Det værste er nu når hundene (dette tilfælde vist boxer, en tæve og en hanhund)er stukket af hjemmefra og man møder dem...
Det gjorde jeg forleden morgen, og hannen overfaldt min glade labs, min hund forstod dog -heldigvis- ikke alvoren og troede den ville lege...mens hannen gøede og knurrede og sprang op på min hund... jeg råbte og skreg og fik den endelig væk, så jeg kunne komme ind med min hund, min kæreste havde set det og kom ud igen sammen med mig for at finde ejeren, han havde heldigvis set dem før og vidst hvor de hørte til... ejeren var meget rystet (og jeg var GAL
), hun troede ikke den kunne finde på sådan noget.. nej, men når hunde er løse uden ejer, ændrer mange adfærd...
Ejer var heldigvis forstående og de vil lave noget ordentlig indhegning denne weekend, hvis vi ser hundene løse igen efterfølgende, så er det alvor, og politi mm. bliver indblandet.
Hunden overfaldt så også lige en anden hund dagen efter...
Jeg har min papdatter i denne weekend, og jeg tør da ikke lade hende gå ude alene....
Nu er vi heldige at vi har den rareste labs, og han går langt uden om slagsmål og er ja, bare rar.... hvis han var en der godt kunne blive gal, ja, så tror jeg ikke det var gået så godt...
Hundeejere, tag jeres ansvar og uanset hvad hold styr på hunden...