Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvilken guitar, vælge?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 19:42

Hej allesammen.

Jeg har nu besluttet mig for, at jeg vil lære mig selv at spille guitar.

Men har ingen anelse om hvilken slags guitar jeg skal vælge.

Kommer aldrig til at spille de svære sange, vil bare lige lære et par nemme sange for sjov og for hyggen :)

Men hvilken guitar skal jeg vælge?

Spansk, western, halv-western eller anden?

akkustisk, halv akkustisk eller anden.

Evt andet jeg skal lægge mærke til?

På forhånd tak Sabrina :)

Jeg rider Fjordboller, & Haffelaffer..

-Og jeg er Stolt af det..!

0
0
Svar på denne tråd

Guitar :)
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 19:54

Det kommer jo an på hvad du skal. Hvis ikke du har planer om at spille i band, eller tage ud at spille, er der ingen grund til at betale ekstra for at der er mic i. Desuden kan man købe det og sætte på en helakustisk senere.

Spansk eller western? Den spanske er blødere for fingrene (fordi de har tykke nylonstrenge) men har også en bredere hals, hvilket kan gøre den sværere at spille på. Jeg foretrækker en klassisk/spansk til klassisk og western til akkordspil - folk/rock osv.

Du kan få en udmærket spansk for ca 800. En brugbar western synes jeg kommer op omkring 1500/2000.

Prøv at tag ind i en forretning og prøv begge dele. Forhåbentlig kan de også rådgive dig bedre end mig

Men husk, hvis ikke du finder den eneste ene, så lad være med at købe noget og prøv en anden forretning. Det er vigtigt at du får en guitar som su bare synes er den dejligste. Held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

western..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 20:27

Jeg har selv stået i din situation.. Jeg fik i julegave en spansk guitar af min far, men lærte aldrig det med barréakkorderne, mine fingre var simpelthen ikke skabt til at kunne nå over guitarens hals.

Lyden jeg ville have lå også meget mere henaf en western. Det er hårdere for fingrene, men dette er altså kun i starten!. og igen, al begyndelse er svær, og øvelse skal der til...

Jeg købte en Stagg western for 850 bobs inkl. forsendelse. Jeg vil næsten hellere spille på den fremfor min gibson hummingbird som koster LANGT mere end staggen...

Se evt. nogle tråde inde på agge.dk's forum, der er ret mange nyttige svar til hvorfor man skal vælge det ene fremfor det andet. Men som sagt, prøv en masse forskellige inden...

0
0
Svar på denne tråd

Okay, tak..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 20:28

Skal ikke bruge den til noget specielt.

Har bare tænkt mig at lære nogle af de allernemmeste sange, og så bare spille dem for mig selv. Hehe

Har faktisk tænkt mig bare at købe en over nettet, da jeg ikke gider alt det besvær med at skal ind i en butik (den nærmeste butik ligger 20-25 min. kørsel væk) og så meget kommer jeg slet ikke til at gå op i det.

Akustisk western guitar. Guitaren er udstyret med Eq. med Pres, treb, midd, boost/cut og vol.

Ja, forstår jo ikke selv alle de flotte ord, men ville den kunne bruges?

Jeg rider Fjordboller, & Haffelaffer..

-Og jeg er Stolt af det..!

0
0
Svar på denne tråd

Akustisk
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 22:00

Hvis der er eq = equlizer, så må den være halvakustisk.

Den er sikkert fin, men man skal altså sikrer sig at strengene ligger tæt på gribebrættet når man skal have western, ellers bliver den aldrig rar at spille på. Washburn er det mit foretrukne mærke de har i hvert fald altid strengene tæt på gribebrættet, det er der mange af de mere tvivlsomme mærker som ikke har.

0
0
Svar på denne tråd

Du skal være...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 23:17

sikker på at guitaren ikke er båndfalsk, det er altså ikke så så nice at spille på sådan en fætter.

/Karin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider