Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Søndags tillæg?
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 19:43

hej alle derude.

Jeg hat tænk over nogle ting her på det sidste som jeg håber at I kan hjælpe mig med at få svar på.

jeg arbejder lige pt i en Spar forretning inden jeg skal begynde på HG her efter ferien. Har været der siden 14/1-08. Ligemeget hvilken dag, tid og arbejdsdagens længde får jeg kun 100,- i timen. Er det ikke et lovkrav at få tillæg om søndagen? Der går jeg nemlig også kun til de 100,- i timen.

Jeg har endnu ikke fået en kontrakt men ham deroppe, og mener at det er noget som skal foreligge allerede senest en måned efter ansættelse.

Min svigerfar snakkede med fagforeningen igår som sagde at han skulle udlevere nogle papirer til mig sammen med min kontrakt, hvori der står hvad jeg skal have i timen. Men har endnu ikke fået kontrakt eller noget som helst fra ham.

Hvad skal jeg gøre?

Vi aftalte første dag at jeg skulle ha kontrakt, men har INTET set til en kontrakt.

hilsen Louise

Med Den Skønneste Jonas Som Kæreste .

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 19:50

Har nu ikke helt styr på de tillæg, men er helt overbevist om at du skal have tillæg om søndagen... Også om lørdagen og så skal du vist nok også have tillæg for at arbejde efter kl 17... (tror jeg nok)...

Hvis han ikke vil give dig en kontrakt, så er det da ikke der du skal arbejde... Det er groft udnyttelse af dig....

Hvis din arbejdsgiver ikke vil udlevere en kontrakt til dig efter han er blevet spurgt flere gange, så ville jeg tage mine ting og sige at han kan passe sin biks selv.... Der må være andre steder du kan få et job...

Find dig ikke i noget...

Hej fra Anette...

-Lykkelig ejer af Bjerregårds La'Mir...-

~ Consul - elsket og savnet ~

0
0
Svar på denne tråd

Meld dig ind i HK.
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 19:56

Tag kontakt til fagforeningen igen, eller har du sparet kontigentet ? Det er tilfælde som det du nævner, man bruger sin fagforening til. Jeg har selv været tillidsmand, men ikke inde for handel. Kontakt HK, og se at få meldt dig ind. Så kører de en sag på købmanden, så du kan få din overtidsbetaling m.m.

0
0
Svar på denne tråd

elevkontrakt..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 20:02

Søndags tillæg er vist omkring 40kr. pr. time men om du skal have tillæg kommer an på om din elevløn er fastsat eller ej.

Ring til fagforeningen igen bed evt. dem om at ringe til ham og spørge om kontrakt.

Med Venlig Hilsen

Maria Nielsen

Se min hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Jo du skal
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 20:51

Det skulle undre mig meget, hvis du ikke skal have tillæg.

Jeg arbejder i en Dagli' Brugs, her får jeg ca. 95 kr. i timen fast, om lørdagen (mener det er fra kl. 13) får vi omkring 20 kr. i tillæg i timen og hele søndag får vi omkring 40 kr. i tillæg i timen.

Har du rykket efter kontrakten hos din chef? Det kan jo ske, at han ved et uheld har glemt den i farten... Hvis du ikke har rykket for den, så gør det. Har du rykket for den en gang, så spørg ham igen.

Hjælper det ikke, når du har rykket et par gange, så kontakt fagforeningen og bed dem om hjælp.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 21:29

Mange tak for jeres råd.

Snakker med ham imorgen, og det samme med fagforeningen.

Med Den Skønneste Jonas Som Kæreste .

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider