Jeg købte for snart 2 måneder siden en fantastisk dejlig 4-års vallak, som skal være min nye dressurhest. Jeg er blevet rigtig, rigtig glad for ham da han bare er så nem og rar at have med at gøre og han er samtidig super ridelig. Han gik igennem handelsundersøgelsen med en lille bemærkning om at hans ene baghov skulle rettes op, da den var ret skæv, men det skulle ikke have nogen betydning for ridebrugen af ham. Som sagt så gjort.. Jeg fik smeden til at rette ham op og han lavede et super flot arbejde.. MEN! efter en uges tid, begyndte Lyon(den omtalte hest
)ikke at ville runde sig til venstre side og hele tiden ville han sætte i galop. Og ville faktisk slet ikke fremad på venstre volte, men den højre volte var det intet med. Der var han super blød og smidig som altid. Uha, jeg blev nervøs. Han fik en uges fri og det var stadig det samme. Åh, nej tænkte jeg bare.. Ikke igen
. Jeg skal nemlig lige sige at de sidste 2 heste som jeg har købt har begge været syge
(selv om jeg har fået dem handelsundersøgt på kryds og tværs) og jeg har måtte levere den ene tilbage og den anden ligger jeg i en retssag med, så jeg er ved at være godt træt af at løbe ind i de syge heste. Nå, men jeg bliver så enig med mig selv om at ringe til dyrlægen, for det skulle altså tjekkes.. Dyrlægen kunne så først komme 1½ uge senere, så jeg måtte lige væbne mig med tålmodighed.. Men jeg longerede ham et par gange i løbet af den 1 ½ uge, for at se om det ikke blev bedre... Det blev heldigvis bedre, men det var stadig ikke helt godt. I går kom dyrlægen så og heldigvis kunne hun konstatere at der ikke var noget med den hov som blev rettet op og at hun var ret sikker på at han havde lidt vokseværk i halsen. Hun sagde at han var en kæmpe lemmedasker
(han er p.t.176 cm i stang og vokser endnu) og at han bare skulle have lidt ro og hygge sig lidt på folden og lidt let ridning, så han kunne vokse færdig. SÅ PU HA, hvor er jeg lettet
Vi havde godt nok regnet med at skulle starte i DSA`en, men det vigtigste for mig er at Lylle har det godt og at han holder i mange år endnu. SÅ vi vender frygtelig tilbage i 5-års Championatet til næste år, så bare pas på 
Et par billeder af den skønne pru-dreng: