Ja....
Vi er flyttet til et dejligt sted i Nivå, med masser af natur, hvilket vores hunde virkelig også nyder.
Vi har en hanhund (ej kastereret) på snart 4, halv boxer og mor er beagle/flatcoatet retriver. Ganske fantastisk hund, hele vejen igennem. Og så har vi Trunte på snart 1 år, bla. af amr. bulldog og amstaff.. også meget kærlig. Begge hunde er gode til fremmede hunde.
Nåh...
Så er der bare lige det, at længere nede af stien, som går lige udenfor vores hus, der bor to labrador. Begge hanner og de er ikke kastereret.
Har stødt på dem flere gange nu, og jeg har fået nok!
1. gang: Jeg har begge mine hunde i snor, og pludselig kommer hendes ene hund farende ned og knurrer af mine hunde. Den anden har hun i snor. Og jeg ber hende så om at fjerne hendes hund, hvilket hun efter lang tids råben på hunden også gør.
2. gang: Jeg har Trunte i snor og tager Gismo i snor, da jeg ser hun kommer med sine hunde. Igen farer den ene hund ned og denne gang bider den Gismo i siden. Jeg råber så til hende, at hun skal ta og få en snor på det møgkræ, for nu er jeg satme træt af at hun ikke har styr på den!, så siger hun så at det kan hun ikke, for den anden hund, som er i snor, den er endnu værre, og hun tør derfor ikke komme tættere på.......
Det ender med at hun binder hunden til en lygtepæl, mens hun henter den anden og siger så til hunden, at "ihhhh, nu får vi endnu en klage William"....
3. gang: Her er det min kæreste som render ind i hende. Han tager begge hunde i snor, og bang, så står hendes ene hund og knurrer af vores igen. Men kæreste siger så til hende, at hvis ikke hun henter sin hund nu, så losser han til den.
Hun siger så "Okey"...??? Hunden bider Gismo, og den får altså et los i siden, løber tilbage til ejeren, og hun siger bare "tak"....??????
4. gang: Jeg går med hundene, ned for at handle, hvor jeg så endnu engang møder hende, med den ene i snor og den anden er løs. Den løse hund render ned og knurrer af vores, og løber så videre hen til en anden hund, og bider den...
Det skal siges, at hun ikke vil gå med dem begge i snor, for så kan hun ikke holde dem... noget @!#$ after min miéning, så må man gå to gange.
Den anden hund ER mere bidsk, det har jeg hørt fra flere i området.
Og hun HAR modtaget flere klager, over begge hunde.
Efter det sidste møde med hende, og hendes hunde valgte vi så, at gå op til hende, for at tale med hende om det.
Hun benægter fuldstændig og siger at hun ikke har fået nogen klager. Hun siger desuden at den løse hund er så sød, og ikke kunne finde på at gøre en flue fortræd...?????
Hmmm..... hvad gør man så lige?
Melder man det til politiet? og hvad kan de stille op?
Syns hun har fået rigeligt med chancer, og vil nødig ha at vores hunde skal blive bange for fremmede, de er allerede nervøse ved netop hendes hunde, hvilket er forståeligt nok.
What to do?