Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tilflytter hesteproblem.
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 22:35
Hu.. jeg har heste problemmer, jeg havde ellers aldrig troet at min skønne Tullehest ville blive en bekymring.. situationen er som følger:

Jeg er lige ved at komme ovenpå efter en grum fødsel, der endt i et akut kejser snit efter mit bækken gik af led (her skulle der stå et meget grimt udtryk!!!)
-af samme årsag går der lige noget tid inden jeg må/kan ride igen og ikke mindst ride flere gange i ugen.. oven i står der pr. 1. sep også et speciale og banker på døren, min fantastisk nuværende, som for en uge siden blev forhendværnde, hestepige er blevet gravid og er derfor holdt op med at ride med det samme, hvilket naturligvis også er helt i orden! det er skønt for hende, men enormt trist for mig..........

Sagen er imidlertid den at vi er flyttet ca 40 km væk fra hvor min hest er pensioner, jeg har været ude og kikke på nogle ridecentre i mit nye lokal område og det ser alt sammen fint ud. Men jeg ville også være villig til at få hende opstaldet et andet sted, (inden for rimmelighedens grænser) for den helt rigtige part, eller for den sags skyld lade hende stå på Vilhelmsborg.

Så problemmet er, at jeg mangler en sød heste passer eller en part, der kan og vil tage sig af min "Tulle" som om det var hendes egen..
Hvordan bære jeg mig ad med at finde sådan en???? jeg bor i et område hvor jeg ingen kender..
jeg har aldrig før ladet en jeg ikke kendte eller som andre ikke kunne sige god for, røre min hest..
jeg er ikke helt tryg ved situationen, men da "Tulle" er midt i et genoptrænings forløb, der ikke må afbrydes har jeg ikke rigtig, de helt store alternativer på hånden.. udlån ville være en mulighed.. hvilket jeg fik et tilbud om da jeg blev gravid, men.. jeg brød mig ikke om at sende hende til NordSjælland når jeg selv bor i Århus.
jeg kunne sende hende på ferie ved en veninde, men det ville bare være at skubbe problemmet et par mdr. og salg.. .. ville jeg være ufattelig ked af :{-( da jeg opfatter dette som en (svær) periode i mit (heste) liv der skal overståes.

Nogen gode ider? råd, vejledning og moralsk opbakning modtages med kyshånd.. for jeg er kommet ud over gråedens rand..

Melisse.

0
0
Svar på denne tråd

Igang med det
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 22:53

Jamen du må jo bare lave en annonse og så må du se den eventuelle rytter an et stykke tid før du siger "værsågod at træn min hest" DU finder jo ud af meget bare ved at snakke med personen, og så en tur ud og lade personen, tage sig af din hest, UDEN ridning første gang, så får du også der en vurdering af personen, før du eventuelt siger at du vil se hende(ham) ride hesten :)

Du må jo turde satse for at komme videre :)

Og hvis hesten står på wilhelmsborg, kan jeg da ikke tro andet end at der er nogen folk som enten kender nogen eller selv har lyst :)

Lige det jeg havde at bidrage med :)

Håber du finder en brugbar løsning snarrest :)

Mvh. Pia

At vide hvad man ikke ved er dog en slags alvidenhed.

(Piet hein)

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 23:15

jeg bor selv i århus og der er jo Mange opstaldnings muligheder, jeg er dog selv meget kræsen og synes bestemt ikke at det perfekte sted findes heromkring..

Men jeg er noget chokeret over at du er så "åben" om hvor hesten skal stå..

jeg ser ingen steder at der står noget om at det er vigtigt at hesten har det godt osv.. (jeg ved godt at du selvfølgelig også vil have det, men jeg synes det burde være første prioritet)

^^det er virkelig ikke for at lyde hård, men jeg går personligt mest op i at hesten har det godt, så kommer jeg selv i anden række..

for min hest vil det sige MEGET fold, luftig stald, godt foder, og gode foldkammerater..

min opfattelse af fx vilhelmsborg opfylder slet ikke dette!..

Hvis det er en part du søger, så find et godt sted at stille hesten og så lad parten komme i anden række til at starte med..

jeg går ikke ind for de steder hvor hestene kommer på fold 2timer om dagen og så ellers ind og glo i boksen..

når det er sagt er der mange steder i århus der ikke opfylder kravene.. udover det, er der i hvert fald 2 andre steder (udover de 5 jeg kan komme på som har for lidt foldtid) der er udelukket pga mærkelige ejere..

Men ja, find "stedet" som passer til din hest og hav i tankerne at parten måske skal bruge offentlig transport og så stil hesten der, og så læg en annonce ind på mp allerede nu :)

jeg undskylder meget, hvis jeg lyder negativ, men jeg har absolut ingen forståelse for de som sætter faciliter over hestens ve og vel.. (ikke at jeg siger du gør det)

(jeg er MEGET dårlig til at formulere mig, så det kommer til at lyde langt mere negativt end det er ment)

-Stephanie

Med Bassebabyen Bandit og en ½ Mussepige Caliopi

0
0
Svar på denne tråd

jnfgivugyeg
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 10:39

Opstalnings problemmet er lige blevet løst her til formiddag.. Vilket er fantastisk rart!!! så mon ikke det også nok skal lykkeds for mig at finde en sød, ansvarsbevidst pige der kan hjælpe mig :-D Jeg er i alle tilfælde meget mere fortrøstningsfuld nu, end jeg har været det længe..

Stephanie: Mit problem er at jeg ikke har hverken 1 mdr. eller 2 til at finde en sød rytter, med tid, lyst enregi og overskud.. jeg har en uge!!!

Hvad Vilhelmsborg er og ikke er.. skal jeg lade være usagt! jeg har og er i øvrigt stadig, enormt glad for stedet og har været det i de år, jeg har været pensioner der ude!!!
Som hoved regel vil jeg sige at man på borgen kan købe alt for penge.. min hest går eksempelvis på fold 6 til 8 timer hver dag ( også når det regner) og hun har enda en foldkammerart, hvilket jeg, udover min privat fold, betaler ekstra for ind og ud lukning.. og hun får ekstra hø, hvilket jeg betaler ekstra for.. det er ikke brok.. det er bare sådan stedet fungere og det fungere fint, både Tulle og jeg har ikke andet end stor trives derude!!! at faciliteterne så oven i købet er fantastiske.. gør mig ikke noget ;-)

Melisse.
0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 17:23

Nu bor jeg i århus området og er lidt nysgerrig efter hvor du så har fundet til din lille hest?

Hvis alle tænker ens tænker ingen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider