Hu.. jeg har heste problemmer, jeg havde ellers aldrig troet at min skønne Tullehest ville blive en bekymring.. situationen er som følger:
Jeg er lige ved at komme ovenpå efter en grum fødsel, der endt i et akut kejser snit efter mit bækken gik af led (her skulle der stå et meget grimt udtryk!!!)
-af samme årsag går der lige noget tid inden jeg må/kan ride igen og ikke mindst ride flere gange i ugen.. oven i står der pr. 1. sep også et speciale og banker på døren, min fantastisk nuværende, som for en uge siden blev forhendværnde, hestepige er blevet gravid og er derfor holdt op med at ride med det samme, hvilket naturligvis også er helt i orden! det er skønt for hende, men enormt trist for mig..........
Sagen er imidlertid den at vi er flyttet ca 40 km væk fra hvor min hest er pensioner, jeg har været ude og kikke på nogle ridecentre i mit nye lokal område og det ser alt sammen fint ud. Men jeg ville også være villig til at få hende opstaldet et andet sted, (inden for rimmelighedens grænser) for den helt rigtige part, eller for den sags skyld lade hende stå på Vilhelmsborg.
Så problemmet er, at jeg mangler en sød heste passer eller en part, der kan og vil tage sig af min "Tulle" som om det var hendes egen..
Hvordan bære jeg mig ad med at finde sådan en???? jeg bor i et område hvor jeg ingen kender..
jeg har aldrig før ladet en jeg ikke kendte eller som andre ikke kunne sige god for, røre min hest..
jeg er ikke helt tryg ved situationen, men da "Tulle" er midt i et genoptrænings forløb, der ikke må afbrydes har jeg ikke rigtig, de helt store alternativer på hånden.. udlån ville være en mulighed.. hvilket jeg fik et tilbud om da jeg blev gravid, men.. jeg brød mig ikke om at sende hende til NordSjælland når jeg selv bor i Århus.
jeg kunne sende hende på ferie ved en veninde, men det ville bare være at skubbe problemmet et par mdr. og salg.. .. ville jeg være ufattelig ked af

da jeg opfatter dette som en (svær) periode i mit (heste) liv der skal overståes.
Nogen gode ider? råd, vejledning og moralsk opbakning modtages med kyshånd.. for jeg er kommet ud over gråedens rand..
Melisse.