|
|
| vræl.. Min kat er kørt over |
|
|
Ja så skete det for os også. Vores skønne dejlige kælende gård mis er kørt over, og ikke mere blandt os. Øv, altså hvoer er det surt. Jeg ved godt at sådan er det bare, hvis man bor som vi gør. Det var jo som sådan på vores grund, vejen er også bare en offentlig landevej, men vi har jord på begge sider af vejen. Men jow jeg ved godt at sådan er livet og alt det andet. Men for pokker, vi holder ferie i eftermiddag og 3 uger frem, og noget af ferien skulle da have bestået i at sidde i have stolen med Ice spindende på skødet. Heldigvis ser det ud som om han døde hurtigt og præcis og ikke har lidt mere end højst nødvendigt. Samtidigt var der heldigvis ikke ne masse der havde kørt over ham efterfølgende. Men Troja hunden er mut, dens bedste ven har den lige hjulpet med at stoppe i et hul i skoven. Og Ice boksede ikke igen når Troja slikkede på. Det er ski noget underligt noget. Heldigvis har vi stadig søstermissen Vanilla. Hun er dog ikke altid så kælen, medmindre det selvfølgelig er kæresten som ikke kan tåle dem, ja så kravler hun vimsende rundt bare for at blive nusset. Vi skal helt sikkert have misser igen, men for pokker hvor er det træls når man skal sige farvel, til de kære dyr. Man kommer jo unægtelig til at holde af dem. Bare et lille øv indlæg fra mig. Ice ha det godt, hvor du nu end er..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er synd! |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
11-07-2008 08:35 |
|
Øv! Men den har jo haft et godt liv ellers. (Og nu skal du liige regne med 117 indlæg om, at "katte skal i løbegård/holdes på egen grund". Men når de sammes heste render ud, så anbefaler man jo ikke burheste... Undskyld! Det sure opstød *skulle* lige ud... ) Mht hunkatten, så er det typisk: Får vi gæster der ikke kan lide katte, så vimser de også om dem. Folk, der kan lide katte er de ret ligeglade med. Det er noget med folks kropssprog.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ Dan Greenberg Hattedame med strik, kat og briller...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Å nej hvor er |
Illum |
11-07-2008 08:40 |
|
Der mange der drager afsted denne sommer. Håber det gik hurtigt.
Illum . 1 mulvarp kan "køre" 1 time på 1 regnorm, det er kvikt stofskifte....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hegne kattene ind |
|
|
Jow jeg ved godt at man kan hegne kattene ind. Men efter som det er gård katte, der er anskaffet for at holde mus og evt rotter væk, på hele matriklen er det altså lige voldsomt nok at hegne 14 tønder land ind. Jeg vil heller ikke sige at det som sådan gør noget at den er blevet kørt ned, forstå mig ret. Det er jo ligesom risikoen ved at bo tæt på vejen som vi gør, og så have frit gående gårdmisser. Jeg er bare ked af den er væk, fordi vi selvfølgelig var glade for den, og det var hundens bedste ven. Men ja der er mange der skal væk i år, men sådan er livet jo. Livet går sin gang, nogen er her længe andre så kort. Og jeg tror bestemt at det gik stærkt, den havde un en synlig skade, og den var dødelig. Ice du er savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var ingen anklage |
xtiny |
11-07-2008 10:14 |
|
Jeg følte mig bare lettere frustreret over alle dem, der i tråden om n anden overkørt kat følte sig kaldede til at mene noget. ("Sk*de Bilist" hed den). Ligesom med rygning, så ved vi godt som katte-ejere, hvad alternativerne er! Men derfor kan man alligevel blive ked af det, når katten bliver påkørt. Mine katte er bestemt også anskaffet for at udrydde mus & rotter- og for at være hyggelige kæledyr.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ Dan Greenberg Hattedame med strik, kat og briller...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gør |
Bente 3 |
11-07-2008 11:23 |
|
mig rigtig ondt for jer!!! Mine katte løber også frit rundt og nyder livet. Vi har langt til veje og sådan, men ville blive rigtig rigtig ked af hvis jeg mistede en af dem. Ja som kattejere er vi godt klar over risikoen, men derfor har vi vel ret til at blive kede af det alligevel. Blev ligesom xtiny meget overrasked over den måde folk ytrede deres meninger igår. Men nogle har desværre en holdning om at det bare er en kat... eller at vi bare kunne holde dem hjemme. Så måtte man i denne situation hellere holde den mening for sig selv, og lade folk være kede af det i fred. Føler i hvert fald med dig Kalaki
Mvh. Bente. Søde kælne kattekillinger bortgives til kærlige hjem. 12 uger gamle til september. De kan allerede bruge bakken. Vant til hund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for...... |
|
|
TAk for jeres søde ord. De varme og trøster i et træls øjeblik. Jeg har ikke læst tråden fra igår, men kunne forstille mig at hvis nogen svare knapt så pænt, er når der prøves at skyde skylden på andre. Det er jo ikke nogens skyld, det er bare risikoen og realiteten ved at have gårdmisser tæt ved vej. Hård sagt vil jeg heller have en død kat af og til end en masse levende mus og rotter, og nåh ja vores tager også muldvarpe unger, hvilket manden sætter ret så kraftig pris på. Jeg kunne godt svine bilisterne til, og sige at de køre med hovedet under armen, hvilket de såmænd og gør ret så tit, men det giver jo ike mig Ice tilbage, og på den anden side kunne den jo sagtens have været ramt at en langsom kørende bil og stadig være død. Faktum er den er væk. Troja hunden og jeg gravede et hul i morges og ønskede den god tur på sin rejse, inden vi dækkede den til. Jeg er hverken sur eller bitter på andre, bare en smule ked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er det synd |
|
|
for dig!! Ved desværre selv alt for godt hvordan det føles.. Min ene kat blev kørt over sidste sommer:( angående det med den anden tråd og om at holde dem inde osv. Jeg syntes også det var helt vild så grimt mange skrev i den anden debat der hedder skde billist.. de kritiserede og kritiserede hele tiden.. Men helt ærligt! Alle de katte jeg har haft ville altså ikke kunne være inde katte! de vil nærmest være dyremishandling over for dem! Jeg ved godt at der er mange katte der sagtens kan være inde katte, men indtil vidre har jeg endnu ikke mødt dem.. Og jeg vil ti gange hellere havde at de har et godt men kort liv en langt og dårligt.. der med siger jeg ikke at indekatte ikke kan havde et godt liv, nu må i endelig ikke misforstå mig, men der er bare nogle katte der simpelthen ikke kan holde til det psygisk.. nok om det.. Er virkelig ked af det på dine og dine dyrs vegne.. Knus stine ps. undskyld det sure opstød..
Søger jer hvis i ved nogle oplysninger om: reshida 502 ox araber, Dashall 321ox arraber eller deres afkom danger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nåhhhh...... |
|
|
.....det er SÅ surt sådan noget! Jeg har mistet en kat til biler og har sværget at det ALDRIG skal ske igen så mine misser er kun ude i snor for fremtiden! Og når vi engang flytter på gård så får de en stor løbegård. Har ikke nerver til at lade dem gå frit  I går kørte jeg forbi en rigtig flot sort/hvid langhåret skovkattelign. mis i vejkanten inde midt i Nørresundby....Får sådan en klam fornemmelse i mavsen når jeg ser små mittetatter ligge sådan....
Mvh Nina Nielsen * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor synd...... |
|
|
Det er da forfærdeligt at miste sine dyr uanset hvad. Jeg har selv mistet 2 katte og 2 hunde til biler i al for høj fart. Så jeg har aldrig løse katte eller hunde i nærheden af veje, med mindre de stikker af - som var tilfældet for mine hunde, der stak af fra min mand ( som burde have haft dem i snor ). Min kat har derfor nu udover fri adgang i hele vores hus også egen kattegård i haven - og en familie der er helt neurotisk over at passe på, han ikke stikker ud selv. Knus til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej hvor... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
11-07-2008 20:33 |
|
grimt.  Føler med dig og familien - og krydser fingre for at lille Ice ikke har lidt.
Xoco82 & Davina Stud.theol >>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<< Tøsen søger part, skriv for info (Amager)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|