Jeg sidder lige nu og er ret frustreret og irriteret.
Jeg starter i 3.g her efter sommerferien, på en skole jeg generelt er ret glad for.
Men lige præcis min klasse, er bare blevet udsat for ALT for mange lærerskift!
Efter 1.g fik vi ny lærer i både musik og dansk (begge højniveaufag) - min musiklærer var gået ned med stress og min dansklærer flyttede til Italien. Det var der selvfølgelig ikke nogen der kunne gøre for, og heller ikke nogen der kunne forudse.
I 1.g havde jeg kemi på C-niveau, hvor vi 2 mdr. inden vi kunne risikere at komme til eksamen, skulle have ny lærer! At han så ovenikøbet var en lærer der fik hele klassen til at gå baglæns i stedet for fremad, gjorde det så ikke meget bedre.
Lige i starten af 2.g blev vores engelsk lærer's (højniveaufag) datter alvorligt syg, og vi fik derfor ny lærer på ubestemt tid.
Vores nye musiklærer var også på ubestemt tid, da vores egentlige lærer skulle komme tilbage efter jul. Det gjorde hun så ikke - fik vi først af vide da vi startede i skole igen! Oven i det, valgte vores nye musiklærer så at stoppe, så vi fik en ny-ny lærer i musik - stadig på ubestemt tid.
Matematik havde jeg på B-niveau, og det skulle afsluttes efter 2.g - igen med lærerskift 2 mdr inden eksamenstid!
Resten af 2.g gik vi stadigvæk uden information om, hvorvidt vi ville beholde vores nuværende musiklærer, eller om vi ville få vores gamle tilbage når vi kom igang efter sommerferien.
Heldigvis kunne vi beholde vores nuværende musiklærer i 3.g - hvilket vi kun fandt ud af, fordi han tilfældigvis var på skolen, da nogen af os var til eksamen - INGEN information fra ledelsen!
Og netop i dag, har jeg så modtaget en mail fra min historielærer, der meddeler, at vi vil have ny lærer i historie efter sommerferien.
JEG ER SÅ TRÆT AF DET!!
Jeg synes virkelig det er rigtig mange lærerskift inden for ikke ret lang tid. Og noget af det værste er, at vi aldrig har fået noget som helst information, med mindre vi virkelig har skubbet til ledelsen for at få noget.
Hver gang man får en ny lærer midt i et forløb, bliver der jo brugt en del tid på, at finde hinanden - hvad er der blevet lavet, hvordan hænger tingene sammen etc. Og det bremser altså bare et forløb, der burde foregå glidende, ret meget.
Jeg er simpelthen så træt af, at vi er så uheldigt ramt! Nu troede vi lige at vi ville få et enkelt "smertefrit" år i vores gymnasietid - men næh nej!
Skulle bare lige ud med det hele..
Er jeg den eneste der synes det er for meget i længden?