Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

mon min selvtidlid er på vej tilbage? (s
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 16:55

hej. jeg har for et stykke tid siden haft et meget grimt styrt. hvor der skete følgene

:"jeg skulle springe på en rigtigt sød fjordhest ved navn fie. det gik sådan set okay. men så stoppede hun. og tog hovedet frem så jeg hæng på halsen af hende og så bakkede hun. og så låg jeg der. når op igen og det gik udmærket. lige til vi skulle springe kombination. hun kom fint over første del. men på andet spring sprang hun , men fik nærmest ikke rettet forbenene ud og faldt på knæ og så faldt hun. jeg så virkelig intet. jeg fløj over hovedet på hende og så 150 cm væk derfra.

hun var halt på to ben. 1 forben og et bagben og var dybt chokeret og blev liggende ned.. jeg selv skrabte næsen og slog benet lidt. og en gammel sportsskade gik op så jeg haltede lidt. og havde skadet skulderne osse. men vi var efter omstændighederne okay ".

vi kunne begge gå derfra :)

jeg var strakts oppe på en vidunderlig 2'ere der hed miltron der bare sprang og den tog jeg lige et par kryds på. sådan at jeg ik skulle bliver bange.

det er nu gået 3 måender.

jeg var et nogle dage efter op og springe på min eje 3'ere og min to'ere (to'eren er ved at bliv indsprunget). men jeg var bange. vil ik. turde ik. vis vi nu væltede igen og kom til skade.

siden har vi sprunget små bitte spring. (hun har sprunget la med mig) og har osse sprunget lidt på welvet. der har det dog ikke været slemt.

så i dag sad jeg og så på nogle gamle springvideoer og fik en underlig kriblende følese efterfuldt af en "jeg kan famende godt" føelse. helt hed om ørene ;P osse sådan lidt "det var jo kun en engangs (forhåbelig) styrt" og dressur , tur er mindst lige så farligt. så kan godt følese " lidt besværligt at forklar.

så i går var jeg oppe og bare håber lidt små kryds og lodratte på lotte (red uden sadel) og bingo , da hun synes hun skulle snyde udenom blev jeg faktisk sur. siden fløj hun bare over og jeg griner af glæde. - elsker virkelig den pony

så hva tror i. er det min selvtidlid der er på vej tilbage? og hvordan kan jeg yderlig styrke den?

elsker at spring , men blev vist lidt meget forskrækket
om det mon har været eftervirkeningerne eller efter chok? a t jeg lige skulle komme mig over det?

hva tror i?

er det min selvtidlid der er på vej tilbage? og hvordan kan jeg yderlig styrke den?

0
0
Svar på denne tråd

hmmm..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 16:59

det blev lidt rodet opstillet. håber i kan bær over med det. mente selv - jeg så på nogle videoer for at par dage siden og sprang i går :)

0
0
Svar på denne tråd

selvtillid
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 01:29

selvtillid er noget sært noget... jeg har været spring rytter i alle mine år som rytter. har altid kigget skævt til dem der voksede op og blev dressur ryttere, fordi de ikke turde springe mere.... ;-)

så kan jeg lære det.... styrtede for 4 år siden, til et stævne, på min dejlige hoppe. jeg har siden sprunget hende en gang om ugen, i starten uden sadel, da hun fik slået en skulder skæv i styrtet.

jeg var bange, i starten. noget jeg aldrig havde prøvet før. men det gik over, for jeg var stædig og blev ved. det er springning jeg er god til, den fornæmmelse får jeg også. det er helt fantastisk, bare ikke nok.

i dag er både hest og jeg helt i orden, vi kan springe hvad som helst, der hjemme. kun der hjemme. har prøvet at starte igen, og må desværre indse at jeg ikke kan, med den hest. jeg bryder fulstændig sammen så snart vi kommer ind på banen. ryster over det hele, og kan ikke trække vejeret.

kan ikke helt regne ud hvorfor, jeg har andre heste, som jeg ikke har problemer med at starte spring på.

jeg tror det vigtigste for dig er at du kan stole på din hest, og at du føler du har styr på den. så skal din selvtilled nok komme igen....

ellers må jeg tilstå, det er ikke så slemt at ride dressur ;-)

håber det bedste for dig.

vh mette

0
0
Svar på denne tråd

Ja det....
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 07:19

Er da din selvtillid og tilliden til hesten der er ved at komme igen :-)

Ligesom Mette ved jeg også at jeg er bedst til spring, men da jeg havde en pause i springningen her for.. Ihvertfald over et år siden (min tidsfornemmelse er bare ikke god.)

Som varede i over et halvt år, har jeg været meget nervøs. Jeg SÅ andre springe og komme til skade og havde for meget tid til at tænke over det før jeg selv skulle springe igen - og hvem begynder jeg så at springe på? Jep en unghest der elskede at lave rodeo show der nåede jeg at turde springe 70-80 - da den blev solgt sprang jeg så på en haflinger som kan det forunderlige trick at låse i nakken og ellers bare løbe til.. Så jeg kom ned og springe 40 igen.. Det har den endelig fundet ud af, efter jeg har sprunget på den i et halvt år eller så at det gør man ikke.. Så nu er pigen der ejer den selv begyndt at springe på den. Typisk ik? hehe. Men det er da i orden. Kom heldigvis op og springe næsten en meter til sidst.

Og nu har jeg så købt min egen som også stikker af, laver flotte sliding stop osv. - så nu er jeg nede på 50 igen. Suk. Dog har jeg et mål med min. LB bane SKAL vi kunne til næste sommer.

Men ja det med selvtillid er skørt - men som du også gjorde så skal du lære dig selv at blive sur i stedet for ked - ikke på hesten men på dig selv. :-)

:-) MVH Alis, Ari og Katten :-)
0
0
Svar på denne tråd

jeg håber
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 13:58

ihvertfal - specielt fordi jeg var på Lb-MB niveau med forskellige heste - fjordhesten var ikke min ejen og er blevet solgt - hvorfor ved jeg ik.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider