Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mine hunde frygter labrador
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 11:10

Ja....

Vi er flyttet til et dejligt sted i Nivå, med masser af natur, hvilket vores hunde virkelig også nyder.

Vi har en hanhund (ej kastereret) på snart 4, halv boxer og mor er beagle/flatcoatet retriver. Ganske fantastisk hund, hele vejen igennem. Og så har vi Trunte på snart 1 år, bla. af amr. bulldog og amstaff.. også meget kærlig. Begge hunde er gode til fremmede hunde.

Nåh...

Så er der bare lige det, at længere nede af stien, som går lige udenfor vores hus, der bor to labrador. Begge hanner og de er ikke kastereret.

Har stødt på dem flere gange nu, og jeg har fået nok!

1. gang: Jeg har begge mine hunde i snor, og pludselig kommer hendes ene hund farende ned og knurrer af mine hunde. Den anden har hun i snor. Og jeg ber hende så om at fjerne hendes hund, hvilket hun efter lang tids råben på hunden også gør.

2. gang: Jeg har Trunte i snor og tager Gismo i snor, da jeg ser hun kommer med sine hunde. Igen farer den ene hund ned og denne gang bider den Gismo i siden. Jeg råber så til hende, at hun skal ta og få en snor på det møgkræ, for nu er jeg satme træt af at hun ikke har styr på den!, så siger hun så at det kan hun ikke, for den anden hund, som er i snor, den er endnu værre, og hun tør derfor ikke komme tættere på.......

Det ender med at hun binder hunden til en lygtepæl, mens hun henter den anden og siger så til hunden, at "ihhhh, nu får vi endnu en klage William"....

3. gang: Her er det min kæreste som render ind i hende. Han tager begge hunde i snor, og bang, så står hendes ene hund og knurrer af vores igen. Men kæreste siger så til hende, at hvis ikke hun henter sin hund nu, så losser han til den.

Hun siger så "Okey"...??? Hunden bider Gismo, og den får altså et los i siden, løber tilbage til ejeren, og hun siger bare "tak"....??????

4. gang: Jeg går med hundene, ned for at handle, hvor jeg så endnu engang møder hende, med den ene i snor og den anden er løs. Den løse hund render ned og knurrer af vores, og løber så videre hen til en anden hund, og bider den...

Det skal siges, at hun ikke vil gå med dem begge i snor, for så kan hun ikke holde dem... noget @!#$ after min miéning, så må man gå to gange.

Den anden hund ER mere bidsk, det har jeg hørt fra flere i området.

Og hun HAR modtaget flere klager, over begge hunde.

Efter det sidste møde med hende, og hendes hunde valgte vi så, at gå op til hende, for at tale med hende om det.

Hun benægter fuldstændig og siger at hun ikke har fået nogen klager. Hun siger desuden at den løse hund er så sød, og ikke kunne finde på at gøre en flue fortræd...?????

Hmmm..... hvad gør man så lige?

Melder man det til politiet? og hvad kan de stille op?

Syns hun har fået rigeligt med chancer, og vil nødig ha at vores hunde skal blive bange for fremmede, de er allerede nervøse ved netop hendes hunde, hvilket er forståeligt nok.

What to do?

"You´ll never walk alone"

youtube.com/watch?v=XsNLk4yVDEM

Til Minde om Martin Jensen:

Dit lys skinner i mørket,

Og mørket forsvinder.

1984-2008

Dont beware off the dog-

Beware off the owner...

0
0
Svar på denne tråd

Ja....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 12:07

Meld det til politiet HVER gang det sker... for politiet er ej heller hurtige...

Jeg ville, hvis jeg oplevede det samme, lave en anmeldelse HVER gang... ikke om jeg ville lægge hund til, at hendes skal bide mine...

Politiet skal taget sig af det, og efter et par gange, da vil de kunne skride ind og pålægge mundkurv, overholdes det ikke, kan de tage flere skridt... der er bla bøde også...

Jeg mener det er helt forfejlet (ikke myntet på dig) at man "bare" lader stå til, for tænk om du kom med et barn en dag

Så var jeg dig, ville jeg sende politiet et brev (mail) hvor jeg ganske simpelt anmelder ALT der er sket...

Jeg ville nok også tage min pisk i baglommen for efter tiden, når jeg gik den vej....

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel...

Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Anmeldelse
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 12:16

Ja, det tænker jeg også - og det gør vi så.

Men det er bare utroligt, at hun fuldstændig benægter, når vi konfronterer hende.

Har lige været i skoven med mine hunde, og mødte en hundeejer som også bor i nærheden. Hendes Border Collie, som også er en han, den er simpelthen skrækslagen for de to hunde nu....

Hun siger hun har anmeldt det flere gange, men intet er sket?

Er politiet virkelig så langsomme..... Kan godt se, det ikke er en sag som måske kommer i første række, men ja, hva nu hvis et barn kommer "i klemme" en dag?

Samtidig er det synd for hendes hunde. hun ved ikke hvad det er hun laver, og i sidste ende går det jo udover dem.

Og mørket forsvinder.

1984-2008

Dont beware off the dog-

Beware off the owner...

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 12:22

du skal melde det til politiet HVER gang det sker fremover. Det var hva jeg direkte fik at vide da vi havde samme problem på et tidspunkt. Kan hun ikke gå med begge hunde på en gang fordi de er for stærke må hun jo nøjes med en hund af gangen. Så var der jo ikk noget problem i det hun kunne ha snor på em begge. Men så skal hun gå dobbelt og det gider hun vel ikke.

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Idiotisk hundeejer....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 12:24

Du er desværre simpelthen nødt til at melde det til politiet.

Det er åbenbart en totalt uansvarlig hundeejer, du der har mødt, og hun vil åbenbart ikke selv tage hånd om problemet.

Det er ikke rart at skulle gå til politiet, men vil du tilgive dig selv, hvis ikke du gør noget, og hendes hund(e) går til angreb på et barn, der lufter en lille hund. Et barn vil måske forsøge at beskytte sin hund ved at løfte den op, og så går det da rigtig galt.

Jo flere gange hun bliver anmeldt til politiet, jo mere tager de da forhåbentlig fat i hende......

Måske du kan få fat i nogle af de andre hundeejere i området, så det kan blive en fælles henvendelse/skrivelse til politiet.

Uh, jeg bliver simpelthen så tosset, når man hører om sådan nogle hundeejere som hende.

Det vil også være meget ærgerligt, hvis dine egne hunde skulle få problemer med det at møde fremmede hunde pga. hendes hunds overfald.

mvh

KIRSTEN

0
0
Svar på denne tråd

Du skal
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 12:27

anmelde det til politiet HVER gang, og du skal få alle, der har haft dårlige oplevelser med hende, til at anmelde HVER episode.

Det var måden, vi fik stoppet vores genbos hundes terroriseren i vores område.

Det tog et par år og rigtig mange opfordringer til andre om at anmelde manden, før politiet skred ind.

Nu holdes hundene konstant indespærrede i kostalden , hvilket er en rigtig træls for hundene, men vi andre kan nu færdes i området uden at blive bidt...

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Nu med en længe ventet blomst i maven. Termin d. 101008

0
0
Svar på denne tråd

Lige....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 12:33

Lige en tanke, her hos os, da hjælper det INTET at anmelde til den lokale landbetjent, skal man noget her, skal man have fat i politigården i Aalborg...

Du kunne jo også lige ringe dertil og snakke med dem, så ved du lidt om, hvad de kan, hvor mange klager der skal til o.l.

Held og lykke med sagen, håber i får held med at få de hunde væk... det er da utroligt, at man ikke kan leve stille og roligt, uden sådan nogle møg kræ

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel...

Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Politiet...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 12:48

Ja, snakkede også med hende den anden hundeejer til Border collien, om at vi skulle få hørt andre hundeejere i området, om deres hund også er blevet angrebet.

Så blir politiet jo nødt til at sætte ind overfor det...

Ja, tak for råd, hun bliver anmeldt.

Og mørket forsvinder.

1984-2008

Dont beware off the dog-

Beware off the owner...

0
0
Svar på denne tråd

reaktionen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 12:48

Jeg gider ikke forholde mig til selve problemstillingen :)

Vi havde på et tidspunkt 2 hanhunde - der havde aldrig været problemer med andre hunde - lige indtil en dag hos nogle venner, hvor deres store hanhund flyver i flæsket på vores lille jack russel. Havde ejeren ikke været hurtig, havde jack endt sine dage den dag. Men 3 dage på hospitalet og så var han heldigvis okay igen.

Og efter den episode, kunne vi aldrig helt stole på vores egne igen. De var kampklare, når der var andre hanhunde, ganske simpelt, efter den voldsomme oplevelse.

Nu er jack død - han levede bare livet for farligt :) - men den store har vi endnu. Han er verdens dejligste og ville aldrig gøre en flue fortræd - jeg tøver aldrig når børn går ned til ham, jeg ved jeg kan stole 100% på, at han aldrig ville gøre dem noget - men en anden hanhund, ville blive slagtet på stedet!

Så inden problemstillingen rammer himlen, ville jeg bare lige opridse mulige årsager og sige, at adfærden nødvendigvis ikke gælder for hunden i alle henseender :)

0
0
Svar på denne tråd

Karina Petersen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 13:15

Vi har endnu ikke mødt nogle "tæve-ejere" som har haft problemer med hendes hunde, tror også det "kun" er hanhunde de går på - men derfor burde hun jo ta dem i snor, og hvis ikke hun kan holde dem begge på en gang, så må hun gå to gange.....

De er da sikkert også søde ved børn, men som en anden herinde skriver - hva så hvis en lille pige, kommer gående med sin lille hanhund. Labradoren kommer farende, den lille pige tager hunden op i favnen og labradorens intension er at bide hunden, men bider pigen i stedet......

Og mørket forsvinder.

1984-2008

Dont beware off the dog-

Beware off the owner...

0
0
Svar på denne tråd

Hunde...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 13:21

Karina: En ting er at hunde kan være utrygge og gå efter andre hunde. En anden ting er at lade dem gå løse rundt til skræk og advarsel fordi man benægter hvad hundene gør ved andre. Har man en hund der kan finde på at bide så holder man den inde eller i snor.

Jeg ville ringe til politiet hver gang. Og evt. spørge hvad de vil gøre ved det. Hvis ikke der sker noget efter ganske kort tid, ville jeg bede om en overordnet. Sker der stadig ikke noget kunne et brev til justitsministeren måske være en ide. Fejler alt ville jeg nok prøve medierne i stedet. Ikke om jeg ville vente i flere år på at politiet kunne snøvle sig sammen.

Jeg håber at I finder ud af noget for det er da træls at man ikke kan gå en tur med sin hund uden at være bange for at møde de to hunde.

HP: www.staldlindskov.dk

2 marsvinehanner sælges. 4 uger gamle.

0
0
Svar på denne tråd

Politiet.
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 15:04

Ja jeg vi også sige at du skal melde det til politiet.

Men indtil der sker noget, kunne du måske bevæbne dig med en GIGA vandpistol og når så hunden kommer imod jer, så giver du den en ordentlig vand tur, måske det kan få den til at tænke sig om en ekstra gang, inden den nærmer sig dig og dine hunde en anden gang, bare en ide

Louise - med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

kjshajksdhk
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 15:24

Indtil politiet reagerer er der ikke meget andet at gøre end at være på forkant, desværre..

Vi har også haft "belastende" hunde her i kvarteret (hunde som bare fik lov at løbe som det passede dem/stak af konstant) og 2 af disse var vores tæve IKKE venner med - så vi gik en periode på nogle måneder tur med en god lang og tyk bøgekæp - og JA de fik til de gik deres vej - til gengæld varede det ikke så længe før de fattede pointen og holdt sig fra os (vi havde naturligvis altid vores i snor).

I sådanne situationer er jeg altså hård - smæk dem en til de går og brug stemmen samtidig.

Hårdt JA, men havde vi ikke gjort det havde vi nok ikke haft vores hund i dag - for de 2 vi havde problemer med bed ikke bare 1 gang - de ville slås for alvor. (Og det var "sjovt" nok faktisk også 2 labrador blandinger - dog tæver!)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 15:42

jeg bor også i Nivå, og har flere gange hørt fra en af mine veninder omkring nogle labrador hunde, der også nærmest angriber hendes labrador, når de går med den, ved selvfølgelig ikke om det drejer sig om de samme hunde, eller hvordan det forholder sig men du burde helt klart politi anmelde hende.

Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider