Nå, nu har jeg så fået sovet på det - og har vendt det med min mand, og gode veninde som har stået i samme situation... OG er kommet frem til den konklusion, at det helt sikkert er bedre at søge andre græsmarker - for græsset er tit grønnere på den anden side af hegnet.
Og det er 100 % sikkert, at hvis jeg bliver - så hænger jeg i de samme opgaver som nu... og det er jo ikke min drøm.
Jeg har samtidig undersøgt muligheden for at udbygge mit kendskab til forskellige regnskabssystemer - men da det kursus jeg gerne ville tage, ligger i dagstimerne, er det ingen mulighed, for virksomheden vil ikke give mig ferie i den uge hvor kurset ligger... 
Der ud over har jeg vendt sagen med et familie-medlem, som har lovet atbistå mig i søgningen efter et andet arbejde. Personen har mange kontakte rundt omkring, og er yderst kompetent på det område, så det er dejligt... Så jeg har fået ordre på at holde sommer, og ikke tænke så meget på det før primo september
hvor vi så går igang med at kigge på cv og ansøgning, samt kontakt til bureauer...
Adian: Det er jeg klar over, men det er jo ligeså meget op til "elven" som virksomheden at ændre på dette. Det tror jeg dog ikke den virksomhed jeg er ansat i, helt magter - så jeg bliver ikke under nogen omstændigheder...
Kiki: Hvis de finder ud af at de alligevel gerne vil ansætte mig, tror jeg, at jeg takker nej. Efter igår har jeg set på dem med lidt andre øjne, og nej - der vil jeg ikke lægge min arbejdskraft og loyalitet de næste mange år, for jeg vil hænge fast i det samme. Udviklingen vil ikke være stor, desværre...
Britthn: Ja, der er da lidt længe til, men den tid går hurtigt...
Winnie: Jeg så faktisk en stilling på en gynæologisk afdeling, som lød utrolig spændende, men med ansættelse nu såå... Men jeg vil da have det i mine overvejelser...
Bente 3: I know, men havde alligevel håbet... Det er nu vendt til, at jeg håber at finde et godt job, med start 1. januar (eller rettere d. 2 - nytåret skal jo også fejres!)...
Jeg tror desværre at virksomheden er en virksomhed som spekulere lidt i at det jo er billig arbejdskraft at have elever til at udføre mange af opgaverne i administrationen, istedet for kontorassistenter. De kan jo have 2 elever for den samme løn som kontorassistenten skal have... altså dobbelt så meget arbejdskraft til samme udgift. Selvfølgelig er der også udgifter end bare lønnen ved en elev, men det er en billig arbejdskraft, hvis man får en som er selvstændig/selvkørende...
Så som I kan læse, så har jeg rettet ryggen - og ser fremad... Ser faktisk kun positive ting ved at jeg ikke bliver der.