Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har I hørt ordet skiffergrus (staves)
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 10:49

Ja, er der nogen der kender noget til skiffergrus (staves?)?

Jeg aner ikke hvad det er, men vi er ved at få lavet ridebane og vognmanden sagde, at det ville han anbefale som bærelag.

Det skulle vist nok bestå af grus og så små sten. Han sagde det skulle stampes, og så ville det blive hårdt (vil ikke have en for dyb og tung bane), hvorefter jeg så selvfølgelig skal have et toplag på.

Mvh. Betina

Smuk og dejlig 3 års DV/PINTO hoppe sælges -se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

kan det
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 11:41

være stabilgrus du mener?

0
0
Svar på denne tråd

Skifergrus
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 12:04

Har jeg søgt lidt på, men kun fundet lidt om, at det anvendes på tage, i bede- og findes i undergrunden.

Men: Jeg tror du skal spørge inde på Hesteejendomme foraet, for der er ridebaner et klassisk emne, og så vidt, jeg har forstået, skal der dug mellem gruslaget og toplaget, hvis der er sten i gruset, ellers vil det arbejde sig op igennem toplaget og blive trælst.

Skifer er en sort flaget stenart, der er relativt skør og blød.

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 12:59

Har dog fundet ud af, hvad det er. Vognmanden taler ret "bondsk" og selvom jeg flere gange spurgte om han sagde "skiffergrus" og han dertil sagde ja, tjo så troede jeg jo der var en grusart der hed sådan.

Tog så ned til en grusgrav i nærheden og spurgte om jeg kunne se, hvordan skiffergrus og fint vasket grus 0-20 mm ser ud, hvortil grusgrav"manden" sagde "jamen, så skal du da tage over til Skiffard grusgrav". Prøv lige at spørg om jeg følte mig lidt (LÆS: MEGET) dum.

Så skiffergrus er altså Skiffardgrus og kommer fra en grusgrav, der ligger i en by, som hedder Skiffard....

Så blev man så klog og følte sig mega blondine! Hold op, hvor må han have grint af mig..

Mvh. Betina

med

...oo0oo...Dejlige Charlie...oo0oo...

...oo0oo...Smukke Elvira...oo0oo...

0
0
Svar på denne tråd

Nåh- ja det var
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 13:15

Da heller ikke så indlysende... (N).

Jeg hører dårligt, så jeg er vant til at måtte bede folk om, at gentage tingene 8 gange, hvis de taler dialekt... Ikke at det bliver mindre pinligt/dumt af den grund. 8-)

Men godt du fik det opklaret! (Y)

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

Godt så!
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 14:19

Kan godt forstå du blev forvirret, for der er jo noget der hedder skiffer, og så er der nok også noget der hedder skiffer grus.

He he, kan folk ikke lære at tale så man forstår dem?

Jeg taler og forstår heldigvis vendelbomål, men andre steder, puh da er jeg lost!

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider