|
|
| Høje piger - høje sko |
| Forfatter:  |
boenne |
| Dato:  |
27-07-2008 09:03 |
|
Jeg læste for nyligt i et dameblad, at høje piger ikke skulle gå i for høje sko. Der stod også en masse andet om hvad man skulle undgå, hvis man var lav, overvægtig, undervægtig, havde korte ben osv osv. Selv om jeg er meget høj (187), går jeg af og til i højhælede sko. Ikke 10 cm høje sko, men 5-7 cm. Til noget tøj, passer det altså bedst med høje sko, synes jeg. Hvad med dig? Går du i højhælede sko, selv om du er høj? Hvis ikke - hvorfor? Hvis du gør, hvordan har du det så med, at du oftest er højere end alle andre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ikke |
Illum |
27-07-2008 09:13 |
|
Så høj, 175, men af mine 100 par sko er de 15 par flade, resten er på 10 cm. Jeg render for det meste rundt i de flade, køre kun bil i flade, til fest og middage er det de høje.
Illum . Livet er FANTASTISK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| højesko |
|
|
Til hverdag er jeg til de flade... Og på med de høje til fest (5-7 cm) Men skal jeg køre frem og tilbage til festen har jeg fladesko med i bilen... Jeg er selv 179 cm høj..
Jeg er bare en simpel pony mor...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Jeg er 176 og de af mine sko, der har hæl på, er ikke mere end et par centimeter høje...  Ville aldrig gå i sko med meget høje hæle, ville ikke bryde mig om at blive så høj. Desuden vil jeg heller ikke være højere end min kæreste... ...så er der hæl på må de kun være få centimeter høje.
Mvh Charlotte Med pipperne ©Olsen og Dråbe© Igen som passer af ~ Coniston ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
OX »Zahrah Hamrah El Azraff« |
27-07-2008 09:48 |
|
Jeg er også en høj pige, og foretrækker flade sko. Føler mig bedst tilpas i flade, og da min kæreste kun er 171 er jeg høj nok i forvejen, så er vi i byen er de høje sko max 4-5 cm 
Med Venlig Hilsen Ina Brøndum Oliver 16 08 03 Lukas 04 04 06 Silas 21 07 07 Snart med Zahrah Hamrah El Azraff OX Ask den gæve Shetter -Men uden Mirco... Støt kampen mod kræft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sko... |
|
|
jeg har en veninge på 187 som ALTID går i flade sko pga. sin højde, det bliver a og til en smule...hmm... dvasket at se på, og en dag vi var i en sko butik prøvede hun et par 7 cm og hun blev så meget pænere af det, og hun virkede ikke MEGET højere.. så høje piger er også pæne i høje sko (men derfor skal man nok alligevel holde sig fra en 15 cm`) selv er jeg 173, og eelllsker pumps, så når ikke jeg har ridestøvler på så trækker jeg gerne i pumps, både til hverdag og fest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| høje hæle |
|
|
Jeg er 180cm høj og har intet problem med høje sko/støvler. Min (kommende) mand er 192cm høj, så jeg kan roligt tage høje hæle på uden at vokse ham over hovedet Jeg synes desuden, at det er sjældent at jeg kan finde nogle pæne sko/støvler uden hæl - så med mindre det er klipklappere eller kondisko, så er der hæl på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Høje sko |
boenne |
27-07-2008 10:36 |
|
Jeg er da glad for, at jeg ikke er den eneste, som trodser damebladets "diktering" om ikke at gå i høje sko  Jeg går også i flade sko, men synes at høje sko er så flotte, også selv om jeg bliver over 190 cm høj og måske kommer til at ligne en kæmpe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dameblade.... |
|
|
Ak ja - men må sørme ikkebryder normerne da?!?!  Jeg er 181 og har sko i mange forskellige højder. Jeg køber sko efter hvsd jeg synes ser godt ud - ikke efter min højde. Kæresten er så "kun" 184 cm, så jeg overhaler ham tit.... men det er der så bare ikke noget at gøre ved. 
www.basichorse.dk - back to basic horsetraining... "lykkelig er den hest, der er så lydig at den gives stor frihed..."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja.... |
|
|
Jeg er 184 cm. Til daglig går jeg mest i flade sko. Kondisko, sandaler o.lign. Men til fest tager jeg gerne sko med lidt hæl på. Dog ikke høje tynde stilletter, kan ikke gå i dem så det ser yndefuldt ud 
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland kl. 9.44 d. 3. juni 2008 gik mit liv i stå, farvel skat du er hos mig altid Mirco's Nemesis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum... |
|
|
Jeg er selv 187, og jeg ejer ikke et par høje sko eller støvler. Men det er nu bare fordi, at jeg ikke går i tøj, som passer til det, og er heller ikke glad for at gå i høje sko... Min højde generer mig bestemt ikke. Tværtimod, så er jeg meget glad for at være så høj - jeg ser det nu bare som en fordel... 
"You´ll never walk alone" youtube.com/watch?v=XsNLk4yVDEM Til Minde om Martin Jensen: Dit lys skinner i mørket, Og mørket forsvinder. 1984-2008 Dont beware off the dog- Beware off the owner...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| høje piger... |
Tine85 |
27-07-2008 18:31 |
|
Jeg er 177 og går til daglig i flade sko, men til fest osv. hvor jeg ikke skal gå for meget rundt kan jeg godt finde på at tage nogle af de høje på (5-7 cm) får så ondt i fusserne hvis jeg skal vade rundt i flere timer, så blive det de flade 
M.V.H Tine ***Vær dit eget ikon*** (") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den høje tøs |
Astrid ♥asterix♥ |
27-07-2008 21:52 |
|
Til fest gør jeg, men jeg gør ikke til dagligt fordi jeg kun er 13, men når jeg bliver 15-16 år vil jeg nok gå i det  elsker gå med dem. =) men jeg er 175 cm og min vægt er som den skal være.
Husk ridehjelmen - den er pænere end kranie brud Fjordheste er det bedste Elsker dig Asterix <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hihi... |
|
|
Jeg er 157 cm "høj"... Blander mig lige i diskusionen... Kom til at tænke på, at hvis damebladet fra råder høje piger at gå med høje hæle, så skulle jeg da konstand gå rundt på stylter, og det gør jeg altså ikke... Heller ikke selv om jeg nogen gange er bange for at give de højere familie medlemmer problemer med ryggen når de skal 'ned' og give mig et kram...
Perle Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008 Farvel Felix Hvil i fred Charmetrold og Hjerteknuser D. 21/8 2007 En gang utro, altid utro Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig |
Sys 1 |
27-07-2008 22:43 |
|
går jeg da ind i mellem med høje hæle - er 1.74 - så ikke kæmpehøj - men alligevel. Synes det er elegant med et par pæne høje hæle (ikke 10 cm) og bruger det både på arbejde og til festlige lejligheder. Holder nu også at at rende rundt i et par flade futter - især ballerinasko og flade sandaler. Alt efter lejligheden Og - så er jeg ret så bedøvende ligeglad med, om jeg rager over små mænd ........... Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tårn høj |
|
|
Jeg er 184 og har altid tøffet rundt i høje sko/støvler, jeg synes at jeg er blevet mere magelig med alderen og jeg gider overhovedet ikke lide bare lidt, for at se godt ud. Jeg synes også det er dejligt aldrig at få ømme fødder, og så kan jeg bare ikke have den der KLIK KLIK lyd når man går på fliser... Så mine sko skal først og fremmest være behagelige og så er højden sekundær.. Har i ikke prøvet at skulle dukke jer hvis i kører med bussen?? der hvor loftvinduet sidder knalder jeg altid hovedet ind i 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar Svar |
|
|
Jeg er 176 cm, og jeg stavre også rundt i høje sko. TIl hver dag aldrig, men til fest og middag, er de sjældent under 7 cm. Det høre sig ligesom bare til, til nogle outfits. Og i øvrigt, føler jeg mig mere feminin i hælene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| høje sko.. |
|
|
Det er forskelligt hvad jeg har på, jeg har ikke de helt høje stiletter, men jeg har da pæne sko med hæle på, men min kæreste er kun nogle cm højere end mig, så jeg ønsker ikke at blive ret meget højere end ham.
Rikke - nu uden sparky (med Nynne)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fgjhlkællø |
|
|
Nu er jeg selv 174 høj, ikke vildt højt men højt nok Ville faktisk ønske jeg var lavere. Men jeg får helst ikke i højhælet sko, fordi jeg har en gammel ankel/fodskade. Med det reslutat at kommer jeg oppe i højhælet der er højere end 5-7 cm, så springer skaden faktisk med det samme, fordi jeg knækker voldsomt i den fod/ankel. Og jeg kan hilse og sige det gør pænt AVVVVVV. Så her går jeg også helst i flade sko. Hilsen Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhhh...... |
|
|
tjaa... kan godt være det her lyder lidt dumt, men det er faktisk sjældent jeg går i høje sko.. og elsker ellers at gøre det, for man bliver da så fandens feminin.. men ak ja det skal kune hvis de andre jeg skal ud med har høje sko på... for er 175 høj og de fleste veninder er mellem 14o og 165, så der bliver sgu langt ned hvis det kun er mig. men af og til bliver de alligevel taget på... og efter at have læst dette, tror jeg at det bliver de høje sandaler jeg hiver på til ture til kbh.
¤Sara¤.
Massage tilbydes - Fysioterapeut stud. -It's nice to be important, but it's more important to be nice!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
|
|
fra en lile dames synspunkt, har jeg det fint med høje hæle, 5-7 cm, og jeg er 156 cm lang.... hehe... men jeg synes nu det kan se rigtig bøvet ud at en høj pige tager høje sko på... det ser bare helt forkert ud, jeg ved ikke hvorfor men det synes jeg altså... se min mand er 198 cm høj, så jeg skal have høje sko på når vi skal afsted sammen.... selv om eg faktisk har det bedst i mine falde futter fra bilka...
Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kæmpe mig |
|
|
Tjaa jeg er et eller andet sted mellem 174 og 180. Passet siger 183, men er med mine højeste støvler på (fik den rare dame pruttet ned fra 186). Så højden vides ikke præcist, men det er helt sikkert at jeg føler mig enorm. Jeg ville helst være sådan en der kunne gemme mig og se harmonisk ud sammen med en islænder. Så gæt hvad slags sko jeg foretrækker! Har dog de før omtalte høje støvler på ca 5 cm og har lige indkøbt et par pæne sko i samme højde. Jeg synes jo egentlig det er meget pænt, men kæreste er også stadig højere end mig, så det går fint.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| høje sko |
|
|
Jeg er 174 og jeg går meget sjældent i høje sko.. Min kæreste er ikke ret meget højere end mig, og jeg vil helst ha at han er højere end mig, og det er ligefør han ikke er det når jeg har højhælede på.. også har jeg et arbejde hvor man ikke går i højhælede sko, og i weekenderne når jeg skal i byen, er det heller ikke helt mig.. for blir altid så fuld så kan ikke gå i højhælede sko.. men synes det er pænt.. men synes bare ikke man kan få så mange pæne sko til en str 41.. de er rigtig pæne i str 37 men når de så kommer der op af i størrelserne, så er det jo et halvt skib
Hvad er bedre end en fjordhest? {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Selv er jeg en lille en på 163, og jeg hader at gå i høje sko, så når jeg er sammen med mine høje veninder i høje sko ligner jeg en dværg ved siden af... 
Michelle HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud **HUS/RÆKKEHUS/NEDL. LANDBRUG søges til leje omkring Aalborg**
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhasdkjaskj |
Anna-S |
28-07-2008 18:25 |
|
Selv om jeg "kun" måler 172 cm - så kan man stadig godt blive pænt høj i forhold til mange andre  Men jeg går i høje sko lige når det passer mig - og så pyt med jeg runder 180 cm en gang i mellem (fortrinsvis til fester). Jeg tager lige de sko på jeg har lyst til, kører bil i dem, klapper Flicka i dem (nødstilfælde) osv - jeg mindes faktisk ikke hvornår jeg sidst har købt et par flade normale dagligdags sko.. De ender efterhånden altid med at have hæl på (Har så sent som i dag investeret i et par guldstiletter med små 10 cm høl på ).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ååååh gud, glemmer altid det her |
|
|
jeg er 187 eller sådan noget, og meget tynd, så folk tror jeg er sådan en wannabe model med anoreksi hvis jeg vader rundt i høje sko :p jeg føler mig ihvertfald nedstirret. og lige lidt off-topic: er nogle af jer også bange for meget lave mennesker ? o.O
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er |
HN-bruger 148636 |
30-07-2008 22:52 |
|
176 og går i høje sko i byen og flade til hverdag.. Jeg synes man får en meget pænere holdning af at have hæl på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|