Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan laver man kreativ kage?
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 14:08

Hej I kloge hoveder!

Hvad skulle man da gøre uden HN? :)

Sagen er den at jeg gerne vil forsøge mig med en kreativ kage til min datters fødselsdag nu på lørdag.

En kage a la denne:

Så kommer alle spørgsmålene:

Hvornår skal man gå igang?

Hvor køber man marcipanlåget henne? Og fåes de i flere farver eller er det bare rå marcipan?

Hvor køber man marcipanfarve henne, hvis man da overhovedet kan farve et sådant "låg"?

Hvad laver man pynten af?

Hvor kan man købe eventuelle skabeloner?

Er der noget man skal ære obs på eller?

Fandt en opskrift på nettet på marcipanlåget, men der skal noget "tylose" i. Hvad er dette og hvor købes det?

Jaeh der er mange spørgsmål, og sikkert flere på vej ;D

Håber I vil være mig behjælpelige...

UNIKKE Pandebånd sælges:

Skriv og hør nærmere!

www.mevert.dk/salg.html

Nu 250 kroner - UANSET førpris

Knagerækker udarbejdes

0
0
Svar på denne tråd

lagkage med låg
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 14:23

www.ebblog.dk/220/perma/5567

Her er et enkelt eksempel.

Hvis du googler "lagkage med marcipan", så kommer der lidt forskelligt frem.

God arbejdslyst

Med venlig hilsen Heidi

"Ingen kan give dig mindreværdsfølelse uden din tilladelse"

0
0
Svar på denne tråd

Der er en del...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 14:25

... om den slags kager i denne tråd...

www.heste-nettet.dk/forum/25/450963/ 450963/

£isbeth & Baloo

People are just about as happy as they make up their minds to be

(Abraham Lincoln)

0
0
Svar på denne tråd

sugar-paste
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 14:33

Vil lige igen igen anbefale http://www.kageportalen.dk - de damer er meget kloge. Tjek evt også bloggen kagekonen.com - hun har tags ude i siden, så du kan finde præcis de emner du gerne vil

Hvornår skal man gå igang?

Skal der fyld i kagen skal den laves mindst nogle timer inden du pynter den, så den når at sætte sig.

Hvor køber man marcipanlåget henne? Og fåes de i flere farver eller er det bare rå marcipan?

Hvor køber man marcipanfarve henne, hvis man da overhovedet kan farve et sådant "låg"?

Hvad laver man pynten af?

Du kan købe sugar-paste (SP) hos fx. http://www.kagekompagniet.dk/ og også farver der - eller du kan lave det selv, men det kræver som du også har opdaget tylose - det kan også købes der. Du kan istedet for macipan eller SP lave overtrækket af skumfiduser. Opskrift findes her: www.kagekonen.com/search/label/ marshmallowfondant

Du skal være opmærksom på at hvis du har fyld med frugtsyre (mener jeg det er...) så må fyldet ikke komme i kontakt med overtrækket, der så vil smelte - derfor smører man med smørcreme mellem selve kagen og overtrækket.

Hvor kan man købe eventuelle skabeloner?

Også hos kagekompagniet eller i udenlandske kagebutikker - der er mange. Du kan evt. også bare skrære ud i frihånd. Det er også SP, eller det af skumfiduser man laver pynt i

0
0
Svar på denne tråd

lukiluke
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 15:02

Dejligt fyldigt svar... MEN

Jeg skal bruge kagen allerede på lørdag (den 2. august) så jeg kan ikke bestille ting over nettet, da de ikke kan nå frem.

skumfidusen, er den god eller for klæbrig/svær at arbejde med? Hvor sød er den...

Hvordan med farvning af den?

Er det også dén masse man laver diverse pynt af?

Eller skal det laves på en anden måde i så fald hvordan?

Jeg har mod på det :) Men vil gerne være ret sikker før jeg går igang. ;)

UNIKKE Pandebånd sælges:

Skriv og hør nærmere!

www.mevert.dk/salg.html

Knagerækker udarbejdes

0
0
Svar på denne tråd

skumfidus
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 15:10

Jeg har ikke selv prøvet skumfidusen, så kan desværre ikke kunne sige det - men den skulle ikke være så vammel-sød som sugar-pasten kan være... Farven skal vist være sådan nogen tørre farver, alm frugtfarve duer ikke, panduro skulle vist have lidt, og det har kræmmerhuset i Slagelse og Næstved også...

Når man overtrækker med SP så laver man også massen af den - mon ikke man også kan det med skumfidus-massen

Men prøv at snus lidt rundt på de to hjemmesiden, der kan du sikkert finde svarene...

0
0
Svar på denne tråd

panduro
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 15:17

Jeg har snust lidt på panduro, men kan ikke finde nogen farver?

Hvad hedder de`?

De skal jo vel være spiselige?

Jeg bor ved Århus så Slagelse m.v. er lige lidt nok langt væk...

Laver du selv sugarpaste? Hvordan?

Iih er helt hip på det nu... ;D

UNIKKE Pandebånd sælges:

Skriv og hør nærmere!

www.mevert.dk/salg.html

Knagerækker udarbejdes

0
0
Svar på denne tråd

for pokker
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 15:35

Du har sgu da vidst et helt år hvornår hun havde fødselsdag den bette, hvordan kan du så komme så sent i gang?! ;-)

Jeg havde nok bare prøvet diverse konditor osv. på dgs.dk - men jeg tror måske de skal have lidt længere varsel også.

0
0
Svar på denne tråd

kage,kage,...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 15:39

Ved ikke hvad farverne fra panduro hedder - her dem ikke selv, men i den jeg har set dem, stod de ved siden af alt det andet til "guf" - bolche, og chokoladetingene...

SP har jeg købt, men opskriften ligger i det link jeg har sat ind højere oppe...

Men uden nogle af de specielle ingredienser bliver det nok lidt svært for dig selv at lave det

0
0
Svar på denne tråd

sgdhfgjg
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 16:20

tjah..:) jeg har engang lavet en grøn lagkage sååh.

jo du køber bare marcipan. og med frugtfarve sprøjter du lidt på og ælter det ud. så kan du ligge det ovenpå din lagkage som et lag ..

ellers kan du også lave en roulade istedet for det er nemmere.. så skal du bare bruge det samme som man plejer at putte i lagkagen og så putte det ind i marcipanen inden du ruller den.. dvs. flødeskum, makroner, jordbær og hvad du nu ellers kan finde på.

pynten - som fx. små hjerter af marcipan eller roser.. hvad du nu kan lave, kan du først tegne på bagepapir, så ligger du en udrullet madse marcipan på bagepapiret vender det om og skærer efter bage papiret.. hvis du er i tvivl om noget må du gerne henvende dig privat;)

held og lykke :)

mvh. asta

ps. jeg tror lige det er en god smag for små unger - jeg er selv en og jeg elskede rouladen og lagkagen..:) og jeg syntes ihvertfald ikke den var for sød

Mvh. Asta

.-*'^Elsker dig, Belle^'*-.

For evigt!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 16:36

Jeg har før arbejdet i en bager, der lavede vi på bestilling både marcipanlågene og bogstaver osv... du kan prøve at kontakte din lokale bager og høre dem ad...

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

**HUS/RÆKKEHUS/NEDL. LANDBRUG søges til leje omkring Aalborg**

0
0
Svar på denne tråd

fine kager
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 18:19

Amigo, jeg kan se du skriver du bor ved Århus? Hvis det er, så har jeg både farver, tylose og en hjælpende hånd du gerne må låne hvis du har lyst

0
0
Svar på denne tråd

Siff...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 20:51

Hej allesammen

Nææ hvor dejligt med alle de gode ideer og råd (y)

Sif det var godtnok et RIGTIG sødt tilbud (y)

Det vil jeg da have i baghovedet lidt.

Til alle;: Jeg har været i Metro idag hvor jeg har købt marcipanlåg - så kan jeg da ty til det hvis det er.

Men dét er marcipanfarvet ikke`? Altså ikke hvidt?

Kan man købe hvid farve eller er det pga. "sugarpasten/skumfidusen" at det får den farve?

Matas er det alle matas' eller kun de større?

Jeg kunne ikke finde farver i Metro udover de flydende frugtfarver og dem siger I jo ikke dur?

Pjemm ja jeg har da selvfølgelig vist at hun fyldte år i lang tid...

Men det er først nu jeg har fået "tændt ambitionsniveau" ;D

Jeg har altid været kreativ, men det er først for nylig jeg fik den ide og lyst til at lave sådan en kage... Og ikke "bare" en med glasur hvor jeg så tegner i glasuren...

UNIKKE Pandebånd sælges:

Skriv og hør nærmere!

www.mevert.dk/salg.html

Knagerækker udarbejdes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider