|
|
| Hvepsebo i jorden... what to do??? |
|
|
Tjaa vi har desværre konstateret 2 * hvepsebo i jorden nogen som ved hvordan man mest effektivt kommer dem kvit?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også dig |
|
|
Der er SÅ mange hvepse i år... Er i lære som anlægsgartner og er stukket en gang i år, en anden 2 gange og sidste mand 4 gange. Vi er vidst oppe på at have været i/fundet 12 hvepsebo i år - på et normalt år er det bare en enkelt eller 2... Og de er bare nogle arrige små sa...er i år - specielt selvfølgelig når man klipper hækken de har lavet deres bo i... Til bo i jorden har jeg hørt om benzin og en ukrudtsbrænder... - men det er nu ikke lige en metode jeg selv ville turde anvende... Følger med her og håber at blive klogere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har gjort |
|
|
Vi har nu 2 gange gjort det at vi sen aften går ud og sprøjter noget brændbart i hullerne og efterfølgende sætter ild dertil. Men det skal være lidt sent, sådan 23.00/23.30 for så er bierne nemlig gået "i seng". Og det har virket begge gange....... Dem der så sidder under udhænget på stalden, skal nok ikke have samme tur! Mvh. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du kan ringe til kommunen |
|
|
de vidre stiller dig så til folk der klare den slags vi havde et i en blomstre vold i gårdsplads og er glade for vi valgte fagfolk da der viste sig at være to ingange det er dog ikke billigt 800 kr men effektivt der gik en time efter jeg havde ringet så stod bi mand her og børn kunne igen frit færdes
Hilsner Henriette Smukt mini knabstrupperføl sælges www.123hjemmeside.dk/knabstrupper Den, der ler sidst, tænker langsomst
Bedækning tilbydes 2008 ved Majco`Equus-maximus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om det er.... |
|
|
det mest effektive, kan jeg jo så ikke sige, men jeg har nakket 2 i år med fluespray; sprøjtet hhv. ned i og lige rundt om hullet med StaldChok... En enkelt "behandling" har været nok i begge tilfælde. Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vent til det er mørkt |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
24-07-2008 22:46 |
|
Og spray så insektgift i boet. Det virker. Alt med benzin og åben ild kan kun anbefales, hvis man er træt af sine øjenbryn og andre småting. Jeg HAR set en, der ville tænde bål med benzin, og man bliver altså ikke kønnere af, at have "smeltede" partier i ansigtet fordi, benzindampene eksploderer... Alternativt kan man få et skadedyrsbekæmpelsesfirma ud, de annoncerer også på nettet.
Mvh xtiny
♣ Heck is where people go who don't believe in gosh.♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har.... |
| Forfatter:  |
Vibs 1 |
| Dato:  |
24-07-2008 23:11 |
|
Vi har prøvet med vand her, en vandslange og meget lang tid, det hjalp intet.... så lukkede vi hullet, det hjalp intet... Så kom jeg i tanke om, at jeg havde købt et middel til bier, men det var nu murbier jeg tænkte på dengang, men det skulle blandes op i vand. Vi blandede en kande og hældte ned i hullet, og vi har ikke set en bi der siden... Det er nok ikke skide godt miljømæssigt, men det var hvad vor fattige evner rakte 
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel... Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ... www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jordbier |
|
|
Har selv haft problemet for et par år siden - og søgte hjælp her på HN. Og sørme - en behjælpelig sjæl oplyste, at man blot skal købe noget myregift i pulverform.... Drysse pulveret ned i indgangshullet ved skumringstid (eller, når bierne/hvepsene er gået til ro)... Og tro mig - næste dag var der absolut intet liv i det jordbo... Købte en pakke, hvor der var 3 poser i - brugte én pose pr indganghul...
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder Trakehner = Tragedie; Taipan DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Karoline er en shetlænder, og ikke en ko
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dem er der mange af i år |
| Forfatter:  |
Dina1985 |
| Dato:  |
25-07-2008 01:12 |
|
vi har os rigtig mange af de små sataner i år, men det er først nu de er kommet frem. Jeg har fjernet et bosted mellem brændet, men der bliver ved med at være mange og nu ved jeg bare ikke hvor de holder til... Men vi har dem bare over det hele og de er bare aggrasive...
Mvh. Dina Weibull med frieser pigen Julia som nu er flyttet til Valsømagle. Søger kørsel hjælp til frieser i Ringsted
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uuhhhaaa..da |
|
|
Det der med benzin og ild er lidt farligt når alt er så tørt....men vi hældte kogende vand i boet efter at de var gået til ro...og det hjalp også.....så der er mange muligheder. Held og lykke med missionen ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kogende vand, masser af det. |
|
|
Som Lis siger: Kogende vand, masser af det. Det er der ingen, der bliver immune overfor, og fordelen er, at de ikke kommer farende op af boet, fordi du hælder det i indflyvningshullet/hullerne. Jeg har aflivet 2 hvepsebo på den måde, uden at blive stukket. Dog skal du efter nogle timer tjekke, om der er flere levende, og give dem mere kogende vand, hvis der er. Regn med omkring 5 liter pr. gang. Men så er det jo også relativt humant overfor hvepsene, billigt og økologisk. Hav evt. en spade/greb parat, så du kan fjerne det øverste jord, når du har dræbt de øverste hvepse. Held og lykke på jagten. Mvh. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som gammel biavler........... |
|
|
kan jeg fortælle dig, at du bare skal vente til det er lidt mørkt. Så tager du benzindunken, og hælder ca. 1 til 1½ dl benzin i hullet, og stopper hullet til med en gammel klud, så er det ovre. Ingenting med ild eller noget som helst. Jeg har ryddet guderne ved hvor mange hvepse på den måde. Sidder de i et bo et eller andet sted i et skur eller lign. tager man bare en stor affaldssæk og fører op om boet og lukker sammen foroven, måske det kan være en ide at tage et par læderarbejdshandsker på. Så tager man boet med sig og har benzin klar, det hælder man så lige en sjat af, ned i hullet af sækken foroven. Der lyder et brøl fra sækken og så bliver alt stille. Lidt efter kan man åbne sækken og kigge på hvor flot et arbejde sådanne små kræ kan lave et bo. Det vil være en ide at sætte ild til det bagefter, for at pupperne er helt døde, men pas på det nærmest eksploderer når man sætter ild til.
Med venlig hilsen Merete Shetlænderavl Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget vallak sælges, 1800kr. http://www.stutteri-winther.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvepse.. |
|
|
Ring til en som har forstand, vi har en i nabolaget som gerne køre ud og fjerner dem..Jeg tør ikke rode for meget ved dem selv, frygter sådan en sur hvepsesværm.. 
mvh Karin Tilridning tilbyde vestsjælland.. se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har også |
|
|
bare brugt ren benzin ned i hullet indtil der ikke er liv. Altså gentagen ikke konstant. Vi behøvede kun at gøre det en gang og vi satte altså ikke ild til. VH Lone
Se nye ting jeg har til salg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Du kan også ringe til Falck og be' om nr. på nærmeste biavler. Mange af dem tager ud og fjerner hvepsebo for et mindre beløb.
Vrinsk fra Esma Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvepsebo |
|
|
Vi bruger trinol 810 til hvepse i muren og i gavlen. På og i jorden bruger vi en benzin-klud som vi antænder. Det tager ingen tid og gør man det sent, så går det fint. Sidste gang vi måtte op i gavlen, tog jeg en godt med tøj på og blev så hejst op i skovlen fra en manitou. Puha, der svedte jeg altså lidt men giften virkede med det samme, så jeg hørte en svag brummen, og så var det slut. god aften /Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Ih tak for alle de mange gode råd, jeg HADER hvepse.... Sender kæresten derud hi hi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|