Hej ænder...
Har bare lige brug for at få luft, da jeg lige har måtte tage mit livs sværeste beslutning. Sagen er den at jeg har to heste og har måtte indse at jeg kun har tid og råd til den ene af dem.
Den ene hest er Salina, som jeg har haft fra før hun blev født og har fulgt de sidste tre år. Vi skulle altid være sammen og hun er bare mit lille hjertebarn. Hun er hesten der kommer springende i fuld galop når hun ser en på folden og hun er bare så glad for mennesker. Desuden har hun det dejligste og nemmeste sind man kan tænke sig. Temperamentsmæssigt er hun bare en guldklump.
Den anden hest er Fine, som jeg fik foræret sidste år af dem der har avlet hende. Fine har altid været min drømmehest og jeg tilred hende i sin tid (hun er 7 år nu). I mellemtiden har hun haft nogen mindre heldige hjem og endte tilbage hos avler med en del skavanker. Jeg vidste at det ikke var sikkert hun blev ridehest igen, men en masse kiropraktorbehandlinger og genoptræning har gjort at hun nu er helt fit for fight. Fine har desuden altid haft et meget specielt sind og knytter sig meget til sin ejer. I det år jeg har haft hende er der sket underværker, bla. med hendes voldsomme seperationsangst... så hende har jeg også knyttet et stærkt bånd til.
Fine er desuden hesten der kan bringe mig op i de højere dressurklasser (M), hvilket jeg altid har drømt om. Hun har den kapacitet jeg altid har manglet ved mine tidligere heste så nu kan jeg endelig udleve mine drømme på det punkt.
Betingelsen for at få Fine var at hun aldrig kom videre. Så skulle jeg vælge hende fra ville hun blive foldbums ved avler resten af sit liv - og det er sgu spild af hest.
Salina har derimod hele livet foran sig... og selvom hun også kan blive en kanon ridehest kommer jeg ikke udenom at Fines kapacitet er større...
Der er bare ikke råd til dem begge og jeg ved også, at når Salina er tilredet, så bliver der ikke tid til at engagere sig 100 % i begge heste. Enten ville den ene blive forfordelt eller også vil jeg ende med to halvgode heste, frem for en rigtig god hest... og det er jo netop det jeg gerne vil - altså have en god hest jeg føler jeg kan udnytte fuldt ud.
Det optimale havde været to fuldt udnyttede heste, men realistisk set ved jeg at det ikke hænger sammen for mig.
Så mit valg er lige nu at sælge min elskede Salina-skat... hold op hvor gør det bare ondt helt inde i sjælen... men Fine kan bare ikke omplaceres på samme måde som Salina kan - og igen er det Fine der kan bringe mig længst i sporten...
Hvorfor skal det være så skide svært 
Ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg udover at få luft...