Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ambivalent hjælp nord sverige
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 15:07

hejsa

jeg har en 2. årige oldenborg hoppe til salg

- jeg fået en henvendelse fra nord sverige, helt oppe i lapland ved den finske grænse fra nogen som "muligvis" vil købe hende

mit problem er så nu???? min ambivalent om jeg vil sælge hende så langt mod nord hvor der er mørkt hele vintern - men til gengæld lyst hele sommeren og at jeg ikke ved hvordan man holder hest så langt mod nord

spørgsmål vælder rundt inde i mit hoved ??????? jeg er meget forvirret - og manden siger bare "det er jo kun en hest" bare se at komme afsted med den osv. kan ikke få hjælp der fra

har i nogen forslag til hvad jeg skal spørge om med henhold til heste hold helt der oppe ??????

ville i sælge hest der op til ????

evt. svensker søges til oversættelse ??????

hilsen anne

1 og 2. årige sorte oldborger hoppe plage m. super gang og dejligt sind, efter Continental til salg:

nord sjælland

0
0
Svar på denne tråd

nordsverige
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 15:10

er selv derfra, og havde mine 2 første heste deroppe.
En hest i sverige, har en helt anden status end i DK - netop fordi det ikke er alle og envher der har hest deroppe - pga de love der er, i byzoner osv.

self. findes der også kummerlige forhold - det ville forbavse mig hvis der ikke gjorde det (jeg har dog aldrig set et af dem).

Jeg kan oversætte hvis det er.
- men de fleste svenskere kan godt forstå dansk (hvis det er den vej der skal oversættes), hvis man skriver på en forståelig måde.

..
Sandra

SPhoto.dk

Modeller søges
0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 15:23

hejsa igen

det er ikke fordi jeg troer at den vil komme til at leve under kummerlige forhold

men : ????

kan heste komme på fold om vinteren ?

er der ikke mørkt hele vinteren ?

hvor koldt er der om vinteren ?

er der noget græs om sommeren ?

hvilken temperatur er der om sommeren ?

hilsen anne

1 og 2. årige sorte oldborger hoppe plage m. super gang og dejligt sind, efter Continental til salg:

nord sjælland

0
0
Svar på denne tråd

flødekage
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 15:36

:)
-Ja hestene kan komme på fold om vinteren. :)
- Mørkt og mørkt.. Solen skinner aldrig 100 pr. men det er ikke sort om dagen. Det minder meget om DK på en gråvejrs dag, og nogle dage er lysere end andre :)
- Koldt blir det - mellem -20 og - 40 grader til tider. MEN man skal tænke på at kulden er helt anderledes end i DK, da luftfugtigheden er en helt anden, samt at der i Nordsverige er meget lidt blæst. Samtidig, kan man jo påpege at hesten nok har brug for dækken lige i starten.
- Der er masser af græs om sommeren. Det er meget lig DK på det punkt, eneste forskel er nok, at der kan ligge sten på foldene, eller at de kan ligge op til et fjeld.
- om sommeren er det oppe i samme grader som i DK, nogen gange lige en tand varmere, netop fordi at blæsten ikke helt kan komme til. :)

..
Sandra

SPhoto.dk

Modeller søges
0
0
Svar på denne tråd

lidt billeder
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 15:40

dette billede viser ret godt, hvordan midnatssol ser ud, på en 'god dag':
lh4.ggpht.com/_7Y_KpJBBTt4/ R4Abg_40f7I/AAAAAAAAACY/LWU1BT6mVjU/ Kebnekaise+124.jpg

..
Sandra

SPhoto.dk

Modeller søges
0
0
Svar på denne tråd

det er godt
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 15:44

hej igen

1000 tak !!!

det er dejligt at du ville svar på mine forviret spørgsmål

nu har jeg det straks bedre

mange tak

anne

ps. må jeg sende pb, hvis der er noget jeg ikke forstår når hun skriver igen ???

nord sjælland

0
0
Svar på denne tråd

flødekage
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 15:48

var så lidt :)

- det skal du bare være velkommen til :)

..
Sandra

SPhoto.dk

Modeller søges
0
0
Svar på denne tråd

flødekage
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 15:57

sender lige en flødekage fra nord sj. - til aalborg

hi hi hi

takker

anne

nord sjælland

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider