Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Han har været nede ad Memory Lane
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 16:33

Vi har for første gang lavet wrap selv til hestene. Vi har skårlagt 1 HA.

Normalvis når vi laver ensilage kommer maskinstationen med deres kæmpe trakorer og Butterflysæt og lægger græsset ned. Men denne gang fandt vi antikviteterne frem.

Den gamle skårlægger som vel er 20-25 år gammel blev lige kløet lidt og har nu klaret opgaven. Derefter kørte Henrik ud med en gammel høvender som han ikke kan huske ikke har været på gården (han er født her for 35 år siden ) Og sidst kørte han ud og rev det sammen med en rive som han heller aldrig havde troet han skulle køre med igen. Han strålede jo nærmest som en lille dreng. Olie på fingerne og han havde det skønt.

Så kom maskinstationen og pakkede dem ind. Vi fik 18 baller a ca 350 kg. Og vi har 2 heste og muligvis snart en pony. Så hele familien har haft fornøjelse af disse baller. Sønnen og datteren, 4+6 år, var med til at køre dem hjem.

Men det vigtigste er jo at Henrik virkelig har hygget sig med sine gamle maskiner. Jeg havde faktisk ikke troet at jeg fik ham til at lave de baller, men selv efter så mange år kan han stadig overraske. Det er jo skønt. Nu er vi bare spændte på at få taget prøver af dem. Men det får vi først når foderkonsulenten kommer når vi har taget majs. Så vi må gå i spænding lidt endnu.

For øjeblikket uden smart bemærkning!!

0
0
Svar på denne tråd

ja de kære mænd..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 17:27

min dejlige mand, har i år indkøbt både skiveslår, rive, halmpresser og to ballevogne. for vi gad ikke mere alt det bøvl når andre skulle gøre arbejdet for os.

nu nyder han at gå og rode med maskinerne og sørge for de hele tiden er køreklar.

vi har dog også en gammel fingerklipper, som til trods for en del år på bagen, stadigvæk er god til sit arbejde og den gamle traktor, tja, den har set bedre dage. Men den kører hvergang og laver også sit arbejde godt.

MOBBEN IMC.
skårlægning af græs, med skiveslår eller fingerklipper, samt presning af hø-halm i småballer tilbydes. 57600161
0
0
Svar på denne tråd

Jamen Inger
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 22:45

er det ikke bare skønt når der pludselig dukker noget op som alle i familien kan få glæde af.

Vores wrapballer kommer Manden til glæde ved at han har "fået lov" til at støve hans gamle maskiner af som ellers var pensioneret. Sønninke og datter var med til at køre dem hjem og hele vinteren får de lov til at køre dem ind til mig på gummigeden. Jeg får god mad til hestene til vinter. Kalvene får såmænd osse glæde af dem ved at de osse kan få af dem.

Men han gider ikke det bøvl med at køre ud til hestefolk og lave wrap til dem for som han siger: "de er så vanskelige"

Det er så dejligt når vi alle får de små glæder ind i hverdagen som jo ellers er ret travl.

For øjeblikket uden smart bemærkning!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider