Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hunden går amok....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 22:11

joh... hvordan ville i tackle det hvis jeres Svigerforældres hund (eng. bulldog) egentlig ligemeget hvad race.

MEN hvis I boed med jeres Kæreste hos hans forældre, havde dine favorit dyr ( hestene selfvølgelig) stående der...

men hver gang du havde dem ude, så kommer den her hund løbende som en gal køter med vildt blottede tænder, og den onde knurren/gøen.

og nærmest angriber din elskede hest, den hopper frem bider efter ben, mule (fordi hesten jo skal finde ud af hvad det er for en dims)

og så går den ellers løs, din hest flipper og prøver at slippe væk, du holer selvfølgelig fast for ikk hesten skal løbe væk, og hunden går selvfølgelig endnu mere amok...

og sådan er det HVER gang...

og svigerMOR siger.. Jamen sådan er de jo bare..

Jah men en skønne dag tager hesten revance og så lever den hund nok ik så længe mere...

-"nåh men så lever hesten nok heller ik så længe"

Siger hun så

hvad tænker jeg bare, det sQ ik min hest den er gal med, han prøver bare at forsvare sigselv...

og de vil ikke ha en hundeekspert til at hjælpe, hun ser mildestalt underlig ud i hovedet når man snakker om det... Har ellers tænkt på at bringe det op for alvor, men altså vi bor her og er SÅ forkælede...

Men altså, det er sQ synd for hesten.

what to do.. bliver sindssyg hver gang det sker.

og har bare lyst til at losse den køter til månen

Hilsen Kristina

Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen!

(Citat fra Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

hejsa....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 22:19

Kort og godt flyt hesten....

Det andet er slet ikke holdbart, når de ikke har eller ikke vil have forståelse så har du gjort hvad du kan, find et andet sted hesten kan stå opstaldet...

Dumme hund

Hilsen fra Bodil

Som ikke er heste ejer mere....

Mor til Mathias på 8 år

Julie på 5 år

Signe 2 år

0
0
Svar på denne tråd

problemet er
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 08:04

at her er det helt perfect (ud over hunden) selfølgelig

der er gratis, og det hele. dejlig fold,

så gider ikk ud og skulle betale for at ha mine heste stående, når de står på egen jord

*suk*

Hilsen Kristina

Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen!

(Citat fra Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

jeg ser
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 08:29

to muligheder;

Et: Du finder dig i det - det er deres hund, ergo kan du ikke gøre noget ved det, og så håbe at der ikke sker noget

to: Du finder et andet sted til hestene, og må derved betale

Det er deres hund, og derfor deres ansvar... Selvfølgelig skal den ikke bide, men hvis svigerforældrene ikke vil gøre noget, jamen så er der ikke noget gøre ved det.... det er træls for dig og hunden..

desuden kan jeg godt forstå. at din svigermor bliver lidt sur over følgende:

Jah men en skønne dag tager hesten revance og så lever den hund nok ik så længe mere...

Jeg ville også bliver sur over sådan en udtalelse... der er sikkert sandhed i det, men problemet er, at uanset hvad, så er det dig og hesten det går ud over i sidste ende, da de jo til hver en tid kan bede dig og hesten smutte....

Håber I finder en løsning alle kan leve med

Beklager manglende bogstaver

Mit tastatur er delvist ude af drift

R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd

udtagelse
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 09:09

forstår godt, at det nok heller ikk er det sjoveste at få stukket i hovedet, at min hest måske en dag ikke gider finde sig i at hunden angriber ham, men det er ikke min fejl, at dyret ikke har den mindste form for opdragelse, og at sådan en hund er laved fra start til at være kamphund, en hund som bider fast i næsen på tyre, og det gjorde han gerne hvis han kunne.

han har før bidt sig fast i et lam. og det er ikke et kønt syn skal jeg hilse at sige.

han angriber vores kælevædder, som tiltider kan finde en vej ud af inhegningen.

jah., som en hundepsykolog skrev til mig: tænk hvis det var en Rottweiler.

efter jeg skrev til denne, at min svigermor (første gang det skete med fåret) bare stod og grinte, imens denne Eng. bulldog angreb fåret, sammen med deres gravhund og D/S gårdhund.

jah det er var sQ ikke specielt morsomt.

så imens hundende bed lunser af dens uld grinte hun bare, og man kunne intet gøre, for bulldoggen låser sig fast på sit "target" når han først begynder.

JEG syntes personligt det er farligt at ha sådan en hund.

men det nok bare mig

Hilsen Kristina

(Citat fra Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

hmm :-/
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 09:10

Sikke en redelighed.. det at hunden hoppe op og snapper efter hestens mule det er byttedriften der tager over hunden går efter mulen da det er det svageste sted.. ville flytte hesten MEGET hurtigt for en dag ender det galt.

Mvh Camilla Rosenlund

Ejer af : Horsemosens Navarone NFH 92

Samt Fencer Blue Skønager

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 09:49

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kan forstå hvordan valget kan være så svært.

Hvis du alligevel har set den angribe andre dyr, hvorfor i alverden flytter du så ikke hesten?

Jeg ville da med glæde betale for en opstaldning, hvis jeg så kunne undgå den rissiko at min hest blev flået.

-Maria

En rigtig hest er en blandet hest.
www.k-b-rallyteam.dk
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 10:14

... flytte min hest.

Det er hundens ejer der ejer gården og dermed sætter reglerne for færden der. Hvis hun ikke vil holde hunden under kontrol, må man jo sikre sig selv og sin hest på en anden måde - f.eks. ved ikke at være den som hunden kan gå efter.

Hundens ejer lyder lidt "ikke for kvik", hvis hun direkte kan stå og more sig over at kræet angriber andre dyr.

Husk at selv flytte før du får børn -de skal jo ikke udsættes for en angrebslysten og uopdragen hund.

£isbeth & Baloo

People are just about as happy as they make up their minds to be

(Abraham Lincoln)

Hjælp til transport søges fredag d 8/8 i Næstved

0
0
Svar på denne tråd

Din hest er dit ansvar.
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 10:23

Og man kan jo hurtig og kort samle trådende og kynisk sige....

Du vil hellere risikere din hests mule end betale for op staldning.....

Og så er der alle detaljerne !

Men som en skriver, det er din svigermors hund og hjem, så hun bestemmer.

Hvor er din kæreste i det her ?

Og hvis din svigermor vitterlig griner, når hunden hænger i fåret, er hun jo skringrende tosset....

Ja så havde jeg altså ikke boet der ret meget længere, det ville jeg OG min hest ikke udsættes for.

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

½ Dartmoorvallak født 3/5-06....Roksi af Fæbæk/F1-Hoppe Brun forv. stang 128.

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg var
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 19:15

i Tyskland (salgsstald), var der også en opstalder med en lignende hund. Vi var allesammen "hunderæd" for det kræ, og han havde held til at bide flere af os.

Så en dag hvor fruen var ude at ride, tog berideren sin dressurpisk og gik hen om hjørnet, hvor hunden sad. Han vidste jo den ville angribe, så han svang den én med dressurpisken, så den simpelthen skreg... siden lå den pænt på sit tæppe, når den var i stalden. Ikke én gang siden forsøgte den at bide nogen som helst..

Jeg bryder mig ikke om, at man skår dyr, men i dette tilfælde var timingen 100% i orden. Hunden fattede pointen, og så var den "skid" ligesom slået... Hundens ejer bortforklarede også dens adfærd med at det lå til racen, den ville bare beskytte hende og hendes ting, og i den dur...

Ja, hvad kan jeg sige. Nogle mennesker burde ikke have lov at have hund.

3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)

0
0
Svar på denne tråd

kamp hund
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 20:20

jeg giver jsarik ret....du må irettesætte den og sige "Nej!" enten det eller tage den med og rose den når ikke knurre og gør. tage godbidder med. når den gør og knurre sige nej og når den stopper rose den og give godbid.

men hvis du ikke vil opdrage på den så må du flytte hestene, en dag går det galt...det lyder farligt både for dig, hunden og hestene!!!!!!

Med venlig hilsen Noëlle og Jade

0
0
Svar på denne tråd

Du skriver jo
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 21:33

selv at i er møgforkælede og har det super godt.... Du har hesten gratis, gratis foder osv....

Ja, altså... I min verden må du jo acceptere forholdene som de er, med hunden, som, trods alt er svigerforældrenes, eller flytte din hest og betale hvad det koster at have den et andet sted....

Når man bor under andres tag, og tager imod hvad der tilbydes, så må man indordne sig efter omstændighederne på stedet, også hvis det betyder at man må flytte sin hest....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 19:00

også at du skulle tage at flytte din hest, selvfølgelig er det da dødtræls at damen ikke gider at opdrage på sin køter og helt ude i hampen at hun bare griner når hunden udfolder sine mindre heldige instinkter mod de andre dyr, men sådan er hundens instinkter jo bare og nogle hunde der ikke lærer hvad der er i orden og hvad der ikke er i orden bliver desværre sådan - det er jo ikke hundens fejl, men udelukkende ejeren manglende opdragelse. At begynde at "gå i træning" med den allieret med eks.vis en pisk synes jeg lyder som en meget dårlig ide - for det første kan du ikke være sikker på at hunden ikke begynder at gå til angreb på dig istedet, og muligvis begynder at se dig som en trussel også når du IKKE går rundt med en pisk, og derudover er jeg ret sikker på at jeres "møgforkælet" liv hurtigt får ende hvis hun finder ud af hvad du foretager dig med hendes hund..

Kan godt forstå at det er irreterende at skulle til at betale for opstaldning nu da dyrene (kan forstå at det også er jeres alle de andre dyr på gården??) står ganske gratis et tilsyneladende lækkert sted, men hvis hun ikke har samme synspunkt som dig og ønsker at ændre på hunden er der hvis ingen der kan hjælpe med nok så gode råd

0
0
Svar på denne tråd

hvor svært kan det være
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 19:21

flyt dog hesten. og så må du betale hvad det koster. efter min mening er det DIN skyld hvis din hest bliver skam bidt!!! du ved der er et problem, men gør ikke noget ved det, fordi du ikke vil betale??? helt ærligt vil du heller have kæmpe dyrlæge regninger når dyrlægen skal ud og sy din hest sammen?

hunden tja den burde opdrages, men efter som ejeren ikke er int i det. ja så må du jo flytte for hestens sikkerhed. jeg synes det er dybt uansvarligt hvis du ikke tager erfære og få den hest ud af døren.

bare min mening

Hilsen Camilla.

nu student

ejer af den skønneste traver

og skønneste DV

0
0
Svar på denne tråd

Nåe..???
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 13:02

Har du fået opdraget hund OG svigermor ????

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

½ Dartmoorvallak født 3/5-06....Roksi af Fæbæk/F1-Hoppe Brun forv. stang 128.

0
0
Svar på denne tråd

Kan du ikke
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 13:25

lukke hunden inde? F. eks i din egen lejlighed? I en boks? Bygge en hundegård til når du vil ride? Måske lægge tæpper ind, lækkert tyggeben så den måske foretrækker at være derinde? Det er i hvert fald hvad jeg ville gøre.. Sørge for at lukke den væk.

/Lene

Lærehest søges:

Absolut stabil i en LC/LB dressur som minimum.

Mellem 165 og 175 cm

5-12 år gammel

100% Rask

Rolig i sind, trafiksikker

30.000 kr,-

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville give
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 13:36

Den sådan et LOS at den aldrig mere fandt på den slags....

Illum

.

When the "snakes" stops hissing I must be slipping..

They are still hissing..

0
0
Svar på denne tråd

overksrift
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 13:50

undskyld men jeg ville nok give den hund et los af den anden verden.. jeg slår ikke normalt på dyr, men du er flokleder så det er dit ansvar at beskytte din hest imod ligepræcis sådan noget... desuden den er fladnæset så ingen kan jo se om du har sparket til den...

Undervisning tilbydes læs mere på præsentation

erfaren Dyrepasser elev søger elevplads med heste-- læs min annonce

0
0
Svar på denne tråd

Med mindre det er
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 13:51

Bag i, så næsen rettes ud

Illum

.

When the "snakes" stops hissing I must be slipping..

They are still hissing..

0
0
Svar på denne tråd

havde nok
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 14:59

Jeg havde nok også valgt, at klappe dyret sådan en, så den sent glemte det.

Og nej man må ikke slå på dyr, men hvis dyret er farlig for den omgivelser, så skal det stoppes.

Svigermor er da vist lidt meget dum i hovedet, havde det været min hund som skambed et andet dyr og tja fortsætter med det, så var den blevet aflivet.

Ellers må du jo lukke den inde et eller andet sted.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

hold da......
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 15:01

Så vidt jeg husker... skrev du "samme" indlæg for noget tid siden... Da der tilsyneladende ikke er sket noget, så flyt dog.

Det at hunden er agressiv overfor din hest - er ikke unormalt.(Og nej en eng. bulldog kan ikke sammenlignes med en "kamphund".)

Når jeg kommer til en rideskole, og har min hund med, så er hunden der på mit ansvar, og bliver hunden trådt på eller sparket - så er jeg selv udenom dette - da jeg kunne have ladet hunden blive hjemme eller i snor.

Men...

hvis jeg bor på en gård, hvor andre har deres heste stående - så har mine hunde deres fulde ret til at løbe frit omkring, og forsvare deres territorie.

Ikke at jeg ville lade dem - men det er jo dine svigerforældres ejendom - og derfor deres "regler".

Kan godt se du står i en svær situation, men var jeg i dine bukser, så var jeg flyttet for længst.

Du kan heller ikke tillade dig, at losse til hunden - som nogen herinde skriver...

Det er dybt godnat...

"You´ll never walk alone"

youtube.com/watch?v=XsNLk4yVDEM

Til Minde om Martin Jensen:

1984-2008
Dont beware off the dog-

Beware off the owner...

Med termin d. 23/1-2009.o)

0
0
Svar på denne tråd

jalhsdkjashk
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 17:18

En longepisk og så afvent hundens ankomst :) - Det burde få den på bedre tabker med såan et par smæk - og så kan du nå MEGET langt..

Jeg synes faktisk du er i din fulde ret til det - for du genere ikke hunden ved det, men forsvarre den faktisk mod hestens evt. modangreb..

Din svigermor bør faktisk være glad for din hest - havde det været min havde hun blæst hjernen ud på hunden for længe siden - hun elsker andre dyr, men hunde der angriber får altså et par bagben susende om ørerne..

Heldigvis har Flicka endnu ikke ramt en hund - men hun har været uhyggeligt tæt på! Hvilket jeg altså ikke for alvor kan tage mig af når vi stille og roligt kommer skritende af asfaltvejen og en arrig hund kommer flyvende ud fra sin matrikel efter os - så kan jeg ALDRIG se det skulle være mit ansvar, hvis den skulle ende sine dage i det angreb..

0
0
Svar på denne tråd

lyder meget farligt
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 17:33

hvis jeg var dig, ville jeg give mig selv et kæmpe los bagi først fordi du har et barn i samme hus som den køter..

Bagefter ville jeg give køteren et kæmpe los i røven så den lærte at det er forbudt..

Det er meget muligt at det er hendes jord = hendes regler men sådan en køter bør sku' ikk holdes i live.. OG svigermonstret er da ikk rigtig klog når hun ligefrem står og griner af at køteren "flår" et lam!

Skynd dig hellere at finde et bedre sted at bo et. sammen med dine heste.. Det ville bestemt være det bedste..

Mvh Pernille - mor til Sille og ejer af Oliver.

Det giver for mig ingen menning at ride hesten med hovedet i sandet, så kan man vel købe sig en struds..

westernsadler sælges.. Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Anna-S
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 17:36

Mange tak for dit svar!

jah den hund skal sQ lære at det er forkert det den gør, og man kommer jo ingen vejne med ikk at gøre noget, kun at det måske ender galt en dag.

før i tiden red der en del forbi herude, det er desværre slut nu pga. den køter angreb og gik helt amok på deres heste når de kom forbi

og der var en del heste som blev meget bange, og så blir han bare mere vild, og høre ikk efter en skid, han har kun øje på sit "bytte"

det er sQ synd. både for hesten, men ozo for hunden.

kunne da være jeg sQ prøve med det du siger der.

men tvivler dog på det vil virke, han har en hjerne som en regnorm.. og hukommelse som en guldfisk

men det er da et forsøg værd...

Hilsen Kristina

Søger en rytter/passer til min Hoppe. 4622.

www.heste-nettet.dk/lodge/13781/ hest/211593/

0
0
Svar på denne tråd

opdrag den selv!
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 17:54

Havde jeg været i dine sko, så havde jeg taget hunden med til en gang hundetræning. I DCH koster det ikke ret meget at være med på et hold og så får du basal opdragelse på hunden.

Havde det været mig var jeg begyndt på træningen med det samme, men det er jo selvfølgelig svært når det ikke er ens egen hund.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

PrettyFancy
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 18:30

Tjah, lydigheds træning tager den da hvertfald ikk skade af...

den høre meeeeget tit med den vi andre sidder på

men vd ikk om det er ved at være "for sent" da den er 1½år, og ALDRIG i sit liv er blevet opdraget på. hvis den gøer, så kan man blive så tossed man vil, og den blir bare ved...

ved sQ ikk helt hvad man stiller op med sådan en.

overvejer hende Irene Jarnved skulle se på kræet...

men tror det er dyyyyrt

Hilsen Kristina

0
0
Svar på denne tråd

aldrig for sent
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 18:59

Det er aldrig for sent at hjælpe hunden.. Og det er ikke hunden der skal have et los i røven, men derimod dens ejere...

Jeg vil anbefale at du kontakter en hundelytter, men hvis dine svigerforældre ikke synes der er noget problem bliver det meget svært at gøre noget... For det er DEM og IKKE hunden der trænger til at blive "opdraget".. Hunden gør jo bare hvad der ligger i dens natur. Så længe den tror den er alpha i flokken er det da klart at den prøver at forsvarer sit territorium mod alt farligt udefra - i dette tilfælde din hest (i hundens øjne).

Håber i finder en løsning for din, hestens og ikke mindst hundens skyld...

0
0
Svar på denne tråd

Øh.....
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 19:57

Hvis den har bidt sig fast i et får, og hun har stået og grinet, ja så er det jo dyremishandling.. Det er strafbart og hun kan fåen bøde.. Havde jeg set det var hun meldt på stedet.. Svigermor eller ej..

Derefter havde jeg nok flyttet min hest.. For at tro man kan stoppe en Eng. Bulldog med de tendenser bare ved hundetræning er utopi.. Der skal en seriøs adfærdsbehandling til..

Og at tæve hunden med en pisk eller andet vil jeg tro har den modsatte effekt.. Det er en hund der er avlet til at holde tyre til jorden, så den har en forholdsvis høj smertetærskel..

Og at trigge dens psyke med et slag/spark tror jeg har den samme effekt på en eng. Bulldog som på en Amstaff..

Så flyt din hest inden det går galt.. Eller opdrag din hest til at give den et spark midt imellem øjnene, så hunden dør af det..

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

hunden inde...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 20:05

Kunne i ikke lave den aftale at hunden er inde når du rider?? Du kunne sige til hende at du er meget utryg ved situationen og derfor gerne vil at hunden er inde når du har hesten ude - bu behøver jo ikke "hakke" på hunden - men sige hvad DU føler og så ellers blande hundens uopdragethed ind i det - så er det jo som om du "hakker" på din svigermor!

En anden ting vil være at du spørger om du må tage til hundetræning med den, her kan du lære hvordan du skal håndtere situationen og hunden får lidt opdragelse.

Når du er ved hesten og hunden er der så prøv at tag både hest og hund med på træningsbanen og så koncentrere dig om hunden og ikke hesten (den skal bare gå) - Lav nogen øvelser med hunden som afleder dens opmærksomhed fra hesten og gør dig og evt godbidder (pølsestykker) mere spændende - og hesten bar ebliver noget der er okay er i baggrunden og nærheden..

Self skal du da ikke betale en opstaldningsplads når du kan have den hjemme... Har du snakket med kæresten om det??

Ninkamus.dk - Lotte Svendsen

"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"

www.Ninkamus.dk - Min hjemmeside om kaniner - tag et kig det skader ikke :)

0
0
Svar på denne tråd

Udskiftning!
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 01:31

Ja jeg havde promte udskiftet både svigermor og opstaldningssted. Det lyder ikke som om at det er studenterhuen der har gjort hende platfodet.

Min forrige hund der var en rottweiler hjalp til tider min mand med at drive hestene på fold. Den gjorde det på en yderst raffineret måde, den gik bare om bag hestene (i sikker sparkeafstand) og gjorde sig herved høj ved at hoppe op på bagbenene. Ikke en lyd kom der fra hende, men hestene blev stille og roligt genet ud på folden, helt uden panik. Det lå simpelthen i hendes gener fra fortiden, da rottweileren blev brugt som drivende kvæghund. Min veninden (som havde avlet hende) brugte hendes egne rottweilere til at drive får hjem til folden hvis de var brudt ud. Igen uden at skræmme/skade fårene.

Derefter fik jeg min amstaff, som min mand var overbevidst om at han kunne lære samme nummer. Men ak, Chilli var af den overbevisning, at hestene ikke skulle på fold, men derimod tilbage til stalden. Så hun overhalede simpelthen hestene (hvilke var nemt nok, da de som regel stod stille og spiste af træerne på vejen). Derefter jagede hun dem simpelthen tilbage ved at gø af dem. Så hyrdehund blev hun aldrig.

Men havde mine hunde optrådt aggresivt som denne, så havde de (udover ikke at blive nævnt i min aftenbøn) nok fået et par dask.

Dette er nok ikke en mulighed for dig (såfremt du ikke afskriver hende som svigermor), så der er nok ikke andet for end at flytte hesten. Det valg havde jeg i hvert fald taget, for lang tid siden.

0
0
Svar på denne tråd

for sent? nej - dyrt behøver det.....
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 21:38

.... heller ikke at være.

Som sagt så er der rigtig mange gode træningsmuligheder i DCH og alle hunde er velkomne.

Det tror jeg den vil have rigtig godt af.

Det behøver ikke være besværligt, man skal bare selv lære hvordan den bedste indlæring er. Selvom jeg vidste meget om hunde og havde trænet nogenlunde korrekt inden jeg kom ind i DCH, så kan jeg alligevel nu se at der er en del ting jeg kunne gøre bedre og nemmere samt nogle ting som jeg gjorde helt galt.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 01:51

Ja træning er vejen frem uanset alder.

At slå den hjælper NADA og det er jo ikke hunden der er dum men ejeren. Men SELVFØLGELIG skal hunden straffes OMG

Dvs når jeg møder uopdragene børn i bilka så må jeg også slå dem

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

Hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro ved Århus

Andelslejelighed sælges i 8260 Viby J... Kontakt for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

wrong !!!
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 08:31

staldarthur : Nu tvivler jeg virkelig på at uopdragne bør går til angreb på et får og flår det.. De er ikke farlige for sine omgivelser men det er den hund altså..Børn er bare ekstrem irriterende for ikke-børne-mennesker, især i indkøbs centre hvr de kan blive ret højlydte..

Jeg personligt havde flyttet hesten på stedet og havde ikke sat mine ben der igen så længe hunden er på den måde.

Mvh Pernille - mor til Sille og ejer af Oliver.

Det giver for mig ingen menning at ride hesten med hovedet i sandet, så kan man vel købe sig en struds..

westernsadler sælges.. Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

du siger opstaldning
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 09:42

er dyrt..

tror du dyrlægen er gratis når han skal lappe hovedet sammen på

din hest??? Hvis han da kan..

Flyt dog! Alt andet er da tåbeligt!

Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

kate jensen ♥Naia♥
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 18:27

nu er det ozo så heldigt at min kæreste og jeg har fundet en lille hyggelig gård, 4.5km væk, med plads til mine hypser, så det tegner lyst alligevel

nu skal vi bare vinde lidt i lotto, ej spøj til side, den er ikk så dyr som den kunne ha været, men nu må vi se, jeg vil hvertfald MEGET gerne flytte.

så vi kan blive en familie istedet for det her, og hvor jeg ikk behøver tage hensyn til de skide hunde, som jeg iøvrigt hader langt væk. er så træt af de møgforkælede uopdragende køtere... ( undskyld udtrykket) men skulle altså lige ud med det!

Tak for jeres svar, og jah, mine heste kommer væk snart, så kan alt blive normalt for dem

kram

Hilsen Kristina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 09:09

Jeg ville smide hunden i en boks mens jeg red...bliver ejer fornærmet over det ville jeg flytte min hest...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider