noget grimt at opdage. Det kunne have gået gruelig galt. Godt der ikke gik ild i noget da.
For nogle år siden da mig og min lillebror sov inde ved min mor, var vores storesøster og vores mor oppe at skændes. Min lillebror kunne så ikke sove den nat (han var ca. 4-5 år dengang), så han blev ved med at stå op.
Han gik så ud i køkkenet hvor min mor og søster var mit i deres skænderi. Da min mor opdager ham, bliver hun selvfølgelig sur. Men da hun siger til ham at nu skal han altså se at komme i seng, siger han: "jamen mor, skal lyset inde i stuen da ikke slukkes?" Da min mor kigger ind i stuen er der næsten ild i købmandsdesken... Det var så et stearinlys der var tændt hvor der hang sådan en pyntefidus på og den pynteting var der så gået ild i og så var den røget ned på købmandsdesken som der var ved at gå ild i.
Tænk hvis han ikke var stået op, så var der sikkert gået ild i hele huset .. Min mor og min søster havde jo travlt med at skændes .. 
Så tænker man altså lige en ekstra gang over tingene og indser hvor heldig man nogle gang er.
Nå, men den lyder rimelig kaput den emhætte der .. Men selvom du ikke kan lide emhætter mere, så skal I vel have en ny, eller hva ?