Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hesten hugget. :S
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 17:43

Vi har jo den her lille tykke islandske hest, som vi ikke bruger særlig tit, og derfor er han lånt ud til Hesteplejehjemmet i Århus, hvilket går helt fint, og de er meget glade for ham..

Her i morges blev jeg så ringet op af Connie fra Plejehjemmet: "Hej hej.. Øhhmm, har du været nede og hente Tjalle hernedefra?"

Mig: "Næh, det har jeg da ikke. Jeg har slet ikke været hjemme, og ville da heller ikke have hentet ham uden at aftale det med dig først"..

Connie: "Øhmn, ja det er så lidt mystisk, for han er ikke ude på folden. Det er kun ham der mangler, og hegnet er i orden"..

De ville så fluks begynde en eftersøgning, og ringe til Politi osv, og hun ville ringe tilbage såsnart de vidste noget mere..

Der gik så en 30-45 minutter, så ringede hun igen:

"Så er han dukket op igen, Pyha", sagde hun så. "Han er ude ved dyrlægen, så vi skal lige ud og hente ham"...

Det viser sig så, at en eller anden har været inde på folden i går aftes eller nat, taget ham ud fra folden, lavet en slags hovedtøj af et tørklæde / sjal (Dette var stadig bundet på ham), og så ellers redet afsted..

Han var så, efter endt brug, blevet smidt i en have i Holme, vistnok hos en skolelærer, der jo havde fundet det NOGET underligt med sådan en fætter i haven, og havde ringet til dyrlægen. Tjalle var så blevet hentet af Falck, og kørt ud til dyrlægen, og om han så har haft ringet til Connie, fordi han kunne genkende Tjalle, eller om hun selv har ringet til ham, ved jeg ikke, men ihvertfald var hun NOGET lettet, da de skulle ud og hente ham hjem igen....

Det lader jo så ikke til at der er sket "det helt store", men stadigvæk, så står man jo pludselig med en regning fra Falck på transport, bare fordi en eller anden torskepande har ment at det nok var helt fint, lige at negle ham til en "joyride"..

Sagen er meldt til politiet, og da det jo ER brugstyveri, er det jo registreret og kan tages frem igen, hvis den skyldige findes..

Lidt underligt, synes jeg nok, men indtil videre er det jo endt OK, trods alt. :/

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Cassi4ever
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 17:51

puha en historie. det er da ikke godt at vide hvad der er sket i løbet af natten.

Cassi, Gucci Girl og Lady

0
0
Svar på denne tråd

nej hvor vildt
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 17:54

det er sådan noget, der gør, man tænker en ekstra gang. Heste og udstyret er jo ofte op til folks gode hjerter, at undlade at stjæle. Man burde nok hegne kræet ind med 2 meter højt hegn og sætte en hængelås til lågen. Noget i den stil. Frysemærke + chip. Og kun købe heste, der ser meget karakteristiske ud :) Og hader mennesker, bortset fra sin rytter. Ja, mor her har mange gode ideer. :)

Godt den ikke var helt væk!

Lone

Ponyer søger nyt hjem! Vant til børn og ridning. Århus.

Jeg keder mig, derfor er jeg her :)

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

sikke noget
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 19:07

utroligt folk ikke kan lade andres ting/dyr være.

men godt intet er sket med ham og han er kommet hel tilbage.

Mvh Mona

Stald Dyrhøj

Ny Rapid hestetrailer udlejes efter aftale.Post nr 8410

Kontakt profil eller på 29899156.

5 killinger søger nyt hjem fra sidst i aug. født d 8/6-08

2 helt hvide,3 hvide med lidt sort.

0
0
Svar på denne tråd

rystende!!!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 20:07

Jeg synes det er rystende at vores heste ikke længere er fredede. Det er efterhånden som om det er ok at tage en tur på en hest, selvom det egentlig ikke er ens egen.

Heste bliver stjålet og man ved snart ikke om man skal lade hesten stå i en stald hvor der ikke er lås på - i tilfælde af brand, eller om man skal sætte lås på både hest, stald, sadler osv osv....

Hvem mon opfinder en heste-rat-lås?

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Fy for katten
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 20:51

Sikke en forskrækkelse Nøøøøj hvor får jeg lyst til at sparke den/de idioter i måsen

0
0
Svar på denne tråd

hvor er
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 20:56

det altså de mest uhyrlige ting folk tillader sig!!!

Ingen hæmninger

Mvh. Bente.

Jc kombi sadel sælges. 17" normal bom. Evt. bytte. Se præsentation.

Søde kælne kattekillinger bortgives til kærlige hjem. 12 uger gamle til september. De kan allerede bruge bakken. Vant til ...

0
0
Svar på denne tråd

Fnis...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 21:53

...altså ikke af Tjalles oplevelse - men fordi dem der evt. skulle få lyst til en "joyride" på min ville få en FÆL overraskelse når de pludselig hænger 4½ meter over jorden - hun er nemlig også ret "mor-sikret" (og kan i øvrigt ikke læsses så der er hun også tyverisikret )

Mærkeligt som folk ikke kan kende forskel på dit og mit mere...

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 23:07

bestemt at vide (hmm - ikke helt sikker) at hestetyveri skal straffes ved hængning ( et eller andet med at den gamle lov ikke er lavet om)

/Karin

0
0
Svar på denne tråd

Vanvittigt!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 23:55

Sikke en frygtelig historie!

Tænker faktisk tit på at der ikke rigtigt er noget der er sikker mere... - som om folk har glemt at der er noget der hedder dit og mit

Uhyggeligt at man skal gå og frygte for, om der en dag man kommer over til hesten, skulle være sket ham noget eller at han skulle være væk..... - tanken er jo slet ikke til at bære!

Dog er Metrik nok ikke det letteste offer, som en anden skriver ovenfor i tråden, så er han ikke særlig åben overfor nye mennesker - og oven i hatten ikke redet til, så pøj pøj for den, som evt. skulle forsøge det!

Er rigtig glad for på jeres vejne for at han kom "hjem" i god behold!

Mvh Christina, dejlige Metrik - og snart, lille skønne Secret Love!

Pragtfuld bolig sælges www.nybolig.dk sags nr.15664

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 01:42

Glædes pludseligt over min hest voldsomme mistro til fremmede og tja alle andre end mig

Men tja hvis først man fangede hende ville hun være for nem at tulre rundt på..

PrettyFancy :

Hmm ret-lås til heste, det er en idé. Min far er nattevagt, så derved er jeg sikret mindst to natte tilsyn af mine heste (yaay daddy )

Til dem der gør den slags med at låne heste, husk på:

Folk med hest har oftest også et haglgevær, en skovl og et par hektar jord..

Så lad være med at røre vores heste, GRRR

/<rista

Og Den Røde Giraf!

0
0
Svar på denne tråd

Miki..
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 07:22

Man skulle måske opfinde sådan en lås der sidder rundt om koden. Sådan en lås som dem der er i husarrest (staves?) har. Hvis hesten kommer længere væk end 50 m. eller sådan noget fra huset, så går en alarm igang. Den eneste der kan "ophæve" alarmen er ejeren når denne skal ud at ride, når man så kommer hjem fra rideturen skal alarmen så aktiveres igen.

Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 08:56

Frygtlige historie. Godt der ikke skete mere med den end der gjorde.

Man burde efterhånde få sat en slags tyveri alarm på hesten, så hvis den går ud af indhegningen, så bliver der alarmeret hos ejeren, eller noget i den stil.( selvom det nok er svært at realisere)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 17:56

Ja, en form for alarmsystem der gik i gang hvis hesten blev fjernet fra folden, via noget snedigt elektronik kunne da være en mulighed.. Dog tror jeg det bliver svært at lave noget brugbart, og så til en pris, man vil betale. (Man ser jo ofte folk der kvier sig enormt meget over et par dyrlægebesøg, selvom de er nødvendige)..

Og ja, han er desværre netop sådan én af dem, der bare kommer dappende hen, og ikke er nervøs, bange, forbeholden eller på anden måde kan være besværlig at fange. (Faktisk har jeg aldrig haft brug for gummistøvler for at hente ham ind fra folden, for han kommer når man kalder)...

Men ja, det er fisme noget sært noget, sådan bare at hugge sådan en fætter. :/

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

ikke at jeg
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 22:37

på nogen måde billigere det der er sket, for det er da møgtræls at folk ikke kan holde fingerene fra andre folks heste, men da det er sket natten mellem lørdag og søndag kan man næsten foranlediges til at tro at det er nogen der har været på vej hjem fra byen som liiige mente at de kunne tillade sig det - absolut skamløst, men forhåbenlig et bud på at det er en engangsforseelse

0
0
Svar på denne tråd

sikke...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 22:41

en grim oplevelse - GODT det endte godt for hesten

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits<<<

(Athanasius, Life of Antony)

Part søges til velgående hoppe i Dragør!

0
0
Svar på denne tråd

Min Baltazar
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 13:44

..har en "ratlås".... det er nemlig kun mig der kan gå ind og lægge en grime på ham .... og de går næsten altid uden grime

Men sørgeligt at man normalt ikke kan have sine heste gående i fred, det må da have været én eller anden der har vidst at hesten var ridelig....

Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?
Splinterny hestetrailer udlejes....se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har et
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 16:51

system på vores folde der hedder Smartwatch.

Det fungere på den måde et boxen sættes på et stratekisk korrekt sted, og hvis der er nogen der klipper tråden, åbner ledet, eller på anden måde afbryder dem gennnemgående strøm i trådene, så får vi en sms med det samme.

Den overvåger også porte og døre.

Koster en formue, men er pengene værd.

Godt er der ikke skete ham noget.

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede heste/ponyer.

Hestetrailer udlejes, Ribe- lasteevne 1150 kg.

Nu med to ponybørn.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider