Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sygt hærværk på mine hestes haler...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 18:49

Jeg fik et kæmpe chok og en tude tur da jeg kom på folden imorges for at fodre.

2 af hopperne manglede delvist deres haler. Aftenen før var alt intakt. Fortæl mig - er det muligt for et føl på en nat komplet at æde 1 1/2 hale? Jeg håber nogen har erfaring med det - for jeg må indrømme jeg er i chok over hvis der har været mennesker på folden og skære deres haler af. De er helt sikkert ikke klippet af - de må være skåret af - eller forhåbentlig ædt af et af føllene. Men jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at det kan ædes på en nat.

Ingen spor af hår på folden. Det er Blackies der er næsten væk - Fantasiahs er væk 40 cm oppe - den nåede jorden

Viser lige et par billeder:

STALD LAUGE

Avl af de sjældne sorte ox-arabere.

2 sorte ox-hoppeføl - sælges - begge efter Falkhan Expresso

- den ene er homozygot sort!!

***Vi har børnesikret hele huset; men de kommer alligevel ind..***

0
0
Svar på denne tråd

!#%"¤# hvad fanden bilder folk sig ind
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 19:08

Dét der Susanne, er BESTEMT ikke et føls værk - gid det var for så havde der ikke været en idiot inde på din mark, men jeg kan ikke tro det er en af dine føl.

Nej hvor er jeg harm over, at nogen kan finde på sådan noget, hvad får "folk" ud af sådan en handling?

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek ox... snøft
-men stadig med familiens maskot Møller.
.
Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

Bulldogklubben.dk

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 19:16

Jeg tror ikke på at det er et føl, der har gjort det.

Gid vedkommende har fået et kæmpe spark af hestene.. en hov lige i ansigtet!!

Ja jeg bliver sq ond når jeg ser den slags!

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Super flot Kello sæt sælges. Gevinst!

0
0
Svar på denne tråd

Hestens haler
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 19:17

Jeg tror desværre ikke på et føl kan lave disse haler, men vil ik gøre mig klog på det..

For mig ligner det halen er skåret i, og når ik der ligger hår nogen steder, viker det til mystisk...

Jeg ville virkelig osse tude hvis det var sket hos mig

R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008

www.indigo.org/ rainbowbridge_ver2.html

If you don't know me, don't judge me

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm det der
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 19:22

Ser meget mystisk ud, og sikke da nogle idioter, som kan finde på sådan noget.

Stakkels dine heste, som har mistet deres flue vifte.

Stort trøste kram herfra, der er ikke noget at sige til at du er både sur og ked.

Karoline

HJÆLP SØGES/ØNSKES Se denne tråd:

www.heste-nettet.dk/forum/9/208701/ 208701/

0
0
Svar på denne tråd

Jo, det kan
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 19:42

sagtens være et føl, der har været på spil her. Den har måske stået og kedet sig, og så tager det ikke lang tid at "gnaske" en hale i stykker.. Jeg har været ude for det samme, blot på en vallak for en del år siden. ØV

Det er rigtig træls, for der går lang tid før halerne er vokset ud igen.

Husk at smøre dem ind i eksempelvis hjortetaksolie, så følbassen ikke laver yderligere ravage.

3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 19:50

Jeg har haft en hest der mistede halen på samme måde. Dvs. vi ved med sikkerhed at det var et stort føl der havde gjort det. Og halen var ret lige "skåret" over og mange spurgte mig rent faktisk om hvorfor jeg havde klippet halen så kort.

Men det var altså et stort nyligt fravænnet føl der havde ordnet den hale på en eftermiddag. Jeg lukkede dem ud til middag og til aften var halen ædt. Føllet havde vist interesse for halen i dagene forinden og så tog han altså ellers fat.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)

Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

føl....
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 20:28

Der hvor jeg har min hest opstaldet har de hopper og en vallak som har gået sammen med føllene haft haler der mindede rigtig meget om din hoppes.. Også i samme højde og sådan..

Så tror sagtens at det kan være føllet.

Ved dog ikke hvor hurtigt halerne kom til at se sådan ud..

Anne

Lokka, Supreme & Pearl

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 20:38

Hvis det er et af føllene, der har bidt halerne af - hvor søren er hårene så henne??

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

0
0
Svar på denne tråd

Har også haft et føl
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 20:53

der ondulerede haler og når de lige får taget er de utroligt effektive.

Jeg fandt egentlig heller aldrig hårene, men greb den på fersk gerning et par gange. Det var bare hygge og tidsfordriv.

Hældte en hel masse stads på de resterende haler (Bid Stop, Hjortetaksalt og hvidløg og hvad har vi) men i løbet af få dage havde den klaret 3 haler.

Synes længden og fordelingen ligner meget godt.

PS Det tager 2 år at få halen lang igen !

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 20:58

TinaStormy,

Ud fra din historie ved jeg nu hvor navnet FØLLE BØLLE kommer fra.. tihi..

Jeg synes også det er mærkeligt at de voksne heste finder sig i haleonduleringen.

Men for pokker hårene fra 2 hestes haler kan skisme ikke forsvinde ud i den blå luft!! Men ok hvis det har blæst kan de være forsvundet i vinden...

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

0
0
Svar på denne tråd

Undrede også mig
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 21:00

Ja det med hårene undrede også mig meget dengang min følle-bandit bed HELE halen af sin mor (åh og Gaia havde bare den dejligste tykke kraftige hvide hale ) tilbage var kun lidt på selve haleroden - øvøvøv.

Min tanke var at han måske havde ædt hårene - så han var i skarp overvågning i tiden efter, men der kom aldrig nogle hår ud af ham i pærerne, ej heller komplikationer med kolik eller andet. Der var ikke et hår at se på marken - men min tanke er at de altså må være blæst væk/ taget af fugle..

Kan fortælle at det tog min hest 2 år før halen var tilbage i nogenlunde samme længde - virker som lang tid, men det går pludselig hurtigt

Som én foreslår, så smør noget i halen, der "skræmmer" føllet væk, det kan måske redde resten - der er dog trods alt noget tilbage

At blive ved jorden da falder man mindst..

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 21:00

jeg tror bestemt også det er føllene, det ligner det. var det menneskers værk, ville de være klippet lige over

har 7 dejlige hypper

0
0
Svar på denne tråd

Hale..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 22:08

Jeg tror bestemt også det er et føl der har været på spil her.

Jeg har prøvet at lukke heste ud om morgenen med hele haler, og så komme hjem om eftermiddagen, og opdaget at en af hestene havde fået spist det meste af halen, og det lignede også sådan en hale som du viser billed af.

Mvh Rikke

Foredrag om fodring, se mere på rideklub Vestsjællands hjemmeside.

www.123hjemmeside.dk/rideklub- vestsjaelland

Klubben uden grænser

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 22:11
Jeg tror også, det er føllebølle, der har været på spil...

4 stk. 120 liters fodertønder sælges. Kun 100 kr. pr. stk.

Kan afhentes i Århus.

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 22:41

sikkert at det er et føl, min ene hoppe har før været i gang med at rykke manen af den anden, der var vi også nødt til at holde øje med dem hele tiden... Forstår simpelthen ikke hvad der får dem til at gøre sådan noget... :S

Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 22:54

Jeg tror også på det er føllet, hvis føl spiser haler, gør de det fordi de har orm..

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Flere heste til salg, se dem på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 05:10

Tak for alle jeres kommentarer. Det gør mig en smule mere rolig at høre om jeres andres oplevelser med haler der forsvinder. Jeg får selvfølgelig aldrig af vide hvad der er sket, med mindre jeg tager synderen med halen i munden - men jeg var godt nok på vagt i nat - den mindste lyd fik mig til at fare op og kigge ud af vinduet.

Nu er jeg spændt på at komme derud når det bliver lyst og se hvordan det ser ud idag.

STALD LAUGE

0
0
Svar på denne tråd

halen..
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 05:48

Ynox mistede også noget af sin hale i foråret. Han har naturligt nok ikke føl ved sin side, så jeg troede også der var kommet nogle spader forbi og havde pillet ved den.

MEN! En morgen så jeg, hvad de virkelig var sket med hans hale. Ynox lå ned og sov på folden, og Rebecca, min 2-års, stod og skrabede i hans hale med et forben!!!!

Mig ud og få Ynox op og hastede ned til min nærmeste rideudstyrsforretning og købte en halepose (som bliver VED med at falde af..!).

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

Heste haler
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 06:52

Jeg syntes det virker sært - som jeg også sagde til dig igår susanne....

Vi taler jo om at det mangler haler på TO HOPPER - ikke kun EN.

Det er 2 hopper der mangler halvdelen af halen på 1 nat.

- Kattekillinger bortgives - 1 rød og en blå!

- Polsk Araber hingst til avlsbenyttelse i 2009.

Oxara Arabians

0
0
Svar på denne tråd

Bommelum
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 08:33

Ja og det skal lige siges, at den ene hoppe som mangler noget af sin hale er en to års plag - ikke en følhoppe. Ville en to års plag lade en fræk følle bide i sin hale? Jeg kan forstå en følhoppe er overbærende med sådan en bandit, men en plag?

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek ox... snøft
-men stadig med familiens maskot Møller.
.
Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

Bulldogklubben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja, en 2 års
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 09:30

lader en følle æde halen, det gør en 4 års vallak også.

Det er faktisk utroligt hvad sådan en bølle kan slippe afsted med.

Og jeg taler af erfaring.

Min smukke vallak havde en hale der ville gøre enhver 3'er pony misundelig, og haps... så var den totalt etage klippet.

I år er det 2 års'en det går ud over, hun finder sig også i alt.

Heldigvis er ham her ikke lige så slem, så der er håb om de beholder det meste af halerne i år.

Den eneste der ikke finder sig i noget som helst fra ham, er hans mor....

Karin

Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør

0
0
Svar på denne tråd

ikke klippet
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 19:40

Det er ihvertfald ikke nogle mennesker der har klippet halen af.. tror også det er et føl der har kedet sig, og ladet dette gå ud over hoppernes hale..

Kender du Lexieton??KLIK HER
0
0
Svar på denne tråd

Da vores hingsteplag
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 19:50

var 6 mdr nuppede han næsten hele manen på sin 1½-årige storebror. Det ser bare ØV ud med stritman på en islænder Den er dog næsten ved at have samme længde igen - storebror er 3 år i dag.

Jeg tror føllet er synderen i dit tilfælde også; træls du ikke opdagede tendensen i tide.

Mange hilsner fra Sine

i USA

Haflingerhoppe til salg!

www.heste-nettet.dk/lodge/8971/hest/ 8855/

Haflingervallak - barbiehest! - til udlån/salg

www.heste-nettet.dk/lodge/8971/hest/ 8853/

0
0
Svar på denne tråd

mistede halehår..
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 19:52

Tror nu også det føllet som har været på spil, ejeren af det sted hvor vi står opstaldet måtte aflive hans 1 års pga af den havde ædt halehår fra de andre heste på folden, det var så knudret i maven at det ikke kunne komme ud den anden vej. Dyrlægen var der 3 gange uden det hjalp,så måtte den desværre aflives..

0
0
Svar på denne tråd

puha..
Forfatter: 
Dato:  28-08-2008 06:05

Ja det var da ikke så godt hvis det ikke kommer ud i den anden ende igen, jeg må holde godt øje med om der er én der får ondt i maven..

Sine (Havlan): Hvis det er et af føllene der har gjort dette, kunne jeg ikke have opdaget det i tide. Der har ingen tendens til det været overhovedet. Som jeg skrev var alle haler intakte aftenen før, det er derfor det er så mærkeligt..

Så hvis det er føllet - så er det en ide den har fået på en nat.

STALD LAUGE

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider