Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan opdage virus på computer?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 14:37

Ja, som overskriften siger - hvordan opdager man, at man har virus på sin computer? Er der nogen 'symptomer' man kan kende det på?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Mette

"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 14:40

Mærkelige popups. -sådan opdagede jeg på min.

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

**HUS/RÆKKEHUS/NEDL. LANDBRUG søges til leje omkring Aalborg**

0
0
Svar på denne tråd

At den kører ustabilt
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 15:33

Oooog laaaaangsooomt. Pop-ups er mere et tegn på spyware...

Men det ideelle er selvfølgelig at køre en virusscanning med et opdateret virusprogram. ;-)

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 15:48

Xtiny - jeg fik igår en fil på messenger. Var lidt i tvivl om om jeg skulle klikke på det - det hed noget med MSN pics lists - og jeg var i tvivl fordi netop denne person havde taget nogen billeder for mig 2 dage tidligere, som hun havde lovet at sende mig.

Jeg klikkede på filen, og kom derved ind i et vindue med en firkant, hvori jeg kunne indtaste mit MSN log in + kode.

Dette gjorde jeg dog ikke, men lukkede vinduet ned. Kørte efterfølgende virusscan, som fandt 2 trojanere og nogle andre warnings. Alt dette blev fjernet.

Idag åbner jeg så computeren som jeg plejer - den kører fint (indtil videre - 7-9-13) og efter ca. 1 time popper der et vindue op fra mit antivirusprogram. Der står at den har detected en virus og jeg klikker jo så på remove.

Efterfølgende har jeg så opdateret mit virusprogram og den er nu igang med at køre endnu en virus-scanning.

Indti videre har den fundet 1 threat - der står virus found Lop. Jeg håber, den fjerner denne når scanningen er færdig.

Bareder er håb for min computer!

I værste tilfælde - hvad gør man så?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Mette

0
0
Svar på denne tråd

I værste fald
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 16:05

Så går du ind på spywarefri.dk´s forum og får hjælp. ;-)

Følg fx denne anvisning: www.spywarefri.dk/forum/links/ hjtanv.htm

Det er ikke så svært og tager en times tid, jeg har lige gjort det her i nat, men min maskine fejler ikke noget. (Det skulle den heller ikke gerne! ).

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 16:09

Tak. Nu venter jeg foreløbig på, at den scanner færdig.

Hvor hurtigt vil computeren blive langsom (timer, dage ???)

Jeg må jo formode og håbe på, at når virusscanningen er færrdig, så har den fanget alt..., selvom man aldrig kan vide...

Med venlig hilsen

Mette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 16:11

Nu er scanningen færdig - result: infections found 1, infections removed 1.

Jeg krydser fingre for den har fundet det hele...

Med venlig hilsen

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Online scanning af computere
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 07:57

Hej Prinsessemette

Du skriver (virus found Lop)

hvilket kunne være en loop virus, som ikke altid er helt let at fjerne..

Prøv evt. en ekstra scanning på www.ewido.net tryk på linket herunder.

Online spyware scanner

Free online spyware scanner is available here.

Tryk på Scan Now i venstre side og lad ewido installere det DirectX objekt som den beder om og lad den derefter opdatere. Når den viser en liste over din computer, skal du klikke på linket under vinduet hvor der står Start scan.

Lad den scanne færdig og så ser du en liste over det spyware der er på din computer. klik til slut på Remove Infections (også i bunden af vinduet) og den fjerne alle fundne tråde og filer.

Genstart din computer hvis du bliver bedt om det!!..

Grunden til at jeg så anbefaler at scanne med ewido er den, at den "vender" alle dine filer.. Er der en virus imellem, så skulle dit antivirus program gerne komme med en besked om at den har fundet en virus, i mens ewido scanner. kommer denne besked fra dit antivirus program, skal du bare klikke på remove i antivirus programmet..

Ellers er spywarefri.dk som xtiny skriver, et rigtig godt sted at finde gode råd om hvordan virus / spyware skal fjernes..

God fornøjelse og rigtig god weekend til alle..

:0) Palle / som også har www.computer-tjek.dk

HesteFotografering tilbydes

Dine øjeblikke taget af www.ctfoto.dk

Kommer på hele Sjælland, Lolland og Falster samt Møn

0
0
Svar på denne tråd

Mht. dit problem med
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 08:33

messenger.

Det er lige før jeg vil vædde med at det lnk du har fået tilsendt var fra en bruger der var offline?

Der er nemlig en del problemer med virus der sender links ud til brugere der er kontaktpersoner til en, hvis man får den på.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

hvilke anti-virus program anbefales`?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 08:43

Mette: Håber jeg må låne din tråd, da det jo høre under dette :-)

Hvad for nogle anti virus programmer bruger i? Og hvad kan i anbefale og hvilke prisgruppe ligger de i? Kan man købe dem på nettet?

<3 med katten Bella <3
Blå stævne jakke sælges.

Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.

0
0
Svar på denne tråd

AVG Antivirus
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 11:26

Hej

Af antivirus programmer er der en del gratis, som er udemærkede til privat brug.

AVG Antivirus 8,0 findes i en gratisversion.

free.grisoft.com/ ww.download?prd=afe Tryk på den blå bjælke og følg anvisningen.

Avira AntiVir i gratisversionen er også rigtig god.

Den kan hentes her:

http://www.free-av.com/

Dog kommer der en popup om at man kan "opgradere" til premium. Denne skal man bare ignorere..

Begge programmerne er anbefalelsesværdige og gratis!

Tjek evt. test og omtale på disse to links:

http://www.pcworld.dk/art/8902

http://www.pcworld.dk/c/antivirus

:0) Palle / som også har www.computer-tjek.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har Norton
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 16:25

Med abonnement, så vi betaler bare 1 gang om året med plastickort hjemmefra. Hvad det koster, ved jeg ikke, det er nok ikke det billigste. ;-)

Men jeg har så til gengæld kigget på, hvad den kan sættes op til, så den fx scanner alle filer til dl, og scanner 1 gang om ugen automatisk + jeg også selv sætter den til det i ny og næ.

Men jeg har også brugt det i de sidste 13 år, uden problemer- så jeg er nok ikke helt upartisk. ;-)

Desuden har jeg en fordel ved at sidde på LAN-siden af vores egen server, hvilket betyder, at der er noget ekstra sikkerhed der, i forhold til uatoriseret adgang. (Læs meget mere :-D )

Der er desværre meget med MSN virus, så man skal ikke bare blindt klikke på alle links, der lander hos éen! Det er lidt som med virusmails førhen, hvor man heller ikke bare skulle åbne dem- eller åbne attachede filer fra ukendte afsendere. (Det skal man sådan set stadigvæk ikke. ;-) )

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Norton
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 16:59

Hej xtiny

Norton (i Internet Security udgaven) brugte jeg også tidligere, men kun indtil jeg fandt ud af hvor meget det egentlig sløvede min computer..

Prøv at læg mærke til hvilket program der starter sidst op, når du tænder din computer og prøv evt. også at bruge joblisten til at se kørende proceser.. Du vil blive overrasket hvor meget kraft nortons kørende processer bruger..

Men ja godt er det nu alligevel, omend det koster en smule..

Jeg bruger kombinationen af AVG Antivirus, Windows egen Firewall og Proff. versionen af SuperAntiSpyware. En kombination der ikke sløver computerene synderligt og som "7-9-13" indtil videre har holdt al virus / adware / spyware osv. borte..

Jeg har aldrig haft problemer med denne opsætning, og når jeg jævnligt har kundecomputere hjemme, som jeg scanner ved at afmontere harddisk og scanne den gennem min egen pc, giver det mig heller ingen problemer og renser effektivt kundecomputeren (dog med enkelte undtagelser, hvor jeg må tager andre værktøjer i brug)

Kombinationen er også den jeg har valgt at installere på kundecomputerne, lige bortset fra at jeg der bruger SuperAntiSpyware i gratisversionen...

(kundecomputere = fordi jeg modtager computere her eller i vores forretning Thiele Briller i Nørre Alslev, fra folk der har / har haft problemer med virus eller spyware, hvor computeren har været brudt ned, eller hvor der er andre software fejl som folk ikke selv kan få styr på)

Ønsker jer alle en herlig weekend..

:0) Palle

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 17:31

Det er ok, at tråden bruges af andre - vi bliver jo klogere og klogere.

Selv bruger jeg også programmet AVG Anti-virus-free som er hentet gratis. Derudover har jeg selvfølgelig også windows egen firewall sat til.

Programmet kan sættes til at scanne hele computeren x lige så mange du vil/dgl, eller på et bestemt tidspunkt på dagen du selv vælger.

Jeg har scannet den igen, og de sidste 2 scanninger har ikke vist noget med virus. Computeren kører også som den plejer mht. hastighed - så jeg håber, at jeg slap med skrækken.

Fremover tror jeg, at jeg undlader og bruge MSN - de personer jeg skriver med der, er alle på facebook - og de har også en udemærket chatfunktion!

Tak for alle svarene!

Med venlig hilsen

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 19:03

Haft problemer overhovedet- bortset fra de måneder, hvor jeg kørte frihjul -og fik en trojan. :-(

I hele mit computerliv har jeg været heldig at kende nørder, der var enormt sikkerhedsbevidste, så fra dag 1 kørte jeg med antivirus (dengang Dr. Solomon).

Så jeg har det lidt: "If it works- dont pick it!".

Om det sløver? Tja, men jeg vil så tilgengæld ikke så gerne bruge win firewall... Og win er i sig selv længe om det!

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

111111
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 19:51

Jeg har også lige haft ubudne gæster. Jeg sukkede dybt og vidste godt hvor jeg havde fået virussen fra. Men jeg fik den scannet et par gange og kørte den der sikkerhedspakke fra spywarefri og tjekkede logsne.

Det virkede fortrindeligt. Jeg har en meget hurtigere computere. 8 GB mere plads og alt muligt andet - så det var lidt vildt. Det var også en trojansk hest.

Jeg bruger AVG da min computer ikke ville køre McAffee, som jeg ellers synes er et fantastisk godt progam til at fange virus med. Men den ville ikke køre det sidste gang jeg var nødsaget til at formatere.

Jeg bruer altid en firewall, har AVG til at scanne hver gang jeg starter op og så installerer jeg en spywarescanner engang i mellem hvis jeg har mistanke om det er det der er problemet. Jeg kører ikke med spywarescanner til daglig, da jeg altid kun finder tracking cookies og dem tager AVG.

Men brug bare det forum. Er der noget efter de filer er blevet scannet af alle programmerne, så skal de nok fjerne dem. Det er helt sikkert. Det er ydest effektivt - og så kan man i de fleste tilfælde slippe for at måtte formatere

- Du træner din hest uanset om det er bevidst eller ej, hver gang du er sammen med den -

Kelly Marks.

Træningslejr med Susan Kjærgård i uge 28

www.epona.tv

- Prøv det -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider