|
|
| KAN du sætte Tapet/Væv med din kæreste? |
|
|
VI.. kæreste og jeg er jo fornyligt nybagte husejere (og katte ejere, men det er en anden historie) Køkkenet skal lige have en tur... LIIIGE... !!! Nå men jeg mener skisme godt nok at sætte tapet eller som i vores tilfælde glasvæv er noget af en prøvelse!! Især får man da afprøvet om man kan samarbejde... ARh ha ha ha ha....!! Kæreste må lukkes ud på græs mere end en gang, med en kølig håndpils, men så fandt han da også du af... Vji gjiiir det baare liidt fjugeeemassshe  Hvad med jer? kan eller ville i kunne samarbejde om sådan en opgave??
"Det tar lang tid, at få en gammel ven" Nu med Trakehner baby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej aldrig mere |
|
|
det har jeg prøvet én gang og der blev vi enige om at det skal han ikke være med til. Ikke fordi at vi ikke kan samarbejde, for det går det fint med, men manden har simpelthen 10 tommelfingre når det kommer til malerarbejde, så her i huset er det mig der sætter væv op. Når man først har fået styr på det, så er det i øvrigt meget nemmere at sætte op selv end at skulle stå to og bakse .
Mvh. Louise O.P. Fanatisk tilhænger af arabere, bomløse sadler og akademisk dressur- det er det eneste der dur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi er oggå |
|
|
vi er også i fuld gang med at male og pille tapet ned og sætte noget op. det er dog et lejet hus, men det går da glimerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tapet op |
|
|
Nej, når jeg skal have hjælp med at tapesere, så ringer jeg efter min mor  Til gengæld har manden og jeg nu sammen sat 2 stk. huse i stand i løbet af de sidste 6-7 år, så lidt samarbejde må vi alligevel kunne. Vi har dog klare opgavefordelinger. Som oftest er det manden der betjener værktøjet og mig der holder/ finder det der skal bruges og i øvrigt leder og fordeler arbejdet Jeg bestemmer ofte hvordan det færdige resultat skal se ud (og han brokker sig ikke..) Tror det går galt med tapeseringen, da det er her jeg har eksperticen og han ikke har nogen fornemmelse af hvor han skal gå til hånde. I øvrigt er hans finmotorik og tålmodighed er lig nul, så nej jeg foretrækker min mor.... Winnie - som i øvrigt lige har tapeseret en hel 1.sal incl. skrå vægge til kip sammen med sin mor...
Det er ikke vindene der styrer din sejllads, men måden hvorpå du sætter dine sejl... (Kinesisk ordsprog)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm... |
| Forfatter:  |
Stutteri-Redtz |
| Dato:  |
05-07-2008 09:43 |
|
NEJ, det tror jeg absolut heller ikke vi kan her  Men så er det også godt at min far er malermester, så det klare han lige i et vups.
Mvh. Pia Stutteri Redtz When a loved one becomes a memory Memory becomes a treasure. Lille Putte, du vil aldrig blive glemt. Safe-mate folealarm udlejes - fyn og omegn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nej det kan vi ikke, jeg er perfektionist og det er han bestemt ikke. Jeg klarer sådan noget selv, så kan jeg ikke få hysteriske anfald over sjusk. 
Michelle Hvis du er positiv ser du løsninger. Hvis du er negativ ser du fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samarbejde |
|
|
Det er nogenlunde sådan, vi (eller, indrømmet, nok især hyblens mandlige islæt) tilbringer hver en ledig time, da vi i snart uendelige tider har været i gang med det helt store håndværkerprojekt. Og ja, det er af og til en vis prøvelse, især når jeg har ti tommelfingre og ikke bidrager med meget andet end at gå i vejen og lave ulykker - troede jeg skulle udånde, da jeg sidste weekend stod på en temlig høj stige og holdt rimeligt store og tunge gipsplader i strakte arme, mens kæresten ene mand var i færd med at skrue dem fast i metalskelettet til det sænkede køkkenloft - dér var tonen ved at blive lidt desperat i takt med at mine arme syrede til og skruerne i boret knækkede på stribe ... Heldigvis er kæresten superhandy og effektiv - og lige nu i fuld gang med at slibe loft inden anden spartling - jeg sidder pænt pakket væk i sikkerhed for støv og andet hårdt arbejde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps..... |
|
|
Manden klistrer det op, og jeg påstår at det er skævt.... GGG.... Mærkelig nok er det lige, når han er færdig.... Så jo, vi enes.... For jeg bliver bortvist....GGG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh det ved jeg |
Illum |
05-07-2008 11:20 |
|
Ikke. Det har jeg folk til...
Illum NØJ jeg har meget TID....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej.... |
|
|
Jeg går inden jeg bliver klistret ind bag en omgang tapet - så det klarer han alene... Så laver jeg bare noget andet imens  Vi er rigtige gode til at tage tapet af sammen... Men jeg kan IKKE tapesere og vil ikke lære det så det har han affundet sig med...
Stutteri Bredgaard tilbyder:
Bedækning ved Skäpperöds Poseidon Lækker kåret miniature shetlænderhingst Masser af hår og udstråling og god bevægelse... Nu med hjemmeside...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo vi har lavet nyt køkken... |
|
|
sammen. Der satte vi væv op sammen og det gik vist godt for jeg må klage alt det jeg vil men jeg kunne ikke lade ham gøre det selv mest fordi jeg kender lidt til at tapetsere men han er mere handy. Vi er begge lige uerfarne i at tapetsere, men jeg kommer fra en familie med brødre(har set det blive gjort ) mens han har søstre, så jeg må forklare grundreglerne og være assistent! Om vi gør det igen ved jeg ikke jeg har lidt imod at mangle et køkken i så lang tid at næste gang vi flytter ind i noget nyt må det gerne ha et køkken der ikke skal skiftes helt .
Hilsen Lene Vores hvalp Luna (fra 29 marts 2008) savner venner at lege med nær Herlev! Vil I lege med os?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha ha ha |
|
|
Vi kan skam samle et ikea klædeskab sammen, uden og komme op og diskutterer om det...
Mange heste vrinsk fra Rikke & Yasmin Emma & Romeo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det kan vi |
|
|
Tepetserede en gang en hel stue sammen på 8 timer uden overhovedet at komme op og skændes. Utroligt. De fleste andre projekter får han lov at have i fred for jeg blvier altid straks degraderet til holde-ved-montør. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nix.., min |
|
|
eksmand og jeg kunne IKKE sætte væv/tapet op sammen - vi har prøvet et par gange, og han blev aldeles hysterisk hver gang  Så det endte med, at jeg overtog jobbet og har gjort det alene de sidste mange gange, så går det meget bedre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej det kan vi ikke |
|
|
jeg elsker mig mand rigtig meget men det kan vi altså ikke.. han har ikk tolmodighed til at vente på mig, og så kan han lige så godt gøre det selv, den har jeg hørt rigtig mange gange nu, så derfor gør han det selv.. altså sætter væv op bygge hvad det nu er han har lyst til den dag, det skal lige siges han er håndværker... tømmer, så det er nok derfor... så sådanne noget gøre det selv noget jamen det får han helt lov til...
Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yes yes |
|
|
Det er vi i gang med nu, HADER glasvæv 
Maria ELEVPLADS SØGES (Dyrepasser)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den ultimative test! |
|
|
Min ex og jeg opfandt den ultimative test for samarbejde! 1) Find og flyt ind i en lejlighed med mindst 3 meter til loftet! 2) Find ud af at (hun)kæresteren INSISTERER på at juletræer SKAL nå loftet! 3) Vad skoven tynd i maaaaaange weekender op til jul for at finde det HELT rigtige træ (I ved, rigtig farve, facon, antal grene osv.)! 4) Få det bakset hjem fra skoven med hjælp fra en punto! 5) Baks lor... op på 1 sal! 6) Find ud af at I ikke ejer en sav, at alle "sav-bikse" har lukket, familien er out of town og ingen af gutterne er i besiddelse af noget der minder bare tilnærmelsesvis om en sav! 7) Bliv enige om hvilken brødkniv der kan ofres! 8) Gå herefter i krig med skifteholdsfilning til bæstet passer til foden! 9) Forsøg at få det latterlige stupide træ til at stå lige! 10) ...i alle retninger!!!!!! 11) Lad være med at slå din svigerfar ihjel når han kommer dagen efter med en sav og en kommentar om at han havde hørt vi manglede sådan en..... I øvrigt Asferg - så har jeg jo set dig og din fangst i tæt samarbejde - det klarede I jo til UG - så tvivler SLET ikke på at det lille hus snart er klar til jeg kan komme forbi og kigge (er I hjemme i næste weekend)... Trine (Faxa)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Det ved jeg ikke...vi har ikke lige prøvet at skulle sætte tapet op sammen...  Men altså vi kan da godt samarbejde synes jeg... 
Mvh Charlotte Med pipperne ©Olsen og Dråbe© Igen som passer af ~ Coniston ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja da... |
Miasorensen |
06-07-2008 16:05 |
|
her i huset er der kommet nyt glasvæv op overalt indenfor de sidste par mdr.. jeg og manden min kan sagtens samarbejde - men der er stor forskel på hvornår vi begge syns det er pænt.. - altså han vil gerne justere den mindste milimeter, det skal være helt perfekt på grænsen til det sygelige  men så blir man jo fanden da aldrig færdige.. så både ja og nej vi kan sagtens samarbejde men vi arbejder meget forskelligt !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ja da!! |
pernille 7 |
06-07-2008 18:53 |
|
Vi er også ved at renovere hus - ingen problemer der... Vi er begge perfektionister grænsende til det autistiske  Filten sidder snorlige uden buler eller noget, alle hjørner er præcis 90 grader og det er sat op i en god tone (næsten hele tiden)... Men et Ikea-klædeskab satte godt nok temperamenterne på prøve dengang vi lige havde lært hinanden at kende. Kæresten er ingeniør og mente naturligvis at han var klogere end brugsanvisningen- "man kan da bare lige gøre sådan her"- det kostede en ekstratur i Ikea efter en ny bagplade, og kvaje-cola fra kiosken 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Op på væggen. |
Katrinen |
06-07-2008 19:37 |
|
Det går fint her. Også tapet med mønstre kan vi klare.  Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samarbejde |
|
|
Vi kan både sætte tapet/væv op, lægge gulv og samle møbler - sammen. Jeg tør ikke lade ham arbejde på egen hånd, for så laver han altid et eller andet forkert, og det går fint, når vi arbejder sammen, så hvorfor ikke gøre det sammen. Vores næste projekt er badeværelset, når vi kommer hjem fra ferie. Karina
Flotte Gabor støvler sælges. Se min præsentation for billeder. Interesseret? Send mig en PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det kan vi godt.. |
|
|
nu sætter vi så godt nok glas-filt op - er helt vild med den fine overflade..når den endelig er fyldt ud med filler og maling! Men ja det kan vi - at vi så har nøje opdelte arbejdsfordelinger til andre opgaver.. for jeg blander mig rimelig meget (siger kæresten....) Glæder mig allerrede til at skulle sætte filt op i vores stuer her i ferien... for så ved jeg at "projekt stuer" er ved at være færdigt Og glæden ved arbejdet kommer først for alvor når arbejdet er veloverstået især når det gælder renovering af vores gamle hus!
Kristina Wrap i 50 kg baller, bestil årets høst nu! Ring for tilbud. Spåner, bestil sæsonens forbrug af spåner nu og spar penge!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen problemer |
|
|
I væv/tapet, men at sætte hegn op, det går sjældent godt 
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. Kunstlæderstøvler str 31, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nix.... det første |
|
|
min kæreste sagde da vi købte huset for ca. 3md. siden, og jeg sagde til ham at vi skulle igang med at sætte glasvæv op i underetagen var................ DET KAN DU IKKE FINDE UD AF, NEJ FOR HAN KUNNE NEMLIG IKKE SÅ DET KAN JEG BESTEMT HELLER IKKE..... hmmmmm har så prøvet det en del gange... men hva så må han jo finde nogen der kan, for kan da lige forstille mig et skænderi vi kunne få igen hvis jeg lavede en lille fejl.... "SE HVAD JEG SAGDE DU KUNNE IKKE.. NU SKAL DET HELE NED IGEN OSV OSV OSV OG SÅ KØRE HELE MOLIVITTEN, det går jo ikke vel, men indtil vidre har jeg ventet 3 md. intet sket endnu, derimod har han fået gang i disse planer af hans: 1. have, alle træer ned, det hele skal ryddes, der skal laves bålplads og legeplads, så kan mor får et lille hjørne omme bag ved skuret..... (han er så nået ½vejs med rydningen) 2. loft... der skal en lem m stige op, lægges 15m2 gulv, plus gangbro, der skal isoleres, da alle hans edb, og dit og dat server ol. skal derop og stå..... (han har købt en lem, længere er han ikke nået) 3. skabslåger i køkkenet skal slibes ned.... og males om.....(han har fået taget en ½ bagside indtil vidre) 4. ledninger skal føres rundt i huset, så der skal bores en del huller (han har så tapet ledningerne fast rundt omkring) 5. badeværelse..... vi har en flækket flise bag blandingsbatteri, der er 28% fugt i væggen der, vigtig detalje at det bliver lavet... og der mangler en fuge rundt langs gulvet i bruseren, huset er fra før man gjorde det...(han mener godt at det kan vente, alt andet er vigtigere) skabslåger falder ned når man åbner dem.... (pyt vi laver nyt badeværelse om et par år eller 5....) 6. gulvet i stuen skal skiftes, nu mener han så også at det pæne loft skal ned.... (hmmm tror han vi er millionære...) 7. bryggers.... vaskemaskine står midt på gulvet, da afløbsslangen er utæt.... (han har en ven der kan lave det...(DET ER DA BARE EN NY SLANGE FOR EN I (("#&#"¤&#))).... tørretumbler ikke sat til endnu, mangler et stik, som måske en af vennerne har.... HMMMM.... Gasfyret er bestemt sat det forkerte sted, det skal lige rykkes 1½ meter tættere på døren.... HMMMM.... alle skabe blev fjernet da vi malede (alle andre værelser end bryggerset) da han ikke mente at de var nyttige nok.... så nu har vi ingen skabsplads i bryggerset.... ja jeg kan blive ved med alle hans planer, han er startet på de fleste, men kan dog alligevel ikke overskue det.... og mig.... jeg blander mig bare udenom.... gider ikke diskutere det, får han lov at makke med, han gider jo ikke høre på "gør det selv" kvinden.... (han er så overhovedet ikke håndværker skal det så lige siges)....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et spørgsmål om fordeling |
TSB |
07-07-2008 20:48 |
|
Jeg er selv maler så det vil aldrig komme på tale i vores hjem at jeg skal have hjælp af gemalen. Men ellers er det bare et spørgsmål om fordeling af arbejdet. Man gør da bare som på byggepladsen. En smøre lim/klister på væg/papiret og den anden sætter op. Og er der en der er for langsom i forhold til den anden, jamen så kan der ryddes lidt op af rest affald (det kommer der jo lidt af ved det arbejde). Og ellers tier man stille for sin bedre videnhed og passer sin del af jobbet. har et hold venner hvor den ene holdt banen (rutex) mens den anden brugte børsten og fik det til at sidde fast. Puha krummede tær da jeg så det, men sagde intet (lidt stolt over mig selv var jeg). De stod nærmest oven i hinanden. I en sådan situation ville jeg bide hovedet af min mand og omvendt (vi er begge håndværkere inden for hvert vores fag).
Med venlig hilsen Lena GRATIS RIDNING TILBYDES I 8464 OMRÅDET se min præsentation www.minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men altså |
pernille 7 |
07-07-2008 21:16 |
|
Men altså Stella - hvis du synes det går for langsomt må du da selv trække i arbejdstøjet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pernille 7 |
|
|
*LOOL* har gjort det et par gange, men så går han bare og brokker sig over at jeg ikke gør det på den måde han vil have... og det gider jeg skam ikke høre på mere, så nu får han selv lov, og jeg nævner tingene hverdag indtil det bliver gjort hehehe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det med væv |
xtiny |
08-07-2008 07:39 |
|
Er ikke prøvet, da stuen fik væv satte jeg det op. Vi har meget forskellige meninger, så efterhåndn går jeg bare i gang med det, jeg ved (tror) jeg kan, så bliver det også lavet på *min* måde. Sidst malede jeg garagen- og den blev så pæn- at han faktisk droppede planen om at rive den ned- og gik med på, at vi bare skifter de rådne brædder.  Dog kan vi godt arbejde sammen om oprydning osv, hvis jeg bare holder næbbet stramt flettet. Han skal lige kigge på dimser- og holder oceaner af kaffepauser, hvor jeg mere knalder på (med indlagt ryge- og kaffepauser) til jeg er helt færdig. Han vil gerne, men han skal spørges meget, og det bliver man lidt træt af. Til gengæld- er det noget med maskineri- så vil han gerne. Og det må han så også gerne, jeg er til håndværktøjer. Men han vil hellere snakke end handle- og dét ved jeg, så jeg gør det, jeg har planlagt. Han bliver heller ikke sur over, at det måske ikke liiige er som en fagmand ville gøre det. Det sjove er, at min virkelyst åbenbart kan virke inspirerende, så kommer han og hjælper- helt selv.  Vi er som sagt meget forskellige, så det slår da ofte gnister, men det bliver da sjældent kedeligt! 
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ Dan Greenberg Hattedame med strik, kat og briller...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det tvivler |
|
|
jeg på. Ofte går det galt når vi "bare" skal samle et møbel fra JYSK. Så i dag er det mig der samler nye møbler. Han kan dog godt finde værktøj frem til mig:) Men om vi vil kunne tapetsere sammen ved jeg ikke. Måske hvis jeg smører klistret på og han så hænger op... Vi kan i hvert fald godt male sammen:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sagtens... |
kallah (jenni) |
08-07-2008 21:14 |
|
Mvh Jenni 15. april er en sorgens dag, Ayoe min mors skønne boxer blev kørt ned. R.I.P Babes i vores hjerter du altid vil være. OBS: Efterlyser fortiden på min hoppe,se billeder på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Parforholdsprøven |
|
|
Ja, det kan vi - og vi har renoveret lejlighed (75 kvm, 3 vær + nyt bad og køkken) fra a-å på 8 mdr, hvor vi ikke havde køkken i 6 af månederne. Vi har lavet alt fra bunden selv - dog ikke elektrikerarbejdet og VVS, men alt andet har vi selv klaret. Og vi er stadig sammen idag  Det var dog hårdt, mens det stod på - men idag er det blevet til den flotteste lejlighed. Der var dog enkelte arbejdsområder, der var delt op  Manden tog sig af tømrerarbejdet - jeg malede alt, men væv/tapet var vi sammen om. Hvis min mor og mormor da ikke var igang. Men meget af det klarede vi selv. Tapet/væv-arbejdet foregik sådan: Jeg smurte klister på væggene, trissede op på stigen og han rettede til nedefra. Jeg svang tapetbørsten - vi samarbejdede om at måle og skære banerne ud. Jeg malede så bagefter.
Ejer af Interview Firfod. Stud.med.vet. There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse. - Rolf Kopfle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved ikke med væv |
|
|
Vi har aldrig prøvet at sætte væv op sammen. Men tilgengæld kan vi overhovedet ikke så græs sammen. Kæresten er landmand og går derfor op i at hans græsplæne skal være den pæneste i miles omkreds. Det resulterede i at jeg enten rev for forkert, for skævt eller lign. Trillede med såhalløjsaen forkert, for hurtigt for langsomt bla bla, rev efter forkert, for bydt for skævt for let FORKERT. Hvor efter spaden fik at vide han sku holde bøtte eller gøre det selv. Ham og hans heniale landmandsmand fik den ide at tromle plænen med en vejtromle, for så blev den jo jævn og fin (jeg var self skeptisk), dette resulterede i at græsset kom op i totter og havde en pæn gul farve idet at luften med tromlens hjælp var presset ud at jorden. Idioter Og som sidegevist ved den rare tromle krakelerede vores pus indendørs på vægene så de skal rep og males  Så tror bare jeg sår græs selv næste gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|