Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

squash - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 14:31

Ja hej alle kreative H-N-ener :o)

Jeg skal lave mad idag, og jeg har en kææææmpe mutant squash liggende hjemme i køleren, og jeg synes næsten det vil være synd hvis at den ska gå til spilde..

Jeg er ikke fantastisk kreativ i et køkken, så jeg modtager med kyshånd råd til hvordan man håndtere sådan en fætter ;)

og hvis du heller ik ved det, hva skal du så ha at spise?? så ka det være jeg kan bruge det i stedet.. om ik andet en anden dag, he he..

Fortsat godt regnvejr!

Splinterny Charles Owen sikkerhedsvest sælges.

Fejlkøb, aldrig brugt

Se præsentation for billeder

0
0
Svar på denne tråd

Squash
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 15:22

Man kan rive den og komme den i kødsovs, frikadeller og farsbrød... Eller skære den i små tern og lave en lækker pastaret med løg, gulerod og kylling - salvie og squash passer godt sammen.

I Rom har jeg fået pasta med laks, gulerod, squash og fløde, det var fantastisk, men selvfølgelig usundt med fløden.

I aften skal vi have laks med nyopgravede kartofler og gulerødder.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 15:26

Uhm, squash

Jeg bruger generelt squash til en af følgende ting:

1) Skærer den i ca 1 cm tykke skiver og griller dem på endten en grillpande ved høj varme eller på en rigtig grill, indtil den får fine "riller". Kom en sjat olivenolie på og drys med havsalt og mozarella

2) Skærer squashen midt over og skraber den bløde del ud. Herefetr putter jeg en lækker kødsovs i, drysset reven ost henover, og så ellers ind i ovnen med den i 20 min ved ca 180 grader

Hvis du stadig har meget squash tilbage (har selv haft et par mutant squash liggende i køleskabet hjemme fra køkkenhaven) så kan du skærer den i små tern og ind i fryseren. Så kan de bruges næste kan du laver kødsovs, farsbrød, fisk i ovenen m.m.

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

Lidt ideer
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 20:35

Mvh Lene, nu med springhest.

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

Squashfrikadeller
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 02:19

er bare det bedste sammen tomatsalat ...

Avlsgodkendt EU-palominohingst tilbyder bedækning.

Se fotos på præsentationen.

Feng Shui konsulent, forfatter, multiterapeut og underviser

http://www.danskfengshui.dk

0
0
Svar på denne tråd

Man kan også
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 07:01

Rive lidt squash og komme det i franskbrødsdej med 2-3 fintrevne gulerødder- ikke for meget squash- en god stor håndfuld er passende.. Man skal så regulere lidt på væsken, da squash afgiver meget saft, og man helst ikke skal komme for meget mel i, da brødet så bliver tungt. Dejen bliver godt nok noget mere klistret, men det bliver et godt brød.

Jeg bruger squash i gryderetter- og som en af ingredienserne i vegetarlasagne. Slurp. :-)

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

Mmmmmm:)
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 07:24

Du kan bage squash kage:)

Jette Nielsen

- Ingen er perfekte,

men alle gør deres bedste.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider