Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

skifte job, eller.....?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 20:35

Hvornår ved man at man skal skifte job?

Jeg har job i en skøn SFO. Gode kollegaer som jeg kan godt med. Dejlige unger og skønne forældre - for det meste altså.

Efter sommerferien skal jeg i gang med en ny gruppe børn. Jeg går i øjeblikket og nusser om deres nye rum og hygger mig med at lave mit eget.

Ja, faktisk glæder jeg mig til at komme på job igen efter min ferie.

MEN....

Jeg har altid sagt at jeg gerne vil arbejde med de lidt ældre. Altså unge, teenagere. Jeg var i praktik på en ungdomsbolig. Lige netop det sted var rædsomt, men selve arbejdet var jeg egentlig glad for..... og nu er jobbet der. Jobbet som jeg hele tiden har gået og kigget efter, men som aldrig var ledigt.

Det bedste af det hele er jo at det er næsten lige ved siden af hvor jeg bor. Dog længere væk end mit nuværende job.

Så jeg har siddet her og lagt små sten i bøtter... for og imod...

Lønnen er jo bestemt et stort for - jeg stiger 5000, desværre før skat, men det er jo stadig mange penge for en sølle pædagog *g*

Arbejdet i sig selv er hverken for eller imod, jeg vil jo faktisk gerne begge dele. Både det jeg gør nu og det, som det nye job kan tilbyde.

Lige nu arbejder jeg fra 10-17 ca, hvor på det nye job kommer man til at have flere lange vagter. Dvs arbejde 3 dage i 12 timer, have fri resten af ugen osv.... men det betyder så også at hunden skal være alene hjemme en del nætter, da min kæreste arbejder om natten og hvis jeg så også er væk, så skal hunden være alene om natten.... det kan det selvfølgelig også godt, men alligevel....

Og så er der jo hestene. Hvem skal lukke dem ud om morgenen i vinter halvåret hvis jeg får døgnvagter? Tror alligevel mine forældre ville gå med til at hjælpe, men alligevel... er jobbet værd at lægge den arbejdsbyrde på dem?

Så tænkte jeg at jeg da kunne tage ud på besøg og se stedet samt høre lidt nærmere ind til det, men kan man tillade sig det, når man ikke er sikker på at man vil søge?

Hvis nogen havde spurgt mig om man kunne det, ville jeg svare klart ja, men når det nu er mig selv vil jeg føle mig som om jeg holder dem for nar....

Så HN'ere... what to do? Hvornår ved man at man skal skifte job? Og bør man skifte job når man er så meget i tvivl?

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 22:51

du siger det selv:

>>>Lige netop det sted var rædsomt, men selve arbejdet var jeg egentlig glad for..... og nu er jobbet der. Jobbet som jeg hele tiden har gået og kigget efter, men som aldrig var ledigt.<<<

Jeg ville springe ud i det hvis det var mig - hvis det på nogen måde kunne lade sig gøre at kombinere det med hestene forstås.

Er det nye job et du stensikkert har (er tilbudt) eller et du vil søge?

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits<<<

(Athanasius, Life of Antony)

Part søges til velgående hoppe i Dragør!

0
0
Svar på denne tråd

Er selv
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 23:23

lige skiftet fra døgntilbud til børnehave. Ikke fordi jeg skal arbejde i børnehave fremover men jeg trængte til luftforandring inden jeg (forhåbentlig) starter på ny uddannelse i januar. Jeg har været vant til at arbejde fortrinsvis aften og hveranden weekend også med en enkelt 12 timers vagt. Fordelen ved at arbejde sådan er mange: Besøg hos læge,frisør,af smeden dyrlægen you name it kan lægges om formiddagen. Samtidig opsparer du meget mere afspasering fordi du arbejder på "skæve" tidspunkter. Og så er lønnen bedre.

Modsat så har jeg altså fundet det gode ved at have fri hver weekend med mit nye arbejde, fast ugeskema osv. Men men jeg savner arbejdet med beboerne rigtig meget det var et meget udfordrende job. Børnehaven er også god men det er bare special området jeg brænder for. Men jeg synes også det lyder som om du har truffet valget. Det er det job du har ledt efter. Du kan sagtens tage på besøg og kigge spørg også efter en arbejdsplan så kan du allerede danne dig et billede af hvordan dine uger kommer til at se ud inden du sender ansøgningen.

Mvh Anja

Nul tolerance overfor Snydere, fuskere og tyvagtige

mennesker!!

0
0
Svar på denne tråd

Prøv det!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 23:30

det lyder klart som om, at det er et forsøg værd.... i det lange løb og store perspektiv fortryder folk vist kun de chancer, de ikke tog.

Desuden er lange vagter et kæmpeplus. Aldrig har jeg haft så meget tid til børn, dyr og mig selv, som da jeg arbejdede i bofællesskab. Alt det man kan nå på fridage og når alle andre er på arbejde.

Held og lykke med beslutningen

MVH Janne

Kennel Lab Luna

Familieopdræt af brune labrador

til jagt og udstilling.

0
0
Svar på denne tråd

Afsted med dig......
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 23:34

Når du har det sådan så afsted ;-)

Sprang selv på døgnområdet efter nogle år som støttepædagog, og syntes lige pludseligt at jeg alligevel måtte et smut tilbage for at nøjes med 4 dages arbejdsuger og være sikkert arbejdsfri alle søn- og helligdage.

Det holdt for mig i 2 mdr, hvoraf den ene var i konflikt kun få dage efter start.

Gab gab gab - i fuld galop tilbage til skiftende vagter og sjove udfordringer, mange fridage om dagen, hvilket gør det nemt med smed, dyrlæge og ridning i de lyse timer :-)

Man ved man skal skifte, når man tænker på noget andet, og det andet trækker. ;-)

Hilsen May-Britt.

www.mbneumann.dk

0
0
Svar på denne tråd

Må jeg sige noget?
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 07:16

Det lyder som om du har svaret selv i bund og grund.

Du siger at "nu er jobbet der". Jam....., hvorfor så ikke gøre det, du kan jo altid springe fra igen. Jeg kan godt forstå du er nervøs, men på den anden side så synes jeg det er en frisk tanke at have ikke at låse sig fast ét sted men til gengæld prøve noget nyt en gang imelle - jeg tænker her på de folk der har været samme sted i 20 år eller mere - hvad er de bange for??? Oki, man ved selvfølgelig hvad man har og ikke hvad man kan få, men det er vel en hver persons ret at få det bedste af det bedste?!

Jeg synes helt klart du skal tage på besøg, og hvis det er fordi du synes du skylder dem noget ved ikke at vide om du vil søge det eller ej, så sig da at du kommer for at få svar på spørgsmål inden du evt. sender en ansøgning, på den måde har du jo givet dem oplysning om hvor du står eller......?!

Hvad angår Nova, så skal hun sku nok klare sig, det er bare et spørgsmål om at få vendt lidt om på rutinerne. Hestene derimod........., tja...... nu kender jeg jo Palle Hoe og hvis han siger "nej, det gider jeg f..... ikke", så gør han det jo i sidste ende ikke sandt? Så......, hestene er der sikkert også en løsning på.

Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider