Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hvad vil du sætte pris på hos låner?
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 11:42

Åhhh, skal ud og kigge på den lækreste Haflinger som vi måske skal låne! Jeg glæder mig SÅ meget, både fordi det betyder at min datter og jeg kan få os noget ekstra kvalitetstid sammen og fordi jeg altid har været dybt forelsket i denne race! :-)


Men jeg vil selvfølgelig gerne være den BEDSTE låner i hele verdenen!


Jeg kan tilbyde masser af græs (folden er dog ikke kløvergræs, men begge vores 2 haver, ca 4000 m2 bliver også tilbudt) godt foder ved behov, det bedste hø/halm (har den bedste nabo!!!) Får lavet løsdrift til vinter, men ellers god boks med højt til loftet og halvdør udtil, 3 gode foldkammerater, i tilfælde af uoverensstemmelser, kan jeg tilkalde nogle shettere, masser af hygge både fra jorden og på ryggen, og selvfølgelig smed og dyrlæge efter behov. :-) Selvfølgelig har hver hest sit behov og det vil jeg til hver en tid efterleve! :-)


Men er det nok? Jeg har sikkert glemt noget, men så er det højest sansynligt fordi det bare er en selvfølge. ;-)


Men hvad ville du sætte pris på, hvis det var dig der skulle låne ud?


Mvh

Mona Carlsson





Ønskes: En rolig, gerne ældre pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ærlighed og omsorg
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 11:49

Og et godt hoved på den der skal låne...


At jeg kunne komme på "uanmeldt" besøg - dermed sagt - en alm. hverdag hvor hesten ikke nødvendigvis er dullet op til fremvisning men står i sit "naturlige" miljø...


/Angelika


Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 Angelika...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 11:56

Ærlighed og omsorg, ja, det skal der til! Det er jo ens kæreste eje man låner ud, så låner skal virkelig være til at stole på.... Men det er jeg nu også. :-) Uanmeldt besøg??? He, he, ja, den havde jeg ikke skrevet på, da der hos os altid er en "åben dør"..... Hestene står lige ud til en stille landevej, så uanset om vi er hjemme eller ej, kan ejer ALTID komme og se til hesten. :-)


Mvh

Mona Carlsson





Ønskes: En rolig, gerne ældre pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som udlåner
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 12:03

skal man på forhånd ha gjort op med sig selv om man tror at andre kan håndtere ens elskede basse som man selv ville ha gjort. Det må være svært men måske er den sværeste erkendelse at hestebassen godt kan ha det godt hos andre - selvom de ikke gør det på eksakt den måde man selv ville ha gjort...


Nogle er super penittengryn med deres heste og muger flere gange om dagen - andre er mere afslappede og nøjes med en daglig tur. Om den ene hest har det bedre end den anden ved jeg ikke... Derfor er ærlighed og et godt hoved vigtigt for mig - og var også det jeg kiggede efter da vi skulle bruge en part. Ridekundskaberne kom i vores tilfælde sekundært (det er en alm. ridehest) det andet var langt vigtigere.


Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 en god kontrakt..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 12:06

er det aller første jeg vil forlange låner skal skrive under på. Så begge parter er helt sikre på, hvad der fra starten er aftalt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Gud ja....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 12:16

Se, kontrakten havde jeg lige svedt ud.... Men det er nok fordi vi er SÅ lille et samfund herovre, så man stoler lidt mere på hinanden. :-) Og HVIS jeg skal låne den dejlige Haflinger, så bor vi kun 15 minutters kørsel fra hinanden. :-) Men jeg vil da selvfølgelig sørge for en kontrakt, så der overhovedet ikke opstår misforståelser. :-)


Mvh

Mona Carlsson





Ønskes: En rolig, gerne ældre pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forøvrigt....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 13:42

Så har vi en hingst gående i forvejen. Han er dejlig, stille og rolig og går klods op af en hoppe vi også har stående.... Han er ikke særlig hingstet, men viser sig da lidt frem en gang i mellem. Han er som et lille barn, som bliver helt vildt ked af det, hvis man skubber til ham..... Skøn er han!


Derfor søger jeg jo primært en vallak, hvilket haflingeren også er. En hoppe ville ogå gå an, men så bliver folden ved med at være delt som den er nu, da hoppen er i brunst. (de har normalt gået sammen.)


Men ville det skræmme dig at der var en hingst på stedet?


Mvh

Mona Carlsson





Ønskes: En rolig, gerne ældre pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det ville jeg ikke bryde mig om,
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 14:04

hvis det var meningen den skulle gå sammen med min hest.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Inger....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 14:06

Må jeg spørge hvorfor? :-)



Mvh

Mona Carlsson





Ønskes: En rolig, gerne ældre pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 i min hverden
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 14:22

er en hingst beregnet til avl.

Hvis ikke den skal bedække i avlen, eller stadigvæk er føl/plag, ja så kan den lige så godt blive vallak.

Jeg ville aldrig, overlade en af mine heste, til en der havde en voksen hingst på samme fold.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 14:24

hvert fald svare for mig selv mht hingst - jeg ønsker ingen "ups" bedækninger på min avls/ride hoppe, skal hun i fol er det på et tidspunkt og en velovervejet hingst jeg vælger(medmindre hun er lånt ud til avl men selv da ville det være et must et det var en god kåret avlshingst og at der låner havde tegnet særskilt foleforsikring og lavet særlig lånekontrakt mhp avl).


Bortset fra det er jeg enig med Angelika, uanmeldt besøg til hver en tid er et must.


(har tænkt meget over evt betingelser da jeg indtil for 3 uger siden var nødt til at sætte min hoppe til udlån grundet boksmangel)


Xoco82 & Davina

Stud.theol


>>>For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits<<<

(Athanasius, Life of Antony)


Part søges til velgående hoppe i Dragør!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingsten ville
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 14:38

også skræmme mig.

De sødeste hingste kan finde på at ville angribe seriøst hvis et andet handyr kommer ind på deres territorium i nærheden af deres hopper.

Jeg ville være alvorligt bange for at min vallak ville få alvorlige skader.


Ellers ville ejg se på det samme som de ndre og så også at i ridemæssigt passede sammen. At du kunne styre hesten og at i virkede harmoniske sammen.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Inger....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 14:43

Ok, jamen det kan jeg da godt følge. :-)


Han skal bedække inden for kort tid, og derefter ved jeg ikke hvad ejer har tænkt sig med ham. Men er helt sikker på, at han forbliver hingst og at det er meningen at skal bruges til avl, for han er avlsgodkendt. :-)


Nu er der jo også muligheden for at dele folden i 2, hvilket vi har nu, men hoppen og hingsten har gået sammen før.


Men ja, jeg kan godt forstå hvis men har sine forbehold med hingste. Men jeg må nok indrømme, at lige præcis denne Hingst har ændret mit syn fuldstændig.... Aldrig har jeg oplevet så rolig en Hingst. :-)


Men forstår godt din holdning, jeg må bare håbe at ejeren af Haflingeren har en anden. ;-)


Mvh

Mona Carlsson




Ønskes: En rolig, gerne ældre pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg syntes..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 15:02

det er alt for risikabelt, at sætte en fremmed vallak ind til en avls hingst.

En opdeling af folde kan være en løsning, hvis du tager højde for at der er god afstand imellem foldene og at der self. er selvskab for vallakken på hans fold.

Selv om en avlshingst kan virke sød og rar, kan den på få sekunder ændre adfærd, med det samme en anden vallak kommer inden for hans rækkevidde.



Jeg tror, at du skal tænke dig godt og grundigt om, inden du kaster dig ud i at låne andres heste, når du har den plan at der også skal være en hingst involveret i det.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld Mona
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 15:16

Men det ville for mig også være et must, at låneren var rask uden "Kronisk" Sygdom. Ikke det man har brug for, at høre når man er syg


Hvis jeg skulle låne ud, ville jeg sikre mig, at låneren udover erfaring, havde nogenlunde samme grundholdning til heste og træning som mig selv.






Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste og vallaker
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 15:25

Er det ikke af at male fanden på væggen?


Nu har jeg haft to hingste selv, og den ene er avls hingst, og de har alle dage altid gået på fold med de andre vallaker der har boet på gården.


en overgang stod jeg hos nogen der havde en haflinger hingst, og de to delte også fold, uden nogen problemer.


Jeg kan fortælle dig, at der hvor jeg har min pony, nu har vi to hingste og en vallak, som deler en fold.


Naboen har to shetlands hingste som deler fold, og jeg kan sikkeret blive ved.


jeg kan ikke se hvad problmet skal være. Går det ikke ,så går det ikke, men bare fordi man er hingst er man ikke farlig.


Jeg syntes godt du kan prøve, også må du tage den der fra. Rigtig god fornøjelse.





Mvh

Signe


The Highland Pony Society.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej man prøver ikke bare lige
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 15:52

om det går, når det er andres heste man har ansvaret for.


nu har jeg trods alt, haft en del hingste på min ejendom, så hingste skræmmer mig ikke.

Men at låne en af mine heste ud til en fremmed, der har planer om at lukke min vallak sammen med en hingst, niks, der sætter jeg grænsen.

når man låner andres heste, er det et must at man lige fra starten af, sørger for at der netop ikke kan ske skader.

Ingen kan 100% forhindre skader på en låne hest, men man kan godt selv gøre en hel del for at der ikke sker uheld og man opfodre selv til at det kan gå galt, ved at lukke en fremmed vallak ind til en avlshingst.



0
0
Svar på denne tråd
 
 He, he....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 16:34

Inger: Jamen jeg forstår dig godt, go jeg spurgte også om det ville skræmme "dig". :-) Jeg kunne aldrig drømme om bare at sætte dem sammen uden lige. Selvfølgelig vil jeg tage de forbehold der er, og selvfølgelig vil jeg efterleve ejers ønsker. Nu er han vandt til at stå med BÅDE valakker og hopper, så mon ikke det ville gå.... Men igen, de bliver jo ikke bare kastet sammen fra dag 1. :-) Igen, bor ejer lige rundt om hjørnet, så hun ville selvfølgelig være med fra start og kan følge ALT. :-) Men hver vores mening. :-)


Charlotte: Jeg kan godt se hvad du mener. Men de smerter jeg har bliver væsentlig aflastet når jeg rider, hvilket er konstateret flere gange, så der er ikke den store risiko dér. Ikke andet end de dage hvor jeg har det aller værst, men har netop idag fået nye piller, som skulle dække mig ind på smerterne. :-)


Mvh

Mona Carlsson





Ønskes: En rolig, gerne ældre pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 alle dine spørgsmål..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 17:02

tyder jo også på, at du virkelig tænker dig om og hele tiden vil være sikker på du gør det rigtige.

At ha en sygdom, betyder ikke altid der helt store.

Ridning har jo netop en god indvirkning på mange ting.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Præcis Inger
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 17:48

Og derfor er jeg jo også glad for at høre skepsis, da det kun kan hjælpe mig til at vide hvad jeg specielt skal være opmærksom på. :-)


Takker for alle svar, og håber da der kommer flere input! :-)


Mvh

Mona Carlsson





Ønskes: En rolig, gerne ældre pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mona*plejemor*...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 18:09

Du lyder bestemt som en jeg gerne ville låne min hest ud til (Hvis jeg havde en der skulle udlånes).


De vilkår du tilbyer lyder i mine øre fornuftige, og din tone her inde i denne tråd, giver et godt indtryk af dig.


At du har en hingst på stedet ville ikke gøre mig noget, så længe omgangen hingsten og de andre heste imellem, er forsvarlig.


At du har en sygdom ville heller ikke gøre mig spor, så længe de aftaler vi har indgået, bliver overholdt, og jeg til enhver tid ville kunne komme uanmeldt, og lide hvad jeg så.



Hilsen Anima.



Genial MB-MA springhest sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anima....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 18:47

Tak tak, bliver da helt forlegen. :-)


Mvh

Mona Carlsson





Ønskes: En rolig, gerne ældre pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ærlighed.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 20:49

Kommer man længst med. Min tidligere låner var ikke ærlig og jeg måtte derfor opsige kontrakten til sidst.


Så jeg vil helt sikkert sætte mest pris på ærlighed. Især når det gælder hestens trivlses.


Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene


Super dejlig fjordhest sælges. 9år. Ifol med Mosegårdens Kejser.


Sadler sælges.


Fuldblodshoppe sælges. (Tilmeldt hoppekåring i DV 2008)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 09:07

Jeg kan selvfølgelig ikke vide det, men jeg tror, min låne-hests ejer sætter pris på, at jeg jævnligt mailer (bla. med billeder...) og fortæller, hvordan det går ;-)



Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider