Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Alt for mange lærerskift - gym
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 18:57

Jeg sidder lige nu og er ret frustreret og irriteret.

Jeg starter i 3.g her efter sommerferien, på en skole jeg generelt er ret glad for.

Men lige præcis min klasse, er bare blevet udsat for ALT for mange lærerskift!

Efter 1.g fik vi ny lærer i både musik og dansk (begge højniveaufag) - min musiklærer var gået ned med stress og min dansklærer flyttede til Italien. Det var der selvfølgelig ikke nogen der kunne gøre for, og heller ikke nogen der kunne forudse.

I 1.g havde jeg kemi på C-niveau, hvor vi 2 mdr. inden vi kunne risikere at komme til eksamen, skulle have ny lærer! At han så ovenikøbet var en lærer der fik hele klassen til at gå baglæns i stedet for fremad, gjorde det så ikke meget bedre.

Lige i starten af 2.g blev vores engelsk lærer's (højniveaufag) datter alvorligt syg, og vi fik derfor ny lærer på ubestemt tid.

Vores nye musiklærer var også på ubestemt tid, da vores egentlige lærer skulle komme tilbage efter jul. Det gjorde hun så ikke - fik vi først af vide da vi startede i skole igen! Oven i det, valgte vores nye musiklærer så at stoppe, så vi fik en ny-ny lærer i musik - stadig på ubestemt tid.

Matematik havde jeg på B-niveau, og det skulle afsluttes efter 2.g - igen med lærerskift 2 mdr inden eksamenstid!

Resten af 2.g gik vi stadigvæk uden information om, hvorvidt vi ville beholde vores nuværende musiklærer, eller om vi ville få vores gamle tilbage når vi kom igang efter sommerferien.

Heldigvis kunne vi beholde vores nuværende musiklærer i 3.g - hvilket vi kun fandt ud af, fordi han tilfældigvis var på skolen, da nogen af os var til eksamen - INGEN information fra ledelsen!

Og netop i dag, har jeg så modtaget en mail fra min historielærer, der meddeler, at vi vil have ny lærer i historie efter sommerferien.

JEG ER SÅ TRÆT AF DET!!

Jeg synes virkelig det er rigtig mange lærerskift inden for ikke ret lang tid. Og noget af det værste er, at vi aldrig har fået noget som helst information, med mindre vi virkelig har skubbet til ledelsen for at få noget.

Hver gang man får en ny lærer midt i et forløb, bliver der jo brugt en del tid på, at finde hinanden - hvad er der blevet lavet, hvordan hænger tingene sammen etc. Og det bremser altså bare et forløb, der burde foregå glidende, ret meget.

Jeg er simpelthen så træt af, at vi er så uheldigt ramt! Nu troede vi lige at vi ville få et enkelt "smertefrit" år i vores gymnasietid - men næh nej!

Skulle bare lige ud med det hele..

Er jeg den eneste der synes det er for meget i længden?

Mvh. Freja

-----

And now you're positive something's happened

But you don't know what it is

Do you, mister Jones?

Fotografering tilbydes! Hjemmeside oppe snarest.

0
0
Svar på denne tråd

Freja...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:13

Nej det er du ikke... Gik heldigvis kun 2 år på hf... men vi nåede at skifte geografi lærer ca 3 mdr. inden vi skulle til eksamen, og han skulle ikke kun lærer os at kende men osse lærene i kemi og biologi, da vi kun skulle op til en eksamen i de tre fag... Englesk lærer, fordi hun ikke mente at hun kunne ha os, og havde for mange klasser, men det var op til sommerferien, så det var okay... Vores religions lærer var helt ny, og kom først i 2 hf, fordi skolen ikke havde råd til at ansætte en til os i 1 hf...

Ved godt at jeg overhoved ikke kommer i nærheden af hvad du har prøvet, men det er ikke nemt...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:35

Det er alligevel også mange, i forhold til hvordan det burde være, synes jeg.

Vores lærerskift er der selvfølgelig ikke nogen der har kunne gøre noget ved, vi har bare været utroligt hårdt ramt.

Det værste har været mangel på information - hvis ikke de pågældende lærere selv fortalte os det, fik vi ikke noget af vide. Det synes jeg er for dårligt.

Mvh. Freja

-----

Do you, mister Jones?

0
0
Svar på denne tråd

bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:39

Hold da op, det var mange lærerskift i din klasse.

Jeg skal selv til at i 3.g og har kun skiftet lærer én gang. Årsagen var så, at min dansklærer gik på pension ;) (fik så min mediefagslærer til dansk, så kendte hende i forvejen).

Nårh jo, så har vi også haft en lærer i virksomhedsøkonomi det første halve år af 1.g, som vi så fik tilbage i 2.g :) Så det var jo en "kendt" lærer vi fik tilbage :)

Men kender det godt det med alle de lærerskift fra folkeskolen. Det er virkelig irriterende.

Men kan sagtens forstå din frustration, nu når det er på gymnasiet. Det er jo rimelig vigtigt, at læreren kender en, så de kan give en ordenlig karakter :)

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

Freja...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:40

Vi fik heller ikke noget at vide, ud over vores geografi lærer der kom og sagde at hun havde søgt et job, og fået det, som rektor et andet sted, men synes nu godt at hun kunne have ventet til efter vores eksamen... Mener det er et af de ansvar man har som lærer, men det kan godt være at jeg tager fejl...

graviditet og sygdom, er man jo ikke helt selv skyld i...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:03

Mia-musen Ja, lige præcis. Også bare fordi det er på så kort tid, og at man i stort set alle fag, har super travlt, på grund af reformen. Suk! Der er bare ikke så meget at gøre.

Perle Ja, synes helt klart også at man kan gøre noget som lærer, når det nu kun drejer sig om et par måneder.

Vi har også klaget til rektor et par gange, hvor han hver gang har lovet os guld og grønne skove mht. information - men der har bare ikke været nogen ændring.

Det er vel ikke så svært at sende en mail ud.

Mvh. Freja

-----

Do you, mister Jones?

0
0
Svar på denne tråd

Det er meget jo...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:11

Har selv oplevet noget der minder om det, to gange.

Den ene gang var i gymnasiet. Vores oldtidskundskabs lærer fik en hjerneblødning tre-fire måneder inden mulig eksamen. Problemet var så at vores nye lærer fandt ud af at vi manglede alt for meget af pensum, og jeg mener faktisk at vi fik disp. for at få opgivet mindre end det der skal opgives rent lovmæssigt.

I februar da jeg kom tilbage fra min anden års praktik fik vi på voes hold ny underviser i pædagogik. Vi skulle aflevere eksamens opgave i midten af maj og senere til eksamen.

Men jeg har dog aldrig ment at det har været skidt at skifte underviser.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:16

Camilse Hvis det bare var et enkelt lærerskift eller to, så ville det heller ikke gøre mig så meget. Og tit har skiftene skam også været til det bedre - det er bare frustrerende når det er SÅ mange. Det tager ret meget tid hver gang, lige at komme på plads.

Mvh. Freja

-----

Do you, mister Jones?

0
0
Svar på denne tråd

Intelligent svar..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:24

Jeg kender det godt. Vi har skiftet lærere lige så tit i 7.-8. klasse.

Med væmli' hilsen Aja..

Ich bin kein Klugsheiβer, ich weiβ es wirklich besser!

www.epona.tv - bare prøv det, okay?

0
0
Svar på denne tråd

Chibi...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:35

Kan godt se at det er frustrende.

Jeg ved dog at det kan være lige så frustrende ikke at kunne få et lærerskifte. Nogle af mine klassekammerater fra gym skulle have en lærer på b niveau i matematik, og det var en lærer de ikke ville have. Alle på holdet(skulle ikke selv være på holdet) fik skrevet under på en seddel, men de skulle have ham, og læreren havde selv bedt om at have netop det hold.

Vi havde haft ham det første år, og det var et sandt helvede. Kan huske at han i en af mine opgaver skrev "Lutter @!#$ og lagkage".

Jeg må indrømme at jeg var glad for at jeg havde valgt a-, og ikke b-niveau.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 21:52

Camilse Ej, det lyder virkelig også træls!

Ham vi fik til sidst i kemi, havde også bare sat sig for, at fordi vi var et C-niveau hold, gad vi ikke lære. Det er åbenbart en generel indstilning han har - alle jeg kender, som har ham på C-niveau har samme indtryk af ham, mens folk der har ham på A- og B-niveau knap kan genkende min beskrivelse af ham.

Mvh. Freja

-----

Do you, mister Jones?

0
0
Svar på denne tråd

Lærerskift...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 23:16

på HH havde vi en dansklærer det første år. Hun blev gravid, så vi fik en ny til 2. og 3. år. En lærer, der er klaget over adskillige gange. Hun gjorde timerne til en plage, og udvalgte sig gerne "syndebukke", der blev trukket ned i deres karakterer.

I spansk har jeg opgivet at tælle de gange, vi har skiftet lærer. Vi havde 3 forskellige, der nærmest kom på skift 1. år. 2. år skiftede vi mellem 2. 3 år skiftede vi ligeledes mellem 2. Hende, vi gik til eksamen med, havde vi kun haft knap en måned.

Alle lærerne gav heeelt forskellige karakterer, så vi ved hver eneste termin rykkede enten to op eller ned.

I tysk skiftede vi lærer kort før eksamen på 2. år.

I erhvervsjura gik dem, der skulle til eksamen, op med en helt fremmed lærer.

Grundene? Dansklæren blev som sagt gravid, hvilket er helt tilgiveligt. Spansklærerne fik stress (2 af dem), 1 var bare midlertidig replacement. De to, der fik stress, er gået ned med det igen, efter vi stoppede.

Tysklæreren fik mavesår af stress.

Erhvervsjura læreren fik konstateret kræft. Enormt forfærdeligt, men hun er heldigvis ovenpå (og på hesteryg) igen.

Alle tingene er jo hændelige, men at tre lærere får stress, bør måske give skolen en idé om, at de køres for hårdt.

/Line

Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine

"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there"
- Tina Dickow

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider