Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hun må ikke flytte
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 11:19

Jeg har kendskab til en 20 årig pige der bor sammen med sin ekskæreste. De fik lejligheden da de stadig var sammen, så de står begge på lejekontrakten.

Sagen er nu den, at hun selvfølgelig gerne vil flytte for sig selv. Hun havde fat i boligforeningen, og de sagde at de begge skulle skrive under på at han så overtager lejligheden, og det nægter han. Boligforeningen siger at pigen ikke kan afmeldes lejligheden, eller flytte adresse medmindre han skriver under. og han VIL ikke.

Hun har efterhånden prøvet alt.

Det kan da ikke passe at hun 'sidder fast' der?

Carina
Klap lige hesten
The Word was the Word, and what a Word it was!
0
0
Svar på denne tråd

kan hun evt. ...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 11:24

... OPSIGE lejligheden?

Det må jo være en mulig nødløsning når manden prøver at holde på hende med den slags ufine metoder.

Boligselskabet kan ikke hindre hende i at ændre adresse - det gør man hos folkeregistret. Men de må da have erfaring med hvad man så kan gøre, for ingen kan jo kræve at pigen bliver boende når hun ikke vil.

£isbeth & Baloo

People are just about as happy as they make up their minds to be

(Abraham Lincoln)

0
0
Svar på denne tråd

bolignød
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 11:29

hun kan heller ikke opsige den uden hans underskrift...

Carina
Klap lige hesten
0
0
Svar på denne tråd

Kontakt advokat...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 11:31

... der må kunne rådgive om hvordan hun er stillet.

Jeg kan ikke forestille mig at det er lovligt at stavnsbinde folk på den måde!

£isbeth & Baloo

People are just about as happy as they make up their minds to be

(Abraham Lincoln)

0
0
Svar på denne tråd

bolignød
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 11:34

Det har vi også snakket med hendes familie om, det er dybt godnat...

Kan vi bare ringe til en hvilken som helst advokat?

Carina
Klap lige hesten
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville også....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 11:43

...prøve at kontakte en advokat.

Se her:

www.pengemuligheder.dk/ Gratis_advokat.html

Hér er så en liste over alle landets gratis advokathjælp - kontorer:

www.advokatsamfundet.dk/ Default.aspx?ID=11780

Anja

med Mosegårdens Ditlev (til låns *S*)

Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 11:53

hun skal kunne opsige sin del af lejekontrakten uanset om han vil det el ej. Ellers kunne enhver jo prøve at holde på sin x på den måde.

Hun kan opsige sin del, hvis så han nægter at overtage hendes del af lejemålet mister han osse lejligheden i stedet for at kunne blive boende. Dvs så skal begge parter flytte, hvor hvis man kan blive enige og vil overtage den andens del kan den ene blive boende.

Men jeg har lige prøvet at finde nogle evt hjælpene links på nettet. Jeg ved ikke om noget af det dur.

www.retssal.dk/ ?page=emne&id=117&indexid=55

www.retssal.dk/ emneindex.php3?vis=n&side=117

4.2 Hæftelser
Den udtrædende part hæfter normalt solidarisk for forpligtelser overfor udlejer indtil der er sket endelig udtræden af lejemålet. Det være sig huslejerestancer, erstatninger og løbende udgifter som vand og varme. Hæftelsen ophører normalt ved underretning til udlejer om fraflytning.

www.social.dk/ministeriets_omraader/ Privat%20udlejning/ Overtagelse.html#Samlivsophævelseee

koncernintranet.vtu.dk/portal/page/ pr04/DANMARK_DK/Forside/ SAMFUNDSNOEGLEN_NEM1/ BOLIG_NEM1366369/ LEJEBOLIG_NEM1366377/ OPSIGELSE_AF_LEJEMAAL_NEM1366388

Men jeg skal ikke kunne sige det. Jeg kan bare ikke få det til at passe at hun ikke skal kunne slippe af med ham/fra ham pga. sådan noget.

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Opsigelse af lejemål
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 12:02

Vi står og skal til at flytte og jeg bed netop mærke i, at der på opsigelsen skulle skrives under af begge parter boende på adressen, trods det kun er mit navn der står på lejekontrakten...

Men eftersom vi begge flytter (sammen) til ny adresse, var det jo intet problem her.

Synes det lyder som en rigtig dum situation, pigen du kender står i og jeg ville også kontakte en advokat eller evt. Lejernes Landsorginisation (LLO)

Anastasia & Tina

Se denne hjemmeside for sødt strik til baby: www.123hjemmeside.dk/ nordby_babytoej

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 12:22
www.boligassistancen.dk/ Papirloest%20samlevende.htm "Skilsmisse" for papirløst samlevende

Det er vigtigt at gøre sig klart, at der ikke er særlige lov regler eller lignende, som regulerer papirløst samlevendes retsstilling i forbindelse med, at de går hver til sit.

Har det papirløse par boet i lejebolig, kan den, der vil ud af forholdet som udgangspunkt blot sende en opsigelse til udlejer og herefter forlade boligen.

Har man købt ejerbolig sammen er situationen derimod noget mere kompliceret.

Som fælles ejere af fast ejendom er det typisk ikke så ligetil at gennemføre en "skilsmisse". Man har ofte penge bundet i ejerboligens friværdi, og man hæfter almindeligvis begge overfor kreditforeningen og eventuelle pantebrevskreditorer m.v., som man ikke kan undslippe blot ved at sende en "opsigelse".

Har man som papirløst samlevende ikke oprettet samejeoverenskomst for så vidt angår den fælles ejerbolig, er man i sådanne situationer afhængig af, om den partner, som man forlader, vil optræde samarbejdsvilligt under "skilsmissen". Læs mere her.

Problematikken

Problematikken kan være følgende:

Partneren er ikke samarbejdsvillig - - partneren nægter at flytte - - partneren nægter at betale den anden for vedkommendes andel af ejerboligen - - eller partneren nægter at medvirke til at kontakte kreditforening og eventuelle andre kreditorer for at opfylde de nødvendige betingelser for at overtage gælden, således at den der flytter bliver frigjort.

Såfremt den der bliver boende i ejerboligen undlader at sørge for, at den fraflyttende bliver frigjort fra gælden, risikerer den fraflyttende at blive involveret i en tvangsauktion, hvis den der bliver i ejerboligen på et eller andet tidspunkt ud i fremtiden får økonomiske problemer, således at terminerne ikke bliver betalt.

Set i lyset heraf løber papirløst samlevende en betydelig risiko, hvis de køber ejerbolig sammen uden at få udfærdiget en samejeoverenskomst. Læs mere her.

www.themis.dk/synopsis/ index.asp?hovedramme=/synopsis/docs/ lejeret.html

www.familieadvokaterne.dk/Emner/ 432.html

www.lokk.dk/PDF/Statistik/ LOKK_NaarvolderhverdagA4sider.pdf

Jeg ved ikk om noget af det dur, det er svært at finde noget der kan hjælpe.

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider