Det man som rytter frygter, skete for mig idag.
Jeg var ved at slutte af med ridningen for idag, skulle bare lige galopere en sidste gang på venstre volte. Det plejer normalt at være den "gode" volte. Det var gået nogenlunde med alt det andet ellers, Izette havde været en smule usamarbejdsvillig, så vi havde taget den lidt med ro. Galoppen er endnu ikke helt på plads, hun er jo ikke så gammel, men det går rigtig fint fremad.
Men da vi skulle springe an en sidste gang skete det, banen var åbenbart glat i hjørnet efter regnen igår, og efterfølgende at toplaget var tørret. Så lige efter anspringet mister hun balancen, og kæmper for at finde den igen. Jeg når lige at tænke "Så for den, nu må jeg sq af!" og så ligger vi der begge to.
Det gik bare så stærkt, jeg blev smidt henad banen, så jeg heldigvis var fri da hun væltede, og da jeg lå der fik jeg vendt mig om og så hende springe op igen.
Det første jeg tænkte var "Heldigvis, hun er oppe så kan der ikke være sket noget alvorligt!" og så måtte jeg ellers lige ligge og sunde mig og finde ud af, om der var sket noget med mig. Jeg fik gjort hende der red på banen sammen med mig ret forskrækket, fordi jeg blev liggende.
Heldigvis er der heller intet sket med mig, så man må sige, at vi begge to har været heldige idag.
Fordi vi ikke er så langt med galoppen vil jeg ikke have den oplevelse til at sidde i baghovedet og spøge, så da jeg havde tjekket, at hun kunne gå på alle 4 ben og ikke var halt kravlede jeg op igen og fik galoperet en volte på hende, som gik fint uden styrt eller andet.
Men føj en grim oplevelse, man skal virkelig ikke tænke så meget over, hvad der kunne være sket...
Izette slap med en hudafskrabning på forknæet og en lille rift ved næseboret, og jeg sidder med spændinger i ryg- og nakkemusklerne, en øm venstre arm og hofte. Men det er da også kun fordi jeg røg væk fra hende da hun faldt, det var nok ikke gået lige så heldigt, hvis hun havde landt på mig... Eller vi havde styrtet den anden vej, ud mod hegnet...
Jeg kunne bagefter se på sadlen, at hun har været helt nede på venstre side og ligge.
Puha, det er ikke en ufarlig sport vi har valgt. 
Nå, men bortset fra det, så har jeg idag haft Izette i 6 mdr, tiden går bare super stærkt, jeg nyder virkelig hver dag med hende, også selvom det går galt engang imellem.