Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pille spørgsmål..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 00:13

et enkelt spørgsmål..

Vi kom lige til at snakke om hvorvidt man kan tage 3x200 mg ibumetin og så få samme virkning som 1x600 mg ibumetin. (eller 400plus200)

Og ville der evt. ske noget ved, hvis man også tog, 2xpanodil sammen med.(så man altså tager 5 piller ad gangen) Altså stadig samme virkning? Eller ville det blive en alt for stor belastning for kroppen??

Og ingen moralprædken tak, jeg har de piller jeg skal bruge, så det er udelukkende fordi jeg er nysgerrig jeg spørger

Ferico-Coniston-Latoya-Bertram-(?)

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 00:14

Meget an på, hvad det er du tager dem for?

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

Støvler til børn sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Ja virkningen
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 00:20

er den samme om du tager 3 stk 200 mg ibuprofen eller 1 stk a 600 mg - dosis er jo det samme. Og man kan godt tage panodil ved siden af.

MVH Janni

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

silas..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 00:33

..hvorfor det?

Janni: Ok tak for det, så blev jeg så meget klogere.

0
0
Svar på denne tråd

Fordi det
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 00:46

Kunne være, at mindre kunne gøre det.

Jeg arbejder med medicin til daglig, og ja, Ibumetin + Panodil forstærker hinanden, så derfor kunne det jo være, at du kunne nøjes med 200 mg Ibumetin + 1000 mg Panodil, eller 400 mg Ibumetin + 1000 mg Panodil, eller andre forslag.

Medlem af DÅHM syd

0
0
Svar på denne tråd

nårh på
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 01:01

den måde

Jeg kan desværre ikke nøjes med mindre.

0
0
Svar på denne tråd

Bare husk
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 01:02

At tage dem sammen med noget mad, da Ibumetin kan være hård ved maven ellers.

Medlem af DÅHM syd

0
0
Svar på denne tråd

det ved jeg
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 01:06

godt, har taget dem on/off i årevis. Men ellers tak.

0
0
Svar på denne tråd

underligt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 05:43

det er da underligt, jeg troede faktsik ikke de havde samme virkning, men hvorfor pokker kommer man så fx 600 mg på recept, man kan jo alligevel få samme dosis i håndkøb??

0
0
Svar på denne tråd

Det kan man godt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 06:10

Bare man er opmærksom på, at man ikke overskrider anbefalet dosis for hvert præparat- Paracetamol er skrapt for leveren i for høje doser!

Jeg har i næsten 1 år taget pinex + ipren for min brækkede skulder (2 af hver), men dosen er så gradvis taget med længere mellemrum- og i dag er jeg tilbage ved mit normale forbrug (= jeg tager noget hvis min ryg er VIRKELIG dum og jeg skal lave noget). Pinex virker hurtigt og iprenen tager mere. ;-) Jeg fandt selv frem til kombinationen, men fandt så ud af, af det bruges også i sundhedssystemet.

Man får det formentlig i dosis "hestepille" fordi, det er nemmere at sluge færre piller? Ved recept år man jo også at vide, hvordan man skal bruge medicinen, lægen kan jo angive en bestemt dosis.

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

Øj.....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 09:37

Øj hvor er i heldige, jeg kan ikke tåle nogen former for gigtmedicin, ipren eller andet i den retning....

Tænk om man kunne tåle dem, øj det kunne jeg godt tænke mig

Jer som spiser dem, pas rigtig godt på, kun at spise det mindst mulige, pludselig en dag, kan i stå hvor jeg gør, og det er ikke skide smart, når man er kronisk syg, og ikke kan tåle de mest normale midler, så nyd det mens i kan....

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel...

Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 09:43

ja det kan man... Jeg har gjort det- både med 200+200+200 mg = 600 mg og osse 200+200+200 mg = 600 mg +1 el 2 panodiler.

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Resept
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 09:54

Hvorfor får du ikke bare lægen til at udskrive dem om 600 mg, så får du også tilskud til dem.

0
0
Svar på denne tråd

Receptpligtig
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 10:04

Dem på 600 mg. kan man få tilskud til af sygesikring eller Danmark, hvis man er "kronikker". En "variant" af 600 mg. er vist nok, at de virker over længere tid- bliver opløst i tarmen, ikke i maven - altså depotmedin, som ikke sælges i håndkøb.

Der er vist noget med, at piller, man kan købe i håndkøb, ikke er tilskudsberettiget (er dog ikke sikker på om det stadigvæk er sådanne i dag).

Selv om man kan købe 200 mg. i håndkøb, er den anbefalede dosis 400 mg. pr gang, så 600 mg. pr. gang skal der være en "lægelig" grund til.

Hvis du tager dem sammen, burde 500 mg. paracetamol (Panodil, Parmol) være nok til at dække dit behov. Nye studier har vist, at 1 gr. paracetamol ikke har mere effekt end 500 mg., så der er vel ingen grund til at udsætte sin lever for mere end nødvendigt...

Hilsen Elena

0
0
Svar på denne tråd

altså..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 10:39

jeg får dem i forvejen på recept.

Jeg ændrer ikke i mængden på pillerne, da det jeg tager nu virker perfekt.

Jeg er klar over at det er hårdt for leveren, og tager ikke flere end det er nødvendigt for at jeg kan klare mig.

Jeg har taget disse smertestillende i årevis, jeg har styr på det.

Nu var det hverken råd om hvor meget jeg kan tage eller hvordan jeg får fat i dem, jeg søger.

Det var blot et simpelt spørgsmål om, hvorvidt det giver samme effekt eller ej.

Som sagt jeg skal ikke bruge det til noget, jeg er bare nysgerrig.

0
0
Svar på denne tråd

Beklager meget
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 10:50

hvis det virkede som om jeg tuede frem med noget, der ikke var relevant for dig. Det var ikke min mening - sorry.

Så vidt jeg forstod, var der en anden der spurgte til det med 600 mg., og jeg gik ud fra, at jeg kunne tillade mig at svare på det i din tråd. Beklager, hvis jeg har trådt dig over tærene.

Hilsen Elena

0
0
Svar på denne tråd

jo.....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 11:04

det kan du godt.. jeg tager ind imellem: 2 pinix comp+ ibumetin 800mg samt en dolol dette er når min ryg virkelig er slem..

Er desværre også en af dem der skal ha stærke smerte stillende før de virker.. :-(

men hvis din læge ikke har skrevent du må tage ibumetin i den dosis så lad enelig være.

Snart uden Fila, nu solgt...

0
0
Svar på denne tråd

Elena..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 11:06

..det har du ikke. Du behøver ikke undskylde sådan

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 12:07

Ifølge farmaceuterne inde på arbejdet, så er piller ikke noget, man tager.. Men noget man gør ved sig selv

Men spøg til side..

Hvis du er nødt til at krydskombinere Ibumetin med Panodil, vil jeg anbefale dig at få nogle tabletter, der kan beskytte maven. Ikke sikkert det er nødvendigt i dit tilfælde, men de er gode at have ved hånden.

Du kunne eventuelt også bede din læge om at få depot-tabletter. De virker over lidt længere tid, og kan være en fordel for nogen..

0
0
Svar på denne tråd

Celebra
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 12:32

Vibs 1 Hvad med gigt medicinen der hedder celebra ??? Jeg kan nemlig heller ikke tåle ibumentin men har fået celebra som erstatning. Og må sige den virker bedre end ibumentinen gjorde hos mig.Men skal dog siges at det er noget dyrt stads.

Har også Mandolgin og dem tager jeg når det er rigtig slemt.

Knus Marianne

Jeg tænker aldrig på fremtiden. Den kommer tidsnok.

0
0
Svar på denne tråd

marianne *indi*
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 12:49

Uha, det var præcis Celebra som totalt ødelagde det for mig....

Jeg fik nogle vanvittige bivirkninger, og kan i dag tåle 0 af slagsen...

Det viste sig jo, at Celebra var fejl markedsført (Planlagt af producenten, der er penge i skidtet), det er langt langt værre, end man blev lovet. Der er på verdensplan døde en del, en del har fået blodpropper og meget andet, varige skader. Det har vist sig, at det er et rigtig grimt middel, det fandt jeg ud af, da jeg fik alle de bivirkninger jeg gjorde...

Så desværre, jeg kan ikke tåle noget som helst af det, og det er virkelig et problem, når man har en totalt ødelagt ryg... øv...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

marianne *indi*
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 12:51

Efter mit indlæg til dig, googlede jeg lige Celebra, det første der kom var dette, som er fra Institut for Rationel Farmakoterapi ....

Jo, det er noget super skidt, desværre....

Firmaet, der markedsfører Celebra, har i et 3 årigt lodtrækningsforsøg i USA konstateret, at der var flere, der fik hjerte-kar tilfælde, når de brugte Celebra, end hvis de ikke gjorde.

En gruppe forsøgspersoner med polypper i tarmen blev i 3-år behandlet med medicin med celecoxib, og i forhold til en gruppe patienter, som fik uvirksom medicin (placebo), havde celecoxib-gruppen større risiko for død eller blodprop i hjerne og hjerte.

Risikoen var 2,5 gange højere hos de, der fik 400 mg celecoxib og 3,4 gange højere hos de, der fik 800 mg celecoxib dagligt. Undersøgelsen, hvor 2400 personer deltog, foregik i USA. Hver deltager havde i gennemsnit brugt medicinen i 33 måneder, før man kunne konstatere en øget risiko ved brug af medicinen. Der deltog ingen danskere i undersøgelsen.

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vibs 1
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 13:07

uha uha uha det lyder da ikke så godt det du har fundet ud af egentlig.....

Skal siges det er kun 2 gang jeg får celebra og har kun fået til 5 dage denne gang de jeg lige pt går med et mega stort hold i nakken/skulderen Men fik faktisk celebra udleveret som smertelindring efter operation i mit knæ i januar. egentlig underligt de giver det når det er så farligt !!!!

Men tror da nok lige jeg vil overveje om jeg skal fortsætte med dem !!!!!!

Så er det godt jeg har de andre men de er bare så trælse da jeg så ikke må køre bil når jeg tager dem. Men det kan jeg godt leve med vil jeg mene.

Men tusind tak for infoen

Knus Marianne

Jeg tænker aldrig på fremtiden. Den kommer tidsnok.

0
0
Svar på denne tråd

Den der Celebra
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 21:06

Kan man læse om her: http://www.medicin.dk/

Klik på ikonet Medicin øverst til venstre og indtast produktnavnet. Det er en side for fagfolk, men jeg bruger den tit til at tjekke den medicin, jeg får, også fordi, jeg ikke kan tåle en del forskellige typer, og bliver meget utilpas.

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

xtiny ...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 21:20

Mange tak, det var en ualmindelig god side

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

medicin
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 21:22

Jeg får også medicin for en kronisk sygdom, kan ikke tåle ibumetin, så har prøvet mig frem, og skifter lidt mellem pinex comp ( paracetamol men codin)fås kun på recept. og så todelac som også er et gigt middel men ikke genere maven ( temmelig dyre).

Få altid din læge til at udskrive medicinen på resept, så får du tilskud, også selv om det er panodil som kan fås i håndkøb.

Altså du får tilskud, hvis det er lægen som udskriver.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

nu er jeg..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 21:49

utrolig glad ved voltaren rapid (diclofenac).. Langt bedre effekt på mine smerter og spænder over rigtig mange indikationer. 50mg x 3 har på mig den samme virkning som ibuprofen 400mg x 4, præparatet er dog ikke særligt udbredt og måske lidt gammeldags,som dog er det blevet "relanceret" i den nye håndkøbsvariant, voltaren dolo, som jeg dog ikke har prøvet endnu .. men tilfreds kunde er jeg

Venter på vores "green card"....... Og håbet er jo lys grøn!

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 21:51

Jeg undrer mig så over hvordan MEGET kraftige smerter kan kureres ved hjælp af 600mg Ibumetin og noget panodil.

Når jeg får grim hovedpine - ikke migræne, men grim hovedpine, er det til dato ikke lykkes mig at finde noget der kan slå den ihjel. Jeg har ikke engang fundet noget der kan lette den :-(

Vibs: Jeg kan slet ikke forestille mig hvor forfærdeligt det må være ikke at kunne tåle smertestillende :-( Især hvis du har store smerter.

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

hovedpine
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 23:21

Når jeg har migræne er ibumetin det eneste som hjælper men må godt nok tage 1200 mg og 1000mg panodil og så gå i seng.

Får så godt nok mave smerter dagen efter sådan mavesyre agtig men hellere det end migræne.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

Smerter kureres heller ikke
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 23:30

De kan lindres i forskellig grad. Jeg kan love dig for, at jeg stadig har ondt, men det gør så forskellen mellem ikke at kunne være nogen steder- og kunne lave lidt/sove, så musklerne år slappet af.

I dag har jeg haft det som om jeg har gået rollkur, med en grim hovedpine pga spændinger i nakken- og byldeøm i ryggen. Alt det fordi, jeg kørte 2 x 15 km på knallert i går, og skulle have gjort det igen i dag.

Så er pillebøtterne en hjælp, også fordi man får brugt sig lidt- uden at det gør sindssvagt ondt.

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider