Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Droppe introforløb på ny uddannelse?
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 18:30

Er der nogen af jer, der har prøvet at starte på en videregående uddannelse, men ikke har deltaget i introforløbet, der ikke er obligatorisk?

Kommer man meget bagud socialt, hvis man ikke deltager?

Jeg kan under alle omstændigheder ikke deltage i hele mit introforløb, der tager næsten 2 uger, og samtidig står der Fest på "skemaet" i flere af hverdagene, hvilket jeg ikke er den store fan af.

Bevares, jeg går da i byen i weekenderne og sådan, men jeg synes bare det virker useriøst, og jeg har mere lyst til at bruge de 2 uger på at slappe lidt af, da det er den eneste "ferie" jeg får i år.

Derudover skal man også have 24 timers case og eksamination i introforløbet, og selv om jeg godt ved, man nok ikke skal tage det så højetidligt, så var jeg bare slet ikke forberedt på at de to uger før studiestart, skulle blive hårde. Jeg troede nærmere det blev noget med at lære folk at kende, men det er mere sådan lidt "vi skal lære hinanden at kende IMENS vi lærer studieformen at kende".

Jeg ved godt, det er mig, der piver, men det kommer nok også lidt af, at det mest af alt er en uddannelse, der bare skal overståes, da virksomhederne helst ser man har den, men lige pt har jeg ikke den vilde lyst til at starte :-(

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård, avl af danske oldenborgheste, www.vodagergaard.dk

Kieffer Wien 17" sadel sælges, se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

Don't leave out
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 18:50

Jeg er startet på 2 videregående uddannelser, og mit råd er klart og tydeligt: deltag.

Du kommer meget socialt bagud - ærligt talt. Og SÅ hårdt er det heller ikke (dit argument om ferie), man behøver jo ikke feste til kl. 4 hver gang.

Hvis jeg var dig, hvilket jeg har været, ville jeg klart - KLART - prioritere introforløbet. Jeg kan slet ikke sige nok, hvor meget du går glip af.

Kristina

Super lovende 5 års DV vallak udlånes/sælges

0
0
Svar på denne tråd

nej det har jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 18:57

men kunne ikke tænke mig at undvære det.. da det er ment som at man skal "rystes" sammen ville jeg nok føle mig udenfor når jeg kom ind et stykke tid efter de andre.. også fordi der blev snakket så meget om det bagefter og allerede der blev der ( i vores tilfælde ) også dannet studiegrupper og så fik man vejledning i f.eks. hvrdan man bruger "studienettet". jeg synes at det var rart at kende folk, før man "rigtig" gik i gang.

så mit råd vil være det samme som kristinas.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Introforløb
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 18:58

Ja, jeg syntes også du skal deltage!

Det kan jo være uddannelsen bliver meget sjovere, hvis du kommer godt igang og får det godt socialt....

BR Vivaldi 17½ dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 20:13

Jeg sprang let og elegant over hytteturen, som skulle ryste os sammen på laborantskolen. Det eneste, som jeg "gik glip af", var en drukfest. Ikke noget som jeg fortrød.

Man lærer jo stille og rolig hinanden at kende efterhånden som man kommer igang med studierne.

Snepony

m/Mulle

*

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 20:21

Altså under alle omstændigheder kommer jeg til at gå glip af ca. 3 dag ud af de 9 dage pga. forskellige ting, jeg på ingen måde kan ændre.

Netop derfor overvejer jeg lidt, om man så alligevel vil føle sig uden for. F.eks. er der hytteturen, hvor jeg kun kan være med 1½ dag ud af 4 dage, og jeg tror netop, det er på de sidste dage, man kommer tættest.

Som Snepony-Mulle frygter jeg også bare at det bliver en stor gang druk, for det hører man så meget om på netop denne uddannelse. Jeg har intet imod at drikke og feste, men IKKE så meget og så mange dage i løbet ad et par uger. Det er bare ikke mig, og jeg vil hellere være alene og i en dårlig gruppe alle 3 år, frem for at tage afsted og skulle lade som om, "det bare er mega fedt".

Årh, jeg synes, det er surt det her.

Jeg har bestemt mig for at tage med til den del af introforløbet jeg kan, men for pokker da, hvor jeg ikke har lyst, når jeg kun kan være med halvhjertet :-(

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

tag med...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 20:29

jeg kan da kun anbefale dig at tage med.
Men kan godt følge dig i at det ikke lyder fedt med udsigt til 2 ugers druk. Det er da også et meget langt intro-forløb!

Men mon du er den eneste der ikke er til to ugers fest og farver? Jeg tvivler stærkt på det. Og så er det jo bare om at finde sammen med dem der har det på samme måde som dig.

Du er nok heller ikke den eneste der ikke kan deltage i det hele.

Mvh. Anne.

Senest set på ryggen af en haffe-laffer!

Skønt!

What doesn't kill you

Makes you stronger!!

0
0
Svar på denne tråd

Tag med
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 20:37

Jeg var selv nervøs for introturen da jeg skulle afsted i starten af mit studie for 3 år siden - og overvejede kraftigt ikke at tage med. Men det VAR altså hyggeligt; vi var afsted i 3 dage og jeg drak kun den ene aften - de resterende var vi mange der sang bålsang eller hyggede på anden vis Der skal nok være nogen der har det som dig.

Og mht alle de andre aktiviteter indenfor de første uge kan du jo vælge de par stykker du gerne vil med til - bl.a. de fagligt orienterede!!

Mange hilsner fra Sine

i USA

Haflinger til salg!

www.heste-nettet.dk/lodge/8971/hest/ 8855/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 20:38

... at jeg ville deltage selektivt. Altså tage så meget som muligt af den faglige del med, og en enkelt fest eller to (bare for ikke at virke så anti-social som jeg reelt er).

Men drukfester hele tiden - og 4 dag i træk.... nej, der ville jeg hellere brække begge ben på langs end at deltage!

£isbeth & Baloo

People are just about as happy as they make up their minds to be

(Abraham Lincoln)

0
0
Svar på denne tråd

Deltag
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 20:45

Jeg vil også anbefale dig at deltage, det giver meget socialt at deltage.

I forbindelse med mit studiestart på mit nuværende studie tog vi på hyttetur, der blev arrangeret forskellige opgaver fra lærernes side om dagen og så festede vi om aftenerne (vi havde to overnatninger). Nogle var forhindret i at deltage på hele turen, de kom så ned og deltog noget af tiden. Det havde da været sjovere, hvis de havde været der hele tiden sammen med resten af os, men det var nu stadig bedre at de kom den smule, så vi havde lidt chance for at lærer hinanden lidt bedre at kende og vi efterfølgende havde betydelig mere at snakke med hinanden om. Desværre smuttede mange ved aftensmaden på dag nr. 2, så det blev en lidt kedelig aften for resten af os.

På den første uddannelse jeg gik i gang med, var vi også på hyttetur med to overnatninger. Det var super sjovt, vi var fire forskellige linjer på uddannelsen, som tog afsted sammen. Om dagen var vi på busture ude og se nogle forskellige steder og om aftenen hyggede vi os med bål, det var rigtig sjovt og super hygge!

Og selvom nogle drak sig pænt stive, så er det jo ikke ensbetydende med at alle gør det...

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 20:52

Mht. hytteturen, som jo er den jeg går mest glip af, så bliver den så vidt vides holdt laaaaangt fra KBH (måske midtjylland??), så jeg har ikke mulighed for at "komme og gå".

Havde det ikke været for det dumme arrangement midt under hyttenturen, som jeg er nødt til at deltage i, havde jeg heller ikke overvejet at droppe hele intro'en, jeg har bare ikke lyst til at tage med, når jeg ikke kan være med hele vejen.

Men som nogle nævner, er det trods alt bedst at være med så meget som muligt, så det gør jeg.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

rusture
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 21:04

Jeg vil også springe på "deltag" holdet.

Nu ved jeg ikke hvilket studie du skal starte på, men dengang jeg startede på Landbohalløjskolen (for maaaange år siden) var det klart, at de der ikke deltog i en rustur blev sat socialt bagud big time.

Der er enormt meget projektorienterede opgaver på rigtig mange studier, og det er ofte op til de studerende selv at finde deres grupper. Det har været helt tydeligt at de der havde været på en "ryst sammen tur" var meget hurtigere til at danne grupper end de der ikke havde været med.

0
0
Svar på denne tråd

Ekko.....
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 21:56

..ja - deltag i så meget som muligt :)

Jeg har ligesom Kristina været startet på to videregående uddannelser og kan kun anbefale, at du deltager.

Selvfølgelig behøver du ikke deltage i alt - men at være med til en del af arrangementerne er klart en fordel (Y)

Nu ved jeg ikke lige, hvilken uddannelse, du starter på - men hvis der er projekter/gruppearbejde osv. - så er det bare meget rart at lære sine medstuderende at kende her i starten ;)

Ligeledes når der skal dannes læsegruppe.

Så deltag :)

Mvh Mette
If you do not succeed... Redefine succes!
Skriv under:
---> Stop lange dyretransporter <---
0
0
Svar på denne tråd

mht...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:13

det du skriver med mange virksomheder ser man har den - så husk at mange kommer ud som Trainees i de store(læs eftertragtede) koncerner selvom de har læst 5 år

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits<<<

(Athanasius, Life of Antony)

Rolig pony søges til part 1½ x pr uge i Dragør!

0
0
Svar på denne tråd

Xoco82 ♣Davina♣
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:20

Ja, men til gengæld er det så også nemmere at få det job som trainee når man har uddannelsen i ryggen Man er jo ikke enormt interessant for store eftertragtede firmaer, hvis man er uuddannet - for en vis viden er alligevel garanteret med en uddannelse i ryggen uanset om de så ser det nødvendigt at oplære en fra bunden i lige det firmas arbejdsmetoder/etc.

Mange hilsner fra Sine

i USA

Haflinger til salg!

www.heste-nettet.dk/lodge/8971/hest/ 8855/

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 08:45

Som Sine skriver, så er det stadig nemmere at få en traniee stilling med en HA i bagagen (som er den uddannelse, jeg starter på). Desuden har jeg allerede erhvervserfaring idet jeg efter HHX arbejdede på kontor i London i 11 mdr., og efterfølgende har taget en kontorassistent-uddannelse med speciale i økonomi, hvor man sidder på kontor i 2 år, og kun er kort i skole. Men derfor føler jeg stadig, jeg er nødt til at have en HA.

Netop HA er baseret meget på gruppeopgaver, så introforløbet ER utroligt vigtigt. Jeg har tænkt over det i går aftes (og nat ), og jeg er kommet frem til, at jeg må droppe det arrangement, der ellers var arrangeret for min skyld, for jeg er NØDT til at være med på hele den hyttetur. Jeg har i forvejen svært ved at komme ind på folk, da jeg er meget genert, så det vil være et kæmpe slag baglæns, hvis jeg ikke deltager i det hele. På den måde vil det kun være på dag 1, jeg kommer et par timer for sent, mens jeg kan deltage i alt det andet.

Nu har jeg så snakket med HR-afdelingen på min nuværende arbejdsplads, og de vil faktisk se, om arrangementet kan rykkes et par uger frem. Tænk hvis det kunne lade sig gøre, så jeg kan være med til det hele :-) KRYDS FINGRE!!

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

jeg droppede
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 09:15

3/4 dele af introforløbet.

Og jeg fortrød det bitterligt.

Efter et år kom der stadig historier om "kan du så huske da...". Og lige meget hvordan man vender og drejer det, så bandt det folk sammen...mere end almen skolegang gjorde.

Jeg stod første skoledag og anede ikke hvem jeg skulle i studiegruppe med. -Hvilket kostede mig nogle vigtige "point". Jeg måtte igennem 3 grupper, før jeg fandt den rette. Selvfølgelig var der generelt rokation, men jeg var virkelig uheldig, fordi jeg ikke havde en anelse om, hvilke mennesker jeg passede bedst med.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 09:25

Tine: Ja, et bekræfter mig jo blot i, at jeg har taget det rette valg.

Det er nemlig SUPER vigtigt for mig at finde den rette gruppe, da jeg ærligt indrømmet ikke er nem at arbejde sammen med. Jeg skal stole 100% på at mine "gruppe-kolleger" laver et pænt stykke arbejde, ellers ender jeg som en tyraniserede, bestemmende mokke, der gennemtjekker ALT. Det har jeg på ingen måde lyst til, men det betyder bare utroligt meget for mig, at det der bliver lavet/afleveret lever op til mine forventninger. Er jeg først i gruppe med de rette mennesker, er jeg til gengæld rigtig godt at være i gruppe med. -Håber jeg :-)

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Deltag!
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 19:10

Deltag, deltag, deltag!

Jeg gjorde ogsaa store oejne, da jeg opdagede de 2 ugers introforloeb til HA(dat) paa CBS for 2 aar siden. Taenkte at det var helt vildt, og at jeg hellere ville passe mit arbejde. Jeg er nemlig heller ikke den store fest-freak.

Men jeg deltog alt det, jeg kunne komme til, hvilket var langt det meste (man kan jo sagtens tage hjem fra festerne ved midnat, og skynde sig hen til grill efter arbejde osv.), og jeg husker tilbage paa forloebet som noget af det fedeste sjov og spas og udfordring og laeren nye mennesker at kende, jeg nogensinde har oplevet ;-D

Det er ogsaa allerede i introforloebet, at folk ser hinanden an og danner grupper, saa hvis du vil vaere med i "kampen" om gode (til dig passende) gruppemedlemmer, saa boer du vaere hurtigt med ;-)

- Lene

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 19:20

Jeg har også været startet på 2 uddannelser. På den første ELSKEDE jeg introforløbet - det var bare så fedt.

Min nuværende uddannelse syntes jeg introen var decideret rædselsfuldt. Og alt for langtrukken med bl.a. en 5 dages hyttetur i Sverige, som på ingen måde lod folk lære campus og byen at kende. Rigtig ærgeligt synes jeg.

Så gør hvad du føler bedst for. Du skal nok lære folk at kende.

Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum
quidquid latine dictum sit altum viditur

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 20:46

Tak for jeres svar.

Jeg har været så heldig at alt er faldet på plads, så jeg nu kan være med i hele introforløbet (minus de to første timer, men det går nok), og samtidig kan jeg være med i det arrangement, der ellers lå d. 28., da det er flytte til d. 15. Hurra :-)

Det er nemlig et afsluttende arrangement for mig og et par af mine kolleger, så det ville være så ærgeligt, hvis jeg ikke selv kunne deltage.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider