Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sommer på Island
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 17:47

Jeg har i længere tid gået og overvejet, om jeg skulle forsøge at få mig et sommerjob med heste (måske på stutteri?) på Island. Da jeg er studerende har jeg ca 2 1/2 måneders sommerferie - så hvofor ikke bruge dem på at få nogle oplevelser?

Tror I, det er muligt at finde nogen, der vil ansætte mig for så kort tid? Skal jo ikke have alverden i løn, da jeg ikke ville gøre det for at tjene penge.

Er der nogen, der har erfaringer med at arbejde med heste på Island? Måske endda nogen, der kender nogen på Island og kan hjælpe med at skabe kontakt?

På forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd

Synes...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 21:31

Det lyder som en super ide. :-) Jeg kan desværre ikke skaffe dig job med så kort varsel. Men ved der er mange steder der lige netop søger en for sommeren ;-) Spørg dig for, Islændinge finder altid på noget. :-)

:-) MVH Alis og Katten :-)
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 22:14

Det er egentlig også først til næste sommer, jeg håber på at komme afsted. Regner med, at det er for sent i år. Kan du så hjælpe - når det nu er med et års varsel?

0
0
Svar på denne tråd

Island
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 02:05

Du skal regne med at du måske også vil komme til at arb. med køer og får, da de fleste gårde har lidt af hvert

lønnen er mildest talt dårlig, men som du skriver er oplevevelserne ikke noget du drømmer om (det er bedre)...

Der er også en del markarbejde i sommeren høet skal jo hjem, de tager hårdt fat om hestene deroppe, så pivet skal du ikke være, når et lille føl får et par rap med pisken, når den ter sig...

held og lykke med jobsøgningen....

0
0
Svar på denne tråd

Ok....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 11:12

Jeg skal nok spørge dem der har tilbudt mig job, når jeg tager derop igen til september. Det som Agnete også er inde på er at du ikke skal være bleg for at holde 6 heste på en gang og der så er en der sparker på den ene fordi den står i vejen... ;-) (har jeg prøvet..)

Den gård jeg tænker mest på er dog ikke SÅ slem i den retning.

Du er også nødt til at være forberedt på der er mange af de "ældre" der ikke engang kan engelsk, dog er der også nogle som kan gebrokkent dansk :-D

Igen som agnete er inde på, så er der næsten altid arbejde med andre dyr ved siden af, og så kan man liiiige være barnepige en aften.. ;-)

Men man er garanteret oplevelser for livet. Især hvis man får lov til at komme med på turene over flere dage..

Men skal nok snakke med dem og prøve at skaffe nogle tlf. nr. :-)

:-) MVH Alis og Katten :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider