blandt andet fortalt, at hun aldrig efterfølgende har tænkt så meget på, hvad hun har fået at vide....Men lige pludselig står hun i en situation...Og så kommer den dér puha...Det har jeg jo fået at vide...

En skrev, at det er gode menneskekendere...En anden, at folk lever efter, det de har fået at vide...

Min farmor fik blandt andet at vide, hvor mange børn hun ville få, at hun ville abortere én gang, og at hun ville opleve at miste ét barn...I mine øjne begivenheder, der ikke kan passe på alle mennesker...Og lige meget, om min farmor på et eller andet plan har levet ubevidst efter det, har hun ingen indflydelse på, at min far får kræft og dør....

Men som jeg skrev tidligere...Der er helt sikkert mange fuskere...Men selv om jeg er et logisk tænkende menneske, må jeg erkende, at der er nogen, som åbenbart kan "ét eller andet..."

Kh. Britt

Welsh Cob - mit valg

Valhallas Abigail - En af verdens smukkeste heste

Nu også med lånehoppen Valhallas Amanda

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider