Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har købt hest!
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 18:22

Ja, så fandt jeg en fin pony til min Skjalda.

Det er SLET IKKE gået op for mig endnu, og det tror jeg er helt fint

Jeg kender nu alligevel mig selv og min evne til at bekymre mig (selvom jeg arbejder på at afinstallere den ) så jeg tror det er HELT FINT at jeg bare gør det.

Laban er en 15 årig blandingspony, som har gået på en rideskole i nogle år, men for et par år siden kom til en sød familie. Men børnenes interesse i heste blev ikke helt som forventet, og derfor er der ikke rigtigt nogen grund til for dem at have hest mere.

Dét der bekymrer mig mest er at der simpelthen ikke er nogen fejl at finde på ham. Han er sød og rolig, kan alt, er ikke fræk, er fin i stand, er ikke syg, osvosv - så HVOR gemmer fejlen sig?? For den må jo være der, tænker min bekymrende side

Han bliver leveret imorgen og har jeg nogensomhelst fortrydelse, så tager de ham tilbage. Igen, det er simpelthen for godt til at jeg kan slappe af!!! (Lyder jeg mærkelig? )

Min gode søde far er slet ikke i tvivl, så jeg har ladet ham tænke for mig denne gang.

Min plan var jo at det ikke skulle gå stærkt og at jeg skulle gennemtænke og vurdere og alt muligt. Men det er lissom om min hjerne er blevet slået fra og jeg slet ikke kan tænke lige nu!

Men imorgen kommer ihvertfald min nye hest. Og så må jeg tage den der fra, og virkeligt lære af mine fejl og ikke skabe og se flere problemer end dem der virkeligt er der. Det skal nok gå. (Altså, det er jo det her I skal sige, fnis, men nu siger jeg det altså. Smart, en tråd hvor man svarer sig selv )

Nåja, og så kan dem der "kender" mig vel gætte at jeg får hesten i fødselsdagsgave - og så kan I gætte af hvem Forkælet? Bestemt. Og taknemmelig er jeg også! Jeg VED han er guld.

Nå, men hermed et indlæg fra mig der er totalt ved siden af mig selv selvom jeg burde være lettet, glad og tilfreds. Jeg er sg*da besværlig!!!

Mvh Louise og Skjalda
Har du en sød shetlandspony el. lign. til salg eller udlån?
Opstaldning tilbydes til rolig hest/pony.
Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd

tillykke med den nye pony
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 18:46

Det skal nok gå godt. Og mon så ikke du i morgen skal ændre din signatur? Eller du leder måske stadig efter en pony til udlån?

Mvh Annette

Sød hoppe 7 år, 156/157 cm søger nyt hjem hurtigt.Står i Varde.

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ hoppe/annonce/3227827

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 18:49

Tillykke - det var da dejligt for dig - og din far.

Det er godt at han er god ved dig og forkæler dig - det har du nok brug for. Dejligt at du sætter pris på ham.

Det der med at bekymre sig bliver kun værre, når bebsen kommer , så ingen afmontering nu - da skal bare lære at bekymre dig om de rigtige ting - og det er jeg helt sikker på, at du kommer til fremover, for nu har du fået ro på med din lille hest.

Reden er færdig og farmand står ved din side - så kan det ikke gå helt gal.

Endnu engang held og lykke med det hele - eller er det knæk og bræk man skal sige.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

www.youtube.com/watch?v=3KdsoAB1Pvs

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 18:50

Tillykke med den nye pony Håber det hele kommer til at gå rigtig godt med din nuværende og så den nye imorgen og fremover

Held og lykke

If you don't know me, don't judge me

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

ny pony
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 18:55

Dejligt at høre Skjalda igen får selskab, og nu må Skjaldas mor holde op med at bekymre sig.

Og tillykke med fødselsdagen.

Venligst Jen9

"Tomorrow is another day without any mistakes"

Anne fra Grønnebakken

SÆLGES:

Stübben Siegfred 17" bom 32

0
0
Svar på denne tråd

hvor er
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 18:56

det fedt at høre Louise :-) det er så FEDT for dig og skjalda. Tillykke med ham sætter du ikke et lille billede ind så vi kan se vidunderet? :-)

Knus

~*~ Maria & L`umin ~*~

~*~ Snart ikke Frk. men Fru :-) skal giftes den 30 August ~*~

Mor til tre Prinser og en lille Prinsesse

Samt Pony mor in spe...

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 20:55

Tillykke med hesten! Har fulgt med i dine andre tråde om alt du har oplevet og jeg er virklig glad for at du har fundet en god hest.

Slå dine bange tanker ud af hovedet, eller gem dem bagerst i hovedet, du KAN og SKAL ikke bruge dem til noget.

Du var heldig for det skal man også være nogle gange.

Og hvis der der skulle ske noget tager du det til den tid alting løser sig jo til sidst.

Og ja vidunderlig far du har, min far har også altid interesseret sig meget for mine heste på sidelinien, og det bliver jo også en slags hobby for dem. Det er rart når man kan hjælpe andre.

2 værelses lejlighed søges i Aalborg Ø/SØ

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 22:05

Tillykke med Laban. Hvor stor er han?

Og skal du ikke snart have bebsen ud???

0
0
Svar på denne tråd

Tilykke med
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 06:36

Tillykke med det, det lyder jo fantastisk. Sikke en sød familie du har dig Dejlig ishest du har dig, hun er jo rigtig køn

Hvorfor vælge en hest med 3 gear, når du kan få en med 5

0
0
Svar på denne tråd

Hej alle!
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 15:15

AGuldborg ♥Sigge♥: Tak :-)

Jeg ændrede min signatur lige da jeg havde skrevet indlægget, men den ændrer det åbenbart ikke med tilbage virkende kraft :-)

Pony-mor, tak for det :-)

Du siger noget klogt - om at bekymre sig om de RIGTIGE ting!

For bekymring er jo også nogle gange sådan noget der sætter ændringer igang, så helt skidt er det vel ikke. Jeg skal bare lære at sortere :-)

Ja, min far er glad og tryg ved ham her

Og så er vi ellers igang med at lægge planer så alting bare kører for min far når jeg er på sygehuset. Han er som sædvanligt så entusiastisk med i udtænkningen at jeg har måttet bede ham stole lidt på at min erfaring ikke er helt til rotterne, og han behøver ikke sætte spørgsmålstegn ved det HELE. Haha, men han gør det jo kun af interesse, og for at gøre sit allerbedste. (Æblet falder ikke langt fra stammen, kan du nok høre.)

Jamen altså, jeg siger det igen og igen - hvis jeg kan blive bare halvt som mor som min far er som far, så vil mit barn være MEGET heldigt.

Tak, Heidi - alt ånder fred, jeg bliver mere og mere glad for den her løsning. De hviler begge meget i sig selv, så jeg tror faktisk de passer bedre sammen end jeg lige først have gættet. De hvinede lidt, men så heller ikke mere. (Skjalda er vel hoppe ;-) ) Jeg tror det bliver godt!

Haha tak Jen9 :-) Jeg skal nok ;-) Fødselsdagen er først d. 7. august, dog, så det var lidt på forskud. Men d. 7 august har jeg sikkert også andet at tænke på - hvis baby er kommet til verden :-)

Jo, Maria, det gør jeg da! Tænk at jeg slet ikke havde kameraet med derude - han er nemlig ankommet, her til formiddag, jeg er blot lige hjemme for at hvile min store gravide krop lidt. Jeg skal fluks få taget billeder af den lille charmefyr! :-)

Tak, også til den anden Maria, hehe. Ja, det er så dejligt med sådan en far. Jeg har SLET ikke behov for at løsrive mig, tværtimod bliver jeg mere og mere knyttet til ham som tiden går.

Og så er jeg virkeligt glad nu, kan jeg mærke - ja, jeg var uheldig, men det ser ud til nu at mit held er vendt, og at nu går det fremad. Og så har jeg lovet mig selv at fremover skal problemer løses, ikke optrappes. Stille og roligt... Det skal jo nok gå :-)

Dinis: JO den skal snart ud!!! Det synes jeg bestemt også!!!!

Laban er en bette fis på 110 - inkl lille bitte sadel med håndtag, så nu kan baby bare blive 1 år snart, synes jeg, så vi kan komme igang!!

Ih tak, Anjen, jeg synes jo hun er det smukkeste i verden Selvom jeg egentligt ikke kan lide brogede heste - men sig det ikke til Skjalda!! Kærlighed gør blind ;-)

Hvor kan jeg mærke lettelsen nu, det er helt klart. Og hold da op hvor jeg håber det varer ved!

Tak for jeres søde svar

Mvh Louise og Skjalda
-og nu også Laban!
Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd

Måske sletter moderatorerne nu..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:10

Jeg kan ikke helt finde ud af om man må lægge et enkelt billede herind - der står noget på adfærdsregler med at billeder skal være en "illustration til en tekst" og det ved jeg ikke helt om det er??

Nå, men her er ihvertfald Laban - og bliver tråden slettet, så tak for søde indlæg :-)

Mvh Louise og Skjalda
-og nu også Laban!
Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd

Hvor ER
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:18

han kær, Louise - og sikke en farve

Tillykke med vidunderet!!

Mange hilsner fra Sine

i USA

Haflinger til salg!

www.heste-nettet.dk/lodge/8971/hest/ 8855/

0
0
Svar på denne tråd

Ja, er han ikke lidt kær?
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:19

Jeg synes faktisk han er lidt en flot herre, og hans kæmpe hovede matcher til Skjalda kæmpe hovede

Giant head hestene

Mvh Louise og Skjalda
-og nu også Laban!
Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:32

med ham, han ser skøn ud, og sikke en farve!

Venligst Annelise, som bare elsker sin dejlige shire basse.

Søger en skøn børnevenlig låne pony, gerne med forkøbsret. den skal være ca 130 i stg, alt andet er ligegyldigt den skal bare være flink.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:33

Tillykke.

Han er da dejlig. Sikke en smuk farve. Og flot, at han har holdt den smukke glød. Med han er vel også nærmest Dun/Buckskin, og ikke direkte skimmel.

Lækker er han ialtfald.

Ja, jeg kender godt den følelse, at der MÅ være "noget".

Vi (min datter) har lige fået ny hest i onsdags, og han er bare også for god til at være sand. Jeg går også hele tiden og venter på, at der dukker noget op. Men jeg tror, vi har været rigtigt heldige.

Det håber jeg også for dig.

Og pøj, pøj med maven. Det bliver rart at få fødslen overstået, vil jeg tro.

Det er et helt nyt liv, du går ind til nu......

PS. Hvis du eller din far har brug for hjælp, siger I bare til. Vi bor i Nørreballe.

Mvh.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Tak skal du have
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:46

Anton :-)

Jamen hold da op - tusind tak, Annette! Jeg bor også i Nørreballe, og tænker så det knager hvem i Nørreballe der lige har heste. Er det mon jer oppe ved Østofte Kirke? Eller ... hmm... hvem kan det være

Hihi lidt sjovt, verden er nu lille.

Må jeg have lov at takke jatak (med kyshånd!) til dit tilbud? Jeg har ikke meget at byde på tilbage lige nu, og får det sikkert heller ikke når baby kommer, men jeg vil ihvertfald gøre det jeg kan!

Ja, man går nærmest og venter på at der dukker en fejl op - men det gør der vel ikke altid?? Altså, de allerfleste har vel hestehold der fungerer?

Mvh Louise og Skjalda
-og nu også Laban!
Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd

Åha og så må jeg altså tilføje
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:50

at jeg bare IKKE har nerver til at heste skal møde hinanden.... Pyha de er altså stærke hierarkisk begge to de her, og det så altså lige lidt voldsomt ud et øjeblik derude - med flyvende bagben Men man kan jo nærmest ikke gribe ind - for hvad nytter det? Så slås de jo bare videre når jeg er gået...

Så man må bare lukke øjnene tror jeg og håbe på det bedste - og tjekke hestene om de er kommet til skade.. Pyh det bliver en lang nat indtil jeg kan tjekke dem igen imorgen.

Mvh Louise og Skjalda
-og nu også Laban!
Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd

Vi bor..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 23:04

Vi bor ikke i selve Nørreballe, men lige udenfor: På Højrebyvej, lige ved skoven. Man kan lige ANE vores hus oppe fra vejen. Dejligt fredeligt.

I siger bare til, hvis der er noget, vi kan gøre. Fodre eller lukke heste ind, eller hvad ved jeg (eller muge en box eller to ud).

Iøvrigt har vi tit talt om, at man burde lave et gensidigt hestepasser-korps hernede, så vi var en flok, der kendte hinanden, og kunne fodre hinandens heste, hvis man skulle væk en weekend eller noget. Men det er kun blevet ved tanken.

Håber ikke, dine to basser slås for meget. Giv dem evt. noget wrap (i 2 bunker, væk fra hinanden), så de har noget at lave.

Vi var så heldige, at vores nye vallek blev accepteret med det samme, og han fungerer nu som om, han har boet her altid (4 år, og SÅ COOL....) Lækkert.

Vi har i forvejen udelukkende hopper, og de er BARE blevet hestegale hele banden.

0
0
Svar på denne tråd

Nå Louise
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 14:16

Det var godt....... og hvor er han flot !

Ja der MÅ gemme sig en fejl... Hi

Jeg har fundet den..... han er kun 5 og ikke 15 ! Med den flotte farve KAN han ikke være en aldrende herre.

Tillykke med ham. Måske du skulle tage en vild galop på ham, så du kan få sat det føderi i gang.

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

½ Dartmoorvallak født 3/5-06....Roksi af Fæbæk/F1-Hoppe Brun forv. stang 128.

0
0
Svar på denne tråd

han ser
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 15:09

Dejlig ud Louise lækker farve han er rigtig fin. Håber alt gik godt natten igennem? :-)

Knus

~*~ Maria & L`umin ~*~

~*~ Snart ikke Frk. men Fru :-) skal giftes den 30 August ~*~

Mor til tre Prinser og en lille Prinsesse

Samt Pony mor in spe...

0
0
Svar på denne tråd

Seje Louise
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 22:53

Dejligt at du fandt en pony der dur.... Kommer tid kommer råd, de skal nok finde ud af det med tiden.

Plattini og Soccra kunne ikke ret godt lide hinanden i de første mdr, men nu foretrækker de hinanden, selvom der er andre heste. Da Soccra kom hjem fra Sverige fra bedækning var der heller ingen tvivl om at gensynsglæden var stor

Det er så fedt at tænke på hvor meget du har rykket dig siden du skrev et inlæg om hvor trist du var, i den ekskærestes bolig...

Well done girl!!

Held og lykke med hyppere og baby.

Mvh Jane

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensken.org/jylland

0
0
Svar på denne tråd

Gad vide om...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 14:18

... Louise er blevet mor, siden vi intet hører?

Tillykke med Laban, han ser rigtig fin ud

0
0
Svar på denne tråd

Er Louise mor?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 14:29

Det kunne da være temmelig spændende at finde ud af

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensken.org/jylland

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 14:50

tillykke med den nye fine hypper. ha ner da total kær at se på han ligner en lille laban selvom han måske ikke er det

Uh nu de andre siger det- er du sanrt blevet mor

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Tak alle!
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 21:08

Jeg tager lige denne old-gamle tråd frem igen nu Sigrid nærmer sig de 3 måneder.

For ja, om natten, kun 4 timer efter jeg havde tjekket til Skjalda og Laban for sidste gang, fik jeg veer!

Næste dag kl 10.17 fødte jeg Sigrid, den skønneste smukkeste lille pige.

Skjalda og Laban SLOGEDES så vildt at vi virkeligt overvejede at sende Laban retur - men de blev lukket på græs, trods begges fedme, og så overlevede de begge. Det var simpelthen et spørgsmål om pest eller kolera.... Så vi valgte risiko for forfangenhed fremfor at de slog sig hinanden ihjel. Intet skete, og idag er de ok venner.

Laban er jo blandingspony. Shetlænder-delen har jeg hele tiden kunnet se, men nu kan jeg se hvad den anden del er: SATAN!

Han er simpelthen et bæst uden lige....

Men ok, heste er jo ikke anderledes end dét man byder dem, og han har jo været vant til at være i hænder hver eneste dag og få gulerødder af 10 forskellige piger i timen, og nu går han stort set uden menneske kontakt udoevr min far der troligt sørger for vand til dem hver dag - så det er da ikke underligt at han ikke magter de nye rammer?

Jeg gider ham noget tid. Og håber hele tiden at "snart få mere tid" - vi får se om min naivitet ændres, eller om Laban ender med bearnaisesovs på min tallerken.

Tak for dejlig interesse i mit liv, det varmer at blive husket!

Mvh Louise og Skjalda
-og nu også Laban!
Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd

PS på forhånd undskyld
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 21:11

- hvis jeg ikke får svaret tilbage.. Jeg har ikke selv internet, så det er kun når jeg er hos min far at jeg tjekker hestenettet. Og det står i prioritet efter netbank (dog!) og efter netbank skal jeg næsten altid amme.. Haha.. Så det bliver ikke til så meget hestenet, piv piv.

Mvh Louise og Skjalda
-og nu også Laban!
Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider