Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min hund var nær blevet bidt.
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 17:45

Puha er stadig lidt chokket jeg skulle lige ud og gå en god tur med min hund i dag og går lidt ned af min vej hvor en stor Bokser står sammen med sin ejer, ejeren holder kun hunden i halbåndet ingen snor,jeg går så forbi men pludselig for den her store i mine øjne møgkøter revet sig ud af ejerens hånd og overfalder min hund og løfter ham op i pelsen jeg bliver total chokket og råber bare få den hund væk få den hund væk når slet ikke rigtig og tænke ret meget,ejeren bliver osse chokket og for så hunden revet væk og heldigvis er der intet sket med min hund uh gisp jeg siger så til ejeren at det er total uforsvaqrligt ikke og ha sådan en hund i snor der svarer hun så jamen han plejer ikke at være sådan typisk,men alt i alt godt at der intet skete med min hund skulle lige ud med min forskrækkelse.knuzz katrine

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 18:19

selvfølgelig blir man chokket og irriteret- MEN HVIS hendes hund nu ikke ahr gjort sådan noget før, og normalt er glad for andre hunde så er det jo svært at vide at den gør det denen gang, og så kan hun jo heller ikke gøre noegt ved det som sådan før det er sket.

Men det blir det ikke mindre træls for dig over.

Men det avr godt der ikke skete din hundebasse noget heldigvis udover ne mulig forskrækkelse- og osse dig. Uheldigt var det da

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor skal sådan en
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 20:44

om jeg må spørge hvorfor siger du til ejeren at hun burde har sådan en hund i snor ?

godt der ikke skete din lille vaps noget ;D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 20:46

Burde man ikke altid have sin hund i snor?? Mere eller mindre???

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 21:24

Selvfølgelig skal man altid have sin hund i snor......

Hallo, det er et dyr......

Hilsen Marlene

0
0
Svar på denne tråd

Jo man skal altid
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 21:41

have sin hund i snor især når hunden er en man ikke ved hvor man har.mvh katrine

© Yrja ©

HUSK! hjelmen den er altid pænere end kraniebrud.

Medlem af Huginn & Muninn

0
0
Svar på denne tråd

Hund......
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 21:42

Undskyld mig men jeg synes hunde skal have lov til at få lov til lidt frihed en gang imellem. Uheldigt at den reagerede sådan, han må ikke have haft styr nok på den. Hvis han havde haft det så ville det have været nok med et kraftigt NEJ!! Oftest er det ejeren, ikke hunden der er noget galt med. godt din hund ikke kom noget til, heldigvis.

0
0
Svar på denne tråd

Hunde adfærd....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 08:29

Det værste er nu når hundene (dette tilfælde vist boxer, en tæve og en hanhund)er stukket af hjemmefra og man møder dem...

Det gjorde jeg forleden morgen, og hannen overfaldt min glade labs, min hund forstod dog -heldigvis- ikke alvoren og troede den ville lege...mens hannen gøede og knurrede og sprang op på min hund... jeg råbte og skreg og fik den endelig væk, så jeg kunne komme ind med min hund, min kæreste havde set det og kom ud igen sammen med mig for at finde ejeren, han havde heldigvis set dem før og vidst hvor de hørte til... ejeren var meget rystet (og jeg var GAL ), hun troede ikke den kunne finde på sådan noget.. nej, men når hunde er løse uden ejer, ændrer mange adfærd...

Ejer var heldigvis forstående og de vil lave noget ordentlig indhegning denne weekend, hvis vi ser hundene løse igen efterfølgende, så er det alvor, og politi mm. bliver indblandet.

Hunden overfaldt så også lige en anden hund dagen efter...

Jeg har min papdatter i denne weekend, og jeg tør da ikke lade hende gå ude alene....

Nu er vi heldige at vi har den rareste labs, og han går langt uden om slagsmål og er ja, bare rar.... hvis han var en der godt kunne blive gal, ja, så tror jeg ikke det var gået så godt...

Hundeejere, tag jeres ansvar og uanset hvad hold styr på hunden...

De bedste hilsner

Tina ;)

Sommerhus sælges med ny SUPER god pris.

--> I tilstandsrapport står at "Husets tilstand er over middel"

0
0
Svar på denne tråd

lillemusen
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 08:43

Jamen, selvfølgelig skal hunde have deres frihed... I en HUNDESKOV!!

Jeg kan blive SÅ træt af hundeejeres evige mantra "min hund skal have frihed" på bekostning af alle andre, som ikke synes at lille Vapse på 47 kilo er verdens sødeste vidunder.

TÆNK hvis man kunne tage hensyn til andre end sin hund???

TÆNK hvis man holdt den i snor, så den ikke kunne komme til at snuse til andre mennesker, som måske er bange for den?? (sjovt nok er udtalelsen "Jamen den gør ikke noget!".. det tror jeg ligesom man er ligeglad med hvis man er ræd for hunde).

TÆNK hvis man holdt den i snor, så den ikke kunne "komme til" at gå på toilettet i andre folks haver??

TÆNK hvis man holdt den i snor, så den ikke kunne komme til at bide andres børn eller hunde?

Men NEJ... under mantraet HUNDE SKAL HAVE DERES FRIHED UANSET HVOR OG HVORNÅR synes jeg blot vi andre skal forføje os væk fra gader, stræder og alle andre steder hvor hunde-ejerne ønsker at lufte deres mere eller mindre uopdragne dyr.

Kan man høre at jeg er ved at være godt træt af folks egoisme, selv-centrerethed og snævertsynethed????

Det ku´ være så nemt, hvis vi blot tog hensyn til hinanden.. og lod hundene få fri på de dertil indrettede steder: nemlig hundeskovene!

mvh

Kirstenj (som for i øvrigt også er hunde-ejer)

0
0
Svar på denne tråd

enig....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 10:46

Kirsten 2: Jeg kan ikke være mere enig...

Hold din hund i snor når der er andre, tag hensyn, saml op osv osv...

Vi har en dejlig labs (som skrevet tidl.) og han går altid løs når vi går tur, MEN kun hvis der ikke er andre, hverken mennesker eller hunde... han får ikke lov til at rende ind i andres haver og gøre hvad han skal, han skal blive ude i rabatten, alt hvad han efterlader bliver samlet op (altså bummelum ) og vi tager hensyn.

Men nogle hundeejere, er altså nogle store egoister.. hold da op, kæresten og jeg kan blive fuldstændig harme over hvor ligeglade folk kan være...og det går ud over de få af os der netop tager hensyn.

De bedste hilsner

Tina ;)

Sommerhus sælges med ny SUPER god pris.

--> I tilstandsrapport står at "Husets tilstand er over middel"

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:19

her hvor vi bor har vi desværre SÅ mange fuldstændigt tilsyneladende ligeglade hunde ejere der tror man kan lukke hunden ud og lade den lufte sig selv alene om aftenen el gå løst alle steder i stedet for blot i hundeskoven.

Vi kommer ikke i hundeskoven. og går ikke løst med vores da vi desværre ved de ikke bryder sig om andre dyr helt generalt - kun mennesker som de nu engang ELSKER...

En ting er at gå løst med sin hund- det er noget helt andet at lukke den ud i mørket om aftenen uden opsyn alene, når man VED der er SÅ mange hunde mennesker i dette område. Ikk om jeg forstår det... Er mennesker gegeralt bare så ligeglade med deres dyr- vi bor ud til en stor hovedvej der går til Kolding og den kører der rigtig mange på- og de kører bestemt alt andet end pænt og efter de lovlige hastigheder, den bor vi lige ud til, og jeg ser det ofte Det er sørgerligt at se- og vi ved at møder vi sådan en hund har vi et problem- dvs det kan gå hvis vi er begge for så kan manden holde begge hunde mens jeg tager den uden opsyn og går og prøver at finde ejeren- men kommer en af os alene og det er en hund der vil snakke el lege så er det altså ikek sikkert det går godt. Og vi har ALTID snor på vores- ALTID for jeg er SÅ hysterisk i den retning. Og jeg vi lda ikke risikere noget med hverken vores el andre hunde- det er helle ikk kun hundene men osse trafikken, og for den sgas skyld de andre mennesker som der osse skal tags hensyn til.

Så jeg kender det alt for godt med hunde der ikk er styr på, dumme ejere mm. desværre.

Jeg vil dog sige dit tilfælde virker som et uheld - og som at hun ikk har oplevet sin hund gøre den slags før. Og kan man kalde dem til sig lige meget hva der sker må de jo godt være løse- men igen er det jo dyr så derfor kan der en dag uanset hvor lidt man tror det- og hvor lidt hunden nogensine har gjort det før en dag sker at den så gør det alligevel. Og det tror jeg er det der er sket i dette tilfælde desværre.

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 13:03

Hvis man mener at en hund skal have "frihed" så må man jo købe en ejendom med jord til så hunden kan farer rundt... Eller låne en brak-mark eller andet.

Man kan da ikke have den indstilling, at en hund skal have frihed, og så bo med den i en lejlighed

Hilsen Marlene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider