Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når emhætten næsten brænder
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 10:29

Kiki er jo på skånekost, så i går aftes var jeg som jeg nu engang hveranden dag gør, i gang med at koge en hel kylling. Kort inden den omtalte fugl er færdig lyder der underlige ting fra køkkenet. Jeg tænker ikke videre over det for tvet kører, emhætten kører og opvaskemaskinen kører- og sistnævnte var evd at være færdig så siger den jo lyde når den lukker vandet ud.

Pludseligt siger det et rimeligt højt skrald fra køkkenet- vi flyver op og står og glor på hinanden og tænker, Ehmn hvad? Hmm ud og se på tingene. Emhætten er så tydeligvis død nu... Tja det er jo en reaktion lige at slukke og derefter tænde igen, så sagde den uuuunderlige lyde, og virkede jo stadig ikke Nåeh ja men så avr der jo ikk meget at gøre andet end fat i fætter højben der plejer at orden tingene.

Han ringer så her til morgen at han vil komme og kigge på den. Dum som jeg er skal jeg da lige prøve at tænde den en gang til ikk FØØØØØJJJ siger jeg bare for en stank der ramte næseborene. Hold da op tænker jeg. Jeg har hele morgenen kunne lugte lidt brændtagtigt platic uden at kunne definere det el finde ud af hvor det kom fra. Nu ved jeg hvorfor- de ter emhætten Hold da op den stank jo af h.... til. Det er ikk godt tænker kloge jeg jo og åbner den så for at finde ud af hva der lige sker derinde. Tænder for den for at se om jeg kan lokalisere problemer. Ehmn ja det kan jeg konstatere at jeg godt kan. Jeg kan osse konstatere at vi måske har været bare en smule heldige når alt kommer til alt. Det viser sig nemlig at det er motoren den er gal med og der står gnister ud af den til højre og venstre Dvs at de gnister jo er landet pænt ned på det der filtlignende halløj der opsuger fedtet i dampen fra maden der ryger derop igennem- og det er så derfor det ahr lugtet brændt... Gnister kan jo ligge og ulme, så der er små sorte plamager på det filt halløj der. Det må jo skyldes at der har lagt gnister som har været ved at antænde. Så vi har jo nok på sin vis været ret heldige at det ikke er sket uden vi har opdaget det- måske i nat eks. Det er egentlig ikk så rart at tænke på må jeg erkende...

Så nu kan jeg ikke længere lide emhætter...

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Puha da
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 10:47

noget grimt at opdage. Det kunne have gået gruelig galt. Godt der ikke gik ild i noget da.

For nogle år siden da mig og min lillebror sov inde ved min mor, var vores storesøster og vores mor oppe at skændes. Min lillebror kunne så ikke sove den nat (han var ca. 4-5 år dengang), så han blev ved med at stå op.

Han gik så ud i køkkenet hvor min mor og søster var mit i deres skænderi. Da min mor opdager ham, bliver hun selvfølgelig sur. Men da hun siger til ham at nu skal han altså se at komme i seng, siger han: "jamen mor, skal lyset inde i stuen da ikke slukkes?" Da min mor kigger ind i stuen er der næsten ild i købmandsdesken... Det var så et stearinlys der var tændt hvor der hang sådan en pyntefidus på og den pynteting var der så gået ild i og så var den røget ned på købmandsdesken som der var ved at gå ild i.

Tænk hvis han ikke var stået op, så var der sikkert gået ild i hele huset .. Min mor og min søster havde jo travlt med at skændes ..

Så tænker man altså lige en ekstra gang over tingene og indser hvor heldig man nogle gang er.

Nå, men den lyder rimelig kaput den emhætte der .. Men selvom du ikke kan lide emhætter mere, så skal I vel have en ny, eller hva ?

Venlig hilsen Christina

Nogen at ride tur med søges i Svendborg

ude i tved eller deromkring

skriv en pb til mig

BULLER, DU ER MIT ÉT OG ALT!

Felix, du er en drillepind, er du godt klar over det?

Jeg elsker dig ...

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 11:06

jeps fætter har lige været her og kigge på det, han giver beskeden videre til udlejer der står fro alt hårde hvidevare mv. Så der kommer en ny på et tidspunkt... Men jeg evd ikke om jeg tør bruge den snart

Det er motoren der er stået af- fætter lovede abre at se på den men var på forhånd kalr over den nok var HELT død og borte...

Men man tænker lige en ekstra gang over verdens situationen der midt i det hele når man opdager den slags.

Din historie er ose et godt eks. da... Pyh ha tænk hvis ikke han var stået op.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Nå, men
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 11:26

så får I en ny. Og den burde der jo ikke være noget galt med :D hehe ..

Venlig hilsen Christina

Nogen at ride tur med søges i Svendborg

ude i tved eller deromkring

skriv en pb til mig

BULLER, DU ER MIT ÉT OG ALT!

Felix, du er en drillepind, er du godt klar over det?

Jeg elsker dig ...

0
0
Svar på denne tråd

STUTE ALTSÅ
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 11:49

du er da bare forfulgt af uheld, tror egentlig ikke, jeg tør lukke dig ind i mit hjem din ulykkesfugl nej nu skal ejg være sød Godt det ikke gik værre, og klap så i dine små hænder over at du får ny emhætte man skal se det positive i alting ved du nok

Hundesele, sadler m.m. sælges, se præs. eller spørg for mere info

R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 11:57

bare rolig mit uheld smitter skam kun hvis du bor sammen med mig... Stakkles min mand egentlig... Jeg undrer mig over jeg endnu ikke er blevet dumpet i et forhold pga det uheld der er omkring mig og dem jeg bor sammen med mv. Det er egentlig lidt underligt Tænk at manden i det hele taget kan holde det.... Og mig ud....

Ja vi får da en ny... På et tidspunkt... Der er tilsyneladende ikke noget der kommer til de lovede tider her. Vi ahr stadig ikke modtaget fundament til skabene el lig. Listerne er endnu ikek sat på og hva har vi... Vi flyttede ind d 15 juni og guld og grønne skove blev lovet, men når alt kommer til alt gaber udlejer vist over mere end han har mandskab til Så spørgsmålet er nærmere hvornår den ny emhætte kommer... Hvem siger det blir inden vi flytter igen med den tid det kan tag tilsyneladende. Hmm....

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

ak ja..
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 14:57

jeg tror forresten at vores hus er hjemsøgt af en ulykkesfugl... Siden vi flyttede ind, er der ingenting, der er gået, som det skal.. ud over at vi mister vores dyr grundet sygdom for et godt ord, så har der været problemer med job, problemer med huset, problemer med sygdom - os alle, problemer med banken o.s.v.

Og ja sælge, det er nok ikke en mulighed lige nu, hvor alt er til salg til ingen penge

R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 15:10

ehmn ikke for at skræmme dig, men den slags ahr jeg faktisk hørt før. Jeg ved ikke om du tror på det "over"naturlige... Men jeg kender til flere historier af den art- specielt når det omhandler dyrs helbred og død- samt menneskers helbred.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

jojo du
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 15:13

kan tro, jeg tror på det, min moster er heks Jeps hun har uddannet sig til heks og så arbejder hun ved kommunen ved siden af Nå jo det tror jeg på, og jeg har faktisk overvejet at få en dims ud, så de kan jage al ulykke væk men manden min er så noget mere skeptisk og synes det er noget pjat, men hvad han ikke ved, har han selvfølgelig ikke ondt af

R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 15:14

hva gør man dog for at slippe for den væmmelige lugt fra emhætten? Det blir ved at stinke, og det er ikke den der filt ting der opsuger fedtet fra dampen der stinker... Jeg ved ikke hva det er... Jeg kan ikke fjerne emhætten, det blir ikke gjort førend der kommer en ny på et tidspunkt.... Det hjælper ikke at de ner lukket... Altså de nder låge der sidder op til filteret... Det suser jo ned i emhætten med luft ude fra... ØV!

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider