Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor er det dog svært ..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 20:47

Kender i det ?

Alle omkring mig spæner fremad og overhaler med fuld fart, og tilbage sidder jeg !

Jeg hænger bare fast og føler slet ikke jeg kommer videre ....

Da jeg stod på rideskole, fik mine veninder utrolig dyre ponyer af deres forældre og de blev kørt til hvert eneste stævne i omegen. Nå ponyen ikke duede mere, ja så fik de da bare en ny i en fart !

Så heldig var jeg desværre ikke, mine forældre interesserede sig slet ikke for heste og min mor specielt mente at det var spild af penge !! (ingen kritik af min far som skam stadig betaler min opstaldning )

Jeg må være født i den forkert familie (som min mor altid siger )

Nå jeg købte i 2004, for mine konfirmationspenge, en DSP hoppe på 5 år, der endnu ikke var tilredet da hun havde gået som avlshoppe.

Nå, jeg tilred hende, indsprang hende, og fik på små 2 år redet hende op til La dressur og noget M spring. Det begyndte rigtig at ligne noget, men her gik vi så i stå ..

Stævner kom vi aldrig rigtig til, da en blanding mellem en meget hysterisk hoppe og en temmelig nervøs rytter kun giver dårlige oplevelser !! I det hele taget har jeg haft flere dårlige oplevelser med hende end gode, da vores temperament ikke rigtig passer sammen ..

2006 var så det sidste ponyår, og veninderne skiftede over til hest og fortsatte reset på stævnepladserne ..

Mig ? - ja jeg har stadig min pony og har siden sommer 2006 startet et stævne på en lånt hest ...

Nu er det ikke fordi at jeg kun har lyst til at starte stævner, men jeg synes det er rart at have noget at træne frem imod, og glæde sig til. Og når man så oven i købet kan få lidt respons på den hårde træning man har gennemgået op til stævnet, er det jo bare bonus ..

Ponyen har været til salg op til flere gange, men de der har været forbi og prøve hende, har ikke kunne håndtere hendes hysteriske temperament.

Så hende "hænger" jeg på endnu, og jeg har desværre ikke råd til at smutte ud og købe mig en ny hest .. (er i fuld gang med at spare sammen)

Nå, men eftersom hun jo var avlshoppe inden jeg købte hende, kunne jeg da godt prøve at trække et føl på hende, når jeg alligevel ikke kunne komme af med hende. Hun blev derfor sat i fol sidste år, og det resulterede i et utroligt smukt hoppeføl og nu er hun forhåbentlig i fol igen (:

Nu når jeg ikke rider hende mere, er vores forhold blevet meget bedre og jeg er blevet så glad for hende at jeg slet ikke vil af med hende

Men men men ... Nu er drømmen om en ny (og stor) hest endnu længere væk !!

Ihh hvor er det svært altså !!!

Ja , et lidt træls indlæg fra mig ..

Tak til jer der nåede så langt (:

Andre der er i samme situation som mig ?

Røgild's Anastasia

SÆLGES:

Lækkert DSP hoppeføl født 03.06.08

Far: Røgild's Aragorn - Mor: Røgild's Anastasia

Morfar: Tootle U

Se hende på min præsentation

¤*´`*¤..¤*´©©©`*¤..¤*´`*¤

0
0
Svar på denne tråd

Cacao & Traum
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 21:18

Jeg kender selv dem følelse.

Alle mine veninder på rideskolen fik dyre ponyer i endeløse strømme.

Og når en var ødelagt eller ikke-styrbar, så købte mor da bare en ny . Selv havde jeg en lille kraftigt bygget og meget (vilje)stærk 3'er pony, som absolut ikke ville noget af det jeg ville. Jeg arbejdede selv på rideskolen for at tjene penge til undervisning og opstaldningen, som jeg selv skulle betale halvdelen af.

Det endte da også med at den tykke lille pony, som jeg ifølge de fleste godt kunne opgive, kom op og gå øvelser til LA og springe det samme.

Nu er jeg jo for længst vokset fra ponyen og har købt en fiks lille holstener/fuldblod, som jeg er igang med tilridningen af og har fået en trakhener/fuldblod der kan de fleste øvelser til MB.

- så det går i hvertfald fremad for mig. Jeg krydser fingre for dig

CacaoTraum

irriterende flabet, på den rødhårede måde. (;

epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

CacaoTraum
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 21:28

Mange tak for de krydsede fingre

Ja, at ponyen ikke er indkøbt for store summe og ikke ser videre sporty ud, betyder ikke at den ikke kan præstere (:
Men det er godt nok svært at se til, mens dygtige (og dyre) ponyer bliver skiftet ud fordi de ikke altid lige tager en førsteplads med hjem fra stævne, når man selv arbejder hårdt for det man har ..

Held og lykke med fremgangen

Røgild's Anastasia

SÆLGES:

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 01:11

Hej Fine

Jeg kan ikke sige at jeg er i samme situation som dig, da jeg jo har en stor hest og en som bliver det engang...og evt. en 3. på vej

Men jeg kender følelsen, når man bliver for glad for hesten og ikke vil sælge alligevel osv. selvom den ridemæssigt ikke helt passer med det man vil osv. Det er ikke nemt

Håber du, trods alle disse tanker omkring Bøver, har det godt

hilsen Jane

Ghandi

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Sov sødt

www.milan-cherie.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår ikke helt...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 12:33

Du sidder og er dybt ulykkelig fordi du har en pony, som du har et had/kærlighedsforhold til, og som "du hænger på".

Du vil meget hellere have en stor hest at konkurrere på, fordi alle dine veninder, hvis forældre har røven fuld af penge, skifter deres heste ud ligeså hurtigt de kan ødelægge dem. Det får dig til at føle dig "udenfor" at du ikke kan snakke med om hvor fedt det er at lille Lise endelig slap af med lille Lotte, fordi Lotte ikke ville springe vand. Eller noget i den stil.

Vær dog glad for at du trods alt har en hest. Få et arbejde (mere) og tjen pengene til din nye hest.

At være en forkælet møgunge er ikke noget at stræbe efter. Du har i det mindste lært at vil man noget her i livet, så må man gøre noget for det. Hvorimod dine veninder har lært at man bare skal gå hjem til Moar, og klage sin nød. Den går bare ikke i virkelighedens verden, hvor der bliver stillet krav og Moar ikke kan løbe foran, og rydde al modstand af vejen. Sæt pris på at du har lært det nu, og ikke om 5-10 år, når dine veninder skal ud og lære det på den hårde måde.

Du har tag over hovedet, tøj på kroppen og mad i køleskabet.

Lad være med at brokke dig...!

Rikke

www.lipizzan.dk

"The knowledge of the nature of the horse is one of the first foundations of the art of riding it, and every horseman must make it his principal study."

Francois Robichon de la Gueriniere

0
0
Svar på denne tråd

Rikke ..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 13:17

Brokke mig gør jeg ikke ..

Dybt ulykkelig er jeg heller ikke !!

Mit "problem" er skam bare, at jeg siden mit sidste ponyår i 2006 har længtes efter en stor hest, så jeg kan komme videre med min ridning. Men jeg er nu blevet så glad for min pony at jeg ikke vil sælge hende, og derfor har jeg ikke mulighed for at købe mig en hest !

Og så synes jeg skam bare det er svært at se til at dygtige ponyer/heste bliver kasseret fordi de fx ikke vil springe vand ..

Og som jeg også skrev i indlægget, vil jeg ikke bare konkurrere fordi alle omkring mig tager til stævne hver weekend, men fordi det er rart at have noget at træne frem til og glæde sig til ..

Jeg har ikke været til stævne længe og jeg savner det utroligt meget !

Stræbe efter at være en forkælet møgunge .. Nej det gør jeg heller ikke !!

Røgild's Anastasia

SÆLGES:

0
0
Svar på denne tråd

Opklasser
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 18:20

Din pony kan vel opklasses...???

Rikke

www.lipizzan.dk

"The knowledge of the nature of the horse is one of the first foundations of the art of riding it, and every horseman must make it his principal study."

Francois Robichon de la Gueriniere

0
0
Svar på denne tråd

Du har tiden.....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 19:45

- foran dig! Du er jo ikke så gammel, så der er masser af tid til at tjene penge og spare op til drømmehesten. Selvfølgelig kunne det være sjovt at følge med veninderne nu, men når det så ikke kan lade sig gøre må du arbejde hen imod at det kan komme senere.

Kan du afsætte de føl du avler? Ellers må du passe på at du ikke kaster en masse penge ud den vej.

Held og lykke.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

Gurli ...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 23:57

Ja , heldigvis er der massere af tid endnu.

Den tid skal nok komme og jeg venter spændt på den (:

Men indtil da nyder jeg bare at jeg endelig har fået et dejligt forhold til min pony ..

Og ja, jeg vil prøve at få afsat føllet fra i år (;

Røgild's Anastasia

SÆLGES:

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld men
Forfatter: 
Dato:  20-07-2008 02:03

Undskyld men vil ikke give dig medynk. Vær glad for at du har en pony, det er ikke alle der er så heldige (og slet ikke i din alder) Din far betaler opstaldning (er det ikke opbakning hjemmefra, ja så ved jeg ikke hvad) Synes ikke du skal tænke så meget over det, mener bare du skal nyde din pony, og vær glad for du kan omgås hende!

Hvorfor vælge en hest med 3 gear, når du kan få en med 5

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2008 09:49

Jeg søger skam heller ikke medynk ..

Det jeg vil med indlægget er at høre om der er nogen der er i samme situation som mig ..

Altså er blevet så glad for deres nuværende hest/pony, at man bliver nød til at ligge drømmen om noget nyt (og større) på hylden ....

Røgild's Anastasia

SÆLGES:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider