Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er jeg for tung til en fjordhest?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 15:12

Jeg kan sagtens tåle at høre sandheden...

Jeg glæder mig til at komme igang med at ride igen, men jeg er så bange for om jeg er for tung til en fjordhest på ca. 140 i stg.

Jeg har jo oplevet det mest fantastiske i hele mit liv, nemlig at reducere min vægt til 87 kg og er 176 cm lang - godt 45 kg har jeg smidt..

Jeg har ikke redet i flere år da jeg syntes jeg var for tung og stor, børn osv osv...

Nu glæder jeg mig til at ride lidt små ture - til at komme igang med at ride lidt igen..

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg er for tung...

Jeg har mistet modet til at ride store heste, det kan jeg lige så godt indrømme..

Jeg er langt fra færdig med at tabe mig og skal også have fjernet mit overflødige skind..

Men giv mig lige et hint - er jeg for tung???

Jeg mangler godt og vel 10-12 kg + det hud der bliver fjernet..

Min fjordhest er en mellem ting - ikke helt kraftig og heller ikke helt smal og rimelig muskuløs..

Så hit med Jeres bud - dem vil jeg tage til efterretning..

Vil nødig skade min dejlige lille hest - så hellere gå ved siden af.

Kærlig hilsen

Stine

- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007

Sød og rar fjordhest -gerne hoppe - lånes..

Forskelligt babyudstyr sælges - kontakt mig for nærmere info..

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 15:26

- holder sig til at rytteren helst ikke må veje mere end 20% af hestens vægt, skal din hest veje over 435 kg. Det gør de fleste fjordheste vist, så du kan nok roligt sætte dig op.

Superflot vægttab Tillykke med det.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes ikke...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 15:27

... at du er for tung/høj til en fjordhest - men du skal nok ikke vælge en lille én på 140 cm i stang. Ganske vist er de stærke, men jeg tror at du vil føle dig for stor til en lille, let fjordhest.

Prøv hellere at finde en lidt større model, og du skal ikke være så bange for at finde en solid én af slagsen.

Jeg sætter lige et billede ind af mig selv på Felix. Han er 1.41 i stang, og jeg er 1.70 - og jeg er altså stor nok på ham.

Han er i øvrigt nok det, de fleste vil kalde en "mellem-type", hverken helt let eller tung:

Her er jeg så på Frikke. Hun var faktisk kun 3 cm større - men af en kraftigere type, så her passede jeg meget bedre, og havde en meget bedre følelse af "hest under mig":

Hun var nok det, de fleste HN'ere vil kalde en kraftig/gammeldags type - men hun var ikke tung, tværtimod :)

Jeg synes at du skal gå efter en hest med noget højde og drøjde - og så skal du prøve alle dem, du kan komme afsted med, før du bestemmer dig.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Husk DM for fjordheste den første weekend i september.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 15:27

med det flotte vægttab Nej jeg mener ikke, at du er for tung til din fjordhest

Med streng disciplin kan man få sit barn til at gøre praktisk talt alt, undtagen at kaste sig i ens arme, når man kommer hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Orv ja....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 15:41

... tillykke med vægttabet forresten :)

Sikke en viljestyrke du må have

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Husk DM for fjordheste den første weekend i september.

0
0
Svar på denne tråd

Bestemt ikke....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 16:19

Jeg synes absolut ikke du er for tung til en fjordhest. En fjordhest er en lille stærk hest, som NEMT kan bære dine kilo.

Mine måtte du hjertens gerne komme og ride

Mvh. Annette

Fjordhopper tilbydes bedækning ved fjordhingsten

Dukat Halsnæs FJH 718 www.stutteri-soendergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tilslutter mig
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 17:34

holdningen ang, at du IKKE er for tung til din fjordhest (:

Det der nok kommer til at betyde noget er, om du kommer til at føle dig for stor til den ..

Men det er jo en personlig mening :)

Mvh Carina Gøttler

Hvil i Fred, Pax - du bliver aldrig glemt!

Jeg ligner min mor, og jeg er stolt af det!!

0
0
Svar på denne tråd

Du er ikke
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 17:42

Du er ikke for tung. Fjordheste kan holde til meget, og er stærkere end man lige regner med. Derfor kan du nemt sætte dig op. Stor tilykke med den store vægttab, det var da SUPER flot klaret

Nu med en af de gule

0
0
Svar på denne tråd

Du er ikke for tung
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 17:55

Min hoppe er også 1,40 og jeg vejer normalt 75kg. Jeg er nu gravid og har taget 45 kilo på, jeg regner med når jeg skal igang med at ride igen vejer jeg 90kg og så håber jeg vi kan svede kilo af sammen, for hun går pt. med føl ved siden og er alt for godt istand.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 17:59

vores fjord på 143 slæber gladeligt rundt på mine 85 kg så kravl du bare op :) flot med det store vægttab, er selv igang og har lige rundet de 13 kg.

0
0
Svar på denne tråd

Ih hvor jeg glæder mig
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 18:07

Ja, jeg kommer måske til at virke lang, men da jeg ingen intentioner har om hverken at skulle ride stævner eller andet i den stil, så vover jeg forsøget og vil prøve at kravle til hest igen..

Tak for roserne om mit vægttab - det har været en stor udfordring, trods jeg har fået hjælp til det via en operation, ligesom Merethe:-)

Jeg lever idag som alle andre mennesker, sundt og fornuftigt og uden de store kvaler... Alt jeg spiser indtager jeg bare i en lille mængde..

Til interesserede besvarer jeg gerne spørgsmål..

Jeg er glad for at have fået svar på om jeg er for tung - så nu vil jeg igang med mine små rideture og jeg GLÆDER mig...

Jeg blomstrer endnu mere af Jeres roser:-)

Kærlig hilsen

Stine

- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007

Sød og rar fjordhest -gerne hoppe - lånes..

Forskelligt babyudstyr sælges - kontakt mig for nærmere info..

0
0
Svar på denne tråd

Hej Stine
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 18:36

Først et kæmpe tillykke med det flotte vægttab. Det er dæleme flot gået - selv om du har fået lidt hjælp.

Jeg synes bestemt at du skal hoppe op og komme igang. En fjordhest kan sagtens bære dig.

Derudover er det jo fantastisk motion for dig som kan hjælpe dig videre med de sidste kilo. pøj pøj ( Det er jo "småting" du mangler )

Min venninde er lige blevet opereret for et par måneders tid siden og hun har tabt 25 kilo. Hun glæder sig også til at komme til hest igen.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 21:30

Op på hesten med dig. Du skam ikke for tung.

Tillykke med vægttabet, dejligt det går fremmad (y).

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 22:49

Hejsa..

Jeg blev helt glad da jeg læste dit indlæg. Jeg står selv i nøjagtig samme situation som dig. Jeg skal også igang med at ride igen efter mange års fravær pga overvægt.

Jeg blev opereret i marts mdr. og har tabt 46kg incl de 8%.

Min første tur bliver også på en fjordhest. Min vægt siger 84kg pt. Mangler stadig 20-25kg for at nå normalen.

Held og lykke fremover.

0
0
Svar på denne tråd

Altså nu
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 23:02

synes jeg at der har været mange spørgsmål omkring om man er for stor til sin pony. Nu tillader jeg mig lige at låne denne tråd til at spørge hvad I synes om mig og min haflinger!

Passer vi sammen??

Han er:

143 i stang ca.

7 år

ved ikke med vægt, men mellem 300-400 kilo vil jeg tro.

Jeg er:

168 cm.

17½ år

Vejer 50-55 kilo, alt efter hvordan jeg har spist.

Til trådstarter, jeg synes ikke du er for stor (-:

Venlig hilsen Christina

Buller, sammen kan vi udrette alt!

0
0
Svar på denne tråd

**smil**
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 00:36

efter min mening og erfaring er du på ingen måde for tung til en fjolle.

hop du bare i sadlen og nyd nogle gode ture ud i det blå

i vil helt sikkert nyde det begge to

Telepati, Healing og massage tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider