Hvornår ved man at man skal skifte job?
Jeg har job i en skøn SFO. Gode kollegaer som jeg kan godt med. Dejlige unger og skønne forældre - for det meste altså.
Efter sommerferien skal jeg i gang med en ny gruppe børn. Jeg går i øjeblikket og nusser om deres nye rum og hygger mig med at lave mit eget.
Ja, faktisk glæder jeg mig til at komme på job igen efter min ferie.
MEN....
Jeg har altid sagt at jeg gerne vil arbejde med de lidt ældre. Altså unge, teenagere. Jeg var i praktik på en ungdomsbolig. Lige netop det sted var rædsomt, men selve arbejdet var jeg egentlig glad for..... og nu er jobbet der. Jobbet som jeg hele tiden har gået og kigget efter, men som aldrig var ledigt.
Det bedste af det hele er jo at det er næsten lige ved siden af hvor jeg bor. Dog længere væk end mit nuværende job.
Så jeg har siddet her og lagt små sten i bøtter... for og imod...
Lønnen er jo bestemt et stort for - jeg stiger 5000, desværre før skat, men det er jo stadig mange penge for en sølle pædagog *g*
Arbejdet i sig selv er hverken for eller imod, jeg vil jo faktisk gerne begge dele. Både det jeg gør nu og det, som det nye job kan tilbyde.
Lige nu arbejder jeg fra 10-17 ca, hvor på det nye job kommer man til at have flere lange vagter. Dvs arbejde 3 dage i 12 timer, have fri resten af ugen osv.... men det betyder så også at hunden skal være alene hjemme en del nætter, da min kæreste arbejder om natten og hvis jeg så også er væk, så skal hunden være alene om natten.... det kan det selvfølgelig også godt, men alligevel....
Og så er der jo hestene. Hvem skal lukke dem ud om morgenen i vinter halvåret hvis jeg får døgnvagter? Tror alligevel mine forældre ville gå med til at hjælpe, men alligevel... er jobbet værd at lægge den arbejdsbyrde på dem?
Så tænkte jeg at jeg da kunne tage ud på besøg og se stedet samt høre lidt nærmere ind til det, men kan man tillade sig det, når man ikke er sikker på at man vil søge?
Hvis nogen havde spurgt mig om man kunne det, ville jeg svare klart ja, men når det nu er mig selv vil jeg føle mig som om jeg holder dem for nar....
Så HN'ere... what to do? Hvornår ved man at man skal skifte job? Og bør man skifte job når man er så meget i tvivl?