Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

heste - ponymål? :o)
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 13:07

Hej Ænder

ja, jeg sidder i den dumme situation, at jeg ikke kan huske hvor grænsen går fra pony til hest, altså stg. mål?
er der nogen som kan fortælle mig det?

Venlig Hilsen Katarina :-)

Alphine

♥♥♥♥♥♥

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 13:08

Ved 148 cm :)

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 13:09

Jeg kobler mig lige på her ..

Jeg ved det vemlig heller ikke, så jeg vil også gerne vide det

Venlig hilsen Christina, den heldige ejer af Buller, som fra nu af skal blive hos mig <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 13:13

super.. mange tak

Venlig Hilsen Katarina :-)

Alphine

♥♥♥♥♥♥

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 13:17

Var der ikke blevet lavet om i de regler på et tidspunkt? Jeg mindes at jeg kan huske at målet gik til 150 med sko på??? Men det kan godt være at jeg husker HEEEELLLTTT forkert. :-D

Mvh

Mona Carlsson

Ønskes: En rolig, gerne ældre pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

0
0
Svar på denne tråd

Målet går
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 13:20

ved 148cm og 149 med sko.

Det er kun kat III og Kat II hvor målet er lavet om fra de der skæve tal til hele :)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Billeder af det nye hus - www.bruser.dk

0
0
Svar på denne tråd

150 cm....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 07:07

gælder kun i Sverige, og ponyer med dette mål må ikke ride internationalt, her må der max stå 149 med sko i passet.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 08:00

Hvis det ikke er lavet om inden for det sidste år, må de Svenske ponyer også kun være 149 med sko.

Det er en gammel skrøne, at de i Sverige og England må være større. Det har mangen en nordsjællansk ejer af en for stor pony måtte sande, når de er taget over sundet for at sælge.

Til gengæld var Sverige først med målene på 130 og 140 for kat. 3 og 2. Sverige har så også en 4. kategori, nemlig en fra 0-120, men det er en hel anden snak.

Når ponyer bliver kontrolmålt til internationale stævner, må de gerne være 149 + 2 cm. Den regel vedtog FEI efter der for 2 år siden, var ballade til EM pga flere springponyer der ikke holdt målet.

Hmmm hmmm *host* *host* sikkert var flere af disse ponyer ejet, at forældre med sponsor-tegnedrengen i orden.

Hvorfor skulle man ellers tillade, at ponyerne var større end tilladt.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

www.youtube.com/watch?v=3KdsoAB1Pvs

0
0
Svar på denne tråd

ponymor....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 08:38

tja jeg har nu stået med svenske pas i hånden med målet 150cm= pony, og her er den nye DK ejer blevet frusteret for de troede jo de købte en pony...... men det var den kun i SE, så vi sendte den hjem som hest i DK efter endt måling............for vi var enige i målet på 150 cm

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 13:21

Karina - jeg vil altså ha ret , når jeg har det.

Sakset fra det svenske rideforbunds reglement:

2. Mätning och chipmärkning
För att få tävla med din ponny överhuvudtaget måste den vara mätt. Kontrollera att din ponny är registrerad innan den mäts eftersom registreringsnumret ska stå på mätintyget. En ponny får inte vara högre än 148 centimeter över manken. För att få ett så kallat mätintyg kontaktar du någon av de mätmän som finns runt om i landet.
Glöm inte medföra mätintyget till tävlingsplatsen!

Så har du set et svensk pas hvor der stod 150 cm er det jo bare en pony der er gået over målet.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

www.youtube.com/watch?v=3KdsoAB1Pvs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider