Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kogeplade ovenpå opvaskemaskine?
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 00:03

Ja altså kan man det? Kan man have en af de her indbygningskogeplader, der som regel følger med en indbygningsoven som sæt, til at være ovenpå det sted hvor opvaskemaskinen er, selvfølgelig nedfældet i en bordplade?

I mit nye køkken, vil jeg nemlig vildt gerne skifte det eksisterende komfur ud med en opvaskemaskine og så denne kogeplade. Indbygningsovnen skal så bygges ind i et skab så den kommer lidt op i højden, hvilket jeg synes er smart, og det samme skal køleskabet, som står frit på gulvet, hvilket jeg ikke synes ser så smart ud da det ikke er beregnet til det. Det "gamle" komfur skal så sløjfes.

Jeg skal jo så ud og have en ny bordplade, men det gør ikke noget.

Jeg er sådan lidt en opvaskemaskine freak, for jeg hader at få hænderne ødelagt af at vaske op. Men jeg ved ikke om man kan det? Kan man forestille sig det vil kræve for meget strøm eller der vil komme vand til? Alle installationer skal jo selvfølgelig laves af en håndværker, ku ikke drømme om andet.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

tror det ikke..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 00:10

Jeg har min i en 4 cm´s bordplade, og den stikker lidt nedenunder. Så tror ikke pladsen er der til det, men sprit nye modeller kan måske fåes tyndere?

Varmeudvikling kommer der nok også for meget af, da kogepladen skal have luft omkring.

Men måske nogen kan modbevise min lille teori?

"De som ikke mener lykke kan købes for penge,

har aldrig ejet en hest!"

0
0
Svar på denne tråd

Ah æv men
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 00:22

Jeg havde en teori om at realiteterne nok var skruet sådan sammen. Ingen opvasker til mig så med mindre selvfølgelig jeg skrotter et skab.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor sætter
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 00:26

du ikke bare opvaskemaskinen der hvor komfuret stod, tænker det var det din ide gik ud på. Men har du så ikke en skuffe eller noget du kan sløjfe til kogepladerne, eller skifte det ud med et lavere skab, altså et som er beregnet til kogeplader oven på. Så burde begge dele nok kunne lade sig gøre.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor ville i?
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 00:34

Altså når man nu har HN så kan man jo ligeså godt spørge

Ja her er mit FLOTTE køkken jo men i det mindste er det mit. Hvis vi nu siger komfuret bliver stående eller at den plads ikke kan vælges p.g.a emhætten, hvor ville i så placere en opvaskemaskine? Evt. nogle ideer til at lave det lidt pænere?

Ideer som nyt gulv og bord ER taget , og det skal være i gør det selv prislejet, det vil sige, forholdsvis billige ting, som alligevel vil gøre en forskel. Måske max max 15 tusind inklusive hvidevarer ig håndværker løn. Jeg hælder selv meget til at male skabene og få lagt en ny bordplade på?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
0
0
Svar på denne tråd

Pruhest
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 00:37

Emhætten er jo lige over komfuret, så det vil jo være lidt fjollet- Jeg ved ikke om man kan bygge et skab op der... Argh det blir for indviklet nu, må vist hellere gå i seng og tænke i morgen:)

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
0
0
Svar på denne tråd

nå ja havde
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 00:46

ikke lige tænkt på den .

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

Det er da et fint køkken
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 01:54

Mit er lidt på samme måde- bortset fra at mit komfur står opad væggen tv for køkkenbordssektionen, og at der hvor du har komfur- har jeg haft skuffer (de gik i stykker), -og så har jeg den halve bordplads/skabsplads- og mit er i dejlig teak fra 50-erne med formicaplade.... :-P Og ingen emhætte... (Men græsselige overskabe i imiteret bøg...)

Opvaskemaskinen skal bruge strøm og vand, dvs der skal også afløb til- man bruger de installationer der er fra vasken, så den kan ikke rykkes ret meget. Det vil sige, du nok skal ofre et af underskab nær vasken. Medmindre du vil have en bordmodel opvaskemaskine? (Men de er ikke særlig energibesparende!)

Du kan også lave en sektion med bordplade og ovn opad den fri væg- bag det bord. Så skal du flytte emhætten- men kan lave højskab eller knalde ovnen ind dér, så den er i højden, der hvor komfuret er nu.

Så skal du "bare" male- så det bliver ens med det, der er. ;-D

Eller også kan du sætte en række overskabe op på den væg bag bordet- evt vitrineskabe- også have service mv dér. Og en langbænk under... ;-)

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

over skabe
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 07:42

Jeg ville også putte en opvasker ind i det skab ved siden af vasken, hænge nogle smalle overskabe på gavl væggen - Ikea har mange fine - skifte bordpladen ud - igen ikea har mange fine - male det hele lyst og venligt, altså væggene, også loftet. selvfølgelig pille gulvtæppet af og håbe at der er planke gulv under - billigt og nemt - Når alt der gjort, vil jeg så se om skabene stadig trænger til maling, for de er bare nemmere at holde hvis de ikke er malet - så vent med dem til sidst.

se dette link

www.heste-nettet.dk/forum/6/107712/ 107712/

Mvh Marianne

Stolt pony mor.

0
0
Svar på denne tråd

Du kan
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 08:40

Du kan både på Kvik og Ikeas hjemmeside hente tegneprogrammer, hvor du kan sidde hjemme og indrette dit nye køkken i et 3D progam. Det kræver så du kan få målene fra huset, så du ved hvor vinduet præcis er osv. I mit sidste hus byttede jeg bare alle fronter og låger, og derved fik jeg billigt et nyt look.

"De som ikke mener lykke kan købes for penge,

har aldrig ejet en hest!"

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 09:33

sætte opvaskemaskinen der hvor du har skabet til højre for vasken.

0
0
Svar på denne tråd

Omrokering
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 09:46

Jeg ville sætte en opvaskemaskine i skabet til højre for vasken, som andre også foreslår. Det er tæt på både vand og afløb.

Dernæst ville jeg vælge en indbygningskogeplade i stedet for komfuret. Derved bevare du skab og/eller skufferplads under pladerne.

Bare mit forslag, håber det hjalp.

Mvh og held og lykke med ombygningen

Helle Dolleris

Retfærdighed er ikke at alle får ligemeget.

Retfærdighed er, når man får, hvad man har behov for...

0
0
Svar på denne tråd

Hallejula
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 10:01

heysa.

jeg kan da måske spørger min far på søndag, hvad han kan få ud af det. Han er håndværker. Og RIGTIG god til indretning. Og hvad prislejet kunne lyde på.

jeg ved selvfølgelig ik om han "gider" - men jeg da hører ad ;-)

Send en privat besked, hvis det er - ellers glemmer jeg det Og hvad tråden hedder ;-)

<3 med katten Bella <3
Blå stævne jakke sælges.

Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider