Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Spg. til dig der blev gift på rådhuset..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 19:29
Jeg skal på fredag giftes på rådhuset

Men har lige et par spørgsmål:

Gæsterne, var de med inde ved vielsen?

Kastede de med ris?

Hvad skete der bagefter? Lille/stor komsammen?

Hvad spiste I bagefter? Bryllupskage, hjemmebagt, bager?

Holdt I taler/sange eller andet?? Og hvad "forventer" gæsterne?

Håber I vil være søde at svare på spørgsmålene

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

0
0
Svar på denne tråd

Giftes
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 19:32

Ja du kan godt have gæster med inde, der skal bare være min. 2 som er der hele tiden, bagefter når man kommer ud står alle med deres fine Ris poser kaster det på en, ikke meget forskel som i kirken andet end det går noget hurtigere (10-15)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg blev viet
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 19:39

i svigermors have af min far (viceborgmester), så det er selvfølgelig ikke helt det samme.

Du skal i hvert fald have nogle vidner med ind og overvære vielsen, men om alle gæsterne er velkomne, ved jeg ikke (kommer jo også an på, om I bliver 10 eller 200)

Bagefter holdt vi fest i haven. Der var noget fiskeforret, og så fik vi helstegt pattegris med tilbehør. Da det blev køligere, trak vi inden for til bryllupskage og brudevals.

Ja, så var der fest til den lyse morgen.

Gæsterne "forventer" nok at få et eller andet efter vielsen, altså ligesom en slags reception. Kaffe og bryllupskage er da en virkelig god idé. Taler ville jeg ikke forvente til en reception, men jeg ville da heller ikke undre mig, hvis der kom en.

I kan jo gøre det, præcis som I ønsker. Det er jeres bryllup!Det oplever I (forhåbentlig) aldrig igen, så derfor tænk på jer selv og egne ønsker. Men et eller andet skal I jo nok spise gæsterne af med...

Rigtig god bryllupsdag!

mvh Stine

Avl af arabere og pintoarabere

http://www.sk-farm.dk

Føl fra 2008 sælges:
Pintoaraber hingsteføl - smukt broget, emne til ridning og avl!

Ox araber hoppeføl - super lækker!

Se hjemmesiden...

0
0
Svar på denne tråd

Mit bryllup
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 20:01

Manden og jeg fik papirer på hinanden for 4 år siden. Vi har børn og fast ejendom, så vielsen var for os en praktisk foranstaltning. Jeg var højgravid, så jeg havde ikke lyst til kirkebryllup. Vi blev viet en mandag formiddag kl. 10. Vores forældre var til stede som vidner. Bagefter tog vi ud at bowle. Så nej ingen ris eller det der ligner

Jeg håber da at vi en gang skal velsignes ved et rigtig kirkebryllup, det er vel enhver piges drøm

Det er ikke vindene der styrer din sejllads,

men måden hvorpå du sætter dine sejl...

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg blev
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 20:06

hemmelig viet for godt og vel 8 år siden Hold da op som tiden flyver afsted.

Så vi var kun os og nogle vidner fra komunen og så borgmesteren. Og bagefter var vi på restaurant og spiste og så bare ren hygge hjemme min mand og mig

Knus Marianne

0
0
Svar på denne tråd

bryllup
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 21:30

Da vi blev giftet var den nærmeste familie med inde til selve vielsen resten stod udenfor og ventede med ris. Derefter kørte vi i vores festlokale og der havde vi tagselv bord og kransekage og kaffe. Min far holdt tale for os vi hyggede os rigtigt meget men var enige om at det ikke skulle være noget stort. Min far var osse vores fotograf på dagen og der blev taget nogle gode billeder.

0
0
Svar på denne tråd

24. december
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 21:37

blev manden og jeg viet på rådhuset i tidl Ramsø kommuune, af den nuværende borgmester i Roskilde. Skøn vielse!

Mine og mandens forældre var til stede - efterfulgt af morgenbuffe på den lokale kro - simpelt, enkelt og helt i tråd med en rådhusvielse synes jeg.

Ris - ikke noget med at få dem kastet i hovedet, de var spredt foran døren sammen med mange røde roser.

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Ejer af to lækkre hingste ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Også viet på rådhus
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 22:02

Da vi blev gift havde vi kun inviteret vores forældre, og de viste ikke engang at de skulle til bryllup førend vi stod i byrådssalen med borgmesteren. De troede bare at de skulle til fødselsdags brunch, I skulle have set deres ansigter.

Svigermor fik en kontordame til at gå til købmanden og købe ris medens at vi blev viet, og min mor, som altid har sit kamera i tasken, måtte have hjælp til at få skiftet film.

Bagefter kørte vi hjem og fik lagkage og champagne og derefter kørte vi til Fanø, til et lejet sommerhus, og holdt hvedebrødsdage.

Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd

Sardinbryllup
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 13:36

Jeg blev gift på Københavns Rådhus for en evighed og et ægteskab siden. En snes venner dukkede op uventet, og vi masede os sammen i vielseslokalet. Vi havde knap nok plads til at vende hovedet, da vi skulle sige ja - det var meget intimt, men ikke desto mindre hyggeligt

Derefter blev der kastet ris udenfor, og vennerne havde taget champagne med, som blev drukket, før de gik hjem.

Til sidst gik den nærmeste familie på restaurant til frokost, og der blev vist holdt en enkelt tale eller to.

Tillykke på forhånd - håber det bliver mindeværdigt og fornøjeligt.

0
0
Svar på denne tråd

Paint horse
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:08

Vi blev viet på Storvorde Rådhus en fredag, for hmmmm.....nogle år siden der var kun borgmesteren, en sekretær og så selvfølgelig min handyman og jeg.

Ingen skulle vide noget, men min venindes mand kom lige forbi efter en trailer mens vi var ved at klæde om, og da han undrede sig over vores påklædning på den tid af dagen måtte vi fortælle hvad vi havde gang i

Om aftenen var jeg til hestepigekomsammen hos min veninde og der fik jeg så lidt ekstra forplejning for ligesom at fejre min nye status handyman ??? han var hjemme hos ungerne ikke meget romantik i det, men det er sådan vi vil have det.Sådan er det stadig,helt nede på jorden, vi glemmer vores bryllupsdag til min mor, gerne et par dage for sent, ringer og siger tillykke med forleden dag

Familien blev inviteret på jordbær med fløde om søndagen og der lå så vores vielsesatt. på bordet til overraskelse og morskab.

Paint horses til daglig glæde

Stahr

Paint hoppe ifolet ved quarter sælges

0
0
Svar på denne tråd

surprise
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 10:40

mit rådhus bryllup d. 19/12 07 var den bedste dag ever :)

Vi skulle giftes inden årsskiftet grundet praktiske årsager.

Da vi skal holde et kirkebryllup og fest senere - ville jeg holde det meget nede på jorden og "gemme" opmærksomheden til den tid.

Vi skulle have et vennepar med, som vidner og ellers ingen planer for dagen.

Men det blev ikke rigtig accepteret og et par dage forinden tog vi konsekvensen og sendte smsèr rundt, at vi gerne ville give et glas rødvin om eftermiddagen.

Da det var lige op til jul og alle havde travlt, forventede vi ikke noget som helst.

MEN vi endte med 2 æresporte og 50 mennesker om eftermiddagen.

Vi var på rådhuset kl. 12 og gik på en hyggelig cafe og spiste frokost med vores 2 vidner. Det var så hyggeligt.

Så hentede vi børn og brød :) Lavede ostebord og så væltede det ellers ind, i en lind strøm frem til hen på aftnen.

Ved spisetid hentede vi en flok pizzaer og serverede en håndbajer til :)

Jeg var helt overvældet over al den opmærksomhed vi fik - og på et dejligt jordnær plan, som passer rigtig godt til os.

Ha en ritig god dag :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 10:52

jeg blev gift med min datters far i al hemmelighed på rådhuset, og så havde vi inviteret vores forældre og et vennepar over og spise om aftenen, og så fik de afvide vi var blevet gift...

Vi er så blevet skilt for 5 år siden...

Lonni

Mor til et lille tallent med ponyen Josefine..

Og den skønneste Lånehest Freja Også kaldet Feuer miss..

Tænk før du taler...

0
0
Svar på denne tråd

1233456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 11:04

Jeg blev også gift på rådhuset d 21/6 i år og der var 17 med inde til vielsen da vi kom ud blev der kastet med ris, derefter to vi hjem i privaten og fik en hyggelig middag med tagselvbord

der bestod af

fisketærte

nøddepaneret kalkunfilet på risbund

lasange

frikadeller og kold kartoffelsalat

flødeartofler

salat

og til dessert var der chokoladekage med frugter

super hyggelig dag vi var 15 til spisning

Maxime de chazelle R.I.P død 17-01-2008

0
0
Svar på denne tråd

rådhus
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 11:23

Vi blev gift i 2006 på Århus Rådhus, som har en sal de kun bruger til det formål.

Vi blev gift om formiddagen og alle gæster var med inde i salen. Gæsterne kastede med ris og vi blev kørt der fra i en gammel veteranbil.

Derefter holdt vi fest nøjagtigt som hvis vi havde været i kirke, med bryllupskage, brudevals og hele pivtøjet.

Aftenen inden bryllupet overnattede jeg hos mine forældre, og min far kørte med mig i veteranbilen ind til rådhuset. Min mand og hans forældre boede i vores hus.

Efter festen overnattede vi på et rigtigt lækkert hotel og tog en uge i sommerhus (selve brullypsrejsen havde vi taget på forhånd, da vi måneden inden var i Canada og besøge min mands forældre og søster + familie).

Grunden til vi valgte rådhuset er at ingen af os er troende...

Venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider