Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

handy-hjælp søges
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 21:05

Jeg har brug for 2 gode råd...

Det første er: Jeg har 6 bjælker i loftet i vores spisestue,som er blevet malet rigtig mange gange-jeg vil gerne have dem helt rå(så de kan blive behandlet os ligne de ander i huset)Men jeg orker ikke at slibe dem ned,for det sviner helt vildt,Men hvad skal jeg ellers gøre...

Det andet er:Vi har en skorsten der er tilsluttet 2 stk.brændeovne(de er godkendt)men når det blæser-så kommer der luft ned i den brændeovn på første salen,og der bliver helt vildt røget-så vi må stoppe med at fyrrre og så ellers lufte ud.kan jeg sætte noget på skorsten så dette ikke sker

håber i har nogen gode råd

hilsen kristina

0
0
Svar på denne tråd

føntørre og fagmand
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 22:12

Vdr malingen kan du evt "varme" det af?

Jeg kan ikke lige komme på hvad de hedder men en "føntørre" lignede der varmer malingen op som du så skraber af med en spartel. -Og nej en føntørre er ikke nok;-)

Skorstenen -jeg ville få en skorstensfejer til at kigge nærmere på den, eller ring til en brændeovnsforhandler for alle velmenende råd her på siden kan betyde kulilteforgiftning hjemme hos dig hvis ikke det laves helt korrekt.

(Måske skorstenen skal være højere/lavere så vinden ikke slår direkte ned i den men ring til en fagmand!!!)

Hilsen fra

Strit 77

-Som var på nakken af krikken for første gang d. 3. august 2008

BLIV DIG SELV

0
0
Svar på denne tråd

Fjernelse af maling
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 22:48

Der kan du bruge brun sæbe (fast i bøtte), der smøres på, og dernæst omvikles emnet med plast, det skal sidde et døgns tid, hvorefter malingen kan fjernes med spartel. Det smart at have flere størrelser spartel, så man kommer ind i krogene. Genstridige steder skal have en tur mere.

Bagefter skal man afvaske emnet i eddike for at neutralisere sæben. Slibes let- og males. Det er en fordel at bruge en god grunder, det giver det bedste resultat.

Man kan også bruge Bums! og den slags til at fjerne maling, men det andet er mere fredeligt, hvis man får det på sig/spilder, men brug handsker- brun sæbe er kraftigt basisk.

Mht brændeovnen- får skorstensfejeren ud, det kan være, der skal en vindhætte på eller sådan noget. Det er ikke noget, du selv skal rode med, netop pga faren for kulilteforgitning.

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 20:41

for de gode råd,der er købt sæbe ind-skorstensmanden kommer på onsdag og ser på det.

Hvad skulle vi dog gøre uden dette heste-net

kristina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider