Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Faste spring- for/imod?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 19:59

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle holdninger til faste spring, altså dem i military, jagter mm.!

Jeg starter; Jeg HADER faste spring.... bare tanken giver mig myrekryb!

Hvad sker der lige hvis hesten mister ballancen eller snupler i opspringet? -En træstamme flytter sig squ ikke hvis hesten rammer....

Føj for pokker nogen grimme billeder jeg får i hovedet!

Men hvad mener du/i?

Hold lige en pæn tone ikk'....

0
0
Svar på denne tråd

modsat jeg vil
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 20:05

ti gange hellere springe en fast forhindrig frem for springbane forhindring, syntes ofte hesten springer bedre på en fast forhindring end et alm som de kan blive filtret ind i hvis det går helt ad h til

vh Berit

Tinker hingsten De Dagda står til rådighed

Type 8,5 og helhed 8,5

skridt 7,5 trav 8,5 galop 9,5

Røngten uden anmærkninger

Se hans fulde kåringsbeskrivelse på

www.jlt-tinkere.dk

til salg

0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget i mod
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 20:24

Som sådan har jeg ikke noget i mod faste forhindringer... men ikke om jeg selv ville sætte over et der var meget højere end 50 cm.

- Men det er så bare fordi jeg er en kylling og som trådstarter er enormt bange for hvad der kan ske hvis hesten rammer træstammen...

Humans have a knack for choosing precisely the things that are worst for them
0
0
Svar på denne tråd

Pæn tone
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 20:41

Pæn tone... Hmn... Også pænt sprog eller hva?

Jeg har intet imod faste forhindringer - men jeg har noget imod ryttere uden den rette erfaring og trænede hest, der vælger at ride på dem...

0
0
Svar på denne tråd

wallie
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 20:57

Er det mit sprog du hentyder til?

Jeg kunne da godt have skrevet sqi istedet, men gør det egentlig nogen forskel....!?! -Det er jo dybest set det samme, der er bare mere "kræft på" u...

0
0
Svar på denne tråd

Hip som hap
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 09:48

Før jeg flyttede til England kunne jeg ikke forestille mig noget mere uhyggeligt end at springe faste forhindringer, men det er så alm her, at man stort set ikke kan undgå det. Det betyder så også, at klasserne på klubplan ligger mellem 65 og 100 cm, og der kan alle være med.

Jeg oplever med min egen hest, at han foretrækker de faste forhindringer. Jeg tror, de er nemmere for ham at overskue og forstå, end en stabel pinde med luft imellem. River han en bom ned, bliver han forskrækket - dels over lyden af en ramlende bom og dels det, at der er noget, der 'hænger fast' på hans ben. Rammer han en fast forhindring, glider han bare over. Det er altså ikke pr automatik at hesten styrter, fordi den rammer en fast forhindring.

Skulle han skvatte foran en forhindring, tror jeg også, det gør nøjagtigt lige så ondt at smække skallen ned i en bom som på oversiden af en fast forhindring.

Så, ja, jeg har overvundet min frygt for 'de faste'. Det skal selvfølgelig gøres med respekt for hesten og dens kunnen, men det skal ridebanespringing altså også.

0
0
Svar på denne tråd

ok.....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 09:54

bare det er en rytter der kender sine + dyrets grænser sker der sjældent uheld.

OL baner er for mig vilde, men alm deb+let klasser kan alle heste springe hvis de ellers rides ok der hen.

Springer selv en del i skoven, dvs kævler etc, og har tidliegre redet en del terrænspringning + jagter

Karina

0
0
Svar på denne tråd

ja......
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 19:10

jeg selv syntes faste forhindringer er det fedeste... har redet mange jagter/terrænspringninger mm, og jeg oplever at for hestens vedkommende er det meget mere naturligt for dem at springe i skoven end bane.. det er somreglen også lettere at lære at springe i skoven, da det falder de fleste heste naturligt ind.. tit kan en bane være mere krævende, da det for ungheste skal være balance, rutine mm. i skoven kan de som reglen selv finde afsæt mm.ved lidt hjælp..jeg har nok også oplevet flere til ridebanespringning, hvor det det er gået galt, også som skrevet i tidligere indlæg, med at hesten får indviklet sig i en bum og styrter, end på de jagter /i terrænet jeg har redet.. og hesten ELSKER som reglen en tur i soven med et par små forhindringer.. + afvæksling på vejen;)

min gl. hest han gik på alt i skoven(grøfter- nedfald- og alt andet uden en mine- han var totalt på,han elskede det.. hvori mod tog man ham på en bane for jeg ville også starte stævner kunne han sagtens finde på at lave balade.. hehe..

men kort sagt så er skovens forhindringer det fedeste;)(syntes jeg)

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 16:27

jeres input!

Jeg kan jo se på det hele, at det er mig der er en kylling og ser farer i alt....

Jeg kunne såmænd heller ikke finde på at la min hest springe over selv den mindste grøft, uden at have været af, og tjekke omgivelserne grundigt.... Jeg kan jo ikke vide på forhånd, om græsset på den anden side er fuld af huller eller noget....

Er der andre der har en komentar?

Kan det passe jeg er den eneste kylling?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider