Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvilken behandlingsform( til menneske)
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 14:44

Hej med jer.

jeg skriver fordi jeg har gjort mig nogle tanker om at min krop måske trænger til en grundigt eftersyn.

Da jeg var 13 år ( er 22 i dag) havde jeg et grimt styrt i en spring lektion, der medførte piskesmæld i nakken, samt 3 sammen klemte nerver i ryggen. jeg gik efterfølgende til kiropraktor i 1½ år.

nu kan jeg mærke at min krop inden for de sidste 2 år, er blevet mere og mere usmidig, jeg har oftere hovedpine, mit bækken/lænd låser sig ofte så jeg er låst og selvfølgelig har smerter. når det er værst opstår der en lille hævelse over lænden. jeg er en travl pige og har ikke følt at tide har været der til at tage sig af det, nu kan jeg dog mærke at det er begyndt at genere mig under min ridning. i skridt kommer der en knæk lyd fra min rygsøjle hvis jeg følger hesten bevægelse. derudover har jeg fået et kæmpe problem med min nedsidning. Jeg falder frem og har generelt svært ved at finde balancen. jeg kan ikke komme ordentlig ned om hesten og når jeg forsøger at åbne op i bryst kasse og skuldre, er det som om min krop ikke vil lystre.

jeg har før redet M dressur og har fået både 7 og 8 i opstilling, så jeg har jo kunne før....

men nu til mit spørgsmål... hvilken behandling vil i anbefale... jeg har selv en massør, fys og kiro i tankerne... min egen læge hjælper ikke.. de giver mig blot brochure med hjem med diverse øvelser som jeg allerede kan uden ad. men da pengene er små, vil jeg gerne være sikker på at vælge den rigtige behandling, så fortæl gerne hvis i har erfaringer eller har prøvet noget lignende....

Mange håbefulde hilsner Jeanett

Husk vores Nørresundby Bank Dressur Cup i Tylstrup Rideklub

med 1. kvaliffikationsrunde den 29-30 marts

med 2. kvaliffikationsrunde den 2-3 August

samt FINALE den 11-12 Oktober

Fede præmier

0
0
Svar på denne tråd

Som jeg efterhånden
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 15:15

har skrevet til mange er back on track et vidundermiddel..

Ved ikke om du kender det ellers kan du læse her www.back-on-track.dk

Her har det reddet en arm der ofte var helt ude af funktion, til kun at gøre en anelse ondt en gang i måneden, hvor den før altid gjorde ondt og ikke kunne bruges meget af tiden. En veninde med MEGET dårlig ryg har fået det bedre end nogensinde før, hun bruger kun et minimum af piller i forhold til før. Et skadet fod, et skadet knæ. En hest der ikke kunne galoppere. Og div ømme skuldre, rygge osv...

Et helt vidundermiddel og billigt i forhold til alt muligt andet.. -kan jo også bruges i kombination med anden behandling...

bare spørg hvis du vil vide mere, og allerbedst kan du ringe til Kirsten der forhandler det, hun rådgiver gerne og er ikke bare en sælger der bare skal sælge, men meget ærlig...

De venligste hilsner Marie...

OBS!!!! Søger en der kan lave en fin blyantstegning for mig.. Se mere i mit indlæg på leverandører og...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

også her..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 21:05

min krop er som en gammel krigs-zone, jeg bruger også back on track.

Senest også til hesten. Jeg må sige, imponeret, at det er super godt. Jeg har jo selv brugt det i flere år, men selv min hests skade, som ikke er for børn, hjælper det helt utroligt på.

Lone

Ponyer søger nyt hjem! Vant til børn og ridning. Århus.

Jeg keder mig, derfor er jeg her :)

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil foreslå
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 22:19

Du får en henvisning til fysioterapi, så du kan blive gennemgået + få øvelser og genoptræne i ro og mag.

Derudover er rygtræning (egentlig træning af mavemuskler/mukelkorsettet nederst i kroppen) supergodt til ryttere, da man år trænet en række muskler, som man også bruger, når man rider. Rygtræning med Den Sore Motionsbold er skideskægt- og styrker balancen. ;-D

---

Back-on-Track kommentar:

Personligt går jeg kun ind for støttebandager forebyggende, hvis jeg har ondt, så kommer det til at gøre mere ondt med faste bandager/støttebind, det klemmer åbenbart på nerverne... Så hvis jeg skal have gang i noget med mine håndled, så kommer der en let bandage på imens. Men kommer jeg noget på min følesssommtennisalbueemennerrdett ikkee SÅ er det stensikkert, der kommer smerter helt i fingrene!

Så jeg ville være påpasselig med bandager. I øvrigt kommer en brækkert arm sig bedst med fornuftig genoptræning- og komplicerede brud kan smerte ganske længe- kan jeg hilse og fortælle. Den bliver ikke rask på en uge- heller ikke med varme. (ER afprøvet i den første tid, hvor det gjorde usandsynligt ondt!)

Men hvis man tror det hjælper... Så...

Jeg vil nu mene at en fornuftig træning, der kan styrke musklerne og støtte evt svage led er langt at foretrække. Masser af mennesker har slatne muskler og rygsmerter af den grund. En god muskelstøtte giver god holdning, og man belaster kroppen på en mere korrekt måde, så man ikke bliver øm og stiv i skroget.

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

Først og fremmest
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 22:57

synes jeg, du skal undersøges til bunds - røgnten først, og hvis det ikke giver noget CT og / eller MR. Det kan blive en lang og sej vej, men du burde ikke kaste dig ud i behandlinger før du ved, hvad der er galt - helt præcist.

Det, du skriver med at du får en hævelse over lænden, tyder på at der kunne være en infektion dannet af irritation, eller en form for væskeansamling eller noget helt trejde, der i længden kan skade dit system - det er bekymrende!

At du "låser" lyder heller ikke som en "naturlig" følge af den diagnose, du fik, efter dit styrt. Der kan være mange grunde til det, og det skal afklares.

Det at din læge giver dig en pjece er bare typisk (på den ufede måde). Som ung kvinde skal man altså kæmpe en kamp for at blive taget alvorlig - men det er det værd, hvis der kan gøre noget ved det.

Håber, du tager ovenstående til dig og får rusket op i din pjece-uddelende læge og får ham / hende til at sende dig til nogle ordentlige undersøgelser - du skal insistere!!!

Det var godt nok ikke det, du spurgte om, men da jeg læste dine symptomer, blev jeg foruroliget over du "bare" springer over det vigtigste led, nemlig at finde ud af hvad der er galt før man behandler.

God bedring.

Hilsen Elena

0
0
Svar på denne tråd

Xtiny...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 11:10

Hvis der nu er mange der kan mærke det hjælper, er det så ikke en utrolig negativ kommentar at sige, hvis man tror det hjælper. så...

Det kunne jo rent faktisk være at der var noget om snakken...

Nej der er ikke snak om støttebandager osv osv, bare en trøje, der ved hjælp af den speceielle varme kan løsne op og hjælpe...

Og ja jeg tror, for jeg har fået mange beviser....

De venligste hilsner Marie...

OBS!!!! Søger en der kan lave en fin blyantstegning for mig.. Se mere i mit indlæg på leverandører og...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

elena..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 11:38

Røngten kunne måske være interessant... men man kan da ikke kræve at blive sendt til røngten.? eller hvad??

Husk vores Nørresundby Bank Dressur Cup i Tylstrup Rideklub

med 1. kvaliffikationsrunde den 29-30 marts

med 2. kvaliffikationsrunde den 2-3 August

samt FINALE den 11-12 Oktober

Fede præmier

0
0
Svar på denne tråd

Lægen kan jo nægte
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 21:14

dig at blive røngtenfotograferet (hvis han mener, det ikke giver mening)- men så skal have en forbandet god grund. Med de symptomer du beskriver, ville jeg mene, der er et rigtigt godt grundlag for at udrede dig.

Du skal simpelthen kræve det. Du skal fortælle om dine symptomer som du beskriver hér og så sige, du vil finde ud af, hvordan det skal behandles. En ansvarlig læge ville ikke sende dig til f.eks. fysioterapeut uden forudgående sikring af, at det ikke skader. Det mest nærliggende er så røngten. Alene din sygehistorie burde være nok til at man med jævne mellemrum tjekker, at du ikke har udviklet senskader efter dit fald.

Nu vil jeg jo ikke stille en fjerndiagnose som jeg ikke er kvalificeret til, men røgnten kan nok i virkeligheden ikke helt vise, hvad problemet er. Man begynder med røngten for at udelukke skader / fejl på skelettet og så går man videre med andre skanninger som viser bløddele mm..

Hold fast over for din læge. Hvem siger, at dit problem nu stammer fra dit styrt for 9 år siden? Der kan være helt andre ting på spil selv om symptomerne ligner noget du havde den gang. Du er altså for ung til så alvorlige problemer, og du burde gøre noget ved det. Sådanne nogle problemer har det med at blive mere alvorlige og smertefulde med alderen, så kom dem til livs hurtigst muligt.

Dermed ikke sagt, at ovennævnte forslag ikke er valide og kan hjælpe, men hvad hvis det er noget andet?

Håber, du får talt med lægen og han starter en afklaring af dig. For en sikkerheds skyld, tag gerne en ældre person (mor, far eller en anden) med, da man som patient ikke altid hører alt der bliver sagt og fordi læger tit ikke tager unge kvinder alvorlige. Skriv op hvad der bliver sagt - både for at føre en log over hvad der er sket og så du kan vende tilbage og spørge om ting, du måske ikke har forstået.

I yderste konsekvens skift læge. Det er rigtigt utrygt når ens læge ikke tager en alvorlig. Når du får hævelser, siger "knæk", låser og opvelser manglende kontrol over din krop - så der det ikke noget der lige kan ordnes med et par rygøvelser.

Klø på og lad dig ikke afvise. Kom forberedt til lægen med en seddel af dine symptomer og hvornår hvad sker. Lad dig ikke spise af med "så må du jo holde op med at ride".

Held og lykke.

Hilsen Elena

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 10:32

Hvis lægen er lukket land må din forsikring på banen med en udredning for at se om du har mén, evt varige mén. (hvis du var forsikret på ulykkestidspunktet?)

Kilden.

mor til Lea 02.05.06 og med termin 03.12.08

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider