Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ÆV! Intet job til mig efter endt udd..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 21:29

Jeg er igang med uddannelse til kontorassistent - og er færdig d. 27.12.08. Jeg er super glad for den virksomhed jeg er i, og det ville bare være en drøm der går i opfyldelse, hvis jeg kunne blive fastansat bagefter min elevtid - men nej! Virksomheden mener ikke der er nok arbejdsopgaver til en elev OG en kontorassistent

Det undrer mig bare lidt, for jeg kan sagtens se hvor arbejdsopgaverne er - og at de godt kunne bruge et par hænder ekstra... Men ok - for en løn til en udlært kontorassistent kan de have 2 elever gående, som kan lave de samme opgaver...

Virksomheden har dog tilkendegivet at hvis jeg står uden job til årsskiftet, vil de gerne se om jeg kan blive ansat i en tidsbegrænset stilling - og jeg har fået grønt lys til at søge hos deres samarbejdspartnere og leverandører.

*snøft* - det er bare trist når man trives super godt, og arbejdsmiljøet ikke findes bedre...

Så jeg skal snart igang med at finde andet arbejde... ÆV! Havde lige håbet...

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at de vokser

0
0
Svar på denne tråd

Æv hvor
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 22:36

er det ærgeligt for dig, kan sagtens forstå du er træt af det.

Desværre når man starter på en elevplads, har man jo allerede skrevet under på sin fyreseddel (hvis du forstår)

Mvh. Bente.

Søde kælne kattekillinger bortgives til kærlige hjem. 12 uger gamle til september. De kan allerede bruge bakken. Vant til hund.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte!
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 11:50

Gitte der er utrolig stor mangel på lægesekretærer, så de er begyndt at søge efter kontorassistenter også, dog må kontorassistenter ikke skrive journalnotater, men der er et væld af andre arbejdsgaver også som lægesekretær. Måske du kunne se dig om efter job på sygehusene/hospitalerne i stedet?

Du kunne også - hvis du har mod på 2 år yderligere som elev, søge ind som lægesekretærelev - lønnen som udlært er vidst lidt højre end end kontorassistents løn.

Hilsen Winnie - lægesekretær (som ikke lige har opfordret en kontorassistent til at søge ind på vores enemærker )

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek ox... snøft
-men stadig med familiens maskot Møller.
.
Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

Bulldogklubben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 12:07

Der er da længe til den 27.12.08...Jeg kan da godt forstå, hvis virksomheden pt. ikke forventer, der er arbejde til en kontorassistent mere...Alt kan ske...Så op med humøret, hvis det ikke bliver dér, bliver det et andet sted, som du formentlig bliver lige så glad for ;-)

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

God tid
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 14:13

Til både at gøre dig uundværelig hvor du er, samt til at søge nye græsmarker.

Så op med næsen, du skal nok finde noget godt. Måske din nuværende arbejdsgiver opdager at der er brug for dig alligevel. Måske finder du noget endnu bedre.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 15:14

Jeg kan godt forstå din frustration når du er glad for din arbejdsplads....

Som personalechef kan jeg oplyse dig, at det ikke altid er en dans på roser at blive fastansat efter en elevuddannelse, medmindre du har rigtig lange hår på brystet....det kan være utrolig svært at blive "frigjort" fra elev-status, så du reelt ved en fastansættelse hvor du er uddannet, stadig vil blive opfattet,- og pålagt opgaver der hører sig en elev til....

Videre hen over isen.

KH:) Og held og lykke med det

Annette

rigtige piger rider hver dag

0
0
Svar på denne tråd

At sove på det...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 20:55

Nå, nu har jeg så fået sovet på det - og har vendt det med min mand, og gode veninde som har stået i samme situation... OG er kommet frem til den konklusion, at det helt sikkert er bedre at søge andre græsmarker - for græsset er tit grønnere på den anden side af hegnet.

Og det er 100 % sikkert, at hvis jeg bliver - så hænger jeg i de samme opgaver som nu... og det er jo ikke min drøm.

Jeg har samtidig undersøgt muligheden for at udbygge mit kendskab til forskellige regnskabssystemer - men da det kursus jeg gerne ville tage, ligger i dagstimerne, er det ingen mulighed, for virksomheden vil ikke give mig ferie i den uge hvor kurset ligger...

Der ud over har jeg vendt sagen med et familie-medlem, som har lovet atbistå mig i søgningen efter et andet arbejde. Personen har mange kontakte rundt omkring, og er yderst kompetent på det område, så det er dejligt... Så jeg har fået ordre på at holde sommer, og ikke tænke så meget på det før primo september hvor vi så går igang med at kigge på cv og ansøgning, samt kontakt til bureauer...

Adian: Det er jeg klar over, men det er jo ligeså meget op til "elven" som virksomheden at ændre på dette. Det tror jeg dog ikke den virksomhed jeg er ansat i, helt magter - så jeg bliver ikke under nogen omstændigheder...

Kiki: Hvis de finder ud af at de alligevel gerne vil ansætte mig, tror jeg, at jeg takker nej. Efter igår har jeg set på dem med lidt andre øjne, og nej - der vil jeg ikke lægge min arbejdskraft og loyalitet de næste mange år, for jeg vil hænge fast i det samme. Udviklingen vil ikke være stor, desværre...

Britthn: Ja, der er da lidt længe til, men den tid går hurtigt...

Winnie: Jeg så faktisk en stilling på en gynæologisk afdeling, som lød utrolig spændende, men med ansættelse nu såå... Men jeg vil da have det i mine overvejelser...

Bente 3: I know, men havde alligevel håbet... Det er nu vendt til, at jeg håber at finde et godt job, med start 1. januar (eller rettere d. 2 - nytåret skal jo også fejres!)...

Jeg tror desværre at virksomheden er en virksomhed som spekulere lidt i at det jo er billig arbejdskraft at have elever til at udføre mange af opgaverne i administrationen, istedet for kontorassistenter. De kan jo have 2 elever for den samme løn som kontorassistenten skal have... altså dobbelt så meget arbejdskraft til samme udgift. Selvfølgelig er der også udgifter end bare lønnen ved en elev, men det er en billig arbejdskraft, hvis man får en som er selvstændig/selvkørende...

Så som I kan læse, så har jeg rettet ryggen - og ser fremad... Ser faktisk kun positive ting ved at jeg ikke bliver der.

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at de vokser

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider